Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dankjewel.
En als aanvulling van die agricola en targi, dit zijn spellen waar je wel wat tactiek moet gebruiken, is bij die dobbelspellen dus eenstuk minder. Als je van woordspellen houdt is Codenames Duet ook leuk, kun je ook in teams spelen als je toevallig met meer personen bent
Klinkt tof.
succes met kiezen, van de meeste spellen is trouwens wel een you tube filmpje met uitleg, kun je al zien of het je wat lijkt. Google maar op spellenzolder +naam spel. Er zijn er meer hoor, maar dit is al een goed begin
Mag ik hier vragen hoe jullie Patchwork vinden? Is het leuk om met een ouder kind te spelen?
Je mag hier alles vragen over spellen, beurzen, spelregels en verzin het verder maar :-D

Patchwork is leuk, is vanaf 8 jaar, maar als je met een wat ouder kind een jaar of 12 bedoelt, ik speel het met volwassen vrienden, en het blijft leuk. je moet wel van puzzelen houden
nlies schreef:
03-08-2018 12:05
Je mag hier alles vragen over spellen, beurzen, spelregels en verzin het verder maar :-D

Patchwork is leuk, is vanaf 8 jaar, maar als je met een wat ouder kind een jaar of 12 bedoelt, ik speel het met volwassen vrienden, en het blijft leuk. je moet wel van puzzelen houden
Bedankt! Ik ga het kopen denk ik. Heb meerdere spellen om snel te spelen en dat bevalt goed (regenwormen, Catan dobbelspel, Yahtzee). Patchwork kan ik ook met kind doen dan of met man, dus dat is mooi meegenomen.

We zijn ook nog op zoek naar een leuk spel waarin woorden spellen centraal staat (Scrabble hebben we uiteraard al).
Hier iemand een leuke suggestie?
Crox word misschien. (999games)
Dobbelwoordspelletje met tijdsdrukelement. Dobbel een aantal letterdobbelstenen en probeer sneller dan de anderen een correcte kruiswoordpuzzel te vormen. Gooi dan je laatste dobbelsteen in de doos.
Dollycat, ik vind letterrummicub (schuiven met letters heet het geloof ik officieel) erg leuk, ook met zn tweeen.

Patchwork vind ik ook heel leuk, vriend is er helaas een beetje op uitgekeken
Moosey schreef:
03-08-2018 13:30
Dollycat, ik vind letterrummicub (schuiven met letters heet het geloof ik officieel) erg leuk, ook met zn tweeen.

Patchwork vind ik ook heel leuk, vriend is er helaas een beetje op uitgekeken
Ik zal daar eens naar kijken, het klinkt leuk!

Jammer dat je vriend erop uit is gekeken, ik heb meerdere slachtoffers waar ik uit kan kiezen als ik wil spelen (man, kind of 1 van mijn ouders als ze op visite zijn) :devil:
Jij niet?
nlies schreef:
03-08-2018 13:00
Crox word misschien. (999games)
Dobbelwoordspelletje met tijdsdrukelement. Dobbel een aantal letterdobbelstenen en probeer sneller dan de anderen een correcte kruiswoordpuzzel te vormen. Gooi dan je laatste dobbelsteen in de doos.
Deze ga ik ook even bekijken. Alleen tijdsdruk werkt hier niet zo goed, ik wil vooral dat kind het meespeelt en die kan daar niet tegen.
Dollycat schreef:
03-08-2018 14:04
Deze ga ik ook even bekijken. Alleen tijdsdruk werkt hier niet zo goed, ik wil vooral dat kind het meespeelt en die kan daar niet tegen.
en je hebt natuurlijk boggle nog, ook wel bij kringlopers te vinden, maar dat is ook met een zandloper volgens mij.
Of loop eens een goede spellenwinkel binnen en vraag wat zij hebben, er is zoveel meer dan je denkt
Is het spel WoordZoeker! iets voor jou Dollycat? Kun je met zijn vieren spelen. Is letterlijk een grote woordzoeker puzzel waarbij er steeds een woord gezocht moet worden door iedereen. Het bord draait rond dus iedereen krijgt de letters goed en ondersteboven te zien. Ik vond het erg leuk om met mijn buurmeisje te spelen :)
Hoi allemaal,

Vriend en ik gaan binnenkort op vakantie en er is slecht weer voorspeld. Nu nemen we altijd wel een standaard set kaarten mee, maar na een paar dagen ben ik het pesten, pokeren e.d. wel zat. Daarom ben ik op zoek naar spellen die leuk zijn om met twee personen te spellen die niet veel ruimte in de bagage innemen.

We houden vooral van een beetje strategische spellen. Spellen als Kolonisten van Catan, Stratego en Boonanza enzo vinden we bijvoorbeeld leuk.

Hebben jullie tips?
Patchwork
@mimarr: Ubongo duel, Codenames duet, quinto of quixx
Een spellentopic, dat ik dat nu pas zie! Hier nog een bordspelfanaat :biggrin:
Wij spelen momenteel Seafall legacy, wat een ontzettend gaaf spel! Helaas wel wat minder tijd voor andere spellen/groepen maar dat mag de pret niet drukken. We zijn nu wel op het punt dat er meer gediscussieerd moet worden, maar gelukkig zijn de meeste vragen al beantwoord op boardgamegeek.
Spelen jullie ook wel eens legacy games? (het topic is me iets te lang om terug te lezen :) )
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Full_Moon schreef:
14-08-2018 10:11
Een spellentopic, dat ik dat nu pas zie! Hier nog een bordspelfanaat :biggrin:
Wij spelen momenteel Seafall legacy, wat een ontzettend gaaf spel! Helaas wel wat minder tijd voor andere spellen/groepen maar dat mag de pret niet drukken. We zijn nu wel op het punt dat er meer gediscussieerd moet worden, maar gelukkig zijn de meeste vragen al beantwoord op boardgamegeek.
Spelen jullie ook wel eens legacy games? (het topic is me iets te lang om terug te lezen :)

Zeker! Ik ben fan van Pandemic Legacy. Met mij meerdere in dit topic. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Eendje_ schreef:
04-08-2018 07:12
Is het spel WoordZoeker! iets voor jou Dollycat? Kun je met zijn vieren spelen. Is letterlijk een grote woordzoeker puzzel waarbij er steeds een woord gezocht moet worden door iedereen. Het bord draait rond dus iedereen krijgt de letters goed en ondersteboven te zien. Ik vond het erg leuk om met mijn buurmeisje te spelen :)
Dat klinkt ook goed, bedankt! Ik zal er eens naar kijken.
We hebben Patchwork inmiddels binnen en al een aantal keren gespeeld! Erg leuk!

Ook een uitbreiding van Quixx, Big Points gekocht. Het spel is al leuk, maar met de uitbreiding erbij is er wat afwisseling.
Als je patchwork leuk vindt is de kans zeer groot dat je Cottage garden of Indian summer ook leuk vindt, zijn voor 2-4 spelers, cottage garden kan ook alleen dacht ik
Hee wat een leuk topic! Tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt.

ik ben gek op spellen en gelukkig mijn verkering ook.

Wij waren deze zomer op vakantie in zweden en liepen daar bij toeval tegen de science fiction bokhandeln aan, waarin cafe sirius gevestigd is waar je allerlei spellen kon spelen. Hebben we op een regenachtige middag ontzettend zitten resideren en wat was dat leuk zeg. Je hebt ook bordjes die je op tafel kunt zetten als je op zoek bent naar spelpartners, en zodoende hebben we dus ook met volstrekt vreemden zitten spelen. Ik had echt de middag van mijn leven.

Dus een tip voor wie ooit naar zweden gaat: https://www.sfbok.se/

we hebben daar exploding kittens gekocht en de rest van de vakantie tot in den treure gespeeld.

nu ga ik dit topic even doorlezen :)
Welkom Pinda-kaas, fijn dat je ons gevonden hebt, klets gezellig mee, iedere toevoeging wordt gewaardeerd, je leukste spellen, of de meest saaie, onbegrijpelijke, mooiste of lelijkste uitgevoerde spellen, het mag allemaal.
zo het spellenclubseizoen gaat weer van start, tijd om de boel hier omhoog te trekken.
Gespeeld afgelopen weken: Fairytiles, Dragon castle als nieuwe spellen en Five Tribes, was al lang geleden, en het was goed dat ik nog wat gele poppetjes had, anders had ik echt zwaar verloren. En verder nog Brugge en Discoveries, en een stapeltje 2 -persoonsspellen
Patchwork is hier ook al maanden de favoriet.
Aangezien ik hier niet de enige pandemic fan ben denk ik dat jullie dit nieuwtje ook wel interessant vinden.

https://www.zmangames.com/en/news/2018/ ... l-of-rome/

Ik ben benieuwd! Het is met dobbelstenen, daar heb ik dan wel weer mijn twijfels bij maar niettemin wekt het mijn belangstelling ;-)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven