Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:19
Dat waren inderdaad leuke topics. En zo had je er vroeger toch wel een paar tegelijk ? Zat iedereen met dezelfde soort humor of fittie in 1 topic. Of je hopte je een muisarm.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Roberto BlancoHead schreef: ↑22-05-2018 21:16Ik ben van ruim na 2000, maar man wat heb ik hier wel gelachen, tranen met tuiten. Een hele middag ooit over foute muziekjes, geweldig. En nog veel vaker.
Maar tegenwoordig is er veel veranderd. Eigenlijk na die zgn "update" van de website toen er telkens van die gele helmen waren. De afgelopen update heeft het nog weer erger gemaakt. Voeg daarbij het steeds debielere moderator beleid en de toegenomen hatelijkheid onderling en het forum is lang niet zo leuk als het ooit was. Ook ooit nog na 2000.

Geen bijzonderheden

vrouwjagersma schreef: ↑22-05-2018 21:16Tsss. Wat heb je aan je Chin.Ind.Spec.Rest. als ze de tent ook nog eens niet open hebben? Belachelijk.
Als ik mijn streefgewicht heb bereikt, ga ik stiekem in mijn eentje een hele bak daarvan leegvreten. Ha!
Dit boek is wel iets voor jou:
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/17/ch ... t-a1603166

Het een zal het gevolg zijn van het ander denk ikblijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:16Ja, dat is dan het enige nadeel van die ouwe garde : hele zwakke magen. Maar wel zuipen als maleiers.

Vriendelijk.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:20
Ja, dat ik dan was afgehaakt en 's ochtends als eerste dan weer dat topic aanklikte en dat ik dan in het eerste half uur van de dag alweer onbedaarlijk had gelachen om alles wat er in mijn slaap geschreven was.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:13Ver voor middernacht is het hier dood. Ik zat vroeger tot in de late / vroege uurtjes inderdaad jankend van het lachen te forummen. Zag je de andere dag dat het nonstop door was gegaan. Dat zie ik ook al jaren niet meer.
Nu ik er zo over nadenk ik dat ook wel iets wat echt een verschil is tussen toen en nu, denk ik: ik forum(de) heel vaak niet eens zozeer om mijn mening te geven, maar om mijn mening zo scherp/gevat mogelijk te geven. Hoe je iets schreef was bijna net zo belangrijk en soms zelfs belangrijker dan wat je schreef. Ik kon straal jaloers zijn omdat iemand anders dan hetgeen wat ik wilde zeggen ook al had gezegd, maar dan leuker.
Ik heb het idee dat de taal zelf toen een grotere rol speelde tijdens het forummen. Een beetje net zoals op Twitter. En dat heeft volgens mij ook weer met de tijdsgeest te maken, forummen was een beetje de voorloper van Twitter natuurlijk.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:20
0.08% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
dinsdag 22 mei 2018 om 21:20
Nee maar ik zag die hele link niet dus ik maar wachten op dat plaatje

Vriendelijk.

dinsdag 22 mei 2018 om 21:21
Oh een jaar!
Ik heb wel een authentieke Indo toko. Ik brand ook bij alles mijn mond door de sambal, maar het is zo lekker en echt authentiek.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:21
Weet je nog van die persoon die een blind date had ( ik geloof dat dat tegenwoordig tinder heet) en daar direct een weekend Waddeneiland van maakte?blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:19Dat waren inderdaad leuke topics. En zo had je er vroeger toch wel een paar tegelijk ? Zat iedereen met dezelfde soort humor of fittie in 1 topic. Of je hopte je een muisarm.
Jij, Meds en ik. Huilen van het lachen!

Geen bijzonderheden

dinsdag 22 mei 2018 om 21:22

Ja, ik las het al. Ik kreeg het er helemaal warm van. Maar ik heb nu dus al serieus een half jaar geen Chinees gehad, pokkezooi.Star² schreef: ↑22-05-2018 21:19Dit boek is wel iets voor jou:
Twitter is met het dubbele aantal tekens ook minder leukfashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:20Ja, dat ik dan was afgehaakt en 's ochtends als eerste dan weer dat topic aanklikte en dat ik dan in het eerste half uur van de dag alweer onbedaarlijk had gelachen om alles wat er in mijn slaap geschreven was.
Nu ik er zo over nadenk ik dat ook wel iets wat echt een verschil is tussen toen en nu, denk ik: ik forum(de) heel vaak niet eens zozeer om mijn mening te geven, maar om mijn mening zo scherp/gevat mogelijk te geven. Hoe je iets schreef was bijna net zo belangrijk en soms zelfs belangrijker dan wat je schreef. Ik kon straal jaloers zijn omdat iemand anders dan hetgeen wat ik wilde zeggen ook al had gezegd, maar dan leuker.
Ik heb het idee dat de taal zelf toen een grotere rol speelde tijdens het forummen. Een beetje net zoals op Twitter. En dat heeft volgens mij ook weer met de tijdsgeest te maken, forummen was een beetje de voorloper van Twitter natuurlijk.
Vriendelijk.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:23
Spinoza en Hidde waren daar sterk in. Die konden raak schrijven en dan ook nog met zoveel humor.fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:20Ja, dat ik dan was afgehaakt en 's ochtends als eerste dan weer dat topic aanklikte en dat ik dan in het eerste half uur van de dag alweer onbedaarlijk had gelachen om alles wat er in mijn slaap geschreven was.
Geen bijzonderheden
Precies, deze had ik ook gelezen.Star² schreef: ↑22-05-2018 21:19Dit boek is wel iets voor jou:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, ik ook. Ik moet ook altijd nog wel lachen in zulke topics. Als ik zelf een grap maak heb ik helaas wel vaak direct een stalker/ staffer aan mijn broek in zulk soort topics. Dus tegenwoordig wis ik die allemaal voordat ik op send druk.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 22 mei 2018 om 21:24
Hier ben ik het wel mee eens. Daar loopt humor ook vaak op stuk hier.fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:20
Taal is niet zo belangrijk meer, vlogs ed hebben dat overgenomen.
Als ik zie hoe belabberd mijn kind schrijft, echt om te janken. En volgens de docent is dat in alle 6 de klassen zo. Slechts een paar lln die nog netjes Nederlands kunnen schrijven.
Bij onze generatie en die voor ons werd het er nog ingeslagen, nu hebben ze autocorrect en eigen spelling.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Inderdaad : je deed je stinkende best op een post en de ander dan om daar weer overheen te kunnen gaan. Er werden veel meer woordgrappen gemaakt.fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:20Ja, dat ik dan was afgehaakt en 's ochtends als eerste dan weer dat topic aanklikte en dat ik dan in het eerste half uur van de dag alweer onbedaarlijk had gelachen om alles wat er in mijn slaap geschreven was.

dinsdag 22 mei 2018 om 21:25
Ik geloof niet dat dat zo was. We kenden elkaar gewoon beter. En zoals ik al zei: op maatschappij zaten FV en ik elkaar af te maken en op hetzelfde moment waren we op overig wijn aan het slempen en huilen van het lachen.
En dat is wat ik niet meer zie.
Geen bijzonderheden
Ja, bepaalde topics vergeet ik nooit meer. ze mochten toen gewoon ook nog vreselijk ontsporen.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:26
Dit klopt precies FV! Ik kwam ongeveer in 2006 en toen was het allemaal veel snediger. Een klein beetje zie je nu soms nog wel op een trashtopic van The Voice ofzo.fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:20Ja, dat ik dan was afgehaakt en 's ochtends als eerste dan weer dat topic aanklikte en dat ik dan in het eerste half uur van de dag alweer onbedaarlijk had gelachen om alles wat er in mijn slaap geschreven was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!