Lijf & Lijn alle pijlers

Lekkere slanke recepten

24-05-2018 22:06 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf deze week weer back on track om de laatste 5kilo er ook af te krijgen. Plannen helpt mij enorm en ook als er iets op het menu staat savonds wat ik echt heel lekker vind en ook nog slank is.

Wie kent er lekkere gezonde maar bovenal slanke recepten waar je serieus blij van wordt? Hopelijk kan dit topic een verzameling hiervan worden zodat het plannen en uiteindelijk afvallen nog een beetje beter gaat.

TO trapt af;
- krieltjes met rode bietjes, augurk, geitenkaas, bosui en appel. Dressing van beetje olijvonaise aangelengd met mosterd en magere kwark. Smullen!
Stoppen met de krieltjes ; KH
Rode biet ook een hoop KH, beter groente die boven de grond groeit en groen is!
Geen appel; fructose
Magere kwark: veel suiker en KH, beter vol vet eten!
Ik lees even mee. Ik kom niet verder dan soep, sla, kip en groenten.
Dit eet ik dus ook al weken :facepalm:
@ Zebra

Vlees bij de bio boer dus onbewerkt
Kaas
Noten; geen cashews, pinda’s of pistache
Eieren
Vette vis; niets gefrituurd of gepaneerd
Zaden en pitten
Cocosolie, olijfolie, roomboter, slagroom; onbewerkt
Gevogelte

Etc;)
- Verse loempia's vullen met veel groenten en garnalen

- Tortilla met groenten. Soort hartige taart maken zonder deeg eigenlijk.

- Salades met een gezonde dressing en daarbij een lekker stuk vlees.

- Rode linzensoep. Vult als een malle en is lekker.

- Gado Gado. Daarbij wel zuinig zijn met de saté saus.

Eigenlijk alles met veel groenten en eiwitten en weinig KH.
@godfried; dank voor je aanvulling. Heb je ook lekkere recepten die slank en gezond zijn?

@gemini; dat klinkt heel lekker! Goede ideeën zeg!
@ Jewel

Google even op Keto Recepten!

Ik ben 30kg kwijt en ontbijt soms met n dubbele cheeseburger!
(Zonder broodje uiteraard;)
Lekkere slanke maaltijden bedoel je?

Linzensalade met mais, blokjes paprika en feta. Dressing van olijfolie en balsamicoazijn.
Slankvoer is altijd minder lekker. Je proeft dat het minder voedingswaarde bevat. Het verzadigt ook minder.

Een bord spaghetti of curry is ontzettend lekker maar al gauw 900 kcal als je niet op de ingrediënten bespaard hebt. Als je de spaghetti gaat vervangen door konjac of courgetteslierten, al de olijfolie vervangt door een halve eetlepel, heel weinig kaas gebruikt, gehakt vervangt door kip en er flink veel groente doorheen doet voor het volume, dan is het veel minder lekker. Maar dat moet je ervoor overhebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
@ Detrostar

Het gaat niet om calorieën het gaat om koolhydraten en suiker!!!
Maar niet alle koolhydraten zijn slecht hoor. Ik vind een recept met krieltjes nou niet meteen een slechte maaltijd. Zelf probeer ik daar waar ik het lekker vind de kh te vervangen, maar soms snak ik er echt naar.

Verder lees ik ook graag mee.

Ik maak graag pasta met kipgehakt en courgetti. Scheelt echt veel calorieën.

En pizza van de kontjes van het brood. Pizzasaus maken van tomaten en kruiden en dan lekker beleggen met wat jij lekker vind.
Ik heb het kookboeken skinny six van chickslovefood. Simpele en hele lekkere recepten! Op hun website staan ook veel goede maar gemakkelijk te maken recepten.
jazekerenof schreef:
24-05-2018 23:22
Maar niet alle koolhydraten zijn slecht hoor. Ik vind een recept met krieltjes nou niet meteen een slechte maaltijd. Zelf probeer ik daar waar ik het lekker vind de kh te vervangen, maar soms snak ik er echt naar.

Verder lees ik ook graag mee.

Ik maak graag pasta met kipgehakt en courgetti. Scheelt echt veel calorieën.

En pizza van de kontjes van het brood. Pizzasaus maken van tomaten en kruiden en dan lekker beleggen met wat jij lekker vind.
Het klopt dat niet alle KH slecht zijn... er zit namelijk meer dan genoeg KH in groenten en noten bijvoorbeeld. Kijk het gaat om de hoeveelheid. Met aardappelen ga je al gauw te veel eten. Terwijl we alle KH die we nodig hebben “gewoon” uit groenten kunnen halen!

PS: je hebt het hier over calorieën. Maar het gaat helemaal niet om de hoeveelheid maar om de bron. Dat je minder binnen zou moeten krijgen dan je verbrand om af te vallen is echt een mythe.
Volg
Eet maar lekker je aardappelen.

Hieronder een link met onderbouwde antwoorden op de vraag of aardappelen des duivels zijn

https://www.startpagina.nl/v/eten-drink ... -afvallen/
Fijn gesneden groente zoals prei, courgette, wortel in een ovenschaal doen. Stukje kabeljauw erop leggen. Zout en peper erover en beetje olijfolie en witte wijn in het schaaltje en de groente. Maar niet zoveel dat het de vis helemaal onder dompelt. Dan folie erover en in de oven. Stoomt het vocht de vis gaar. Kan ook met zalm.

Ik lees graag mee, goeie ideeën altijd welkom
En een lekker recept:

Bak een ui en 4 tenen knoflook en voeg als deze goed gefruit zijn een tomaat in blokjes toe.
Zodra de tomaat zacht is roer je er een eetlepel tomatenpuree en 200 ml water doorheen en voeg je 500g verse spinazie toe.
Zodra de spinazie geslonken is schep je twee eetlepels zilvervliesrijst in de pan.
Deksel er op en 15 min op klein vuur laten staan, tot de rijst gaar is.

Heerlijk met een schepje Griekse of Turkse yoghurt

Voor 3 à 4 porties
Ook een lekker en super simpel recept is op een bakplaat champignons, uien in kwarten gesneden, punt paprika in kwarten, worteltjes en runder worstjes. Je kunt er ook krieltjes of aardappel in schijven gesneden tussen leggen maar ook laten. Vers geperste knoflook en klein beetje olijfolie eroverheen, zout en peper of andere kruiden. We hebben zo'n potje gemixte Caribische kruiden die we erg lekker vinden maar alle andere soorten kan ook. Half uurtje in de oven op 150 graden ongeveer en nog even kort onder de grill. Plaat op tafel en scheppen
godfried schreef:
25-05-2018 06:30
Het klopt dat niet alle KH slecht zijn... er zit namelijk meer dan genoeg KH in groenten en noten bijvoorbeeld. Kijk het gaat om de hoeveelheid. Met aardappelen ga je al gauw te veel eten. Terwijl we alle KH die we nodig hebben “gewoon” uit groenten kunnen halen!

PS: je hebt het hier over calorieën. Maar het gaat helemaal niet om de hoeveelheid maar om de bron. Dat je minder binnen zou moeten krijgen dan je verbrand om af te vallen is echt een mythe.
Wat...? Hoe kom je hier nou bij?
Heerlijke recepten zeg!

Ik doe ook vaak groente in grove stukken in de oven. Olijfolie met peper, zout en knoflook mengen en er overheen. Lekker met bv zalm.
godfried schreef:
25-05-2018 06:30

Uiteindelijk gaat het om energie inname en verbranding. Het maakt in weze niet zoveel uit hoe je er aan komt, maar wil je sneller afvallen, vermijd dan de transvetten en de koolhydraten zonder vezels.

Het is jammer dat koolhydraten in een slecht daglicht komen. Het is absoluut waar dat je snel afvalt als je kh-arm of -beperkt gaat eten, maar voor wie dit op de lange termijn niet vol te houden is, krijgt het dubbel zo hard terug.
YouWish schreef:
25-05-2018 07:45
Wat...? Hoe kom je hier nou bij?
Godfried is een keto-aanhanger, zie ik. Die geloven inderdaad dat suiker/koolhydraten de grote boosdoener van alle ellende is. Net zoals Christenen in God geloven, zeg maar.

Ehm, TO, er is geen enkel sluitend wetenschappelijk bewijs dat welke voedingsgroep dan ook de boosdoener is van overgewicht, ga dus alsjeblieft niet zomaar snijden in je voedingsgroepen. Op basis van de huidige wetenschappelijke inzichten moet je van alle voedselgroepen gewoon eten. Er is dus niks mis met je recept met krieltjes!

En een lekker, 'slank', recept:
In een pan 1 omelet bakken, in reeprjes snijden en even apart zetten
1/2 'blok' volkorennoedels gaar koken
Dan 100g kipfiletblokjes of garnalen met een teentje fijngesneden knoflook en fijngesneden rode peper (hoeveelheid naar eigen smaak) wokken
Op het laatst nog een klein bakje taugé (125g) en een halve bos in ringetjes gesneden bosui mee wokken
Serveren met de noedels, omeletreepjes, een halve limoen, sojasaus en een handje pinda's
Wat erg.... koolhydraten heb je gewoon nodig! Ik hoop dat de to het niet te serieus neemt.
YouWish schreef:
25-05-2018 08:01
Wat erg.... koolhydraten heb je gewoon nodig! Ik hoop dat de to het niet te serieus neemt.
Dit!
Jaaa wat een leuke makkelijke en vooral gezonde recepten komen er al voorbij zeg!

Ik zelf ben absoluut geen voorstander van bijvoorbeeld koolhydraten skippen. Dit houd je in mijn ogen namelijk maar tijdelijk vol en voelt voor mij teveel als een dieet.

Waar ik naar op zoek ben is een levensstijl waarbij gezonde voeding een belangrijk onderdeel is. Meer in de gedachte van skinny minds van Mieke Kosters dus. Nooit meer op dieet en toch slank blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven