Heeft dit hondje een kans?

28-05-2018 16:06 89 berichten
Geen idee waar ik dit moet plaatsen.

Oké, ik zit ergens mee tussen en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:

Een echtpaar ligt in scheiding, inmiddels is dit een vechtscheiding geworden en dat zal me allemaal worst wezen maar er is een hondje in het spel dat hier de dupe van dreigt te worden.
Het hondje is in principe van de vrouw maar die wil haar dan weer wel en dan weer niet. Ze heeft haar al eens meegenomen maar later toch weer bij de man gedumpt.
Ik weet niet wat er met het hondje is gebeurd maar ze was verschrikkelijk bang en gestresst toen ze terugkwam. Ze had al gedragsproblemen en die zijn alleen maar erger geworden.
Het hondje is op dit moment bij de man maar hij is hele dagen naar zijn werk en het hondje kan eigenlijk niet alleen zijn op dit moment. Ze heeft ontzettend veel aandacht nodig en de man kan haar dit niet geven. Omdat de vrouw haar niet meer wil denkt de man erover om haar naar het asiel te brengen.
Nu vraag ik me dus af of ze daar wel een kans heeft. Zoals ik al zei heeft ze behoorlijke gedragsproblemen en ik ben bang dat niemand haar wil daardoor. Ook denk ik dat een asiel wel de slechtste plek is om haar heen te brengen. Ze is vreselijk gestresst en ze heeft veel aandacht, liefde en training nodig. Ik zou het vreselijk vinden als ze afgemaakt zou worden.
Een advertentie zetten ben ik ook een beetje huiverig voor omdat kleine hondjes hier in de omgeving gewild zijn als trainingsobject voor hondengevechten.

Denken jullie dat ze een kans heeft in het asiel? En als jullie nog tips hebben, laat maar horen!

Kan zijn dat het wat langer duurt eer ik reageer, ik heb erg weinig tijd om te forummen op het moment.
Ik kom hier ook al een jaar of 15 dus ik heb ook wel een indruk van iones :)
Hoopte eigenlijk stiekem wel een beetje dat je zou reageren met tips oid maar dit is nog beter! als je het serieus meent zou dat geweldig zijn!
Maar ik zal dat wel eerst even bij de man moeten polsen. Denk niet dat hij naar Almelo wil rijden namelijk. Erg he?
Maar als hij verder meewerkt kom ik wel naar Almelo, geen probleem.
Ikje86 schreef: ↑
28-05-2018 18:50
Mijn jack is helemaal niet lastig, luisterd super goed, altijd vrolijk en lief. Kan overal mee naar toe. Blaft alleen als hij met zijn bal aan het spelen is of om te waken. Als hij mij teveel blaft zeg ik er wat van en daar luisterd hij dan ook gewoon naar.

Ze zijn heel goed opvoedbaar, je moet alleen wel consequent zijn. Ze vinden het lekker om opdrachten voor je uit te voeren.

Jij hebt blijkbaar geen verstand van jack russells!
Ik heb zelf geen honden idd, maar ken wel mensen met Jacks, ook met herplaatsers. Als ze in hun eerste jaren niet goed opgevoed zijn is het lastig daar verandering in te brengen. Ze zijn vaak druk en blaffen veel.
Dan maar een gekke vraag, dat vind ik niet erg.
We zijn nogal geneigd om het zielig te vinden allemaal, ik heb dat gewoon wat minder. Een probleemhondje dat zacht is ingeslapen is geen probleemhondje meer en het hondje merkt er ook helemaal niks meer van. Ik snap nooit zo goed waarom dat zo enorm taboe is. Ben je een hondenhater als je er zo over denkt? Of is het gewoon best een praktische instelling? Ik denk dat laatste.

Maar goed, er schijnen asiels te zijn die aan training doen (ik ken ze niet, dat terzijde) en zo heeft het kind toch nog een kans. Prachtig.
Ik hoop dat het goed komt allemaal.
iones schreef: ↑
28-05-2018 18:53
Wat als ik zei dat ik het niet erg zou vinden als ze jou lieten in slapen?
Wat is dit voor belachelijke vraag? Heeft dat hondje jou soms iets misdaan?

Breng dat hondje maar hier, ik zal het wel herplaatsen en krijg het ook wel weer goed.

Hier in Almelo zit een top asiel waar mensen zich 100% inzetten voor een hond en deze ook weer goed krijgen. Op dit moment is het asiel een betere plek dan waar hij nou zit.

Toch mooi dat jij meedenkt omwille van het hondje.
Wow wat super!! Ik woon in de buurt en breng regelmatig kittenvoer in het kittenseizoen naar dit asiel. Ik volg ze op facebook en ze zijn echt ontzettend lief en goed voor de dieren!

Ik hoop dat het wat wordt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook twee freggels (jack russels) en ik kan er wel iets van maken, met behulp van mijn eigen vier honden. Die trekken haar gewoon mee. Beestje heeft gewoon stabiliteit nodig en mensen die voor haar gaan.

Ik hou haar niet, maar ik zoek wel naar een goed tehuis.
28-05-2018 21:10
Ik heb zelf ook twee freggels (jack russels) en ik kan er wel iets van maken, met behulp van mijn eigen vier honden. Die trekken haar gewoon mee. Beestje heeft gewoon stabiliteit nodig en mensen die voor haar gaan.

