Heeft dit hondje een kans?

28-05-2018 16:06 89 berichten
Geen idee waar ik dit moet plaatsen.

Oké, ik zit ergens mee tussen en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:

Een echtpaar ligt in scheiding, inmiddels is dit een vechtscheiding geworden en dat zal me allemaal worst wezen maar er is een hondje in het spel dat hier de dupe van dreigt te worden.
Het hondje is in principe van de vrouw maar die wil haar dan weer wel en dan weer niet. Ze heeft haar al eens meegenomen maar later toch weer bij de man gedumpt.
Ik weet niet wat er met het hondje is gebeurd maar ze was verschrikkelijk bang en gestresst toen ze terugkwam. Ze had al gedragsproblemen en die zijn alleen maar erger geworden.
Het hondje is op dit moment bij de man maar hij is hele dagen naar zijn werk en het hondje kan eigenlijk niet alleen zijn op dit moment. Ze heeft ontzettend veel aandacht nodig en de man kan haar dit niet geven. Omdat de vrouw haar niet meer wil denkt de man erover om haar naar het asiel te brengen.
Nu vraag ik me dus af of ze daar wel een kans heeft. Zoals ik al zei heeft ze behoorlijke gedragsproblemen en ik ben bang dat niemand haar wil daardoor. Ook denk ik dat een asiel wel de slechtste plek is om haar heen te brengen. Ze is vreselijk gestresst en ze heeft veel aandacht, liefde en training nodig. Ik zou het vreselijk vinden als ze afgemaakt zou worden.
Een advertentie zetten ben ik ook een beetje huiverig voor omdat kleine hondjes hier in de omgeving gewild zijn als trainingsobject voor hondengevechten.

Denken jullie dat ze een kans heeft in het asiel? En als jullie nog tips hebben, laat maar horen!

Kan zijn dat het wat langer duurt eer ik reageer, ik heb erg weinig tijd om te forummen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
verhuisdieren.nl
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat vind je zo vreselijk aan in laten slapen als ik vragen mag?
Neem de hond zelf als jij het beestje wel leuk vindt.
Oudblond schreef: ↑
28-05-2018 16:08
verhuisdieren.nl
Bedankt! Ik zal daar eens rondneuzen.
Eerste vraag: wat heb jij te maken met deze echtscheiding?

De meeste asiels doen niet (meer) aan het afmaken van dieren.
Grote kans dat het asiel alle moeite doet om dit hondje zo te trainen dat het wel plaatsbaar wordt. Wellicht via een gastgezin, waar ze een her-opvoeding krijgt door ervaren hondenbaasjes.
Rooss4.0 schreef: ↑
28-05-2018 16:09
Wat vind je zo vreselijk aan in laten slapen als ik vragen mag?
Ze is nog gezond! Ze heeft gewoon een goed thuis nodig, een baasje met tijd en aandacht voor haar.
Het kan toch niet zo zijn dat zij moet sterven door de sores van haar eigenaren?
ja, inderdaad, als het jou zo aan het hart gaat, waarom neem jij het hondje niet dan?
redbulletje schreef: ↑
28-05-2018 16:09
Neem de hond zelf als jij het beestje wel leuk vindt.
Dat gaat niet. Ik heb al 3 katten waarvan er 1 uit hetzelfde huishouden komt als dat hondje. Het hondje was jaloers op de kat en ging haar bijten. Dus nam ik haar mee.

Ik heb ook net een baby dus geen tijd om een hond op te voeden.
Pijnboompitje25 schreef: ↑
28-05-2018 16:11
Eerste vraag: wat heb jij te maken met deze echtscheiding?

De meeste asiels doen niet (meer) aan het afmaken van dieren.
Grote kans dat het asiel alle moeite doet om dit hondje zo te trainen dat het wel plaatsbaar wordt. Wellicht via een gastgezin, waar ze een her-opvoeding krijgt door ervaren hondenbaasjes.
Wat voegt die informatie toe?

Maar bedankt voor je reactie, dat is wel een geruststelling.
Herplaatsers, bustapit, ikzoekbaas, etc etc. Gewoon ff je google aanslingeren en op hond herplaatsen zoeken.
Enne, kleine hondjes voor hondengevechten? Tuuurlijk joh.
jo12345 schreef: ↑
28-05-2018 16:12
ja, inderdaad, als het jou zo aan het hart gaat, waarom neem jij het hondje niet dan?
Ik heb ook totaal geen ervaring in het heropvoeden van honden.
Ik kan toch ook niet alles zomaar mee naar huis slepen, al zou ik het willen?
nina1966 schreef: ↑
28-05-2018 16:17
Herplaatsers, bustapit, ikzoekbaas, etc etc. Gewoon ff je google aanslingeren en op hond herplaatsen zoeken.
Enne, kleine hondjes voor hondengevechten? Tuuurlijk joh.
Bedankt!
Nou, dan niet nina. Dat werd me verteld, weet er verder ook niks van.
Lief dat je je om het beestje bekommert.
Ik denk overigens dat het asiel de enige juiste plek is voor het hondje.
Daar wordt ze in ieder geval met liefde opgevangen, haar vertrouwen gewonnen, getraind en als ze er klaar voor is herplaatst.
Dieren die niet ziek zijn worden in het asiel niet ingeslapen hoor.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef: ↑
28-05-2018 16:20
Lief dat je je om het beestje bekommert.
Ik denk overigens dat het asiel de enige juiste plek is voor het hondje.
Daar wordt ze in ieder geval met liefde opgevangen, haar vertrouwen gewonnen, getraind en als ze er klaar voor is herplaatst.
Dieren die niet ziek zijn worden in het asiel niet ingeslapen hoor.
Oh ik heb kennelijk een heel naar idee van het dierenasiel dan Haha! Bedankt voor je reactie.
Ik wist niet dat ze dat daar allemaal deden, dat klinkt super. Precies wat ze nodig heeft.
In het asiel hier gaat het plaatsen van honden en katten vrij rap. En afmaken, dat doen ze zelden!
Because schreef: ↑
28-05-2018 16:25
In het asiel hier gaat het plaatsen van honden en katten vrij rap. En afmaken, dat doen ze zelden!
Fijn om te horen!
Dan ga ik maar stoppen met me zorgen maken :)
Ik wil je niet bang maken, maar het asiel waar ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt maakte wel degelijk honden af met teveel gedragsproblemen.
Dat was voor mij ook de grootste reden om er na korte tijd alweer weg te gaan. Ik kon daar niet tegen. Honden die vooral een rustige omgeving en tijd nodig hadden (en iemand die wist wat hij/zij deed natuurlijk) werden afgemaakt.
Ik spreek nu over een jaar of vijf geleden.
Katalina schreef: ↑
28-05-2018 16:24
Oh ik heb kennelijk een heel naar idee van het dierenasiel dan Haha! Bedankt voor je reactie.
Ik wist niet dat ze dat daar allemaal deden, dat klinkt super. Precies wat ze nodig heeft.
Hoewel het personeel goed is voor de dieren, raken ze wel gestresst van het verblijf in die omgeving van betonnen kennels en geblaf van andere honden. Dus gedragsproblemen kunnen daardoor juist toenemen.
Yasha schreef: ↑
28-05-2018 16:29
Ik wil je niet bang maken, maar het asiel waar ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt maakte wel degelijk honden af met teveel gedragsproblemen.
Dat was voor mij ook de grootste reden om er na korte tijd alweer weg te gaan. Ik kon daar niet tegen. Honden die vooral een rustige omgeving en tijd nodig hadden (en iemand die wist wat hij/zij deed natuurlijk) werden afgemaakt.

Oh, dit is dan weer een beetje een domper op de feestvreugde.
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Katalina schreef: ↑
28-05-2018 16:32
Oh, dit is dan weer een beetje een domper op de feestvreugde.
Dat is precies waar ik bang voor ben.
Misschien denk ik heel simpel, maar kan je dit niet navragen bij het asiel in je buurt?
Yasha schreef: ↑
28-05-2018 16:29
Beter dan ze langdurig te laten zitten als er binnen een maand nog geen geïnteresseerde is. Ze worden steeds gestresster en lastiger tenslotte.
Ik zou richting dierenasiels kijken, ze liggen al in een moeilijke echtscheiding, waarschijnlijk gaat afstand doen ook problemen opleveren. Er moet dan wel een afstandsverklaring ondertekend worden door beide.

En om wat voor soort gaat het? Hoe oud is de hond?
redbulletje schreef: ↑
28-05-2018 16:30
Hoewel het personeel goed is voor de dieren, raken ze wel gestresst van het verblijf in die omgeving van betonnen kennels en geblaf van andere honden. Dus gedragsproblemen kunnen daardoor juist toenemen.
Ja dat lijkt mij dus ook.
Maar ik zal eens gaan rondneuzen op het internet, misschien vind ik wel een andere oplossing.
Wellicht toch een briefje in der supermarkt en dan gewoon streng zijn? Weet niet hoe oud het hondje is maar hier in de omgeving zijn kleine wat oudere hondjes best in trek bij ouderen die uiteraard er nog wel voor kunnen zorgen maar er niks voor voelen om een pup helemaal op te voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven