wie positieve test voor NOD dag?

05-03-2009 11:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie voelde al voordat ie ongi moest worden dat er iets gaande was en had een positieve zwangerschap test?

Ben ik wel benieuwd naar!
Truus, van driehoog bij mij in de flat.
ik. Veel tests testen al positief ongeveer 10 dagen na je ovulatie.

Maar pas op. t maakt je overt algemeen alleen maar onzeker... als je n lijntje ziet is t een heel dun lijntje, dat je 100 x voor t licht gaat houden om te checken of t er wel echt staat. als je geen lijntje ziet hou je jezelf voor dat t toch nog te vroeg was en dat t niks wil zeggen.

Verder gaan heel er veel zwangerschappen mis vóór de NOD. De kans is dus groot dat je licht positief test en alsnog 'gewoon'ongesteld wordt (eigenlijk dus een zeer vorege miskraam, ook wel chemical pregnancy genoemd). Zonder dat testje had je niet geweten dat je zwanger was, en was er dus niks aan de hand. maar door die positieve test moet je door een ware rollercoaster van emoties...
quote:Eowynn_ schreef op 05 maart 2009 @ 12:11:

Truus, van driehoog bij mij in de flat.

Zucht. Reageer dan niet.

Ik zag die smiley niet... schrok al
Om even serieus antwoord te geven: ik zou niet testen voordat je overtijd bent.

Bij de eerste deed ik een test op de dag voordat ik ongesteld moest worden. Geen streep, niets.

De dag erna nog een test (zelfde tijdstip) en wel een streep.

Het maakt dus nogal wat uit. En die testen die zogenaamd 'vroeg' gebruikt kunnen worden zijn pure oplichterij.
Getest 3 dagen voor Nod. Test van Clear Bleu, heel positief.
Wat is NOD ?
Hier bij 1e kindje 2 dagen voor NOD positief getest, er voelde idd iets 'anders' toen ik stond te kokken tijdens het tandenpoetsen.

Bij 2e kindje pas positief getest toen ik 6 weken was, maar dat kwam omdat het een kleine verrassing was..

1e zwangerschap werd helaas een miskraam, maar ook toen heb ik volgens mij iets eerder dan NOD getest.
voor goed info over zwnagerschapsteste is er de geinige engelstalige site www.peeonastick.com

Er worden ook merken vergeleken maar helaas vaak merken die hier niet gangbaar zijn.

Er bestaan weldegelijk veel gevoeligere tests waarmee je dus ook eerder positief test. Maar zie dus mijn eerdere positieve test over de nadelen.

ik heb zelf beide zwangerschappen met clearblue én met kruidvast 10 dagen na ovulatei positief getest. Met predictor een dag of 3 a 4 later.
Ik heb op woensdag getest terwijl ik op de zaterdag er na ongesteld moest worden. Deze was positief.

Waarom ik al een test deed? Ik was die ochtend naar de gyn geweest voor een inwendige echo (baarmoederhalsmeting) en toen vroeg ze aan mij of ik misschien zwanger kon zijn want ze zag een dikke laag baarmoederslijmvlies.

Daarna zagen we ook een zwart rondje en dat kon óf een zwangerschap zijn óf een cyste. Ik ben het ziekenhuis uitgerend en heb een test gedaan (vriend was voor zaken in het buitenland en ik kon toch niet wachten tot hij, na een week, thuis zou zijn). Toen gaf de test al zwanger aan en het zwarte vlekje ligt nu op bed te slapen!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik voelde drie keer dat ik zwanger was voor ik ongesteld had moeten worden. Maar daardoor kreeg ik juist de rust over me om gewoon te wachten met testen tot ik overtijd was.

Testen voor je ongesteld had moeten worden heeft weinig zin, vind ik. De kans op een miskraam is dan nog hoger (wat je anders had gezien als menstruatie) en de kans is groot dat de test negatief uitslaat terwijl je wel zwanger blijkt te zijn.

Niet doen dus, zou ik zeggen.

PS. Waarom niet de dingen bij zijn naam noemen? NOD en ongi zijn woorden waar ik kromme tenen van kan krijgen...
quote:zusenzo schreef op 05 maart 2009 @ 12:25:

Wat is NOD ?Niet Ongi Dag. De dag waarop je dus ongesteld moet worden, maar het niet wil. Logica toch?
O en wat Zonnetje schrijft over een hele vroege positieve test en een miskraam, heel veel zwangerschappen gaan nog mis voor de menstruatiedatum, dus dan zou je jezelf blij maken voor niks.
Het heeft totaal geen zin om te testen voordat je ongesteld moet worden. Het geeft je geen garantie dat je zwanger bent.

Heel veel vrouwen krijgen een hele hele hele vroege miskraam in die tijd zonder dag ze het zelf weten.

Zinloos en kost je alleen maar geld dus.

Gewoon netjes wachten tot de eerste dag dat je overtijd bent.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Star schreef op 05 maart 2009 @ 12:26:

[...]

Niet Ongi Dag. De dag waarop je dus ongesteld moet worden, maar het niet wil. Logica toch?

Ehmm???

Nee niet voor mij, maar ik zal daar wel te nuchter voor zjn of zo, net zo iets als hubbies en klussen zeker?
Waarom zou je het willen trouwens?
En een negatieve test voor je ongesteld moet worden geloof je tóch niet, want 'ik was wel erg vroeg met testen'.
quote:zusenzo schreef op 05 maart 2009 @ 12:30:

[...]

Ehmm???

Nee niet voor mij, maar ik zal daar wel te nuchter voor zjn of zo, net zo iets als hubbies en klussen zeker?Ja. En slijmpiekdagen, babydancen, beebs, enzovoorts.
Gatsie Ring
wat is babydancen?
quote:Eowynn_ schreef op 05 maart 2009 @ 12:32:

En een negatieve test voor je ongesteld moet worden geloof je tóch niet, want 'ik was wel erg vroeg met testen'.

Precies. Dan krijg je dat weer. Dat maakt je alleen maar onzekerder. Kan je beter nog even geduld opbrengen... Zal je nog wel vaker moeten hebben als je zwanger bent. Wachten op de eerste echo, de 12 weken grens, de eerste schopjes, de twintig weken echo, tot je buik zichtbaar wordt, je verlof en natuurlijk tot de bevalling begint.

Geduld is een schone zaak, om er maar eens een 'wijsheid' in te gooien.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 05 maart 2009 @ 12:36:

wat is babydancen?Een ander woord voor: vrijen om een baby te produceren.
quote:Ring1981 schreef op 05 maart 2009 @ 12:36:

[...]

Een ander woord voor: vrijen om een baby te produceren.

ok, als je dat dansje doet, ben je dan extra vruchtbaar ofzo?

(zo ja, dan is dat vast wat ik fout doe, geen dansje voor de daad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven