Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 22 mei 2018 om 21:37
Precies. Staf, klagen, op de man en ban.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:36Joh, je krijgt wel een ban voor snedigheid.
Meds haar " patat met mayo " is een schoolvoorbeeld van snedigheid die met een ban werd bestraft.
Geen bijzonderheden
vrouwjagersma schreef: ↑22-05-2018 21:26Dat van die taalvaardigheid en de waardering van zuivere discussie herken ik dan weer wel van de begintijd van het internet. Ik forumde toen elders en dat ging er best pittig aan toe, maar dat waren altijd heel leuke scherpe discussies en in een ander topic vonden we elkaar dan weer in onze afkeer van de Kelly Family.
Nu voelen mensen zich aangesproken als ik iets anders vind dan zij en vinden ze ineens mijn bijdrage in een topic over vakanties op Gran Canaria ook stom omdat ik dan blijkbaar op hun lijstje met stomme mensen sta.
Ja, precies dit.
Zo was de sfeer hier vroeger ook (jij zou daar trouwens prima tussen hebben gepast, met je schrijfstijl en onderkoelde humor). Maar precies daarom denk ik dus dat het niet eens zozeer met het forum of leukere forummers te maken heeft, maar met de tijdsgeest. Of nou ja, toch wel leukere forummers: in het begin van internet was vrijwel iedereen die aan fora of nieuwsgroepen deed op een of andere manier, vaak beroepsmatig, bezig met taal, communicatie, media, internet, pionieren, etc. Dus dan zat je te discussiëren met 3 journalisten, 2 tekstschrijvers, een historicus, een leraar maatschappijleer, 3 reclamemakers en een hyperintelligente game-nerd ofzo. Dus dat werd 1 grote orgie van oneliners en debate-skills.
Edit: En BGB. Met haar mavootje.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:41
1.24% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Kan je nagaan met dubbel mayoblijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:36Joh, je krijgt wel een ban voor snedigheid.
Meds haar " patat met mayo " is een schoolvoorbeeld van snedigheid die met een ban werd bestraft.
Vriendelijk.

dinsdag 22 mei 2018 om 21:40
Wat snedig is voor de een is op de man voor een ander. Ik heb een waarschuwing gekregen wegens op de man die daadwerkelijk nergens op sloeg (en die me nog steeds dwarszit, want ik ben een beetje apart), alleen maar omdat een paar mensen me blijkbaar actief stafte.shifty schreef: ↑22-05-2018 21:33Maar voor snedigheden krijg je (juist) geen ban. Dus zijn dan de snedige forummers verdwenen en zijn wij, de niet snedige huidige forummers, overgebleven? En dit is dus ook niet aangevuld met nieuwe snedige forummers? Of waren de huidige forummers vroeger snediger dan nu?
dinsdag 22 mei 2018 om 21:40
blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:32Dat laaste is dus zo'n beetje de trend, lijkt wel : als je pro -dit bent kun je ook niet lekker koken en zijn jouw verzonnen meisjesnamen ook stom. En je moet perse serieus zijn in elk topic. En newbees aanmoedigen en vooral op ze reageren ook al zou je niet weten wat je moest schrijven ( behalve iets als " hoor ik daar een lama .... " ) .

Am Yisrael Chai!
dinsdag 22 mei 2018 om 21:42
fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:37Ja, precies dit.
Zo was de sfeer hier vroeger ook (jij zou daar trouwens prima tussen hebben gepast, met je schrijfstijl en onderkoelde humor). Maar precies daarom denk ik dus dat het niet eens zozeer met het forum of leukere forummers te maken heeft, maar met de tijdsgeest. Of nou ja, toch wel leukere forummers: in het begin van internet was vrijwel iedereen die aan fora of nieuwsgroepen deed op een of andere manier, vaak beroepsmatig, bezig met taal, communicatie, media, internet, pionieren, etc. Dus dan zat je te discussiëren met 3 journalisten, 2 tekstschrijvers, een historicus, een leraar maatschappijleer, 3 reclamemakers en een hyperintelligente game-nerd ofzo. Dus dat werd 1 grote orgie van oneliners en debate-skills.

Geen bijzonderheden
dinsdag 22 mei 2018 om 21:43
Zou zomaar een perma kunnen worden dan.
Echt patat met mayo en je zit op de bank

yasmijn wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:43
2.69% gewijzigd
Geen bijzonderheden
dinsdag 22 mei 2018 om 21:43
Ik kon vroeger hier mensen een plaatselijk regenbuitje en kapotte paraplu's toe wensen en dan kreeg je de eeuwige jeuk met veel te korte armpjes terug. Wat ze tegenwoordig al op de man vinden....vrouwjagersma schreef: ↑22-05-2018 21:40Wat snedig is voor de een is op de man voor een ander. Ik heb een waarschuwing gekregen wegens op de man die daadwerkelijk nergens op sloeg (en die me nog steeds dwarszit, want ik ben een beetje apart), alleen maar omdat een paar mensen me blijkbaar actief stafte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:44
Affreus inderdaad.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:43Ik kon vroeger hier mensen een plaatselijk regenbuitje en kapotte paraplu's toe wensen en dan kreeg je de eeuwige jeuk met veel te korte armpjes terug. Wat ze tegenwoordig al op de man vinden....
Geen bijzonderheden
dinsdag 22 mei 2018 om 21:45
Nou, zeker wel. Ik heb heel wat mensen voor opmerkingen die op Twitter heel erg vaak geretweet zouden worden omdat ze zo lekker snedig waren, hier gestaft, gewaarschuwd of geband zien worden.shifty schreef: ↑22-05-2018 21:33Maar voor snedigheden krijg je (juist) geen ban. Dus zijn dan de snedige forummers verdwenen en zijn wij, de niet snedige huidige forummers, overgebleven? En dit is dus ook niet aangevuld met nieuwe snedige forummers? Of waren de huidige forummers vroeger snediger dan nu?
Ik krijg hier trouwens ook altijd mijn waarschuwingen en bans voor posts waar ik dan zelf eigenlijk stiekem heel trots op ben omdat ik op precies het juiste moment de juiste gevatte grap maakte. Dan kan ik er donder op zeggen dat ik 10 minuten later het forum niet meer op kan.
Zo frustrerend want die posts worden dan ook nog gewist!
Am Yisrael Chai!
dinsdag 22 mei 2018 om 21:46

vrouwjagersma schreef: ↑22-05-2018 21:40Wat snedig is voor de een is op de man voor een ander. Ik heb een waarschuwing gekregen wegens op de man die daadwerkelijk nergens op sloeg (en die me nog steeds dwarszit, want ik ben een beetje apart), alleen maar omdat een paar mensen me blijkbaar actief stafte.
Ik denk dat je altijd wel een (onterechte) waarschuwing hier krijgt als je actief en aanwezig bent. Het maakt mij ook niet zo veel meer uit eigenlijk.
Humorloos en niet weten wat snedig is en de context niet snappen.fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:45Nou, zeker wel. Ik heb heel wat mensen voor opmerkingen die op Twitter heel erg vaak geretweet zouden worden omdat ze zo lekker snedig waren, hier gestaft, gewaarschuwd of geband zien worden.
Ik krijg hier trouwens ook altijd mijn waarschuwingen en bans voor posts waar ik dan zelf eigenlijk stiekem heel trots op ben omdat ik op precies het juiste moment de juiste gevatte grap maakte. Dan kan ik er donder op zeggen dat ik 10 minuten later het forum niet meer op kan.
Zo frustrerend want die posts worden dan ook nog gewist!
Geen bijzonderheden

Ah joh dat. En dan wenste je iemand een dikke lip en de vlekken of je maakte een grap en dan was het klaar.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:43Ik kon vroeger hier mensen een plaatselijk regenbuitje en kapotte paraplu's toe wensen en dan kreeg je de eeuwige jeuk met veel te korte armpjes terug. Wat ze tegenwoordig al op de man vinden....
De mod bemoeide zich zelden met onderlinge akkefietjes. Behalve bij naw online werd er snel ingegrepen. Nu kunnen die dan weer de hele nacht online staan voordat er een mod wakker wordt.
Ze hebben het forum gesloopt. De vaart is er uit, de humor is er uit, de scherpte is er uit. Het is een soort babybrabbel zonder slijmdraden geworden.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:47

Het is heel goed geweest voor mijn taalvaardigheid.
Het was voor ons allemaal goed voor onze discussieskills, ons incasseringsvermogen, etc. Het was niet alleen enorm leuk, maar zeker ook heel leerzaam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Reken maar!blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2018 21:47![]()
Het is heel goed geweest voor mijn taalvaardigheid.
Het was voor ons allemaal goed voor onze discussieskills, ons incasseringsvermogen, etc. Het was niet alleen enorm leuk, maar zeker ook heel leerzaam.
Geen bijzonderheden

dinsdag 22 mei 2018 om 21:48
Die leeftijd heb ik ook vrees ik

dinsdag 22 mei 2018 om 21:49
Mij wel. Ik he echt een gruwelijke hekel aan valsspelen.
Een tijd geleden zat er een modteam die de ballen hadden toe te geven dat ze een fout hadden gemaakt. Nu hebben ze niet eens het fatsoen om een antwoord te geven.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:49
fashionvictim schreef: ↑22-05-2018 21:37Ja, precies dit.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!