Ik hou haar niet, maar ik zoek wel naar een goed tehuis.
Dit klinkt helemaal geweldig!
Morgen spreek ik de man weer, ik zal vragen hoe hij hier tegenover staat. En even uitzoeken hoe het zit met afstandsverklaringen en dat soort zaken.
Ik hoop dat de vrouw weer niet dwars gaat liggen.

Nou ja, zodra ik meer weet zal ik je wel even een pb sturen. Als je dat goed vindt natuurlijk.
Rooss4.0 schreef: ↑
28-05-2018 20:38
Dan maar een gekke vraag, dat vind ik niet erg.
We zijn nogal geneigd om het zielig te vinden allemaal, ik heb dat gewoon wat minder. Een probleemhondje dat zacht is ingeslapen is geen probleemhondje meer en het hondje merkt er ook helemaal niks meer van. Ik snap nooit zo goed waarom dat zo enorm taboe is. Ben je een hondenhater als je er zo over denkt? Of is het gewoon best een praktische instelling? Ik denk dat laatste.

Maar goed, er schijnen asiels te zijn die aan training doen (ik ken ze niet, dat terzijde) en zo heeft het kind toch nog een kans. Prachtig.
Ik hoop dat het goed komt allemaal.
Mwah ik vind dat een nogal overdreven oplossing voor een probleem dat met aandacht, geduld en begeleiding ook verholpen kan worden. Het is een lief en gezond beest, ze is alleen verkeerd behandeld waardoor ze volgens mij geen flauw benul heeft hoe ze een hond moet zijn.
Als ze nou zwaar agressief was en alles en iedereen zou aanvallen zou ik inslapen eventueel wel begrijpen maar hier lijkt me dat niet nodig.
Er zijn ook mensen die het leuk vinden om probleemhonden weer goed te krijgen en ik hoop dat ze bij zo iemand terechtkomt. Ik gun haar een fijn hondenleven na jaren als baby behandeld te zijn.
iones, mag ik je een pb sturen? Ik heb de man geappt en hij vindt het goed. :)
Hij heeft de hond nu op zijn naam gezet en krijgt vanmiddag een nieuw paspoort voor haar. Dat is dus geen probleem. Enige obstakel is de afstand maar daar is wel wat op te vinden.
Katalina schreef: ↑
29-05-2018 07:14
Dit klinkt helemaal geweldig!
Morgen spreek ik de man weer, ik zal vragen hoe hij hier tegenover staat. En even uitzoeken hoe het zit met afstandsverklaringen en dat soort zaken.
Ik hoop dat de vrouw weer niet dwars gaat liggen.

Nou ja, zodra ik meer weet zal ik je wel even een pb sturen. Als je dat goed vindt natuurlijk.
Doe maar. Heb wel paspoort erbij nodig, met chipnummer en inentingen.

Waar komen jullie ergens vandaan?
TO vergeet je de afstandaverklaring niet ? Je kan er vast wel eentje online vinden
Zoiets als dit.
https://www.tollertales.nl/downloads/up ... 082014.pdf
Katalina schreef: ↑
28-05-2018 18:06
In dit geval in Nederland. Omgeving Drechtsteden.
Haha misschien is het in België wel superdeluxe, geen idee! Maar denk het ook niet idd.
Dan kom je waarschijnlijk uit bij Dierentehuis Louterbloemen en naar mijn weten staan die erg goed aangeschreven. Ze werken daar ook met gastgezinnen, trainen honden, fietsen met de honden en werken volgens het meet your match principe zodat dieren niet bij een baasje terecht komt die wat anders van ze verwacht.

Je kan altijd eens op gesprek gaan.
8102 schreef: ↑
29-05-2018 21:35
TO vergeet je de afstandaverklaring niet ? Je kan er vast wel eentje online vinden
Zoiets als dit.
https://www.tollertales.nl/downloads/up ... 082014.pdf
Dankje! Zal er gelijk 1 doormailen naar de eigenaar.
Pijnboompitje25 schreef: ↑
29-05-2018 22:16
Dan kom je waarschijnlijk uit bij Dierentehuis Louterbloemen en naar mijn weten staan die erg goed aangeschreven. Ze werken daar ook met gastgezinnen, trainen honden, fietsen met de honden en werken volgens het meet your match principe zodat dieren niet bij een baasje terecht komt die wat anders van ze verwacht.

Je kan altijd eens op gesprek gaan.
Even nagevraagd en daar zou ze heen gaan inderdaad.
Dat klinkt wel heel mooi wat ze daar allemaal doen.

De vrouw van wie de hond was zei me dat ze daar dus honden lieten inslapen maar dat zal ze dan wel gelogen hebben, da's niks nieuws.

Ik hoop eigenlijk dat het wat wordt met iones. Denk dat de hond het erg moeilijk gaat krijgen in het asiel zoals ze nu is.
Ze is echt heel angstig. Ligt constant onder een deken te trillen, staart tussen de benen, schrikt van elk geluid. Denk dat een rustige omgeving belangrijk is op dit moment.

Maar goed, even afwachten. Asiel kan altijd nog.

Iedereen echt heel erg bedankt voor het meedenken!!
29-05-2018 21:27
Doe maar. Heb wel paspoort erbij nodig, met chipnummer en inentingen.

Waar komen jullie ergens vandaan?
Je hebt pb :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven