Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Voornu schreef:
23-05-2018 23:49
Kan/mag je dubbelnicken met een geanonimiseerde nick?
Ja hoor! Als je maar niet op ‘jezelf’ reageert of bewust stimuleert.
Zoiets las ik net ergens.Daarnaast heb je natuurlijk wel die staffers, zodra ze ruiken dat ze mógelijk kunnen staffen omdat je heel misschien wel een regel overtreedt , dan gaan ze ervoor. Met een beetje pech ook nog een mod die na het stafje niet verder kijkt en dán heb je wel gezeik. Met een beetje geluk is het grootste deel van die ramptoeristen door de huidige paniek lekker mee naar buiten gerend. Dat zou dan wat mij betreft wel een weer een voordeel zijn.
enn wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:55
6.59% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jezus jongens, gaan jullie nu zelfs de privacy wet aangrijpen om met me te gaan zitten hakketakken? Come on.

Ik stel gewoon vragen omdat ik niet begrijp waarom Viva zo anders met de nieuwe wet omgaat dan elk ander bedrijf waar ik me ooit heb aangemeld. Ik heb bijvoorbeeld bij Viva nog geen nieuwe cookiemelding in beeld gehad en al helemaal geen nieuwe gebruikersverklaring, terwijl ik digi-freelancers ken die al het hele jaar letterlijk omkomen in het werk omdat ze al maanden niks anders doen dan nieuwe cookie-meldingen voor de duvel en zijn ouwe moer maken. En zelf zit ik al zeker 2 weken bij ongeveer elke website die ik bezoek vernieuwde cookiemeldingen weg te klikken. Alleen bij Viva dus niet.

Iemand anders wel?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:55
Jezus jongens, gaan jullie nu zelfs de privacy wet aangrijpen om met me te gaan zitten hakketakken? Come on.

Ik stel gewoon vragen omdat ik niet begrijp waarom Viva zo anders met de nieuwe wet omgaat dan elk ander bedrijf waar ik me ooit heb aangemeld. Ik heb bijvoorbeeld bij Viva nog geen nieuwe cookiemelding in beeld gehad en al helemaal geen nieuwe gebruikersverklaring, terwijl ik digi-freelancers ken die al het hele jaar letterlijk omkomen in het werk omdat ze al maanden niks anders doen dan nieuwe cookie-meldingen voor de duvel en zijn ouwe moer maken.
Dat vroeg ik me ook af hoor, en ik heb werktechnisch niets (direct) met deze wet te maken gehad. Wel kapot gespamt met mailtjes.
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:51
Wat doe je nu aangebrand? ik val je niet aan, ik zeg je alleen hoe andere fora waar ik ook met een nickname lid van ben met de nieuwe wet omgaan en hoe ik via collegae en kennissen die de hele dag niks anders dan digitale toestanden doen de wet heb begrepen. Ik heb bijvoorbeeld van 2 fora waar ik al lang niet meer actief was de mogelijkheid gekregen om zelf mijn account in te zien en vervolgens aan te geven of dat account volledig gedelete moest worden, of dat het gewoon kon blijven bestaan.

Ze doet niet aangebrand, ze neemt de moeite om iets toe te lichten waar jij als mosterd na de maaltijd nog even een mening over komt hebben.
shifty schreef:
23-05-2018 23:56
Ze doet niet aangebrand, ze neemt de moeite om iets toe te lichten waar jij als mosterd na de maaltijd nog even een mening over komt hebben.
Ik heb geen mening, ik stel vragen. Ik kan niet vinden waar Viva een mededeling heeft gedaan terwijl ik wel dat topic en het modtopic heb gelezen. En ik heb tot half 9 vanavond gewerkt dus ik heb eerder niks meegekregen.
Am Yisrael Chai!
Zeg draakje, wil jij je vlammen eens bij je houden... ;-D

@ Voornu, bedoel je dat je je Nick laat anonimiseren en vervolgens in datzelfde topic onder een nieuwe Nick verdergaat? Dat mag gewoon en is niet dubbelnicken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Anoniem235181652 schreef:
Dat vroeg ik me ook af hoor, en ik heb werktechnisch niets (direct) met deze wet te maken gehad. Wel kapot gespamt met mailtjes.
Ja, ik ook. En ik kan letterlijk overal mijn volledige account laten deleten, alleen bij Viva niet. Ik vraag me gewoon af waarom dat is en vooral: waar Viva dat dan heeft toegelicht want ik heb nergens nieuwe privacyverklaringen waarmee ik akkoord moet gaan gezien en ook die zijn met de nieuwe wet gewoon verplicht.
Am Yisrael Chai!
shifty schreef:
Nou, dan kom ik ook nog even als mosterd na de aangebrande maaltijd meedoen met Fash, want ik snap er ook geen scrotum van en ik ga echt echt echt geen tig pagina's teruglezen omdat anderen hier al de hele dag hebben zitten eten.

Is er een mogelijkheid om alle gegevens te laten wissen die je ooit bij je nick hebt opgegeven (naam, geboortedatum, emailadres en misschien nog wat dingen die ik vergeten ben), zónder je te laten anonimiseren? Weet iemand dat?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Als ze echt het recht op vergetelheid toepassen kun je iedere dag opnieuw dezelfde nick kiezen en weer op anoniem gaan, vermoed ik
Een zebra is geen paard met strepen
Kia•Ora schreef:
23-05-2018 23:59

@ Voornu, bedoel je dat je je Nick laat anonimiseren en vervolgens in datzelfde topic onder een nieuwe Nick verdergaat? Dat mag gewoon en is niet dubbelnicken.
Nee, meer wat Enn beschrijft. En met de gedachte dat de fout bij viva ligt ( want nog posten en te loepen).
Maar inloggen lukt mij niet meer, dus het gaat niet door.
Voornu schreef:
23-05-2018 23:42
Dan sta jij met je huidige nick waarschijnlijk sterker dan de mensen die nu een nieuwe hebben aangemaakt, en die wellicht nu expliciet toestemming hebben gegeven voor zaken die eerder niet werden genoemd?
Goh misschien nog wel een voordeel dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je kan ook over alles zelf drama maken natuurlijk. Jezus, wat vermoeiend lijkt me dat.

Over Jezus gesproken... zijn 'V'ader maakt soms fouten blijkbaar:

psyche/god-maakt-soms-fouten-straft-de- ... #p28548885
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:57
Ik heb geen mening, ik stel vragen. Ik kan niet vinden waar Viva een mededeling heeft gedaan terwijl ik wel dat topic en het modtopic heb gelezen. En ik heb tot half 9 vanavond gewerkt dus ik heb eerder niks meegekregen.

Dat geeft ook niet, maar je komt wel als mosterd na de maaltijd de hele discussie zonder het inhoudelijk na te lezen nog eens dunnetjes over doen. Dat geeft ook niet, maar heb dan op z'n minst een beetje begrip voor degene die je de situatie in het kort willen toelichten zonder ze aan te vallen op het feit dat ze in hun informatie 3 stappen voorliggen op jou.
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 00:02
Je kan ook over alles zelf drama maken natuurlijk. Jezus, wat vermoeiend lijkt me dat.

Over Jezus gesproken... zijn 'V'ader maakt soms fouten blijkbaar:

psyche/god-maakt-soms-fouten-straft-de- ... #p28548885
Wat een minder bedeeld mens. Echt ergens achteraan in de rij.
Voornu schreef:
24-05-2018 00:01
Nee, meer wat Enn beschrijft. En met de gedachte dat de fout bij viva ligt ( want nog posten en te loepen).
Oh sorry (Kia) verkeerd gelezen. Ja, dat bedoelde ik.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 24-05-2018 00:08
1.20% gewijzigd
fashionvictim schreef:
23-05-2018 23:51
Wat doe je nu aangebrand? ik val je niet aan, ik zeg je alleen hoe andere fora waar ik ook met een nickname lid van ben met de nieuwe wet omgaan en hoe ik via collegae en kennissen die de hele dag niks anders dan digitale toestanden doen de wet heb begrepen. Ik heb bijvoorbeeld van 2 fora waar ik al lang niet meer actief was de mogelijkheid gekregen om zelf mijn account in te zien en vervolgens aan te geven of dat account volledig gedelete moest worden, of dat het gewoon kon blijven bestaan.
Jij leest het als aangebrand, ik zie het als verschil van mening met als einde dat ik concludeer dat ik je het verschil niet uitgelegd krijg. Ja je hebt deels gelijk en ja je hebt ook deels ongelijk. Dat is niet aangebrand, maar je mag het lezen hoe je wil natuurlijk. Wel jammer dat je het zo opvat. Ik vat jouw posts in ieder geval niet op als aanval.
Enn schreef:
23-05-2018 23:53
Ja hoor! Als je maar niet op ‘jezelf’ reageert of bewust stimuleert.
Zoiets las ik net ergens.Daarnaast heb je natuurlijk wel die staffers, zodra ze ruiken dat ze mógelijk kunnen staffen omdat je heel misschien wel een regel overtreedt , dan gaan ze ervoor. Met een beetje pech ook nog een mod die na het stafje niet verder kijkt en dán heb je wel gezeik. Met een beetje geluk is het grootste deel van die ramptoeristen door de huidige paniek lekker mee naar buiten gerend. Dat zou dan wat mij betreft wel een weer een voordeel zijn.
Als je zorgt dat je met je geanonimiseerde nick dubbelnickt, dan krijgt deze een ban en niet de nieuwe :idee:
shifty schreef:
24-05-2018 00:03
Dat geeft ook niet, maar je komt wel als mosterd na de maaltijd de hele discussie zonder het inhoudelijk na te lezen nog eens dunnetjes over doen. Dat geeft ook niet, maar heb dan op z'n minst een beetje begrip voor degene die je de situatie in het kort willen toelichten zonder ze aan te vallen op het feit dat ze in hun informatie 3 stappen voorliggen op jou.
Dat is niet waar, zij is een van de weinigen ( en eersten) die echt kritische vragen stelt, ook in de context vh viva beleid.
Voornu schreef:
24-05-2018 00:01
:there:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
GenieInABottle schreef:
24-05-2018 00:06
Als je zorgt dat je met je geanonimiseerde nick dubbelnickt, dan krijgt deze een ban en niet de nieuwe :idee:
Ghe.... er niets meer om te bannen maar idd!
Voornu schreef:
Dat is niet waar, zij is een van de weinigen ( en eersten) die echt kritische vragen stelt, ook in de context vh viva beleid.
Eens

En hoe saai ook, ik begin het hierdoor ook beter te snappen.
Maar ik ga echt niet op anoniem. Zoals je hier al ziet gaat dat niet brengen waarop men hoopt.
GenieInABottle schreef:
24-05-2018 00:04
Jij leest het als aangebrand, ik zie het als verschil van mening met als einde dat ik concludeer dat ik je het verschil niet uitgelegd krijg. Ja je hebt deels gelijk en ja je hebt ook deels ongelijk. Dat is niet aangebrand, maar je mag het lezen hoe je wil natuurlijk. Wel jammer dat je het zo opvat. Ik vat jouw posts in ieder geval niet op als aanval.
nou, je begint gelijk te roepen "dat je het niet uitgelegd krijgt en er mee gaat ophouden" terwijl ik niet eens met je in discussie was. Ik wil gewoon weten:

A. Of Viva nieuwe privacyverklaringen heeft en waar ik die dan kan vinden
B. Of Viva me conform de wet de mogelijkheid gaat bieden om al mijn persoonlijke gegevens te wissen
C. Waarom zij van mening zijn dat dat niet hoeft terwijl andere fora of reactieplatformen dat wel zo uitleggen
d. Of Viva een deadline bekend heeft gemaakt, ik heb immers niet zoals bij alle andere bedrijven waar ik een account heb een mailtje of een pop up van ze gehad.

Wellicht dat mensen die kennelijk al de hele dag hierover lullen me kunnen vertellen waar ik deze info terug kan vinden want in het modtopic en het AVG topic staat deze info niet, die heb ik als eerste gelezen toen ik vanavond op het forum kwam.
Am Yisrael Chai!
Kia•Ora schreef:
23-05-2018 23:59

:rofl:
Tja, ik heb de ijsblokjes gemist vanmiddag :smooch:
shifty schreef:
24-05-2018 00:03
.
Nou dat valt ook wel weer mee hoor Shifty; en ik ben net bijgelezen op dit topic. Zó belegen is deze discussie nou ook weer niet. Dat het onderwerp jou (al) niet (meer) boeit, betekent niet dat het oud is ofzo.

Ik ben het eens met de vragen van Fashion en ook ik heb mijn mailbox volzitten.
De uitleg van Genie kan ik goed volgen (heb me ook moeten verdiepen in de AVG), maar ik ben het niet eens met de interpretatie dat nickname geen persoonsgegeven is danwel niet herleid kan worden naar een persoon. Maar wat iemand hier al schreef: de jurisprudentie moet nog komen. En ook juristen onderling geven verschillende invullingen van deze verordening.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Voornu schreef:

Ach schei toch uit. Dat ze open-deur-vragen stelt die niet eerder gesteld zijn omdat het open-deur-vragen zijn maakt haar nog niet 'verfrissend vernieuwend'. Als je dat kritisch vindt dan is er een vacature voor je bij de Telegraaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven