Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 2 augustus 2018 om 12:36
En als aanvulling van die agricola en targi, dit zijn spellen waar je wel wat tactiek moet gebruiken, is bij die dobbelspellen dus eenstuk minder. Als je van woordspellen houdt is Codenames Duet ook leuk, kun je ook in teams spelen als je toevallig met meer personen bent
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:39
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:05
Je mag hier alles vragen over spellen, beurzen, spelregels en verzin het verder maar
Patchwork is leuk, is vanaf 8 jaar, maar als je met een wat ouder kind een jaar of 12 bedoelt, ik speel het met volwassen vrienden, en het blijft leuk. je moet wel van puzzelen houden

Patchwork is leuk, is vanaf 8 jaar, maar als je met een wat ouder kind een jaar of 12 bedoelt, ik speel het met volwassen vrienden, en het blijft leuk. je moet wel van puzzelen houden
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:11
Bedankt! Ik ga het kopen denk ik. Heb meerdere spellen om snel te spelen en dat bevalt goed (regenwormen, Catan dobbelspel, Yahtzee). Patchwork kan ik ook met kind doen dan of met man, dus dat is mooi meegenomen.nlies schreef: ↑03-08-2018 12:05Je mag hier alles vragen over spellen, beurzen, spelregels en verzin het verder maar![]()
We zijn ook nog op zoek naar een leuk spel waarin woorden spellen centraal staat (Scrabble hebben we uiteraard al).
Hier iemand een leuke suggestie?
vrijdag 3 augustus 2018 om 13:00
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:03
Ik zal daar eens naar kijken, het klinkt leuk!
Jammer dat je vriend erop uit is gekeken, ik heb meerdere slachtoffers waar ik uit kan kiezen als ik wil spelen (man, kind of 1 van mijn ouders als ze op visite zijn)

Jij niet?
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:04
Deze ga ik ook even bekijken. Alleen tijdsdruk werkt hier niet zo goed, ik wil vooral dat kind het meespeelt en die kan daar niet tegen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:46
en je hebt natuurlijk boggle nog, ook wel bij kringlopers te vinden, maar dat is ook met een zandloper volgens mij.
Of loop eens een goede spellenwinkel binnen en vraag wat zij hebben, er is zoveel meer dan je denkt
zaterdag 4 augustus 2018 om 07:12
Is het spel WoordZoeker! iets voor jou Dollycat? Kun je met zijn vieren spelen. Is letterlijk een grote woordzoeker puzzel waarbij er steeds een woord gezocht moet worden door iedereen. Het bord draait rond dus iedereen krijgt de letters goed en ondersteboven te zien. Ik vond het erg leuk om met mijn buurmeisje te spelen

maandag 13 augustus 2018 om 18:01
Hoi allemaal,
Vriend en ik gaan binnenkort op vakantie en er is slecht weer voorspeld. Nu nemen we altijd wel een standaard set kaarten mee, maar na een paar dagen ben ik het pesten, pokeren e.d. wel zat. Daarom ben ik op zoek naar spellen die leuk zijn om met twee personen te spellen die niet veel ruimte in de bagage innemen.
We houden vooral van een beetje strategische spellen. Spellen als Kolonisten van Catan, Stratego en Boonanza enzo vinden we bijvoorbeeld leuk.
Hebben jullie tips?
Vriend en ik gaan binnenkort op vakantie en er is slecht weer voorspeld. Nu nemen we altijd wel een standaard set kaarten mee, maar na een paar dagen ben ik het pesten, pokeren e.d. wel zat. Daarom ben ik op zoek naar spellen die leuk zijn om met twee personen te spellen die niet veel ruimte in de bagage innemen.
We houden vooral van een beetje strategische spellen. Spellen als Kolonisten van Catan, Stratego en Boonanza enzo vinden we bijvoorbeeld leuk.
Hebben jullie tips?
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:11
Een spellentopic, dat ik dat nu pas zie! Hier nog een bordspelfanaat
Wij spelen momenteel Seafall legacy, wat een ontzettend gaaf spel! Helaas wel wat minder tijd voor andere spellen/groepen maar dat mag de pret niet drukken. We zijn nu wel op het punt dat er meer gediscussieerd moet worden, maar gelukkig zijn de meeste vragen al beantwoord op boardgamegeek.
Spelen jullie ook wel eens legacy games? (het topic is me iets te lang om terug te lezen
)

Wij spelen momenteel Seafall legacy, wat een ontzettend gaaf spel! Helaas wel wat minder tijd voor andere spellen/groepen maar dat mag de pret niet drukken. We zijn nu wel op het punt dat er meer gediscussieerd moet worden, maar gelukkig zijn de meeste vragen al beantwoord op boardgamegeek.
Spelen jullie ook wel eens legacy games? (het topic is me iets te lang om terug te lezen

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:49
Full_Moon schreef: ↑14-08-2018 10:11Een spellentopic, dat ik dat nu pas zie! Hier nog een bordspelfanaat![]()
Spelen jullie ook wel eens legacy games? (het topic is me iets te lang om terug te lezen![]()
Zeker! Ik ben fan van Pandemic Legacy. Met mij meerdere in dit topic.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
dinsdag 14 augustus 2018 om 16:28
Dat klinkt ook goed, bedankt! Ik zal er eens naar kijken.Eendje_ schreef: ↑04-08-2018 07:12Is het spel WoordZoeker! iets voor jou Dollycat? Kun je met zijn vieren spelen. Is letterlijk een grote woordzoeker puzzel waarbij er steeds een woord gezocht moet worden door iedereen. Het bord draait rond dus iedereen krijgt de letters goed en ondersteboven te zien. Ik vond het erg leuk om met mijn buurmeisje te spelen![]()
We hebben Patchwork inmiddels binnen en al een aantal keren gespeeld! Erg leuk!
Ook een uitbreiding van Quixx, Big Points gekocht. Het spel is al leuk, maar met de uitbreiding erbij is er wat afwisseling.
dinsdag 14 augustus 2018 om 17:04
Hee wat een leuk topic! Tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt.
ik ben gek op spellen en gelukkig mijn verkering ook.
Wij waren deze zomer op vakantie in zweden en liepen daar bij toeval tegen de science fiction bokhandeln aan, waarin cafe sirius gevestigd is waar je allerlei spellen kon spelen. Hebben we op een regenachtige middag ontzettend zitten resideren en wat was dat leuk zeg. Je hebt ook bordjes die je op tafel kunt zetten als je op zoek bent naar spelpartners, en zodoende hebben we dus ook met volstrekt vreemden zitten spelen. Ik had echt de middag van mijn leven.
Dus een tip voor wie ooit naar zweden gaat: https://www.sfbok.se/
we hebben daar exploding kittens gekocht en de rest van de vakantie tot in den treure gespeeld.
nu ga ik dit topic even doorlezen
ik ben gek op spellen en gelukkig mijn verkering ook.
Wij waren deze zomer op vakantie in zweden en liepen daar bij toeval tegen de science fiction bokhandeln aan, waarin cafe sirius gevestigd is waar je allerlei spellen kon spelen. Hebben we op een regenachtige middag ontzettend zitten resideren en wat was dat leuk zeg. Je hebt ook bordjes die je op tafel kunt zetten als je op zoek bent naar spelpartners, en zodoende hebben we dus ook met volstrekt vreemden zitten spelen. Ik had echt de middag van mijn leven.
Dus een tip voor wie ooit naar zweden gaat: https://www.sfbok.se/
we hebben daar exploding kittens gekocht en de rest van de vakantie tot in den treure gespeeld.
nu ga ik dit topic even doorlezen

donderdag 16 augustus 2018 om 12:51
donderdag 23 augustus 2018 om 14:28
zo het spellenclubseizoen gaat weer van start, tijd om de boel hier omhoog te trekken.
Gespeeld afgelopen weken: Fairytiles, Dragon castle als nieuwe spellen en Five Tribes, was al lang geleden, en het was goed dat ik nog wat gele poppetjes had, anders had ik echt zwaar verloren. En verder nog Brugge en Discoveries, en een stapeltje 2 -persoonsspellen
Gespeeld afgelopen weken: Fairytiles, Dragon castle als nieuwe spellen en Five Tribes, was al lang geleden, en het was goed dat ik nog wat gele poppetjes had, anders had ik echt zwaar verloren. En verder nog Brugge en Discoveries, en een stapeltje 2 -persoonsspellen
vrijdag 7 september 2018 om 19:48
Aangezien ik hier niet de enige pandemic fan ben denk ik dat jullie dit nieuwtje ook wel interessant vinden.
https://www.zmangames.com/en/news/2018/ ... l-of-rome/
Ik ben benieuwd! Het is met dobbelstenen, daar heb ik dan wel weer mijn twijfels bij maar niettemin wekt het mijn belangstelling
https://www.zmangames.com/en/news/2018/ ... l-of-rome/
Ik ben benieuwd! Het is met dobbelstenen, daar heb ik dan wel weer mijn twijfels bij maar niettemin wekt het mijn belangstelling

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!