straat vol met cameraas
dinsdag 15 mei 2018 om 21:29
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Nou het zal wel mogen want toen ik snachts de politie aan de lijn kreeg en ik al gehoord wat wat er gezegd werd kreeg ik van hem te horen dat hij wilde dat iedereen zo'n installatie had. Het gaat om camera's die niet continu filmen, voor toezicht. Je kúnt wel filmen als er wat gebeurt. Gaat via een app op de telefoon.
Er zit geluid bij en ik ben er heel blij mee.
Vriend vond het nodig en heeft ze geplaatst.
Er zit geluid bij en ik ben er heel blij mee.
Vriend vond het nodig en heeft ze geplaatst.
dinsdag 15 mei 2018 om 22:58
Hier geen camera's in de tuin of voor het raam maar in de straat hangt wel een camera geplaatst door de gemeente want teveel mensen vonden het leuk om dingen te slopen en stoeptegels te jatten. Sommige buurt genoten hebben wel camera's op de voordeur gericht of op de vensterbank maar bij sommigen zie je duidelijk dat ze nep zijn of niet aangesloten
Tja soms denk ik wel eens: "Ik hoop niet dat iemand dit op film heeft" als struikel en languit op de grond lig maar aan de andere kant heb ik er ook niet zoveel moeite mee. Vind het ergens ook wel fijn want het heeft toch een soort afschrik idee en als er dan een keer iets ergs gebeurd op straat zijn er wellicht wel beelden van.
Tja soms denk ik wel eens: "Ik hoop niet dat iemand dit op film heeft" als struikel en languit op de grond lig maar aan de andere kant heb ik er ook niet zoveel moeite mee. Vind het ergens ook wel fijn want het heeft toch een soort afschrik idee en als er dan een keer iets ergs gebeurd op straat zijn er wellicht wel beelden van.
dinsdag 15 mei 2018 om 23:49
nee ik heb er een topic over geopend om er achter te komen wat anderen ervan vinden.ieneminnie schreef: ↑15-05-2018 22:28Heb je dit al besproken met degene die de camara heeft hangen? Lijkt mij wel het meest sjiek om het eerst zelf te bespreken.
ik zou zelf altijd even aan mijn buren vertellen waarom ik een camera ophang, wel zo sjiek.
woensdag 16 mei 2018 om 00:03
woensdag 16 mei 2018 om 07:52
Misschien worden de buren wel gek van jou en hebben ze daarom se camera’s opgehangen
Nee hoor, grapje
(En heb je dan gated communities in NL, behalve die waar je elke dag met al je buren om tien uur een kwartiertje mag ‘luchten’ op de binnenplaats?)
woensdag 16 mei 2018 om 10:18
Ghe ghe, luchten op de binnenplaats.
Ze zijn er, al dan niet in NL. Woongebieden waar je je achterdeur kunt openlaten, waar je je fiets niet op slot hoeft te zetten.
woensdag 16 mei 2018 om 11:02
Die “je fiets niet op slot zetten” bleek hier voor een forumster afgelopen week toch niet zo’n goed idee
woensdag 16 mei 2018 om 11:25
Of het slot dichtdoen...lifeissweet schreef: ↑16-05-2018 11:02Die “je fiets niet op slot zetten” bleek hier voor een forumster afgelopen week toch niet zo’n goed idee. Weg fiets.... dan is een camera wel weer handig;).
woensdag 16 mei 2018 om 11:31
Tja..Jammergenoeg is zo'n camera vaak alleen geschikt als afschrikmiddel.
Mijn ouders wonen op het platteland en bij hen werd er met regelmaat ingebroken in hun loods. Toen heeft mijn moeder camera's + lichten op bewegingssensoren gehuurd om het eens te proberen: de dievigen stonden prachtig mooi HD en goed belicht in beeld, maar waren volgens de politie niet herkenbaar genoeg om een zoektocht te starten. Want ja..de meeste dieven zijn wel zo slim om even een capuchon over hun hoofd te trekken. Nu toch maar lekker traditioneel: wat lampen aan laten en de waakhond 's nachts los laten lopen op het terrein.
Mijn ouders wonen op het platteland en bij hen werd er met regelmaat ingebroken in hun loods. Toen heeft mijn moeder camera's + lichten op bewegingssensoren gehuurd om het eens te proberen: de dievigen stonden prachtig mooi HD en goed belicht in beeld, maar waren volgens de politie niet herkenbaar genoeg om een zoektocht te starten. Want ja..de meeste dieven zijn wel zo slim om even een capuchon over hun hoofd te trekken. Nu toch maar lekker traditioneel: wat lampen aan laten en de waakhond 's nachts los laten lopen op het terrein.
woensdag 16 mei 2018 om 12:52
LillyA schreef: ↑16-05-2018 11:31Tja..Jammergenoeg is zo'n camera vaak alleen geschikt als afschrikmiddel.
Onze 2 waakhonden zijn ook een beter systeem dan de camera's maar ja zolang ik hierdoor veel minder premie hoef te betalen vind ik het wel goed op beiden te hebben .
En zo kon de politie ook mooi zien dat hun eigen collega een grote fout maakte en niet mijn honden die deden alleen hun werk
woensdag 16 mei 2018 om 13:14
Bij een van mijn klanten waren ze de inbraken ook zat. Hebben 2 waakhonden genomen, die ze op een ochtend dood aantroffen. Vergiftigd door de inbrekers. Is gebeurd op een bedrijven terrein met bewaking. Aan huis wordt je waarschijnlijk wel wakker van de honden., maar ze schrikken inbrekers dus niet perse af. Net als camera's dus.Browniechocolate schreef: ↑16-05-2018 12:52Onze 2 waakhonden zijn ook een beter systeem dan de camera's maar ja zolang ik hierdoor veel minder premie hoef te betalen vind ik het wel goed op beiden te hebben .
En zo kon de politie ook mooi zien dat hun eigen collega een grote fout maakte en niet mijn honden die deden alleen hun werk
woensdag 16 mei 2018 om 14:06
Treurig!Dahlia74 schreef: ↑16-05-2018 13:14Bij een van mijn klanten waren ze de inbraken ook zat. Hebben 2 waakhonden genomen, die ze op een ochtend dood aantroffen. Vergiftigd door de inbrekers. Is gebeurd op een bedrijven terrein met bewaking. Aan huis wordt je waarschijnlijk wel wakker van de honden., maar ze schrikken inbrekers dus niet perse af. Net als camera's dus.
woensdag 16 mei 2018 om 19:26
Ik vind dat eerlijk gezegd zo voor de hand liggend... wat voor antwoord verwacht je dan?