Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de hap niet bellen tenzij ze opeens heel slap is en niet meer aanspreekbaar. Zolang ze eet en drinkt en gewoon slaapt zou ik gewoon tot morgen wachten.
snowgirl1 schreef:
23-05-2018 19:39
Ik zou de hap niet bellen tenzij ze opeens heel slap is en niet meer aanspreekbaar. Zolang ze eet en drinkt en gewoon slaapt zou ik gewoon tot morgen wachten.
Dit.

Plus: stel dat ze bij de HAP zeggen dat je gelijk langs kan komen, dan moet je dr er nog voor wakker maken ook, want ze slaapt nu.
Dochter eet sinds ze 6 maanden oud is haar brood met korst. Ze heeft het als oudere baby even kort geweigerd. Toen kreeg ze eerst de stukjes met korst aangeboden en zodra deze op waren de stukjes zonder korst. Totdat het geen probleem meer was. Sindsdien krijgt ze haar boterham weer in stukjes aangeboden. Dit wil ze zelf nog steeds.

Dochter heeft harde keutels zodra ze te weinig vocht binnen krijgt. Water heeft ze altijd slecht gedronken. Ijsblokjes vindt ze wel erg lekker. Dus wij hebben het na vijf maanden opgegeven (om de haverklap niet kunnen poepen en aan de lactulose moeten leek ons ook niet goed voor haar darmen) en sinds ze 11 maanden is, krijgt ze een volle beker ranja per dag. En daarna gewoon water.

Dochter kan inmiddels prima drinken uit een open beker, mits haar bevalt wat er in de beker zit. Sinds een paar weken zijn we helemaal van de fles af. Dit heeft er helaas wel toe geleid dat ze helemaal geen opvolgmelk meer wil en gewone melk drinkt ze sowieso maar een paar slokken per dag. Dus nu krijgt ze alleen een bakje yoghurt en een paar slokken melk binnen. Bij die 300 cc komen we dus totaal niet meer in de buurt. Heeft er iemand tips?

Ik zou de vlekken en symptomen in de gaten houden. Op het moment dat er fikse koorts/zware diarree/zeer hangerig gedrag etc bij komt kijken zou ik wel bellen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
@chiao: als je in de buurt woont mag je wel wat cc zuivel bij ons komen halen, wij zitten er ruim boven!

Misschien ijsjes maken van danoontjes of yoghurt?
Chiao, misschien wil ze pap eten? Mijn dochter heeft haar fases waarin ze wel of geen pap wil. Als ze niet wil dan komt ze ook niet aan de 300 cc zuivel, want ze drinkt ook geen melk. Ik doe er niet moeilijk om. Ze eet verder gevarieerd, dat vind ik het belangrijkst.
Hier eet dochter een bakje yoghurt 's avonds (pakkembeet 150ml) en daarnaast krijgt ze een fles gewone melk van 150 ml. Die gaat niet altijd op, maar ik vind 't wel prima, ze eet goed en ik geloof niet dat die 50ml die ze 'tekortkomt' echt een verschil gaan maken.

Overigens: jullie tip om te vervangen hielp! We zijn in stapjes van 30 cc overgegaan van 180 ml opvolgmelk naar 180 ml gewone koemelk - en omdat ze altijd 30-50 ml liet staan is dat tegenwoordig ongeveer 150 ml koemelk. Het werkte! Dank!
Wat fijn dat het gelukt is BO!

Chiao, mijn dochter drinkt ook geen melk, dus die geef ik nog elke ochtend pap. 's Avonds een paar happen yoghurt en dan zitten we bijna op de 300 ml.

Bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik morgen sowieso even de huisarts bel omdat ik vermoed dat het roodvonk is. Duimen voor een goede nacht..
Geen idee of dat ze pap lust. Dit heeft ze nog nooit gekregen :facepalm: ze at als baby vanaf dat het mocht haar brood en bijvoeding prima en ook voor de nacht heeft ze nooit een papfles gehad. Dus een bord pap kunnen we zeker een keer proberen. Toetjes en ijs eet ze sowieso erg graag.

Fijn dat de tips hebben geholpen BO!
Sterkte Fiona!!!
En hoe is de nacht gegaan Fiona? Hopelijk viel het mee!

Ik heb mn nick aangepast, eerder was ik marloes85. Alle vergelijkbare namen (en alle andere namen die me te binnen schoten) waren bezet maar ik zal straks ff dezelfde ava opzoeken. Hopelijk helpt dat iets.

:hello:
De nacht was erg onrustig, ze baadde echt in het zweet en moest steeds huilen. De bultjes zijn nog erger geworden, het lijkt echt duidelijk roodvonk te zijn. Vanmiddag toch maar even langs de huisarts.

En welkom terug Envelop :hello: Avatars maken het altijd wel duidelijker vind ik, ik haal de mensen zonder avatar altijd door elkaar.
Welkom terug allemaal!

Fiona, beterschap voor je kleine meid!

Zuivel, onze dochter drinkt graag melk dus krijgt daar elke dag een bekertje van. Daarnaast yoghurt als toetje en soms nog een papfles s nachts. Wij gaan dus meestal over de 300 ml heen...

En even een juich-momentje... Ze heeft de afgelopen week 4 keer doorgeslapen :cheer: Nu maar hopen dat dat vaker gaat gebeuren
Hier word ik niet vrolijk van!
Ze zijn te leuk om niet te delen (vind ik dan), nieuwe schoenen!

Afbeelding
Haai, it's me Bohemia!
Ik ben ook weer present.
Fijn dat iedereen weer terug is! Wel even wennen aan de nieuwe namen.

Hier nog steeds een ziek meisje. Ze had vannacht eindelijk geen koorts meer, maar was wel weer 2,5 uur wakker, zoals voordat ze ziek werd. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan, zit mezelf een beetje in de weg met het gebrek aan een plan van aanpak. Mijn man laat het vooral aan mij over.

Zouden jullie met een ziek kind naar buiten gaan? Het wordt zo warm de komende dagen en op zich lijkt ze zich wel redelijk te voelen. Ze zit alleen onder de bultjes/vlekken. Het is geen roodvonk maar een andere virale infectie, maar ik ben vergeten te vragen of het besmettelijk is :roll:
Robina, fijn dat ze heeft doorgeslapen! Ze is nu 22 maanden toch? Was het bij jullie ook zo'n ellende met slapen? Dat biedt een beetje hoop dat het eindig is hier..
Infecties zijn toch niet besmettelijk? Maar als ze redelijk fit lijkt zou ik gewoon lekker naar buiten gaan. Knapt ze misschien wel van op. Zou haar alleen wel uit de zon houden, haar huidje is al aangedaan.
Je kan altijd even bellen om te vragen of het besmettelijk is. Daarbij zou ik gewoon lekker naar buiten gaan, als ze daar zin in heeft :sun:
Pfff even klagen hoor. Zoon vind echt niets goed op het moment, is de laatste dagen om 5 uur al wakker en wisselt dan piepen met slapen af, ik doe dan geen oog meer dicht. Daarnaast lijkt hij een soort onverzadigbare honger te hebben. Normaal is het een enorm tevreden ventje dus dit is nieuw. Heb niet de indruk dat hij ziek is. Herkenbaar voor iemand?
Lola, herkenbaar hoor. Hongerklop noemen we dat hier. Dan loopt ze om half 11 's morgens zo te zeuren om eten, geef ik om 11 uur 3 boterhammen en dan heeft ze weer de voor de hele middag genoeg gehad. Ik probeer enigzins ritme aan te houden, maar het is een stuk gezelliger als ze eet wanneer ze honger heeft, en zolang het gezonde dingen zijn is het eigenlijk ook prima. En het is altijd rondom een groeispurt, dus ook niet zo gek dat ze dan meer eet.
Ik vermoedde zelf ook al een groeispurt, maar fijn om te horen dat je het herkent Elifantje! Zoon is altijd een flinke eter geweest, eet normaal op een dag; Pap, stuk fruit, 2 boterhammen, weer fruit en dan avondeten. Voor het slapen krijgt hij nog een flesje van 3 schepjes. Ga nu maar nu wat extra geven denk ik, want hij lijkt er niet genoeg aan te hebben.
anoniem_63b6d0da2a158 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 09:42
Reden: Toevoeging
10.09% gewijzigd
Ik zou gewoon naar buiten gaan hoor, als ze daar zin in heeft
Op dit moment is het hier een bord pap, 2 stuks fruit, 3 boterhammen, soms nog een cracker/koekje/beschuit, bord avondeten en bakje yoghurt na.
Heel grappig dat dreumes nu tijdens drift/huil/ik-krijg-mijn-zin-niet-buien zelf wegloopt naar een andere ruimte/hoek van de kamer, daar een beetje gaat zitten mokken en dan 10 minuten later weer terug komt en vrolijk verder gaat spelen. :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven