Moederdag

13-05-2018 19:06 231 berichten
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.

En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.

Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Opstellen als slachtoffer ?
Omdat een kind van 12 verdrietig is vanwege een situatie en daar nogal harde verwijten over heeft gekregen stelt hij zich meteen op als slachtoffer ?

Een kind mag niet gewoon ergens verdrietig over zijn en zich rot voelen en daar even troost voor halen?

Ik vind kinderen of volwassen soms best zielig vanwege een rotsituatie of wanneer iets iemand heel verdrietig maakt of het heel moeilijk heeft.
Hoezo mag iemand nooit zielig gevonden worden?
Het betekent gewoon dat je medeleven hebt en het rot vindt dat diegene het ergens moeilijk mee heeft.
Amant heb je al wat meer informatie?
Ik heb hem nog niet gesproken maar kreeg wel bericht dat ze het uitgepraat hadden.

Daarmee weet ik dus niks.
Voor jou vervelend Amant maar voor je zoon fijn dat het is uitgepraat.
Amant schreef:
13-05-2018 19:54
Ja, uh. Ik wil haar omgevraagd feedback geven. En ze gaat het niet goed ontvangen. Het is toch niet normaal, je kind zo’n kutgevoel geven omdat je behoefte aan bevestiging van je eigen kind niet bevredigd werd?
Amant, het is je zoo s beleving en interpretatie welke meeweegt in hoe hij zijn verdriet uit naar jou toen. Misschien heeft moeder niet zo verbolgen gereageerd. Vergeet niet, hij is een puber. Gevoelens van onbegrepen worden, tegen de wereld zijn, de wereld tegen hem zijn etc spelen misschien mee.
consuelabananahammok schreef:
14-05-2018 11:17
Jee...
Wat een aannames in dit topic zeg.

Nog een paar pagina’s en de zoon van to is een labiel onhandelbaar rotkind wat gewoon aangepakt moet worden door to die hem niet heeft geleerd zich normaal te gedragen?

Welnee. Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij gewoon vervelend was. Want dat zijn kinderen van 12 soms. En dat moeder toen uit haar slof schoot want ook al moederdag vergeten. Of weet ik veel wat.

Sorry, ik vind dat allemaal nergens op slaan.

Het gaat hier over een kind van 12!
Die zijn vader s’avonds appt omdat zijn moeder hem een rotgevoel heeft gegeven over het vergeten van een moederdagkado.

Nee. Dat staat er niet. Er staat dat hij moederdag vergeten was. En dat zijn moeder boos op hem was. Er staat niet dat zijn moeder boos was omdat hij geen moederdag cadeau had. Er zijn best een paar verklaringen te verzinnen, hoor. En wij waren er niet bij.

Welk kind zou daar ongevoelig onder blijven ?
En mag een kind van 12 daar tegenwoordig niet meer verdrietig door worden ? En zijn vader daarover willen spreken? Dat is ineens manipulatief?
Welke ouder zou dan niet geraakt zijn na zo’n gesprekje met zijn kind?.

Iedere ouder. Maar goed , ik ben ook wel eens heel boos geworden terwijl mijn kind toch echt degene bleek die een ietwat verkend beeld gaf van wat er gebeurd was.

Kom op zeg.
pejeka schreef:
13-05-2018 20:15
Dit dus. Dus zeg gewoon tegen je zoon: Joh, over 2 weken is het moederdag, ik weet dat je moeder het ontzettend leuk zou vinden als je dan even een aardigheidje voor haar hebt. Heb je zelf al iets in gedachten of zullen we samen zaterdag even naar de stad gaan om een aardigheidje uit te zoeken...

Ik bedoel, daar ben je toch óók vader voor, ongeacht je eigen gevoelens richting je ex?
Amant, waarom heb je het bovenstaande niet gewoon gedaan? Lekker met je zoon de stad in, hem zelf laten uitzoeken, en tegelijkertijd had je er een leuke vader-zoon middag van kunnen maken, door na het winkelen lekker met hem op een terrasje te gaan zitten, samen pizza te gaan eten of wat dan ook.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-05-2018 19:11
Amant, waarom heb je het bovenstaande niet gewoon gedaan? Lekker met je zoon de stad in, hem zelf laten uitzoeken, en tegelijkertijd had je er een leuke vader-zoon middag van kunnen maken, door na het winkelen lekker met hem op een terrasje te gaan zitten, samen pizza te gaan eten of wat dan ook.
Omdat vader- en moederdag voor mij volstrekt niet-bestaande feestjes zijn.

Het idee dat je verwacht geëerd te worden door een kind dat er niet om gevraagd heeft om op de aarde gezet te worden vind ik volkomen absurd.

Het zit dus gewoon niet in mijn systeem.
Amant, jij vergeet vast nooit meer om je zoon eraan te helpen herinneren dat het misschien leuk is iets voor moederdag te geven aan zijn moeder. (Hee, en misschien hoefde je er voorheen niet zo aan te denken, want op sommige scholen maken ze iets voor moederdag t/m groep 8 :lightbulb: )

Ik ben het verder helemaal eens met wat Yaga Baba zegt.
Er is heel veel invulling mogelijk van jouw kant vandaag bij het app-contact wat je had met je zoon. Maar dat kan ook de ander kant uit: jouw zoon voelde zich rot wellicht, had best iets willen doen voor haar vanuit een gevoel dat het nu eenmaal zo hoort. En zijn moeder was misschien over iets heel anders boos op hem. Hij voelde zich rot en formuleerde dat naar jou toe als iets wat niet letterlijk zo gebeurd is. Waarom zou dat niet kunnen?

Misschien is het juist goed een gesprekje te houden met je zoon als je hem weer ziet. Ik zou namelijk als ik jou was met hem bespreken dat jij het vervelend vindt als hij zich rot voelt, maar dat jij er niet zoveel aan kan veranderen op zo'n moment. Pas op voor een sfeertje van "Ja, jongen wat heb jij toch een rotmoeder".
Zie dit als een leermoment: vraag hem wat hij kan doen in het vervolg als hij zich weer zo rot voelt ergens over. Denk met hem mee. Zo ben je waardevol en respectvol als vader. Nooit te oud om te leren joh...
Amant schreef:
14-05-2018 19:23

Het idee dat je verwacht geëerd te worden door een kind dat er niet om gevraagd heeft op de aarde gezet te worden vind ik volkomen absurd.

Het gaat ook niet over jou en jouw systeem. Het gaat erover dat de moeder van je kind het leuk had gevonden een kleinigheidje te krijgen op moederdag. Van je zoon.En ik neem aan dat je haar goed genoeg kent om te weten dat ze dat fijn zou vinden. Dus pak je jouw zoon onder je arm, en ga je samen lekker de stad in zodat hij zijn moeder met een aardigheidje kan verrassen. Want dit gaat niet over JOU, maar over je zoon en zijn moeder. En al vind jij moederdag duizend keer onzin, dan nog zet je dat opzij, als je weet dat de moeder van je zoon er wél waarde aan hecht, en ga je lekker met je zoon de stad in, laat hem iets leuks uitzoeken, en, zoals gezegd, maak je er een lekkere vader-zoon dag van verder. En deel in zijn voorpret van het cadeautje voor zijn moeder. Klaar.
Ik weet na zoveel jaren gescheiden te zijn wel beter dan slecht over z’n moeder te praten.

Het is ook niet alleen haar reactie op het vergeten van moederdag waar ik een probleem mee heb, het is dat het past in een rij van gebeurtenissen die ik zorgwekkend vind.
Amant schreef:
14-05-2018 19:30
Ik weet na zoveel jaren gescheiden te zijn wel beter dan slecht over z’n moeder te praten.

Het is ook niet alleen haar reactie op het vergeten van moederdag waar ik een probleem mee heb, het is dat het past in een rij van gebeurtenissen die ik zorgwekkend vind.

Blijkbaar vond je haar niet zorgwekkend genoeg om er een kind mee te verwekken, dus deal ermee, zou ik zeggen...
pejeka schreef:
14-05-2018 19:29
Het gaat ook niet over jou en jouw systeem. Het gaat erover dat de moeder van je kind het leuk had gevonden een kleinigheidje te krijgen op moederdag. Van je zoon.En ik neem aan dat je haar goed genoeg kent om te weten dat ze dat fijn zou vinden. Dus pak je jouw zoon onder je arm, en ga je samen lekker de stad in zodat hij zijn moeder met een aardigheidje kan verrassen. Want dit gaat niet over JOU, maar over je zoon en zijn moeder. En al vind jij moederdag duizend keer onzin, dan nog zet je dat opzij, als je weet dat de moeder van je zoon er wél waarde aan hecht, en ga je lekker met je zoon de stad in, laat hem iets leuks uitzoeken, en, zoals gezegd, maak je er een lekkere vader-zoon dag van verder. En deel in zijn voorpret van het cadeautje voor zijn moeder. Klaar.
Wat begrijp je precies niet aan ‘het zit niet in mijn systeem’?

En nee, ik ken haar niet goed. We zijn al heel lang gescheiden, het is jarenlang haat en nijd geweest en ik ben allang blij dat we elkaar de laatste paar jaar gewoon spreken, in persoon en via de app en mail enzo. Wat ik wel weet is dat ze heel veel bevestiging en aandacht nodig heeft, maar ik ga eigenlijk nooit de diepte in aangaande onze zoon (dat is alles waar we het over hebben), omdat ik dan al snel weer dingen van haar hoor die me eraan herinneren waarom ik van haar wilde wilde scheiden.
Amant schreef:
14-05-2018 19:36
Wat begrijp je precies niet aan ‘het zit niet in mijn systeem’?

En nee, ik ken haar niet goed. We zijn al heel lang gescheiden, het is jarenlang haat en nijd geweest en ik ben allang blij dat we elkaar de laatste paar jaar gewoon spreken, in persoon en via de app en mail enzo. Wat ik wel weet is dat ze heel veel bevestiging en aandacht nodig heeft, maar ik ga eigenlijk nooit de diepte in aangaande onze zoon (dat is alles waar we het over hebben), omdat ik dan al snel weer dingen van haar hoor die me eraan herinneren waarom ik van haar wilde wilde scheiden.
Denk zomaar dat jij meer problemen hebt dan zij, emotioneel of anderszins... maar dat maakt niet uit. Dat is jouw zaak. Je had je zoon echter wel gewoon even kunnen helpen bij het zoeken naar een moederdagcadeau, of het nou in jouw systeem zit of niet. Dit ging even over hem en zijn relatie tot zijn moeder, niet over jou, maar als vader had je daar zeker iets in kunnen betekenen.
pejeka schreef:
14-05-2018 19:39
Denk zomaar dat jij meer problemen hebt dan zij, emotioneel of anderszins... maar dat maakt niet uit. Dat is jouw zaak. Je had je zoon echter wel gewoon even kunnen helpen bij het zoeken naar een moederdagcadeau, of het nou in jouw systeem zit of niet. Dit ging even over hem en zijn relatie tot zijn moeder, niet over jou, maar als vader had je daar zeker iets in kunnen betekenen.
Wat begrijp je precies niet aan ‘het zit niet in mijn systeem?’
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 19:42
0.10% gewijzigd
pejeka schreef:
14-05-2018 19:29
Eens. Het gaat niet om jou en de problemen die jij met je ex hebt. Ga niet stoken in de relatie tussen je zoon en zijn moeder, zoals hij zijn moeder zal leren kennen, zo zal hij jou ook gaan leren kennen en wat wil je dan dat hij ziet? Voor mijn gevoel ben je niet zuiver op de graat en ik ben maar een buitenstaander.
Amant schreef:
14-05-2018 19:30
Dat is positief!

Dat stond niet in je OP en ik snap je zorgen.Wat wil je daarmee?
Kleine tip : hou een boekje bij met de gebeurtenissen die jou zorgen baren met de data erbij
Amant schreef:
14-05-2018 19:41
Wat begrijp je precies niet aan ‘het zit niet in mijn systeem?’
Ik begrijp er van alles aan. Maar misschien moet JIJ dan eens begrijpen dat andere mensen, zoals je zoon en zijn moeder, bepaalde dingen wél waarderen en zet je je eigen systeem even opzij, terwille van je zoon en de relatie met zijn moeder.
pejeka schreef:
14-05-2018 19:48
Ik begrijp er van alles aan. Maar misschien moet JIJ dan eens begrijpen dat andere mensen, zoals je zoon en zijn moeder, bepaalde dingen wél waarderen en zet je je eigen systeem even opzij, terwille van je zoon en de relatie met zijn moeder.
Ja, het is goed met je.
Theamuts schreef:
13-05-2018 19:20
Ik vind dat jij hem eraan had moeten helpen herinneren en samen met hem een cadeautje voor haar kopen. Het kind is nog maar 12!
Dit.

En ik vind dat ex zich niet moet aanstellen. .. hele dag verpest :facepalm:
anoniem_368442 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 21:22
Reden: Autocorrect. ...
1.06% gewijzigd
DolleMina81 schreef:
14-05-2018 21:18
Dit.

En ik vind dat ex zich niet moet aanstellen. .. hele dag verpest :facepalm:
Dat zijn de woorden van de zoon. Nergens staat dat hij haar dag verpest heeft omdat hij geen cadeautje had.
Amant schreef:
14-05-2018 19:23

Het idee dat je verwacht geëerd te worden door een kind dat er niet om gevraagd heeft om op de aarde gezet te worden vind ik volkomen absurd.

Jemig man, doe normaal. Had dan dat kind niet op de wereld gezet. Doe niet zo verbitterd

dan kun je ook wel stoppen met verjaardagen vieren
pejeka schreef:
14-05-2018 19:48
Precies. Systeem even vervangen door ego. Een levensgroot en gekrenkt ego wel te verstaan
Ik vind het wel fijn dat ik een platform bied om je eigen frustraties lekker op uit te kunnen leven. Graag gedaan.
Nou nou, als hij er niks mee heeft, dan is dat toch niet zo erg? Als een moederdagcadeau voor moeder belangrijk is, dan kan ze haar zoon daar toch zelf ook in opvoeden? Moeder kan wel vanalles belangrijk vinden, moet vader daar dan per se en per definitie in meegaan, ook al staat hij er helemaal niet achter?

Maar goed, Amant reageert er zelf niet echt op, maar ik pleit dus voor het sterker maken van zoon, zich als vader niet mee laten sleuren in zoons emoties, en hem niet als zielig te bestempelen. En eerst achter de context te komen alvorens een oordeel te vellen of paniekerig te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven