Vriendin en 'concurrentie'

24-05-2018 19:53 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een situatie die ik heel vervelend vind. Het betreft mijn band met mijn beste vriendin. We kennen elkaar een jaar of 14 en kunnen lezen en schrijven met elkaar. Zij is een héél belangrijk persoon in mijn leven. Er is alleen één probleem wat om de zoveel tijd een wig drijft tussen ons.

Kort gezegd heb ik wat meer succes in de liefde; mannen vinden mij vaak interessant. Ongetwijfeld vooral op uiterlijk gebaseerd. Ik duik meestal van de ene relatie / date in de andere. Dit is overigens niet heel handig; dat weet ik, maar is niet de kern van het probleem. Zij heeft geen/ weinig succes in de liefde. Haar laatste 'fling' wat 2 jaar geleden en dat is op een nare manier geëindigd. Sindsdien geen dates, niks. Wel heeft ze een aantal keren een man leuk gevonden, maar vaak -als ik geïntroduceerd werd- trokken ze naar mij toe.

Dit is nu 3x gebeurd, dat een man die zij leuk vond mij boven haar verkoos. Ik doe hier uiteraard niks mee; dat lijkt me duidelijk. Ik ben niet geïnteresseerd in de mannen waar zij op valt en zelfs dan; dat zou ik haar nooit aandoen. Dus het wordt nooit wat; moge dat duidelijk zijn. Wel stopt bij haar het daten dan ook; want een gast die opeens je beste vriendin gaat proberen te versieren is niet ok.

Nu is het afgelopen weekend dit weer voorgevallen; ze had interesse in een jongen, ik ontmoet hem, en hij begint mij te appen/ op een date aan te sturen. Dit -uiteraard- weer afgekapt maar ik zie dat ze dit heel lastig vindt. Ze is er open over geweest dat ze zich hierdoor heel onzeker voelt. Wat ik heel goed snap; mannen behandelen haar alsof ze zo kunnen overstappen op iets/iemand die -in hun ogen- beter is.

Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik gun haar alle liefde van de wereld maar het vlot gewoon niet zo. Ze is gesloten (ook door eerdere ervaringen). Aan de ene kant ben ik graag betrokken bij haar leven maar aan de andere kant merk ik dat dit lastig is als dit steeds gebeurt.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Graag advies!
ik denk dat het niet kwaad kan om je echt super terughoudend op te stellen... dan maar niet 'oprecht geïnteresseerd willen overkomen'

dus gewoon niks zeggen tegen vriendin's vlam eigenlijk, hooguit als iemand je wat vraagt antwoord geven maar verder hem zoveel mogelijk verbaal ontwijken

dan ben je een keer ongezellig, mag best toch, alles beter dan weer dit gedoe lijkt mij
Lorem Ipsum
Misschien juist met jouw vriendin dit gehele fenomeen eens helemaal uitgebreid bespreken. Dus ook hoe jij over haar denkt en hoe jij denkt over haar keuze in mannen.

Dan ook beide erkennen dat dit gewoon ook gebeurd, dat mannen die interesse in haar tonen meteen jouw kant op vliegen zodra jullie bij elkaar zijn. Want, jullie beide kunnen dat ook als hulp gebruiken. Door juist eerder gezamenlijk een potentiele jongen die interesse in haar toont met jou te confronteren. En visa versa natuurlijk. Eens kijken hoe standvastig die mannen zijn in hun gedrag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik snap volledig dat je vriendin zich zo voelt, maar, van de andere kant: mooie filter om de sukkels eruit te pikken, toch?
The eyes are useless when the mind is blind.
turquasi schreef:
25-05-2018 13:35
ik denk dat het niet kwaad kan om je echt super terughoudend op te stellen... dan maar niet 'oprecht geïnteresseerd willen overkomen'

dus gewoon niks zeggen tegen vriendin's vlam eigenlijk, hooguit als iemand je wat vraagt antwoord geven maar verder hem zoveel mogelijk verbaal ontwijken

dan ben je een keer ongezellig, mag best toch, alles beter dan weer dit gedoe lijkt mij
Ik vind dit een slecht idee, komt heel erg betutteld over naar vriendin. Alsof vriendin alleen kans maakt als TO zich expres afzijdig houdt.

TO ik zou een gesprek met je vriendin aangaan. Het erop gooien dat jij niet beter bent dan haar, hoogstens ben je een type persoon die makkelijker in de smaak valt bij een groter publiek. Kan aan een hoop liggen, is jouw vriendin bijvoorbeeld excentriek in haar gedrag of uiterlijk? Of onzeker/verlegen? Kortom zijn er mogelijke redenen waarom mannen niet voor haar gaan? Ik zou het daar over hebben.
Misschien heeft je vriendin wel bindingsangst waardoor ze onbewust op onbereikbare type’s valt waarmee het toch niks kan worden. (En wellicht hebben die mannen waar zij op valt ook weer bindingsangst, ze vallen op jou terwijl jij voor hen ook onbereikbaar bent).
Echt, ik zou niks aan jezelf veranderen. Het ligt niet aan jou. Er is iets in je vriendin waardoor ze op onbereikbare mannen valt en ze moet er eerst achterkomen waarom ze daarop valt.
Ik had vroeger een beste vriendin die heel mooi was. Ze moest letterlijk overal de mannen van zich afslaan.
Veel meiden wilden niet met haar omgaan of uitgaan als ze 'zoekend' waren want de mannen kwamen altijd op haar af en zagen de andere vriendinnen niet meer staan. Ik was gewaarschuwd.
Anyway er ontstond een leuke vriendschap tussen ons en ik vond het oprecht leuk om met haar om te gaan. Ze was zo blij dat er eindelijk een vriendin was die haar niet vermeed als ze uit wilden gaan. Ik was maar gemiddeld in die tijd, een-mijn mascara zit overal behalve op mijn wimpers-type. Rommelige wenkbrauwen. Het type dat je wel meeneemt naar je vriend om er naast haar beter uit te zien :-)
Om een lang verhaal kort te maken. Die lieve schat gaf me een complete make-over. Kapper, haren een lichtere kleur, andere make up, ze leerde me op de leuke manier flirten, ipv onzeker van haar te worden gaf ze me onwijs veel zelfvertrouwen. Hoe vaak ze me wel niet vertelde hoe prachtig ik was. Ik zag er nog steeds maar gemiddeld uit naast haar maar mijn zelfvertrouwen groeide enorm.
Aangezien er steeds zwermen van mannen om haar heen vlogen zaten er soms leuke exemplaren tussen die mij ineens ook interessant vonden.

Toen ontmoette ik, los van haar, een man die normaal gesproken echt boven my league was (te knap, te succesvol, het type dat hij het uitgaan recht op haar zou aflopen en mij totaal zou negeren). Aantal dates gehad met hem en toen kwam de dag dat ik ze aan elkaar zou voorstellen. Mennnnn wat was ik zenuwachtig en bang dat hij me onmiddellijk zou dumpen omdat ik naast haar gewoon onzichtbaar zou lijken.
Wat gebeurde er na onze gezamelijke afspraak? niks!! Hij versierde haar niet, hij flirtte niet met haar. Hij staarde niet ongegeneerd naar haar. Hij bleef gewoon in to me.
Hij ging na die avond weg met mij. We hadden nog een paar maanden een relatie. Maar de aanwezigheid van mijn superknappe bestie had geen invloed op hoe hij mij zag.
Volgens haar kwam ik over alsof ik zóveel zelfvertrouwen had dat niks of niemand een 'bedreiging' voor mij was. Ze zei dat dat mij zo aantrekkelijke maakte op die dag en dat hij werkelijk gewoon alleen oog voor mij had.

Wat ik wil meegeven aan TO, hoe gedraagt jouw vriendin zich als ze jou voorstelt? Kan het zijn dat ze non-verbaal uitstraalt dat ze zich 'minder' voelt dan jou waardoor ze zich op zo een moment (onbewust) daadwerkelijk 'onzichtbaar' maakt en jij met jouw extraverte spontane gedrag extra opvalt? Dus dat niet JIJ iets uitstraalt naar die mannen, maar ZIJ waardoor ze op zo een moment in haar schulp kruipt. ...
hanaa wijzigde dit bericht op 25-05-2018 21:00
3.19% gewijzigd
Wat bij mij nog even bleef hangen in al je berichten was dat je vriendin dus op een soort date weer een andere vriendin had uitgenodigd. Ik kan me voorstellen dat mannen dat als behoorlijk vrijblijvend interpreteren.
En verder vind ik jou een lieve vriendin.
Beter een half motto....
Het is al een paar keer door een andere forummer gevraagd. En jij blijft het maar negeren om geen antwoord te hoeven geven, maar ik gooi m er nog een keer in.

HOE komt die gozer aan jou nummer de eerste dag dat je hem ontmoet? Blijkbaar heb je het zelf gegeven.

Volgens mij vind jij het stiekem leuk om de dates van je vriendin te saboteren.
suicideblond schreef:
25-05-2018 21:00
Het is al een paar keer door een andere forummer gevraagd. En jij blijft het maar negeren om geen antwoord te hoeven geven, maar ik gooi m er nog een keer in.

HOE komt die gozer aan jou nummer de eerste dag dat je hem ontmoet? Blijkbaar heb je het zelf gegeven.

Maar kan het niet zijn dat haar vriendin zelf in haar schulp kruipt als TO erbij is? (Zie mijn reactie hierboven)
Als de 'mooie ' vriendin er voor waakt dat ze niet continu (onbewust) schijnwerpers gaat staan durft haar vriendin zich misschien wel meer van haar beste kant te laten zien.
Ik weet dat als ik mijn mooie beste vriendin meenam ze ons vooral de ruimte gaf om elkaar te ontdekken. Af en toe kwam ze naar ons toe, sloeg haar arm om me heen en zei dan tegen de betreffende date: is ze niet geweldig? Je mag in je handjes knijpen dat ze met jou een date wil! ' en ze liep weer weg. Ik kreeg gewoon een boost van zelfvertrouwen dat ik me ook zelfverzekerd begon te gedragen.
Mijn vriendin deed ook helemaal niet amicaal tegen mijn dates ofzo. Gewoon voorstellen, kort praatje en ons ons moment gunnen.
suicideblond schreef:
25-05-2018 21:00

Hier heeft ze allang antwoord op gegeven!
OliebolmetKrenten schreef:
25-05-2018 16:57
Ik vind dit een slecht idee, komt heel erg betutteld over naar vriendin. Alsof vriendin alleen kans maakt als TO zich expres afzijdig houdt.

TO ik zou een gesprek met je vriendin aangaan. Het erop gooien dat jij niet beter bent dan haar, hoogstens ben je een type persoon die makkelijker in de smaak valt bij een groter publiek. Kan aan een hoop liggen, is jouw vriendin bijvoorbeeld excentriek in haar gedrag of uiterlijk? Of onzeker/verlegen? Kortom zijn er mogelijke redenen waarom mannen niet voor haar gaan? Ik zou het daar over hebben.
Betuttelend? Heb je verder gelezen wat jij schrijft?
ik vind een make-over betuttelend, een ander vind het weer fantastisch...

wat ik bedoel is dat het de moeite waard kan zijn om naar je eigen gedrag te kijken, waarom wil je zo graag 'oprecht' en 'geïnteresseerd' overkomen? Ik ken ook iemand die dat doet, hij stelt veel vragen en is enthousiast, heel aardig en hij onthoudt ook nog alles... net een beetje té en een beetje vreemd. Ik weet nu wel dat hij dat met iedereen doet maar dat wist ik toen ik hem ontmoette niet. Hij zet toch mensen op het verkeerde been eigenlijk. Ik zie ook helemaal niet wat er mis is met er gewoon zijn. Hang out, chill, lean back. Bewaar je stralende interviewtechnieken voor je eigen nieuwe vlam.
Lorem Ipsum
Dat kan. Ik heb ook een vriendin die het woord van je over kan nemen wanneer je nieuwe mensen ontmoet en in groepen in het begin overheersend kan zijn. Vanuit onzekerheid denk ik.
Maar misschien doet TO dat wel omdat ze gewoon sociaal is en het leuk vindt een praatje te maken. Je moet toch juist ook gewoon jezelf kunnen zijn?
appelientjex schreef:
25-05-2018 17:24
Misschien heeft je vriendin wel bindingsangst waardoor ze onbewust op onbereikbare type’s valt waarmee het toch niks kan worden. (En wellicht hebben die mannen waar zij op valt ook weer bindingsangst, ze vallen op jou terwijl jij voor hen ook onbereikbaar bent).
Echt, ik zou niks aan jezelf veranderen. Het ligt niet aan jou. Er is iets in je vriendin waardoor ze op onbereikbare mannen valt en ze moet er eerst achterkomen waarom ze daarop valt.
Laat jouw vriendin ook dat eens onderzoeken. Misschien is het boek liefdesbang van Hannah Cuppen iets voor haar, zodat ze daarna op betere mannen gaat vallen.
En zorg ervoor dat ze geen dates/vriendjes meer aan jou voor stelt. Dit is ook echt slecht voor haar zelfvertrouwen ook al kun jij er niets aan doen en wil jij het beste voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven