Vriendin en 'concurrentie'
donderdag 24 mei 2018 om 19:53
Ik zit met een situatie die ik heel vervelend vind. Het betreft mijn band met mijn beste vriendin. We kennen elkaar een jaar of 14 en kunnen lezen en schrijven met elkaar. Zij is een héél belangrijk persoon in mijn leven. Er is alleen één probleem wat om de zoveel tijd een wig drijft tussen ons.
Kort gezegd heb ik wat meer succes in de liefde; mannen vinden mij vaak interessant. Ongetwijfeld vooral op uiterlijk gebaseerd. Ik duik meestal van de ene relatie / date in de andere. Dit is overigens niet heel handig; dat weet ik, maar is niet de kern van het probleem. Zij heeft geen/ weinig succes in de liefde. Haar laatste 'fling' wat 2 jaar geleden en dat is op een nare manier geëindigd. Sindsdien geen dates, niks. Wel heeft ze een aantal keren een man leuk gevonden, maar vaak -als ik geïntroduceerd werd- trokken ze naar mij toe.
Dit is nu 3x gebeurd, dat een man die zij leuk vond mij boven haar verkoos. Ik doe hier uiteraard niks mee; dat lijkt me duidelijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de mannen waar zij op valt en zelfs dan; dat zou ik haar nooit aandoen. Dus het wordt nooit wat; moge dat duidelijk zijn. Wel stopt bij haar het daten dan ook; want een gast die opeens je beste vriendin gaat proberen te versieren is niet ok.
Nu is het afgelopen weekend dit weer voorgevallen; ze had interesse in een jongen, ik ontmoet hem, en hij begint mij te appen/ op een date aan te sturen. Dit -uiteraard- weer afgekapt maar ik zie dat ze dit heel lastig vindt. Ze is er open over geweest dat ze zich hierdoor heel onzeker voelt. Wat ik heel goed snap; mannen behandelen haar alsof ze zo kunnen overstappen op iets/iemand die -in hun ogen- beter is.
Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik gun haar alle liefde van de wereld maar het vlot gewoon niet zo. Ze is gesloten (ook door eerdere ervaringen). Aan de ene kant ben ik graag betrokken bij haar leven maar aan de andere kant merk ik dat dit lastig is als dit steeds gebeurt.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Graag advies!
Kort gezegd heb ik wat meer succes in de liefde; mannen vinden mij vaak interessant. Ongetwijfeld vooral op uiterlijk gebaseerd. Ik duik meestal van de ene relatie / date in de andere. Dit is overigens niet heel handig; dat weet ik, maar is niet de kern van het probleem. Zij heeft geen/ weinig succes in de liefde. Haar laatste 'fling' wat 2 jaar geleden en dat is op een nare manier geëindigd. Sindsdien geen dates, niks. Wel heeft ze een aantal keren een man leuk gevonden, maar vaak -als ik geïntroduceerd werd- trokken ze naar mij toe.
Dit is nu 3x gebeurd, dat een man die zij leuk vond mij boven haar verkoos. Ik doe hier uiteraard niks mee; dat lijkt me duidelijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de mannen waar zij op valt en zelfs dan; dat zou ik haar nooit aandoen. Dus het wordt nooit wat; moge dat duidelijk zijn. Wel stopt bij haar het daten dan ook; want een gast die opeens je beste vriendin gaat proberen te versieren is niet ok.
Nu is het afgelopen weekend dit weer voorgevallen; ze had interesse in een jongen, ik ontmoet hem, en hij begint mij te appen/ op een date aan te sturen. Dit -uiteraard- weer afgekapt maar ik zie dat ze dit heel lastig vindt. Ze is er open over geweest dat ze zich hierdoor heel onzeker voelt. Wat ik heel goed snap; mannen behandelen haar alsof ze zo kunnen overstappen op iets/iemand die -in hun ogen- beter is.
Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik gun haar alle liefde van de wereld maar het vlot gewoon niet zo. Ze is gesloten (ook door eerdere ervaringen). Aan de ene kant ben ik graag betrokken bij haar leven maar aan de andere kant merk ik dat dit lastig is als dit steeds gebeurt.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Graag advies!
donderdag 24 mei 2018 om 21:28
Kikkertje17 schreef: ↑24-05-2018 21:24Nee, op zich niet. We weten wat we aan elkaar hebben, vertrouwen elkaar. En het is nou eenmaal zo.
Het is zo'n 10 jaar geleden wel eens vervelend geweest, omdat ze bang was dat haar aanstaande mij interessant vond en ze daardoor zich jaloers gedroeg (en nee, ik moest echt niks van hem weten).
Maar het is soms wel een beetje awkward, en echt uitgebreide gesprekken hebben we er niet over. Ze is een beetje onzeker over haar uiterlijk en als er dan bijvoorbeeld een vent mij vraagt of ik iets wil drinken en hij haar negeert, is dat soms wel even pijnlijk (of het nou een knappe vent is of een griezel, het is niet perse bevorderend voor je zelfvertrouwen).
Maar ik kan er niks aan doen als zoiets gebeurt, en zij ook niet.
Maar neem jij dan dat drankje dan aan? Als een man mij iets aanbiedt en mijn vriendin negeert, vind ik het een lul en mocht hij dat drankje houden.
Creativity is intelligence having fun
donderdag 24 mei 2018 om 21:30
Wat een rare mannen zijn dat zeg. Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat mannen zich op dit soort manieren richten tot een vriendin van hun date. Die mannen hebben echt geen fatsoen in hun donder. Ook los daarvan, een man die tegen een vrouw zegt waar hij niet mee op date is dat hij zich nooit zo gevoeld heeft bij een vrouw, is sowieso een slijmbal en geen relatiemateriaal.
Ik ken het type vrouw ook dat altijd de aandacht op zichzelf vestigt of dat nou bewust of onbewust is. Wel goed om eens bij jezelf na te gaan of dit bij jou ook het geval kan zijn. Het is opvallend dat het 3x gebeurt.
Ik ken het type vrouw ook dat altijd de aandacht op zichzelf vestigt of dat nou bewust of onbewust is. Wel goed om eens bij jezelf na te gaan of dit bij jou ook het geval kan zijn. Het is opvallend dat het 3x gebeurt.
anoniem_70265 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 21:35
10.58% gewijzigd
donderdag 24 mei 2018 om 21:35
To, het is de moeite waard om te onderzoeken of hier misschien een kern van waarheid in zit voor jou.Orinokoflow schreef: ↑24-05-2018 20:28Een man stapt doorgaans op degene af waarbij ze denken enige kans te maken. Staat compleet los van uiterlijk. Als jij je wat afstandelijker opstelt, komen ze echt niet als vliegen op je af.
donderdag 24 mei 2018 om 21:36
Nee, ik hoef dat drankje dan niet. Ze is mijn vriendin, hij een lompe lul. Maar het leed is dan al geschied. Zo'n type vent moet je sowieso niet iets mee willen drinken denk ik.
donderdag 24 mei 2018 om 21:42
Zo is het ook.felicia schreef: ↑24-05-2018 21:30Wat een rare mannen zijn dat zeg. Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat mannen zich op dit soort manieren richten tot een vriendin van hun date. Die mannen hebben echt geen fatsoen in hun donder. Ook los daarvan, een man die tegen een vrouw zegt waar hij niet mee op date is dat hij zich nooit zo gevoeld heeft bij een vrouw, is sowieso een slijmbal en geen relatiemateriaal.
De mannen willen waarschijnlijk alleen in To's broekje en haar vriendin hebben ze al gehad dus dat is niet boeiend meer..
Je kan Miss Universe als vriendin hebben een gozer die serieus met jou is handelt echt niet zo.
Ze vist in het verkeerde vijvertje dat is alles.
donderdag 24 mei 2018 om 21:53
Dat gaat in dit geval niet op als die vriendin al 2 jaar aan het daten is. Die vriendin lijkt me juist heel erg beschikbaar en wie weet wel te wanhopig op zoek.safrat schreef: ↑24-05-2018 21:28Ik had dit vroeger ook. Deels een kwestie van uiterlijk, maar vooral gedrag. Je kan best flirten zonder dat je het zelf weet. Daarnaast kan de interpretatie ook een wens zijn van de ander. Je hebt daar zelf geen controle over. Als je het hebt over toegankelijk en ontoegankelijk, open of gesloten, dan is de keuze snel gemaakt. Een open houding wordt al snel gezien als een flirten. Zeker als jouw vriendin wat gesloten is. Jij lijkt beschikbaar, zij wat minder.
Vriendin valt gewoon op mannen die haar niet leuk genoeg vinden. Ik zou als ik haar was uitzoeken hoe dat komt. Zit ze wel lekker in haar vel? Heeft ze bepaalde issues?
donderdag 24 mei 2018 om 21:56
Maar hoe kan je altijd precies van tevoren inschatten of iemand jou wel leuk genoeg vindt? Ik bedoel... tuurlijk zijn er altijd wel wat rode vlaggen waar je op kan letten. Maar wat als je nou een aantal echt leuke dates hebt gehad, je denkt dat het goed voelt, en je date besluit blijkbaar een hengel uit te gooien naar je vriendin. Zegt dat dan automatisch wat over die andere vrouw? Kan je dat altijd van tevoren zien aankomen? Is het altijd een patroon? Ofwel; zijn dan vrijwel alle slechte date-ervaringen te voorkomen?appelientjex schreef: ↑24-05-2018 21:53Dat gaat in dit geval niet op als die vriendin al 2 jaar aan het daten is. Die vriendin lijkt me juist heel erg beschikbaar en wie weet wel te wanhopig op zoek.
Vriendin valt gewoon op mannen die haar niet leuk genoeg vinden. Ik zou als ik haar was uitzoeken hoe dat komt. Zit ze wel lekker in haar vel? Heeft ze bepaalde issues?
"Al 2 jaar aan het daten". Is dat zo lang? Ik vind dat helemaal niet zo lang eigenlijk. Worden mensen dan echt al wanhopig genoemd?
donderdag 24 mei 2018 om 22:00
Haha dat denk ik niet. Sommige vrouwen/mannen hebben gewoon heel veel uitstraling of zijn bloedmooi. Kunnen ze ook niks aan doen. Dat heb je of heb je niet.
Ik heb ook een mooie vriendin, die altijd veel aandacht krijgt met uitgaan. Ik voel me daardoor geen seconde minder aantrekkelijk, want ben tevreden over mijn uiterlijk. Toch krijgt zij meer aandacht. Het zij zo, maakt mij echt niet uit.
donderdag 24 mei 2018 om 22:02
Ze was 2 jaar met 1 en dezelfde man aan het daten...Timetraveler schreef: ↑24-05-2018 21:56Maar hoe kan je altijd precies van tevoren inschatten of iemand jou wel leuk genoeg vindt? Ik bedoel... tuurlijk zijn er altijd wel wat rode vlaggen waar je op kan letten. Maar wat als je nou een aantal echt leuke dates hebt gehad, je denkt dat het goed voelt, en je date besluit blijkbaar een hengel uit te gooien naar je vriendin. Zegt dat dan automatisch wat over die andere vrouw? Kan je dat altijd van tevoren zien aankomen? Is het altijd een patroon? Ofwel; zijn dan vrijwel alle slechte date-ervaringen te voorkomen?
"Al 2 jaar aan het daten". Is dat zo lang? Ik vind dat helemaal niet zo lang eigenlijk. Worden mensen dan echt al wanhopig genoemd?
donderdag 24 mei 2018 om 22:14
Beschikbaar lijken is wat anders dan beschikbaar zijn. Wanhopig op zoek is inderdaad niet aantrekkelijk. Dat zal een rol spelen. Evenals de mannen waar zij interesse voor heeft. Dat neemt niet weg dat gesloten zijn overeenkomt met niet beschikbaar zijn en dat men in het algemeen een voorkeur heeft voor openheid/toegankelijkheid. Deels te vergelijken met introversie en extraversie. Een extravert persoon zal eerder contact maken dan een introvert persoon en dus ook meer aandacht krijgen.appelientjex schreef: ↑24-05-2018 21:53Dat gaat in dit geval niet op als die vriendin al 2 jaar aan het daten is. Die vriendin lijkt me juist heel erg beschikbaar en wie weet wel te wanhopig op zoek.
Het kan best dat de vriendin op de verkeerde man valt. Het kan ook dat haar gesloten houding niet werkt bij mannen in het algemeen. Het leek mij dat juist het verschil tussen to en vriendin in houding mannen op andere gedachten brengt.
donderdag 24 mei 2018 om 22:18
Helemaal mee eens. Het klinkt alsof je er over kunt praten met haar TO, vraag haar eens haar mening over jouw gedrag. Je klinkt lief en betrokken
donderdag 24 mei 2018 om 22:23
Ze valt op mannen die veel zelfvertrouwen hebben, vaak veel vrouwen kunnen krijgen en er goed uitzien. Niet de meest betrouwbare exemplaren echter. We vissen daarom ook niet in dezelfde vijver want ik vind deze mannen dan weer totaal niet interessant. Heb liever hersens en humor, maar vaak de saaie types in haar ogen.
Dus qua love interests hebben we nog nooit overlap/ problemen gehad. We zijn nog nooit voor dezelfde man gevallen.
Zelf heb ik voorzichtig laten vallen of ze niet een ander type kan proberen, en dat heeft ze op mijn aanraden dan ook recentelijk gedaan. Leek een super leuke man te zijn (en onze intuïtie is in het algemeen goed te noemen) maar dit bleek de grootste mafkees van allemaal. Dat heeft haar weer compleet gesloten.
Ik denk inderdaad dat ik meer 'toegankelijk' ben, in de zin dat ik extraverter ben en oprecht geïnteresseerd in mensen (mannen/ vrouwen). Zij is afwachtend, vindt dat de man al het initiatief moet nemen en heeft daarnaast een flinke deuk opgelopen in haar vertrouwen richting mannen. Het kost dus meer tijd om haar te leren kennen, en het type man dat ze wil is niet bereid deze tijd te investeren.
Ik gun haar gewoon zo graag een leuke vent, maar dat zal moeilijk zijn als er hier niet iets gaat veranderen.
Jullie hebben mij in ieder geval goed aan het denken gezet! Ik zal ook kritischer naar mijn eigen aandeel kijken. Ik weet dat mijn intenties goed zijn maar ik zal kritischer naar mijn onbewuste signalen moeten kijken.
Dus qua love interests hebben we nog nooit overlap/ problemen gehad. We zijn nog nooit voor dezelfde man gevallen.
Zelf heb ik voorzichtig laten vallen of ze niet een ander type kan proberen, en dat heeft ze op mijn aanraden dan ook recentelijk gedaan. Leek een super leuke man te zijn (en onze intuïtie is in het algemeen goed te noemen) maar dit bleek de grootste mafkees van allemaal. Dat heeft haar weer compleet gesloten.
Ik denk inderdaad dat ik meer 'toegankelijk' ben, in de zin dat ik extraverter ben en oprecht geïnteresseerd in mensen (mannen/ vrouwen). Zij is afwachtend, vindt dat de man al het initiatief moet nemen en heeft daarnaast een flinke deuk opgelopen in haar vertrouwen richting mannen. Het kost dus meer tijd om haar te leren kennen, en het type man dat ze wil is niet bereid deze tijd te investeren.
Ik gun haar gewoon zo graag een leuke vent, maar dat zal moeilijk zijn als er hier niet iets gaat veranderen.
Jullie hebben mij in ieder geval goed aan het denken gezet! Ik zal ook kritischer naar mijn eigen aandeel kijken. Ik weet dat mijn intenties goed zijn maar ik zal kritischer naar mijn onbewuste signalen moeten kijken.
donderdag 24 mei 2018 om 22:29
We hebben het er gister trouwens kort over gehad. Nadat deze 'date' van haar weer op een totaal fiasco uit was gelopen. Er zijn geen verwijten, meer een gevoel van 'daar gaan we weer'. En ze heeft gewoon eerlijk gezegd dat dit haar onzeker maakt. Wat ik heel goed begrijp. Ze vroeg zich letterlijk af 'wanneer is het nou eens mijn beurt'. Dit maakt ook dat ik het lastig vind om mijn date verhalen met haar te delen, wat ik natuurlijk wel graag zou doen met mijn beste vriendin.
Het staat niet echt tussen ons in, want we hebben gewoon veel te veel meegemaakt samen om dat door een of andere mafklapper zonder sociale opvoeding te laten beïnvloeden. Maar het maakt wel dat zij zich rot voelt en ik waardeer het dat jullie meedenken aan een oplossing.
Het staat niet echt tussen ons in, want we hebben gewoon veel te veel meegemaakt samen om dat door een of andere mafklapper zonder sociale opvoeding te laten beïnvloeden. Maar het maakt wel dat zij zich rot voelt en ik waardeer het dat jullie meedenken aan een oplossing.
donderdag 24 mei 2018 om 22:42
Maar als je al 2 jaar danwel 8 maanden met iemand “date” prikt een man toch wel door dat iets afstandelijkere/ minder extraverte heen? Zat vrouwen en mannen die ietwat verlegen of introvert zijn en geen problemen hebben met relaties.Madelief2626 schreef: ↑24-05-2018 22:23Ze valt op mannen die veel zelfvertrouwen hebben, vaak veel vrouwen kunnen krijgen en er goed uitzien. Niet de meest betrouwbare exemplaren echter. We vissen daarom ook niet in dezelfde vijver want ik vind deze mannen dan weer totaal niet interessant. Heb liever hersens en humor, maar vaak de saaie types in haar ogen.
Wat jij zegt geldt misschien op het eerste gezicht zo, dat je sneller flirt met iemand die een open en makkelijke uitstraling heeft. Maar na een tijdje daten stelt ze zich toch wel gewoon open en leert iemand haar toch kennen?
Het lijkt mij dat ze veel te lang doorgaat met mannen die niet serieus met haar zijn. Merkt ze niet dat het niet wederzijds genoeg is? Waarom denkt ze een date met iemand te hebben terwijl hij daar duidelijk anders over dacht? Pikt ze subtiele signalen niet op? Wil ze te graag waardoor ze het niet ziet?
Is er een reden dat ze op onbereikbare type’s valt?
vrijdag 25 mei 2018 om 08:35
Ze valt op het type man dat zich niet wil binden, terwijl zij juist hier wel echt klaar voor is. Mannen vinden haar 'leuk', ze heeft veel mannelijke vrienden, maar ze doen nooit moeite voor haar. Waarom ze voor deze types gaat? Geen idee, ze heeft het 'speelse' nodig dat deze mannen hebben, die houden het spannend. En ze is enorm vergevingsgezind. Te erg in mijn ogen. Als een man mij zo zou behandelen als ze bij haar doen was ik al lang weggelopen zonder om te kijken, en dat lijken ze aan te voelen. Dit soort drama's zijn mij dan ook vooralsnog bespaard gebleven.appelientjex schreef: ↑24-05-2018 22:42Het lijkt mij dat ze veel te lang doorgaat met mannen die niet serieus met haar zijn. Merkt ze niet dat het niet wederzijds genoeg is? Waarom denkt ze een date met iemand te hebben terwijl hij daar duidelijk anders over dacht? Pikt ze subtiele signalen niet op? Wil ze te graag waardoor ze het niet ziet?
Is er een reden dat ze op onbereikbare type’s valt?
Met die friends with benefits relatie bijvoorbeeld; hij was wel redelijk eerlijk vanaf het begin dat hij geen relatie wilde. Maar ze was verliefd en bleef hoop houden, en ze deden ook echt wel dingen die je normaliter alleen in een relatie doet (op vakantie gaan e.d.) maar hij bleef volhouden dat hij 'in het algemeen' nog gewoon niet toe was aan een relatie door zijn levensstijl en hij ging dan ook als 'single' door het leven. Zij had hoop dat als hij in rustiger vaarwater terecht zou komen het dan anders zou zijn.
Toen ik in de picture kwam deed hij er alles aan om af te spreken, via haar. Hij wist dat ik niet één op één met hem zou afspreken dus stelde steeds alleen nog maar dingen aan haar voor met de boodschap 'en vraag je X ook mee'. Het lag er allemaal behoorlijk dik op, en tegen mij dingen zeggen als dat hij nu klaar was om zich te settelen etc. Dit heeft haar uiteindelijk wel geholpen; dit gedrag heeft haar doen inzien dat hij niet per se niet klaar was om te settelen maar alleen dat hij niet klaar was om te settelen met haar. Dit heeft haar gelukkig genezen van hem. En daar ben ik blij om; nu kan ze eindelijk verder. Het is alleen pijnlijk om mede de reden te zijn dat dit haar een behoorlijke hartbreuk op heeft geleverd.
En nog pijnlijker dat het voorval zich blijft herhalen.
Bedankt voor alle adviezen dames! Ik denk dat ik me in het vervolg maar wat meer op de vlakte hou en wellicht is introduceren handiger als ze serieuzer aan het daten zijn. Maar bovenal hoop ik dat ze een keer een andere type man een kans geeft..
vrijdag 25 mei 2018 om 08:48
Nou inderdaad.Fluithaas schreef: ↑24-05-2018 21:14Wat een gekat op TO zeg, alsof ze per se de schuld moet en zal hebben.
TO klinkt imo juist als een vriendelijk iemand die haar vriendin het beste gunt en er oprecht mee zit dat vriendins projecten contact met haar zoeken.
TO vervelend dit, maar je kunt er niet zoveel aan doen. Mannen die jouw vriendin oprecht leuk vinden zullen niet achter jou aan gaan en mannen die achter jou aangaan zijn geen leuk relatiemateriaal voor je vriendin.
vrijdag 25 mei 2018 om 08:50
Ik zou gewoon je nummer niet geven aan haar dates. Blijkbaar doe je dat dus ook bij die voor deze laatste.Madelief2626 schreef: ↑24-05-2018 20:10Bij deze laatste had ik zijn nummer omdat we naar het concert gingen en haar telefoon het niet goed doet. Ik heb gezegd dat we onderweg waren en het herkenningspunt gestuurd.
vrijdag 25 mei 2018 om 09:52
Ik begrijp echt je dilemma, TO. Oneens met forummers die zeggen dat het echt aan je gedrag zal liggen. Sommige mensen trekken nou eenmaal meer mannen aan dan andere. Ik heb zelf ook een aantal heel mooie vriendinnen, vaak ook nog met een mooie, zachtaardige of mysterieuze uitstraling die mannen aantrekt en ze kunnen ook beter dansen dan ik (toch een pré als je uitgaat...) Ik ben er nooit heel onzeker of heel ongelukkig van geworden, maar toch kan ik echt wel iets van concurrentie voelen. Misschien heel slecht van mij, maar ik vind het dan toch ook best leuk als er een avond is waarbij ik plotseling meer sjans heb o.i.d. Het is ook gewoon een heel ingewikkeld onderwerp tussen vriendinnen, je kunt er ook zo weinig mee ('ik vind het soms wel lastig dat jij mooier bent dan ik' ... wat moet de ander daarmee? En 'vind je het niet moeilijk dat mannen zoveel meer interesse hebben in mij tijdens het uitgaan?' ... die zou ik er al helemaal niet ingooien).
Bij mij is het allemaal niet zo dramatisch, ik was heel lang niet zo bezig met daten, scharrelen of relaties en heb ook nooit gedoe gehad met vriendinnen en mannen, maar ik snap heel goed dat dit best een kutsituatie is. En ik vind het heel goed dat je ermee bezig bent wat je er zelf aan kunt doen. Ik vind je een lieve vriendin.
Bij mij is het allemaal niet zo dramatisch, ik was heel lang niet zo bezig met daten, scharrelen of relaties en heb ook nooit gedoe gehad met vriendinnen en mannen, maar ik snap heel goed dat dit best een kutsituatie is. En ik vind het heel goed dat je ermee bezig bent wat je er zelf aan kunt doen. Ik vind je een lieve vriendin.
vrijdag 25 mei 2018 om 10:02
Wat grappig dat zij op de mannen valt die meer op jou lijken (zelfverzekerd, aantrekkelijk, volop aan het daten) en dat jij op de mannen valt die op haar lijken. Tenminste, zo leest het. Als 1 van jullie man was waren jullie een match.Madelief2626 schreef: ↑24-05-2018 22:23Ze valt op mannen die veel zelfvertrouwen hebben, vaak veel vrouwen kunnen krijgen en er goed uitzien. Niet de meest betrouwbare exemplaren echter. We vissen daarom ook niet in dezelfde vijver want ik vind deze mannen dan weer totaal niet interessant. Heb liever hersens en humor, maar vaak de saaie types in haar ogen.
Ik heb verder geen tips want ik ken zo'n situatie niet. Wat mij wel opvalt is dat mannen wel graag gaan voor degene waarbij het 'makkelijkst' een succes mee te behalen valt, in hun optiek. De meeste mannen lopen niet graag een blauwtje. Dus ik denk wel dat ze het gevoel krijgen dat jij interesse hebt, ook al is dat niet zo.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 25 mei 2018 om 10:26
Dat viel mij ook op. Alsof jullie beiden op tegenpolen vallen.Maleficent schreef: ↑25-05-2018 10:02Wat grappig dat zij op de mannen valt die meer op jou lijken (zelfverzekerd, aantrekkelijk, volop aan het daten) en dat jij op de mannen valt die op haar lijken. Tenminste, zo leest het.
vrijdag 25 mei 2018 om 11:00
Nou dan is het toch duidelijk dat het aan je vriendin zelf ligt? Zij stelt zich verkeerd op naar die mannen toe. Jij hebt een heel andere uitstraling juist omdat je niet op dat soort foute mannen valt, beter je grenzen aangeeft, weet wat je wilt, zelfverzekerd bent. Dat zien zij ook (onbewust). Dus ben je spannender voor hen. Zij is niet spannend omdat ze klaar is voor een relatie waar die mannen dat niet zijn.Madelief2626 schreef: ↑25-05-2018 08:35Ze valt op het type man dat zich niet wil binden, terwijl zij juist hier wel echt klaar voor is. Mannen vinden haar 'leuk', ze heeft veel mannelijke vrienden, maar ze doen nooit moeite voor haar. Waarom ze voor deze types gaat? Geen idee, ze heeft het 'speelse' nodig dat deze mannen hebben, die houden het spannend. En ze is enorm vergevingsgezind. Te erg in mijn ogen. Als een man mij zo zou behandelen als ze bij haar doen was ik al lang weggelopen zonder om te kijken, en dat lijken ze aan te voelen. Dit soort drama's zijn mij dan ook vooralsnog bespaard gebleven.
Met die friends with benefits relatie bijvoorbeeld; hij was wel redelijk eerlijk vanaf het begin dat hij geen relatie wilde. Maar ze was verliefd en bleef hoop houden, en ze deden ook echt wel dingen die je normaliter alleen in een relatie doet (op vakantie gaan e.d.) maar hij bleef volhouden dat hij 'in het algemeen' nog gewoon niet toe was aan een relatie door zijn levensstijl en hij ging dan ook als 'single' door het leven. Zij had hoop dat als hij in rustiger vaarwater terecht zou komen het dan anders zou zijn.
Toen ik in de picture kwam deed hij er alles aan om af te spreken, via haar. Hij wist dat ik niet één op één met hem zou afspreken dus stelde steeds alleen nog maar dingen aan haar voor met de boodschap 'en vraag je X ook mee'. Het lag er allemaal behoorlijk dik op, en tegen mij dingen zeggen als dat hij nu klaar was om zich te settelen etc. Dit heeft haar uiteindelijk wel geholpen; dit gedrag heeft haar doen inzien dat hij niet per se niet klaar was om te settelen maar alleen dat hij niet klaar was om te settelen met haar. Dit heeft haar gelukkig genezen van hem. En daar ben ik blij om; nu kan ze eindelijk verder. Het is alleen pijnlijk om mede de reden te zijn dat dit haar een behoorlijke hartbreuk op heeft geleverd.
En nog pijnlijker dat het voorval zich blijft herhalen.
Bedankt voor alle adviezen dames! Ik denk dat ik me in het vervolg maar wat meer op de vlakte hou en wellicht is introduceren handiger als ze serieuzer aan het daten zijn. Maar bovenal hoop ik dat ze een keer een andere type man een kans geeft..
Je vriendin moet naar zichzelf kijken, ik ken meer vrouwen met dat probleem van altijd maar op mannen vallen die hen niet willen.
vrijdag 25 mei 2018 om 13:01
Haha dit vind ik zo grappig om te lezen! Want hier hebben we het eerder over gehad; we zijn elkaars perfecte matchMaleficent schreef: ↑25-05-2018 10:02Wat grappig dat zij op de mannen valt die meer op jou lijken (zelfverzekerd, aantrekkelijk, volop aan het daten) en dat jij op de mannen valt die op haar lijken. Tenminste, zo leest het. Als 1 van jullie man was waren jullie een match.
vrijdag 25 mei 2018 om 13:06
Helemaal mee eens; ik geef zeker nooit 'zomaar' mijn nummer. Bij de eerste (de lange scharrel) organiseerde ik het verjaardagsetentje van vriendin dus had een groepsapp aangemaakt hiervoor. De tweede begon berichten te sturen via Instagram/Facebook en de derde was het concert waar ik puur vanwege laag batterijvermogen vriendin even de (logistieke) communicatie overnam.Lucifer2018 schreef: ↑25-05-2018 08:50Ik zou gewoon je nummer niet geven aan haar dates. Blijkbaar doe je dat dus ook bij die voor deze laatste.
Als iemand je echt wil contacteren kan dat. Met sociale media e.d. ben je nou eenmaal eenvoudig te vinden, zeker met gemeenschappelijke vrienden.