Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-05-2018 10:38
ken je dixit?
Mysterium is een speel waarbij je moet uitvinden wie de dader is, waar en hoe de moord is gepleegd. Het verhaal is dat de spelers in een huis zijn, contact met een geest hebben die vermoord is. Maar de geest kan niets zeggen, alleen plaatjes laten zien.en dat soms ook niet duidelijk ;). er komen dus van ieder onderwerp wat ik noemde kaarten op tafel, meer dan er spelers zijn. en de geest heeft achter een scherm welke plaatjes bij welke speler horen. Dan komen die dixitkaarten erbij, want de geest heeft steeds 7 kaarten waar hij die kaarten uitzoekt die bij een kaart op tafel passen, te beginnen met de moordenaar en geeft die aan de bijbehorende speler. die moet bepalen welke kaart bedoeld wordt/ je mag elkaar helpen en meedenken. in de laatste ronde, als iedereen die haalt moet je nog uitzoeken welke van de spelers de echte moordplaats, moordenaar, wapen had.
denk dat het nogal vaag klinkt zoals ik het hier op schrijf, er is vast een betere omschrijving van te googlen
Ik ga straks eens googleen naar een goede uitleg.
Alle reacties Link kopieren
Azarole schreef:
10-05-2018 18:49
En natuurlijk lees ik dit nu pas..
Lijkt me wel leuk om eens te doen :-).

We hebben ons nu vermaakt met computerspelletjes. Beide een beetje balend, al had ik het al een beetje zien aankomen.
het weekend is nog niet om ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst Rajas of the Ganges gespeeld. Die vond ik echt heel leuk!
Het is een workerplacement met dobbelstenen (ipv meeples) waarmee je je acties doet.
Alle reacties Link kopieren
die ken ik niet, ziet er wel leuk uit.
Heb op de rommelmarkt, Adel Verplicht op de kop getikt. Is een al wat ouder spel, jaren geleden een keer gespeeld, en volgens mij vond ik het toen wel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En nog iemand die vandaag ofwel op de outletsale van 999, dan wel op Zomerspel in Gent zit/heeft gezeten?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nee maar wel voor het eerst weer een spel gedaan! Kaart versie van Catan. Moest er oppas voor in schakelen maar vooruit :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
de 999 outlet aanbieding is niet echt aantrekkelijk voor mij, hou mijn geld wel op zak
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Weet iemand een leuk spel dat mee kan op vakantie? Ik ga op rondreis met twee mijn twee kinderen van 19 en 17. En zoek een nieuw spel dat in de koffer past. Spellen die we nu spelen zijn vaak niet geschikt voor 3 personen. Om een indruk te krijgen wat we leuk vinden

30 seconds (via app)
Ticket to ride
Camel up
Monopoly
Carcasonne
Catan
SkipBo

Ik ben benieuwd 😁
Alle reacties Link kopieren
Dobbelspellen zoals Qwixx, Qwinto of keer op keer? In ieder geval lekker handzaam :)
Carcasonne kan wel prima met zijn 3-en toch en niet supergrote doos?
Alle reacties Link kopieren
White goblins heeft een serie van fun & go games. dus reisspellen gebaseerd op de gewone versie. Keltis ken ik, die is leuk, de andere spellen ken ik wel in de gewone uitvoering, niet in de reisuitvoering.
nmbr9 van 999 makkelijke regels, moeilijk omaan punten te komen, is een puzzelspel.
regenwormen, niet om de hele avond te spelen, maar als tussendoortje prima.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Take5
Splendor! Fiches voor 4de persoon thuislaten. Alles in een klein tupperware doosje en gaan. :)

Ook leuk met 2 mocht dat zo uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Viniculture gespeeld. Wel leuk, maar ik vergeet halfweg wat ik ook al weer allemaal kon doen (leeftijd?)
Orleans Coop, weer verloren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik met Viticulture ook hoor nlies, en ik ben 27 :)
Ik vind het zelf niet zo'n leuk spel, maar ik houd geloof ik niet zo van worker placement. Ook het thema spreekt me niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
06-06-2018 15:34
Dat heb ik met Viticulture ook hoor nlies, en ik ben 27 :)
Ik vind het zelf niet zo'n leuk spel, maar ik houd geloof ik niet zo van worker placement. Ook het thema spreekt me niet zo aan.
ik drink het liever :lol:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag avond weer een level Legacy gedaan en gewonnen :yes:

Vandaag iets nieuws. Het Exit Spel "de grafkamer van de farao". In de aanbieding bij bol 2 voor 20. Eenmalig spel ala escape room. Ik vond het erg leuk en zeker niet gemakkelijk! Ik ga ook andere zoeken :proud:

Ben wel beetje bang dat ik nu weet waar ik op moet letten. Zou 45-90 min moeten duren, wij waren met 4 man twee uur bezig :rofl:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
@lunchlover, hoef je niet bang voor te zijn, de volgenden zijn weer net iets anders
ik heb dit weekend helemaal niet gespeeld :cry:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-06-2018 23:04
@lunchlover, hoef je niet bang voor te zijn, de volgenden zijn weer net iets anders
ik heb dit weekend helemaal niet gespeeld :cry:

:there:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
10-06-2018 23:17
:there:
dank je
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Leuk zijn die exit spellen hè LunchLover! Ik heb er nog maar 1 gedaan, maar wil er zeker nog meer doen.

Ik heb gisteren Rising Sun gespeeld. Erg tof!
Ik werd net tweede (van de 3), we hadden hetzelfde puntenaantal, maar hij deed net in de laatste beurt een zet waardoor hij omhoog schoof in ranking. Dan verlies ik toch liever met een wat groter verschil, nu denk ik dan toch de hele tijd van "had ik maar dit of dat gedaan".
Alle reacties Link kopieren
o ja erg is dat he, puntje verschil. Ken iemand en die zat in dat geval echt te kijken: zou ik nog kunnen hertellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Viticulture heel leuk, vooral omdat ik het een heel intuïtief spel vind.

Eerste curse van 7th continent is opgelost, nu bezig met de tweede. De tafel begint weer aardig vol te raken :)
Alle reacties Link kopieren
gisteren Ex libris gespeeld, leuk spel, en als je eenmaal de actiekaarten kent speelt het wel vlot.
en afgesloten met The Mind, kaartspelletje in de trant van the Game, alleen mag je hier helemaal niets zeggen. Grappig spelletje, niet als avondvullend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp alleen echt niet dat the mind is genomineerd voor Spiel des jahres... grappig, maar iets zwaarder mag wel. Azul gaat winnen ga ik van uit.
En kennerspiel vind ik ganz schon clever echt leuk verzonnen!
Alle reacties Link kopieren
Alohamora schreef:
13-06-2018 21:13
Ik begrijp alleen echt niet dat the mind is genomineerd voor Spiel des jahres... grappig, maar iets zwaarder mag wel. Azul gaat winnen ga ik van uit.
En kennerspiel vind ik ganz schon clever echt leuk verzonnen!
nee, dat vind ik hem ook niet waard, het is een grappig spelletje voor even, meer niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven