Heeft dit hondje een kans?
maandag 28 mei 2018 om 16:06
Geen idee waar ik dit moet plaatsen.
Oké, ik zit ergens mee tussen en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
Een echtpaar ligt in scheiding, inmiddels is dit een vechtscheiding geworden en dat zal me allemaal worst wezen maar er is een hondje in het spel dat hier de dupe van dreigt te worden.
Het hondje is in principe van de vrouw maar die wil haar dan weer wel en dan weer niet. Ze heeft haar al eens meegenomen maar later toch weer bij de man gedumpt.
Ik weet niet wat er met het hondje is gebeurd maar ze was verschrikkelijk bang en gestresst toen ze terugkwam. Ze had al gedragsproblemen en die zijn alleen maar erger geworden.
Het hondje is op dit moment bij de man maar hij is hele dagen naar zijn werk en het hondje kan eigenlijk niet alleen zijn op dit moment. Ze heeft ontzettend veel aandacht nodig en de man kan haar dit niet geven. Omdat de vrouw haar niet meer wil denkt de man erover om haar naar het asiel te brengen.
Nu vraag ik me dus af of ze daar wel een kans heeft. Zoals ik al zei heeft ze behoorlijke gedragsproblemen en ik ben bang dat niemand haar wil daardoor. Ook denk ik dat een asiel wel de slechtste plek is om haar heen te brengen. Ze is vreselijk gestresst en ze heeft veel aandacht, liefde en training nodig. Ik zou het vreselijk vinden als ze afgemaakt zou worden.
Een advertentie zetten ben ik ook een beetje huiverig voor omdat kleine hondjes hier in de omgeving gewild zijn als trainingsobject voor hondengevechten.
Denken jullie dat ze een kans heeft in het asiel? En als jullie nog tips hebben, laat maar horen!
Kan zijn dat het wat langer duurt eer ik reageer, ik heb erg weinig tijd om te forummen op het moment.
Oké, ik zit ergens mee tussen en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
Een echtpaar ligt in scheiding, inmiddels is dit een vechtscheiding geworden en dat zal me allemaal worst wezen maar er is een hondje in het spel dat hier de dupe van dreigt te worden.
Het hondje is in principe van de vrouw maar die wil haar dan weer wel en dan weer niet. Ze heeft haar al eens meegenomen maar later toch weer bij de man gedumpt.
Ik weet niet wat er met het hondje is gebeurd maar ze was verschrikkelijk bang en gestresst toen ze terugkwam. Ze had al gedragsproblemen en die zijn alleen maar erger geworden.
Het hondje is op dit moment bij de man maar hij is hele dagen naar zijn werk en het hondje kan eigenlijk niet alleen zijn op dit moment. Ze heeft ontzettend veel aandacht nodig en de man kan haar dit niet geven. Omdat de vrouw haar niet meer wil denkt de man erover om haar naar het asiel te brengen.
Nu vraag ik me dus af of ze daar wel een kans heeft. Zoals ik al zei heeft ze behoorlijke gedragsproblemen en ik ben bang dat niemand haar wil daardoor. Ook denk ik dat een asiel wel de slechtste plek is om haar heen te brengen. Ze is vreselijk gestresst en ze heeft veel aandacht, liefde en training nodig. Ik zou het vreselijk vinden als ze afgemaakt zou worden.
Een advertentie zetten ben ik ook een beetje huiverig voor omdat kleine hondjes hier in de omgeving gewild zijn als trainingsobject voor hondengevechten.
Denken jullie dat ze een kans heeft in het asiel? En als jullie nog tips hebben, laat maar horen!
Kan zijn dat het wat langer duurt eer ik reageer, ik heb erg weinig tijd om te forummen op het moment.
maandag 28 mei 2018 om 16:11
Eerste vraag: wat heb jij te maken met deze echtscheiding?
De meeste asiels doen niet (meer) aan het afmaken van dieren.
Grote kans dat het asiel alle moeite doet om dit hondje zo te trainen dat het wel plaatsbaar wordt. Wellicht via een gastgezin, waar ze een her-opvoeding krijgt door ervaren hondenbaasjes.
Grote kans dat het asiel alle moeite doet om dit hondje zo te trainen dat het wel plaatsbaar wordt. Wellicht via een gastgezin, waar ze een her-opvoeding krijgt door ervaren hondenbaasjes.
maandag 28 mei 2018 om 16:12
maandag 28 mei 2018 om 16:15
Dat gaat niet. Ik heb al 3 katten waarvan er 1 uit hetzelfde huishouden komt als dat hondje. Het hondje was jaloers op de kat en ging haar bijten. Dus nam ik haar mee.
Ik heb ook net een baby dus geen tijd om een hond op te voeden.
maandag 28 mei 2018 om 16:16
Wat voegt die informatie toe?Pijnboompitje25 schreef: ↑28-05-2018 16:11Eerste vraag: wat heb jij te maken met deze echtscheiding?
Maar bedankt voor je reactie, dat is wel een geruststelling.
maandag 28 mei 2018 om 16:20
maandag 28 mei 2018 om 16:20
Lief dat je je om het beestje bekommert.
Ik denk overigens dat het asiel de enige juiste plek is voor het hondje.
Daar wordt ze in ieder geval met liefde opgevangen, haar vertrouwen gewonnen, getraind en als ze er klaar voor is herplaatst.
Dieren die niet ziek zijn worden in het asiel niet ingeslapen hoor.
Daar wordt ze in ieder geval met liefde opgevangen, haar vertrouwen gewonnen, getraind en als ze er klaar voor is herplaatst.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
maandag 28 mei 2018 om 16:24
Oh ik heb kennelijk een heel naar idee van het dierenasiel dan Haha! Bedankt voor je reactie.Calamitycat schreef: ↑28-05-2018 16:20Lief dat je je om het beestje bekommert.
Ik wist niet dat ze dat daar allemaal deden, dat klinkt super. Precies wat ze nodig heeft.
maandag 28 mei 2018 om 16:29
Ik wil je niet bang maken, maar het asiel waar ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt maakte wel degelijk honden af met teveel gedragsproblemen.
Dat was voor mij ook de grootste reden om er na korte tijd alweer weg te gaan. Ik kon daar niet tegen. Honden die vooral een rustige omgeving en tijd nodig hadden (en iemand die wist wat hij/zij deed natuurlijk) werden afgemaakt.
Ik spreek nu over een jaar of vijf geleden.
Dat was voor mij ook de grootste reden om er na korte tijd alweer weg te gaan. Ik kon daar niet tegen. Honden die vooral een rustige omgeving en tijd nodig hadden (en iemand die wist wat hij/zij deed natuurlijk) werden afgemaakt.
maandag 28 mei 2018 om 16:30
Hoewel het personeel goed is voor de dieren, raken ze wel gestresst van het verblijf in die omgeving van betonnen kennels en geblaf van andere honden. Dus gedragsproblemen kunnen daardoor juist toenemen.
maandag 28 mei 2018 om 16:32
Yasha schreef: ↑28-05-2018 16:29Ik wil je niet bang maken, maar het asiel waar ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt maakte wel degelijk honden af met teveel gedragsproblemen.
Oh, dit is dan weer een beetje een domper op de feestvreugde.
Dat is precies waar ik bang voor ben.
maandag 28 mei 2018 om 16:33
Beter dan ze langdurig te laten zitten als er binnen een maand nog geen geïnteresseerde is. Ze worden steeds gestresster en lastiger tenslotte.Yasha schreef: ↑28-05-2018 16:29Ik wil je niet bang maken, maar het asiel waar ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt maakte wel degelijk honden af met teveel gedragsproblemen.
maandag 28 mei 2018 om 16:34
Ja dat lijkt mij dus ook.redbulletje schreef: ↑28-05-2018 16:30Hoewel het personeel goed is voor de dieren, raken ze wel gestresst van het verblijf in die omgeving van betonnen kennels en geblaf van andere honden. Dus gedragsproblemen kunnen daardoor juist toenemen.
Maar ik zal eens gaan rondneuzen op het internet, misschien vind ik wel een andere oplossing.
maandag 28 mei 2018 om 16:35