Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:12
En ik begrijp het niet helemaal: ik zie mensen vragen om volledig onloepbaar en onherleidbaar te zijn en alle herleidbare gegevens te verwijderen, maar vervolgens krijgt iedereen een unieke "anonieme" naam. Die is dan toch weer herleidbaar omdat ie uniek is, of ben ik nu gek?
FV doe geen moeite om dit te willen begrijpen. Er zijn leukere uitdagingen op deze wereld ;-D
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:14
Maar ik kan nu door het loepje in 1 oogopslag zien wie jij bent?
Uh ja,, maar ik kan nog steeds in mijn account en forummen. Dat had niet zo mogen zijn.
shifty schreef:
Dat was altijd al. Dus ja, gezeik om niks inderdaad.
Nou, ik wilde eigenlijk ook de nieuwe wet aangrijpen om in 1 klap al mijn berichten hier te laten verwijderen, dus ik vind het geen gezeik om niks. Ik heb eerder het idee dat Viva weer als vanouds loopt te prutsen.
Am Yisrael Chai!
Anoniem235181652 schreef:
Uh ja,, maar ik kan nog steeds in mijn account en forummen. Dat had niet zo mogen zijn.
Net als dat je ook loepbaar bent, en dat had ook niet zo mogen zijn!
GenieInABottle schreef:
FV doe geen moeite om dit te willen begrijpen. Er zijn leukere uitdagingen op deze wereld ;-D
Maar Viva is toch gewoon verplicht om je gegevens te wissen als je daarom vraagt? Da's toch het hele doel van die wetsaanpassing?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:15
Nou, ik wilde eigenlijk ook de nieuwe wet aangrijpen om in 1 klap al mijn berichten hier te laten verwijderen, dus ik vind het geen gezeik om niks. Ik heb eerder het idee dat Viva weer als vanouds loopt te prutsen.
Dat doen ze overduidelijk.
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:16
Net als dat je ook loepbaar bent, en dat had ook niet zo mogen zijn!
Hilarisch dom weer.
fashionvictim schreef:

Dat was altijd al. Dus ja, gezeik om niks inderdaad.
shifty schreef:
23-05-2018 23:17
Dat was altijd al. Dus ja, gezeik om niks inderdaad
Dat weet ik, maar eerst kon Viva je afschepen met dat het te lastig voor ze was, maar de nieuwe wet stelt ze gewoon verplicht om te wissen als je dat vraagt, dus ik begrijp niet zo goed wat nu weer het (non)beleid en probleem van Viva is.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Viva verwijdert ze niet. Ze anonimiseren en verwijderen de daaraan gekoppelde info als mailadres, verjaardag, startdatum etc.
Het verwijderen van een account kan wel, maar dan moet je even met wat juridische spierballentaal aan komen zetten (zijn ze nl. nog steeds verplicht, maar daar geven ze niet bepaald aan toe, is ooit uitgelegd door een andere CM).
Berichten verwijderen zul je dus zelf moeten doen, tenzij je bereid bent om een eventuele procedure op te starten.
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:18
Dat weet ik, maar eerst kon Viva je afschepen met dat het te lastig voor ze was, maar de nieuwe wet stelt ze gewoon verplicht om te wissen als je dat vraagt, dus ik begrijp niet zo goed wat nu weer het (non)beleid en probleem van Viva is.

Niemand begrijpt dat.
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:19
Viva verwijdert ze niet. Ze anonimiseren en verwijderen de daaraan gekoppelde info als mailadres, verjaardag, startdatum etc.
Het verwijderen van een account kan wel, maar dan moet je even met wat juridische spierballentaal aan komen zetten (zijn ze nl. nog steeds verplicht, maar daar geven ze niet bepaald aan toe, is ooit uitgelegd door een andere CM).
Berichten verwijderen zul je dus zelf moeten doen, tenzij je bereid bent om een eventuele procedure op te starten.
Aha. Ze geven dus bij voorbaat aan dat ze niet van zins zijn zich aan de wet te houden?

Daar zijn ze sowieso niet zo van hier, he, wetten?
Am Yisrael Chai!
Het schiet allemaal weer lekker op. Dit gaan ze niet voor elkaar krijgen. Ze konden het al niet en nu plots zou het wel lukken? Gelukkig post ik vrij algemeen daarom is mijn behoefte om te anonimiseren niet groot.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:18
Nee, Viva interpreteert deze wet juist tegenovergesteld. Zij denken dat ze met de nieuwe wet je nick niet hoeven te anonimiseren, maar dat ze aan de nieuwe wet voldoen door je nickname laten staan, alle persoonlijke gegevens die daaraan gekoppeld zijn (je ava bijvoorbeeld) weg te gooien en de nick 'onloepbaar' te maken.
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:19
Maar ik kan een heleboel van mijn berichten niet meer zelf verwijderen. Je kan ze wel nog zien, maar ik kan ze niet meer aanklikken, laat staan wijzigen. Bovendien is het ondoenbaar om dat handmatig te doen, terwijl ik aanneem dat elke vorm van forumsoftware wel een optie heeft om een specifiek woord of naam of account met 1 druk op de knop te deleten.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:21
Aha. Ze geven dus bij voorbaat aan dat ze niet van zins zijn zich aan de wet te houden?

Daar zijn ze sowieso niet zo van hier, he, wetten?
Men wacht vast de jurisprudentie van na 25 mei af en aan de hand daarvan zullen ze zaken vast wel aanpassen of ze gaan betalen.
enn wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:24
2.82% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:22
Nee, Viva interpreteert deze wet juist tegenovergesteld. Zij denken dat ze met de nieuwe wet je nick niet hoeven te anonimiseren, maar dat ze aan de nieuwe wet voldoen door je nickname laten staan, alle persoonlijke gegevens die daaraan gekoppeld zijn (je ava bijvoorbeeld) weg te gooien en de nick 'onloepbaar' te maken.
Huh?

Maar de inhoud van vrijwel al mijn posts zijn toch persoonlijke gegevens volgens de letter van de wet? Zo wordt ie op mijn werk namelijk wel uitgelegd.
Am Yisrael Chai!
Wat een gezanik allemaal.
23-05-2018 23:17
Hilarisch dom weer.
Kom je wel weer terug??
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:25
Kom je wel weer terug??
Vast wel.

Lady Bird is echt een aanrader trouwens.
GenieInABottle schreef:
23-05-2018 23:25
Kom je wel weer terug??
Vast wel.

Lady Bird is echt een aanrader trouwens.
Head* schreef:
23-05-2018 17:39
Yas, (...) Ik heb onlangs een boek gelezen over middeleeuwse geschiedenis en toen moest ik aan jou denken,
.
RikM schreef:
23-05-2018 17:41
Zo, die kun je in je zak steken. :HA:
.
Kom niet meer bij. :rofl:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:24
Huh?

Maar de inhoud van vrijwel al mijn posts zijn toch persoonlijke gegevens volgens de letter van de wet? Zo wordt ie op mijn werk namelijk wel uitgelegd.
zijn alle dingen die geplaatst worden geen eigendom van het forum?
wij slapen nooit.
Case in point; de 'anonieme' forummer hier boven me herken ik niet door haar geanonimiseerde gebruikersnaam maar door de inhoud en schrijfstijl van haar posts.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:24
Huh?

Daarom zeg ik: laat het los. Sanoma is aan het prutsen. En nee, niet al jouw posts zijn persoonlijke gegevens. Je hebt ooit ingestemd met het gegeven dat wat je schrijft eigendom wordt van Viva / Sanoma. De meeste posts zijn gewoon een weergave van jouw mening en jouw mening wordt wss door heel veel andere mensen ook gedragen en geuit, dus die mening is niet herleidbaar naar jouw privé.
Het gaat alleen om herleidbare gegevens naar jou als persoon, die moeten worden verwijdert, dus de koppeling tussen je nick en je privé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven