Geld & Recht alle pijlers

ten einde raad

21-05-2018 23:50 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedenavond allemaal,

om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.

we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..

iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
nina1966 schreef:
22-05-2018 21:57
Yep. Als hij/zij nog durft tenminste.

Alsof ze zomaar water afsluiten, en zeker niet met een klein kind. En geen andere schulden? En man ineens wel weer werk, geen recht op zorgtoeslag, kgb etc?
Kom op nou TO. You can do better.
hoe durf je een reactie als dit te plaatsen? ik hoop van harte dat je dit nooit mee mag maken in je leven! als je alle reacties had gelezen dan zou je weten dat er een aantal keren ook benoemd is dat het voor incasseerders geen ene **** uitmaakt of jij nou een klein kind hebt of dat je bijna gaat bevallen!!

wat betreft de toeslagen heb ik al benoemd, wij hebben geen recht op zorg/kindgebonden budget en dat wil ik hier ook niet toelichten wegens herkenning en de reden hoef ik niet te benoemen al zou ik dat willen!

de enige reden dat ik dit topic opende is om advies te krijgen en even een steuntje en een duwtje. daar ben ik heel blij mee! als ik al bang ben voor herkenning wegens een toeslag dan moet je maar eens gaan bedenken hoe bang ik ben om geld of iets te gaan vragen van een ander!
lise1985 schreef:
22-05-2018 23:05
Je koopt wel speelgoed?
ik koop altijd 3 stuks speelgoed voor verjaardag, sinterklaas en kerst. dit doe ik in de uitverkoop en daarnaast krijgt hij ook wel eens wat van mijn ouders
zuster-reva schreef:
22-05-2018 23:09
ik koop altijd 3 stuks speelgoed voor verjaardag, sinterklaas en kerst. dit doe ik in de uitverkoop en daarnaast krijgt hij ook wel eens wat van mijn ouders
Je koopt liever speelgoed dan dat je je waterrekening betaalt?
lise1985 schreef:
22-05-2018 23:10
Je koopt liever speelgoed dan dat je je waterrekening betaalt?
sorry maar we hebben het hier over speelgoed van nog niet eens 30eu. moet ik dan daarin mijn kind te kort komen,wat we overigens al doen wat betreft kleding etc, en hier mensen op me af krijg omdat ik dan weer een slechte moeder ben??

of verwacht u dat ik hier een zielig verhaal op schrijf als antwoord naar degene toe die mij vroeg of hij dat wel heeft? want een zielig verhaaltje is zo geschreven maar ik kies er liever voor om de waarheid te zeggen tegen deze mevrouw
Summerset
anoniem_368366 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:02
93.26% gewijzigd
zuster-reva schreef:
22-05-2018 23:15
sorry maar we hebben het hier over speelgoed van nog niet eens 30eu. moet ik dan daarin mijn kind te kort komen,wat we overigens al doen wat betreft kleding etc, en hier mensen op me af krijg omdat ik dan weer een slechte moeder ben??

of verwacht u dat ik hier een zielig verhaal op schrijf als antwoord naar degene toe die mij vroeg of hij dat wel heeft? want een zielig verhaaltje is zo geschreven maar ik kies er liever voor om de waarheid te zeggen tegen deze mevrouw
Nog niet eens dertig euro, dat is twee maanden water. Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent, ik verbaas me er alleen over dat je speelgoed belangrijker vindt dan stromend water. Daarom is het goed dat je hulp zoekt, blijkbaar heb je moeite met het stellen van prioriteiten.

Huur/hypotheek, gas, elektra, water en minimaal noodzakelijke verzekeringen. Dat zijn je prioriteiten voor wat betreft je uitgaven. Speelgoed bungelt ergens onderaan dat lijstje.
En ik zeg niet dat je een slechte moeder bent. Alleen hebben jij, en je man en kind, stromend water eerder nodig dan speelgoed.
lise1985 schreef:
22-05-2018 23:27
En ik zeg niet dat je een slechte moeder bent. Alleen hebben jij, en je man en kind, stromend water eerder nodig dan speelgoed.
met alle respect maar ik koop niet elke maand speelgoed voor hem, 1x per jaar en dat wordt weggestopt.
we doen bijna niks leuks zoals dagjes weg en luxe vakanties zit er ook niet bij in. gelukkig wonen we naast een mooi bos wat gratis is om lekker te kunnen spelen
zuster-reva schreef:
22-05-2018 23:38
met alle respect maar ik koop niet elke maand speelgoed voor hem, 1x per jaar en dat wordt weggestopt.
we doen bijna niks leuks zoals dagjes weg en luxe vakanties zit er ook niet bij in. gelukkig wonen we naast een mooi bos wat gratis is om lekker te kunnen spelen
Ik hoop dat je goede financiële hulp krijgt. Zo te lezen heb je het nodig.
Sterkte!
Als je geen recht op toeslagen hebt verdien je blijkbaar genoeg. Je eerste levensbehoefte zijn het aller belangrijkste om te betalen. Ik begrijp niet zo goed dat het zover heeft kunnen komen. Jammer dat je laat op de optie bent gekomen spullen te verkopen. Dit scheelt je nu 250 euro aan extra kosten dit had je kunnen besparen.

Ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen. Hopelijk krijg je de hulp die jullie nodig hebben.
nina1966 schreef:
22-05-2018 21:59
En bingo :facepalm:
Hoezo bingo? Doe niet zo dramatisch joh.
Beetje uitgaan van de goedheid van de mens he
Elza84 schreef:
23-05-2018 00:01
Hoezo bingo? Doe niet zo dramatisch joh.
Beetje uitgaan van de goedheid van de mens he
Sommige mensen moeten perse proberen te scoren over andermans rug. Sneu is dat ja.
lise1985 schreef:
22-05-2018 23:27
Je valt in herhaling met je doorhameren op 3 stukken speelgoed per jaar en 'ik zeg niet dat je een slechte moeder bent hoor maarrrr'

To sterkte, hopelijk komt er snel ondersteuning. Schaam je niet maar pak de hulp aan en ga serieus met de problemen aan de slag en ja, dan komt het ook weer goed uiteindelijk :rose:
Ertha schreef:
23-05-2018 00:13
Sommige mensen moeten perse proberen te scoren over andermans rug. Sneu is dat ja.
Ook sneu om daarvan uit te gaan. Maar ik doe dat bewust niet.
Afzeiken is altijd makkelijker dan een hand reiken
zuster-reva schreef:
22-05-2018 21:02
nee hij mankeert niets behalve zijn astma, maar doordat we in het verleden veel werkten en hem vaak naar de oppas brachten merkten we dat hij steeds stroefer naar ons toe werd. nu kan hij gelukkig goed praten en zich uiten en geeft vaak aan dat met name ik teveel werk en er niet ben voor hem.
Een kind van nog geen vier? Dat is wel heel bijzonder. Weet je zeker dat je hem dat niet zelf influistert?
TO, heb je al jullie uitgaven/ maandelijkse lasten op papier? Kan er nog ergens op worden bezuinigd? Schuldsanering is niet zomaar iets...
Misschien dit topic eens lezen? Bovenaan staan allemaal besparinsblogs e.d.

geld-recht/consuminderaars-knieperds-en ... s/371633/1
Elza84 schreef:
23-05-2018 00:21
Ook sneu om daarvan uit te gaan. Maar ik doe dat bewust niet.
Afzeiken is altijd makkelijker dan een hand reiken
Ik.heb het over nina
zuster-reva schreef:
22-05-2018 21:02
nee hij mankeert niets behalve zijn astma, maar doordat we in het verleden veel werkten en hem vaak naar de oppas brachten merkten we dat hij steeds stroefer naar ons toe werd. nu kan hij gelukkig goed praten en zich uiten en geeft vaak aan dat met name ik teveel werk en er niet ben voor hem.
Hm tja. Dramatisch hoor maar je kind heeft meer aan een leven zonder geldzorgen dan aan een altijd aanwezige moeder.
Jij heeft ook nog een vader bv.
Hij is 4 dus gaat naar school. Probeer zoveel mogelijk te werken onder schooltijd, scheelt ook weer opvangkosten.
Als jullie dan thuis zijn zorg dan voor quality time.
En eenmaal uit de schulden kun je nadenken over andere werkuren.
Je hoest nu ineens 610+252 euro op, ik kan me voorstellen dat er hierdoor andere rekeningen blijven liggen. In dat het geval kun je het beste contact opnemen met die bedrijven (met name verhuurder en gas/stroom bedrijf) en aangeven dat je hulp aan het inschakelen. Dan zijn ze vaak ook wat geduldiger, hou ze een beetje op de hoogte hoe ver je in het proces zit.
Kijk of er een Humanitas in jouw buurt is of een variant daarvan, die kunnen je helpen met obstakels in het voortraject.
(Vooral omdat schuldeisers juist extra kunnen gaan dwarsliggen op het moment dat schuldhulp in het plaatje komt. Bij Humanitas weten ze vaak wel welke schuldeisers dit zijn). En ze kunnen je ook wijzen op dingen waar je eventueel nog aanspraak op kunt maken.

Schuldhulpverlening betekent niet direct schuldsanering (wsnp) dit is alleen wanneer schuldeisers niet akkoord gaan met het aanbod. Dan is het ook wel gewenst want als ze bij een officiële instantie dwarsliggen zullen ze het jou helemaal niet makkelijk maken.
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 01:10
Geen zorgtoeslag, geen kindgebonden budget. Vreemd... Zeker voor een gezin met twee werkende ouders.
Misschien inmiddels mosterd, maar mogelijk zijn ze gewetensbezwaard waardoor ze geen zorgverzekering hebben en geen KBS krijgen. En dan krijg je die toeslagen ook niet.
Monti schreef:
23-05-2018 00:13
Je valt in herhaling met je doorhameren op 3 stukken speelgoed per jaar en 'ik zeg niet dat je een slechte moeder bent hoor maarrrr'
Ik hamer helemaal niet door op drie stuks speelgoed per jaar. En dat laatste verzin je zelf.
Jammer.
merano schreef:
22-05-2018 07:29
Ik vind het eigenlijk best bijzonder dat er bij een gezin met twee banen meteen door zoveel mensen hier naar zorgtoeslag gevraagd wordt. Overigens zijn er meer voorwaarden voor zorgtoeslag waar je niet aan zou kunnen voldoen dan een te hoog inkomen, zoals een zorgverzekering in Nederland en de Nederlandse nationaliteit.
Als ze wel huurtoeslag krijgen is er wat inkomen betreft ook recht op zorgtoeslag en KGB.
wilma36 schreef:
23-05-2018 09:43
Als ze wel huurtoeslag krijgen is er wat inkomen betreft ook recht op zorgtoeslag en KGB.
Nee, die grenzen liggen anders, je hebt sneller recht op huurtoeslag dan op zorgtoeslag. (al zou er wel recht op kindgebondenbudget moeten zijn volgens mij, als je zoveel verdient dat je recht hebt op huurtoeslag).
nimbus wijzigde dit bericht op 23-05-2018 09:48
32.05% gewijzigd
Ertha schreef:
23-05-2018 07:54
Ik.heb het over nina
Excuses, ik bedacht me iets later dat je het inderdaad ook zo had kunnen bedoelen.
Mee eens dan:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven