Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bohemia schreef:
16-05-2018 20:00
Zo, zoon in zijn nieuw peuterbed gestopt, was verzameld en ik druk beneden de babyfoon aan. Wait what?! Hij is meteen gaan slapen! :woa:

Dat zag ik niet aankomen.
Meevaller!!

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Dat gaat in iedergeval al goed bohemia!!

Hier nog steeds een ziek kind. Helaas weer 39.4 vandaag. Dus dat was weer heerlijk op mama hangen. Hoop dat hij snel weer beter is.
Wat een herkenning.... blauwe plekken, geschaafde knietjes, kleine klimgeitjes op het aanrecht of die uit bed donderen klimmen, onduidelijke verhogingen, middennachtelijke "feestjes", ranzige plakkerige handjes (altijd, overal), beschermende ouders of juist wildebrassen.... hè leuk (en soms niet), allemaal dreumesjes en dreumes-ouders :proud:

Wij hebben trouwens nog een hondenluik van de vorige bewoners in de deur zitten. We hadden het open gezet zodat de nieuwe kat erdoor kan tot hij een eigen kattenluikje heeft... nu hebben de kinderen bedacht dat zij daar ook wel doorheen kunnen. Staan die grapjassen ineens buiten?! :facepalm: Toch maar snel dat kattenluikje gaan monteren denk ik.
ShaunTheSheep schreef:
16-05-2018 20:19
Wij hebben trouwens nog een hondenluik van de vorige bewoners in de deur zitten. We hadden het open gezet zodat de nieuwe kat erdoor kan tot hij een eigen kattenluikje heeft... nu hebben de kinderen bedacht dat zij daar ook wel doorheen kunnen. Staan die grapjassen ineens buiten?! :facepalm: Toch maar snel dat kattenluikje gaan monteren denk ik.
:rofl: :rofl: :rofl:
:HA:
Ja dat eten delen is echt vies. Net ging ik hem halen op kdv en toen ik binnen kwam was hij een tomaatje aan het eten. Hij zag me, zwaaide, deed zn mond open, haalde de half opgegeten tomaat eruit en stopte die in mijn mond. Brrrrrrr zoooooooo gooooooor. Hoop dat deze fase snel voorbij is :P

Volgens mij is mijn zoontje ook ziek. Hij was vanmiddag tijdens het spelen gaan slapen op de grond bij kdv :confused: raar kind, en net tijdens het eten moest hij spugen en toen hij op de commode lag weer. Hij sliep ook binnen 2 tellen dus denk dat hij niet helemaal lekker in z'n buikie is.
Man is van het stoeien, maar juist weer wel beschermend als zoon denkt dat hij moet staan op zijn loopauto. Ik laat het meestal gewoon gaan. Alleen zijn manier van trap af, vind ik nog niet zijn goede. Hij gaat op zijn billen zitten, zet zich af en glijdt naar beneden. Lekker zacht met wasbare luier.

Zoon deelt ook altijd zijn eten. Vind ik wel sociaal. Als zus hier is, wil hij haar ook van alles geven.
ay beterschap snowgirl en lux en iedereen met ziek kindje! Hier ook weer feest met hoesten en koorts...
@Fiona hebben jullie vrienden of familie die af en toe een nachtje willen oppassen? Even bijtanken. Doorslapen is idd goud waard! Hier kunnen we rekenen op hele lieve opa's en oma's, superfijn.
happiness = reality - expectations
Haha dat eten delen doet zoon hier ook. Maar dan zeg ik ‘dat is voor jou lieverd, doe maar in je mond!’ en eet ie het gelukkig toch zelf op ;-D
Oudste deelde echt nooooit trouwens!
Ik laat zijn knuffel tegenwoordig het eten met hem delen, opeens gaat zijn fruit er weer in :-D
Ik hou wel mijn hart vast voor moment dat hij doorheeft hoe hij over traphekje heenkomt.

Knutselen jullie met je deumesen?
@traphekje: vooral niet zelf laten zien dat het een mogelijkheid is! (Ok, in jouw geval met je lengte je partner ;-) )

@knutselen: "schilderen" met vingerverf en een kwast. Potloden begint hij te begrijpen. Klei wacht ik mee tot het weer eens slecht weer is, nu eerst naar buiten!
Ik zou wel meer willen knutselen maar ben er zelf niet zo goed in...

We kleuren wel regelmatig, dat vind hij sinds kort erg leuk.
En met dit weer ook stoepkrijten ook! Al neem ik gerust zn kleurpotloden mee naar buiten.

Hebben jullie makkelijke knutselideeen?
Ik maakte vroeger graag kijkdozen :) dat was niet zo moeilijk.
1Aapje schreef:
16-05-2018 21:38
Ik hou wel mijn hart vast voor moment dat hij doorheeft hoe hij over traphekje heenkomt.

Knutselen jullie met je deumesen?
Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Als zoon uit een box kan klimmen, dan is een traphekje peanuts. :'(
Eten delen gebeurt hier ook. Ik vind dat niet vies. We hebben altijd dikke lol dan. Maar ik probeer het wat in te perken anders eet hij zelf niks.

Knutselen doen we ook. Tekenen met wasco en stickers plakken. Volgens mij kan hij ook wel met lijm werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Op de opvang hebben ze een lijmmengsel van aardappelzetmeel wat ze gewoon in hun mond kunnen stoppen.
Hier tekenen we en stoepkrijt vind hij momenteel ook erg leuk.
Ook met van die pinnetjes die hij in zo'n bordje moet doen vind hij leuk.

Vannacht heeft man bij hem op de kamer geslapen. Dit leek hij erg fijn te vinden.
Eten delen: nee echt niet als het al in andermans mond is geweest :-? Wij wisselen geen lichaamssappen uit.

Knutselen: Mwah. Dreumes eet de verf van zijn kwast en plakt stickers in zijn haar. Ik laat het knutselen voor nu aan het kdv over ;-)
Hoer zit dreumes al een dik uur in zijn tent onder de eettafel te mopperen dat ie geen cracker (biologische linksgedraaide geitenwollensokken wafel) krijgt. Ik word er een beetje Gallisch van :'-(

“Mama ik cracker ik wil cracker daar cracker ik wil cracker mama cracker whiehiehie cracker!”
Hahahah Bahco, arm jochie, arme jij ;). Ik heb dochter net naar de opvang gebracht en heb zelf verlof, dus ik zit mijn tijd te vergooien op het forum (echt, waarom?!). Straks maar eens weer achter de naaimachine kruipen, ik heb een shitload aan broekjes liggen die al wel geknipt zijn maar nog niet genaaid, en ik wil ze graag afhebben voor de baby komt. Eens zien hoe ver we komen :).
En Bohemia, heeft je zoon de hele nacht lekker in zn peuterbed geslapen?

Mijn zoon eet alleen zn blauwe bessen uit zn fruitbakje.. mandarijn laat hij gewoon staan.

Geniet van je rust, bloemetjesolifant! Ook wel eens fijn!

Haha bahcobarbie, ze weten zo goed wat ze willen! Jammer dat hij er al zo lang om zeurt nu haha.
Hier is knutselen alleen tekenen met wasco of potlood of pen. En een keertje stickers geplakt. In theorie ben ik helemaal voor kliederen met verf en klei enzo maar pfff gedoe en waar laat ik al die zooi enzo. Ze mag wel helpen koken en bakken, koekjes en pizza maken en eieren pellen en yoghurt in een bakje scheppen enzo.
Blauwe bessen zijn hier ook favo. Met een bakje bessen is dreumes echt stil en zoet. Ze belanden ook nooit op de grond ;)

Ben je nog gaan naaien Bloemetjesolifant?

Hier ben ik met dreumes het park in gegaan en naar de speeltuin. Op de terugweg liep dreumes naast de buggy en hij bleef maar lopen. Normaal wil hij na een een stukje wel in de buggy of rent compleet de andere kant op. Maar hij bleef maar naast mij lopen en kletsen en lopen en kletsen. Dus ik bleef ook maar lopen en kletsen door het park en vroeg mij af hoe lang dit ging duren. Nou 1,9 km later volgens de app op mijn telefoon waren we pas thuis :) Dreumes lag ook gelijk in coma toen zijn bolletje het matras aanraakte :heart: Hij was moe en uitgekletst ;)
Knutselen laat ik hier graag aan het kdv over.
Kom ik bij peuter niet meer mee weg, maar dreumes gelukkig nog wel.
Knutselen.....dat houd hier in dat kleuter knutselt. Dreumes eet ondertussen klei, verf, krijtjes, glitters in allerlei kleuren en substanties, viltstiften en soms wat prittstift. En ik zorg ondertussen dat nietjes, plakband, hobbylijm en kleine kraaltjes ed in ieder geval niet in dreumes zijn mond, neus of oren verdwijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven