Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 16 mei 2018 om 20:19
Wat een herkenning.... blauwe plekken, geschaafde knietjes, kleine klimgeitjes op het aanrecht of die uit bed donderen klimmen, onduidelijke verhogingen, middennachtelijke "feestjes", ranzige plakkerige handjes (altijd, overal), beschermende ouders of juist wildebrassen.... hè leuk (en soms niet), allemaal dreumesjes en dreumes-ouders
Wij hebben trouwens nog een hondenluik van de vorige bewoners in de deur zitten. We hadden het open gezet zodat de nieuwe kat erdoor kan tot hij een eigen kattenluikje heeft... nu hebben de kinderen bedacht dat zij daar ook wel doorheen kunnen. Staan die grapjassen ineens buiten?!
Toch maar snel dat kattenluikje gaan monteren denk ik.

Wij hebben trouwens nog een hondenluik van de vorige bewoners in de deur zitten. We hadden het open gezet zodat de nieuwe kat erdoor kan tot hij een eigen kattenluikje heeft... nu hebben de kinderen bedacht dat zij daar ook wel doorheen kunnen. Staan die grapjassen ineens buiten?!

woensdag 16 mei 2018 om 20:21
ShaunTheSheep schreef: ↑16-05-2018 20:19Wij hebben trouwens nog een hondenluik van de vorige bewoners in de deur zitten. We hadden het open gezet zodat de nieuwe kat erdoor kan tot hij een eigen kattenluikje heeft... nu hebben de kinderen bedacht dat zij daar ook wel doorheen kunnen. Staan die grapjassen ineens buiten?!Toch maar snel dat kattenluikje gaan monteren denk ik.

woensdag 16 mei 2018 om 20:41
Ja dat eten delen is echt vies. Net ging ik hem halen op kdv en toen ik binnen kwam was hij een tomaatje aan het eten. Hij zag me, zwaaide, deed zn mond open, haalde de half opgegeten tomaat eruit en stopte die in mijn mond. Brrrrrrr zoooooooo gooooooor. Hoop dat deze fase snel voorbij is
Volgens mij is mijn zoontje ook ziek. Hij was vanmiddag tijdens het spelen gaan slapen op de grond bij kdv
raar kind, en net tijdens het eten moest hij spugen en toen hij op de commode lag weer. Hij sliep ook binnen 2 tellen dus denk dat hij niet helemaal lekker in z'n buikie is.

Volgens mij is mijn zoontje ook ziek. Hij was vanmiddag tijdens het spelen gaan slapen op de grond bij kdv

woensdag 16 mei 2018 om 20:50
Man is van het stoeien, maar juist weer wel beschermend als zoon denkt dat hij moet staan op zijn loopauto. Ik laat het meestal gewoon gaan. Alleen zijn manier van trap af, vind ik nog niet zijn goede. Hij gaat op zijn billen zitten, zet zich af en glijdt naar beneden. Lekker zacht met wasbare luier.
Zoon deelt ook altijd zijn eten. Vind ik wel sociaal. Als zus hier is, wil hij haar ook van alles geven.
Zoon deelt ook altijd zijn eten. Vind ik wel sociaal. Als zus hier is, wil hij haar ook van alles geven.
woensdag 16 mei 2018 om 20:56
ay beterschap snowgirl en lux en iedereen met ziek kindje! Hier ook weer feest met hoesten en koorts...
@Fiona hebben jullie vrienden of familie die af en toe een nachtje willen oppassen? Even bijtanken. Doorslapen is idd goud waard! Hier kunnen we rekenen op hele lieve opa's en oma's, superfijn.
@Fiona hebben jullie vrienden of familie die af en toe een nachtje willen oppassen? Even bijtanken. Doorslapen is idd goud waard! Hier kunnen we rekenen op hele lieve opa's en oma's, superfijn.
happiness = reality - expectations

woensdag 16 mei 2018 om 21:41

woensdag 16 mei 2018 om 23:05
Eten delen gebeurt hier ook. Ik vind dat niet vies. We hebben altijd dikke lol dan. Maar ik probeer het wat in te perken anders eet hij zelf niks.
Knutselen doen we ook. Tekenen met wasco en stickers plakken. Volgens mij kan hij ook wel met lijm werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Op de opvang hebben ze een lijmmengsel van aardappelzetmeel wat ze gewoon in hun mond kunnen stoppen.
Knutselen doen we ook. Tekenen met wasco en stickers plakken. Volgens mij kan hij ook wel met lijm werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Op de opvang hebben ze een lijmmengsel van aardappelzetmeel wat ze gewoon in hun mond kunnen stoppen.

donderdag 17 mei 2018 om 09:41

donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Hahahah Bahco, arm jochie, arme jij
. Ik heb dochter net naar de opvang gebracht en heb zelf verlof, dus ik zit mijn tijd te vergooien op het forum (echt, waarom?!). Straks maar eens weer achter de naaimachine kruipen, ik heb een shitload aan broekjes liggen die al wel geknipt zijn maar nog niet genaaid, en ik wil ze graag afhebben voor de baby komt. Eens zien hoe ver we komen
.

donderdag 17 mei 2018 om 09:55
En Bohemia, heeft je zoon de hele nacht lekker in zn peuterbed geslapen?
Mijn zoon eet alleen zn blauwe bessen uit zn fruitbakje.. mandarijn laat hij gewoon staan.
Geniet van je rust, bloemetjesolifant! Ook wel eens fijn!
Haha bahcobarbie, ze weten zo goed wat ze willen! Jammer dat hij er al zo lang om zeurt nu haha.
Mijn zoon eet alleen zn blauwe bessen uit zn fruitbakje.. mandarijn laat hij gewoon staan.
Geniet van je rust, bloemetjesolifant! Ook wel eens fijn!
Haha bahcobarbie, ze weten zo goed wat ze willen! Jammer dat hij er al zo lang om zeurt nu haha.
donderdag 17 mei 2018 om 20:18
Hier is knutselen alleen tekenen met wasco of potlood of pen. En een keertje stickers geplakt. In theorie ben ik helemaal voor kliederen met verf en klei enzo maar pfff gedoe en waar laat ik al die zooi enzo. Ze mag wel helpen koken en bakken, koekjes en pizza maken en eieren pellen en yoghurt in een bakje scheppen enzo.

donderdag 17 mei 2018 om 20:59
Blauwe bessen zijn hier ook favo. Met een bakje bessen is dreumes echt stil en zoet. Ze belanden ook nooit op de grond
Ben je nog gaan naaien Bloemetjesolifant?
Hier ben ik met dreumes het park in gegaan en naar de speeltuin. Op de terugweg liep dreumes naast de buggy en hij bleef maar lopen. Normaal wil hij na een een stukje wel in de buggy of rent compleet de andere kant op. Maar hij bleef maar naast mij lopen en kletsen en lopen en kletsen. Dus ik bleef ook maar lopen en kletsen door het park en vroeg mij af hoe lang dit ging duren. Nou 1,9 km later volgens de app op mijn telefoon waren we pas thuis
Dreumes lag ook gelijk in coma toen zijn bolletje het matras aanraakte
Hij was moe en uitgekletst

Ben je nog gaan naaien Bloemetjesolifant?
Hier ben ik met dreumes het park in gegaan en naar de speeltuin. Op de terugweg liep dreumes naast de buggy en hij bleef maar lopen. Normaal wil hij na een een stukje wel in de buggy of rent compleet de andere kant op. Maar hij bleef maar naast mij lopen en kletsen en lopen en kletsen. Dus ik bleef ook maar lopen en kletsen door het park en vroeg mij af hoe lang dit ging duren. Nou 1,9 km later volgens de app op mijn telefoon waren we pas thuis

donderdag 17 mei 2018 om 21:52
Knutselen.....dat houd hier in dat kleuter knutselt. Dreumes eet ondertussen klei, verf, krijtjes, glitters in allerlei kleuren en substanties, viltstiften en soms wat prittstift. En ik zorg ondertussen dat nietjes, plakband, hobbylijm en kleine kraaltjes ed in ieder geval niet in dreumes zijn mond, neus of oren verdwijnen.