Reageer ik overdreven?
donderdag 17 mei 2018 om 06:27
Gisteravond was ik met een vriendin te eten. Door ziekte van haar dochtertje hebben we gegeten en toen zijn we naar huis gegaan.
Mijn vriend kreeg een vriendin van hem te eten. Dus onderweg dacht ik nog: Dan schuif ik nog even gezellig aan gezien het nog zo vroeg is.
Kom ik aan en kijken ze film. Hij arm op de rugleuning en zij helemaal tegen hem aan, dekentje over hen heen en haar benen over die van hem op de poef.
Ik schrok hiervan. Dit gaat mij te ver. Gezellig samen een film kijken prima, maar tegen elkaar aangeplakt zitten vind ik niet normaal als je een relatie hebt.
Reageer ik overdreven dat ik het niet normaal vind?
Mijn vriend kreeg een vriendin van hem te eten. Dus onderweg dacht ik nog: Dan schuif ik nog even gezellig aan gezien het nog zo vroeg is.
Kom ik aan en kijken ze film. Hij arm op de rugleuning en zij helemaal tegen hem aan, dekentje over hen heen en haar benen over die van hem op de poef.
Ik schrok hiervan. Dit gaat mij te ver. Gezellig samen een film kijken prima, maar tegen elkaar aangeplakt zitten vind ik niet normaal als je een relatie hebt.
Reageer ik overdreven dat ik het niet normaal vind?
donderdag 17 mei 2018 om 06:31
donderdag 17 mei 2018 om 06:36
Tja, zo zou je mij ook aan kunnen treffen. Ik lig ook weleens zo tegen vrienden (vriendinnen trouwens ook) aan. Slapen zelfs in hetzelfde bed. En dan heeft het van mijn kant iig geen bij bedoelingen.
Ik snap dat je hiervan schrikt. Uiteindelijk is de vraag in hoeverre jij je partner vertrouwd en waar voor jou de grens ligt.
Ik snap dat je hiervan schrikt. Uiteindelijk is de vraag in hoeverre jij je partner vertrouwd en waar voor jou de grens ligt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 17 mei 2018 om 06:53
Maar ben jij gelijk 'ruzie' gaan schoppen of ben je er bij gaan zitten? Het lijkt mij een genante situatie, want waar ga jij dan zitten?
Aan zijn andere kant? En zitten jullie dan met z'n 3-en onder die deken?
Ik zou echt aan hem vragen, na haar vertrek, hoe hij dit zou zien.
Tenzij het zijn kleinere en veel jongere zusje is, vind ik dit niet kunnen.
En als zijn vriendin dit niet begrijpt, dat ze zo niet meer kan zitten met haar platonische vriend op het moment dat die relatie heeft, dan is zij behoorlijk onnozel. Hij ook.
En als zijn vriendin dit niet begrijpt, dat ze zo niet meer kan zitten met haar platonische vriend op het moment dat die relatie heeft, dan is zij behoorlijk onnozel. Hij ook.
Nope
donderdag 17 mei 2018 om 06:54
En toen?Zonnehartje schreef: ↑17-05-2018 06:32Ik heb gereageerd van: Wat is dit?! Vind je dit nu normaal? Om zo bij elkaar te liggen?
donderdag 17 mei 2018 om 06:58
Hier ook. Zou het ook knap benauwd krijgen als ik dat niet meer mag in een relatie.
Overigens zou ik, als ik die vriendin was, wel ruimte maken, mocht partner thuis komen, zodat zij tegen elkaar kunnen zitten.
TO vertrouw je je vriend, dat dit niks meer is dan vriendschap? Zo ja, waar zit dan voor jou precies het probleem in?
Ik snap best dat bepaalde dingen exclusief zijn voor een relatie, maar als vrienden niet tegen elkaar mogen hangen, waar leg je dan de grens? Een knuffel? Drie zoenen bij binnenkomst?
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-05-2018 07:02
8.65% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 17 mei 2018 om 07:00
waarom is ze dan onnozel? Ze zijn toch nog steeds alleen vrienden die verder niks met elkaar doen?Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑17-05-2018 06:53Maar ben jij gelijk 'ruzie' gaan schoppen of ben je er bij gaan zitten? Het lijkt mij een genante situatie, want waar ga jij dan zitten?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 17 mei 2018 om 07:04
Naast elkaar op de bank en daar hoeft dan echt geen meter ruimte tussen te zitten, heb ik geen probleem mee. Maar tegen elkaar aan gesnuggeld met dekentje en benen over elkaar? Sorry..nee.lollypopje schreef: ↑17-05-2018 06:58Hier ook. Zou het ook knap benauwd krijgen als ik dat niet meer mag in een relatie.
TO vertrouw je je vriend, dat dit niks meer is dan vriendschap? Zo ja, waar zit dan voor jou precies het probleem in?
Ik snap best dat bepaalde dingen exclusief zijn voor een relatie, maar als vrienden niet tegen elkaar mogen hangen, waar leg je dan de grens? Een knuffel? Drie zoenen bij binnenkomst?
Ik zit zo alleen met man, niet met mannenvrienden en zelfs niet met vriendinnen.
Erg raar als je zo in iemands persoonlijke ruimte gaat zitten als je geen intieme relatie hebt.
Nope
donderdag 17 mei 2018 om 07:09
Hoezo raar? Ik ben een knuffelaar, ook met vrienden. Dus ja, misschien is dat ook wel een vorm van intimiteit, maar één waar ook met een relatie mij niks mis mee lijkt. Ik heb toch geen relatie met die vrienden? Dat is niet voor niks. Als we dat wilden, hadden we dat wel gehad. Dus het is ook niet dat mijn vrienden concurrentie zijn.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑17-05-2018 07:04Naast elkaar op de bank en daar hoeft dan echt geen meter ruimte tussen te zitten, heb ik geen probleem mee. Maar tegen elkaar aan gesnuggeld met dekentje en benen over elkaar? Sorry..nee.
Ik zit zo alleen met man, niet met mannenvrienden en zelfs niet met vriendinnen.
Erg raar als je zo in iemands persoonlijke ruimte gaat zitten als je geen intieme relatie hebt.
Ik zou het heel raar vinden om die vrienden opeens uit mijn persoonlijke ruimte te moeten schoppen als er een relatie is en dat je dan alleen nog maar netjes recht naast elkaar op de bank mag zitten. brrrrrr...
donderdag 17 mei 2018 om 07:11
Oh ja absoluut.lollypopje schreef: ↑17-05-2018 06:58Hier ook. Zou het ook knap benauwd krijgen als ik dat niet meer mag in een relatie.
Overigens zou ik, als ik die vriendin was, wel ruimte maken, mocht partner thuis komen, zodat zij tegen elkaar kunnen zitten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 17 mei 2018 om 07:13
Ik denk ook niet dat het onnozel is. Als je niet aanvoelt dat dit niet kan, gelst voor beiden, dan heb je in mijn ogen nul respect voor de vriendin.lollypopje schreef: ↑17-05-2018 07:00waarom is ze dan onnozel? Ze zijn toch nog steeds alleen vrienden die verder niks met elkaar doen?
Naast elkaar op de bank, geen probleem.
Als mijn man armen om een long time vriendin zou heenslaan bij wijze van knuffel ( troost of hoi of begroeting), geen probleem. Wel een probleem als hij haar in zijn armen zou blijven houden.
Ik zeg niet dat er iets is gebeurd, of zou gebeuren, maar ik vind zo zitten een grens over.
Nope
donderdag 17 mei 2018 om 07:13
Dit.lollypopje schreef: ↑17-05-2018 07:09Hoezo raar? Ik ben een knuffelaar, ook met vrienden. Dus ja, misschien is dat ook wel een vorm van intimiteit, maar één waar ook met een relatie mij niks mis mee lijkt. Ik heb toch geen relatie met die vrienden? Dat is niet voor niks. Als we dat wilden, hadden we dat wel gehad. Dus het is ook niet dat mijn vrienden concurrentie zijn.
Ik zou het heel raar vinden om die vrienden opeens uit mijn persoonlijke ruimte te moeten schoppen als er een relatie is en dat je dan alleen nog maar netjes recht naast elkaar op de bank mag zitten. brrrrrr...
donderdag 17 mei 2018 om 07:19
We leven niet in een vacuum, maar ik vind 3 zoenen bij de deur en een knuffel wel degelijk iets anders dan gezellig tegen elkaar aangeplakt op de bank onder een dekentje, beentjes over elkaar.
Maar ieder zijn ding, ik zou iig een "goed" gesprek met man hebben.
TO vindt dit gevoelsmatig een brug te ver, dus ja, dan mag ze er iets van zeggen.
Maar ieder zijn ding, ik zou iig een "goed" gesprek met man hebben.
TO vindt dit gevoelsmatig een brug te ver, dus ja, dan mag ze er iets van zeggen.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 17-05-2018 07:22
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
14.76% gewijzigd
Nope
donderdag 17 mei 2018 om 07:23
Ik lag gisteren in de middag zelfs onder een dekentje, zo raar vind ik dat niet hoor.
donderdag 17 mei 2018 om 07:26
respectloos zelfsMachutookunbietjemeerzijn schreef: ↑17-05-2018 07:13Ik denk ook niet dat het onnozel is. Als je niet aanvoelt dat dit niet kan, gelst voor beiden, dan heb je in mijn ogen nul respect voor de vriendin.
Naast elkaar op de bank, geen probleem.
Als mijn man armen om een long time vriendin zou heenslaan bij wijze van knuffel ( troost of hoi of begroeting), geen probleem. Wel een probleem als hij haar in zijn armen zou blijven houden.
Ik zeg niet dat er iets is gebeurd, of zou gebeuren, maar ik vind zo zitten een grens over.
Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het gebrek van vertrouwen in je partner dat je met jouw mening uit respectloos is.
Maar laat ik het er maar op houden dat ik nooit een relatie zal beginnen met die het verschil tussen vriendschappelijke intimiteit en relationele intimiteit niet snapt.