Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
en gisteren Origami gespeeld, leuk kaartspelletje klein doosje dus ook handig op vakantie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook vanuit dat azul gaat winnen.
Volgens mij hadden ze echt gebrek aan geschikte kandidaten voor dit jaar, azul is meteen de enige die in mijn ogen zou kunnen winnen.

Ganz schon clever gisteren binnen gekregen, vanavond eens spelen. Ik hou wel van roll and write en deze ziet er goed uit :D
Alle reacties Link kopieren
ik weet eigenlijk niet wat de nominaties verder zijn, zal eens gaan zoeken

gevonden: de meeste spellen ken ik niet eens, als the mind wint is het echt het spel van het jaar want ben bang dat volgend jaar iedereen het vergeten is
nlies wijzigde dit bericht op 15-06-2018 10:40
Reden: aanvulling
51.16% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-05-2018 17:03
Dobbelspellen zoals Qwixx, Qwinto of keer op keer? In ieder geval lekker handzaam :)
Carcasonne kan wel prima met zijn 3-en toch en niet supergrote doos?
Een van de uitbreidingen heeft ook een zakje zodat je de stukken makkelijk mee kan nemen op reis.

Mysterium hebben we ook gespeeld. Hij was leuk. We hebben de eerste ronde zonder de stem/Puntenfiches gedaan want anders waren het naast het raden wel veel componenten. Als geest kan het trouwens erg frustrerend zijn als mensen je hints niet snappen ;-)
Daarnaast kan je eventueel met de kaarten ook gewoon Dixit spelen. Je moet dan alleen zelf de scores bijhouden.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
ik ben 2 dagen + een avond, ofwel het weekend, ondergedompeld in de bord- en kaartspellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
22-06-2018 12:20
ik ben 2 dagen + een avond, ofwel het weekend, ondergedompeld in de bord- en kaartspellen

:cheer: Veel plezier! :cheer:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
15-06-2018 15:14
Een van de uitbreidingen heeft ook een zakje zodat je de stukken makkelijk mee kan nemen op reis.

Mysterium hebben we ook gespeeld. Hij was leuk. We hebben de eerste ronde zonder de stem/Puntenfiches gedaan want anders waren het naast het raden wel veel componenten. Als geest kan het trouwens erg frustrerend zijn als mensen je hints niet snappen ;-)
Daarnaast kan je eventueel met de kaarten ook gewoon Dixit spelen. Je moet dan alleen zelf de scores bijhouden.
Handig :)

Ja mysterium is leuk hè! Bij mijn familie was het alleen andersom. Ik vond het (als geest) heel goed gaan, soms raadden ze het niet, maar over het algemeen vlotte het goed. Maar mijn familie vond echt dat ik de meest achterlijke hints gaf, pfffff. En je kan ook de kaarten van Dixit inzetten voor mysterium :)

Leuk nlies!
Gaan jullie trouwens ook naar spiel? Ik denk dat ik dat te massaal vind. Ik zit te denken om eind november naar spel in antwerpen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank je @lunchlover, gaat goed komen.
@ Zanahoria, ik ben jaren geleden op Spiel geweest, 2 keer zelfs, maar ik vind het voor 1 dag te ver en voor meer dagen te veel gedoe.
Ik ga altijd wel in november naar Eindhoven en Antwerpen, en in het voorjaar naar Veldhoven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik speel graag (bord)spelletjes maar het komt er vaak niet van. We zouden gewoon een avond in de week moeten prikken en dan met ons drietjes (en als zoon naar bed is met z'n tweetjes) een spel (of meer) spelen.

Wat ik ontzettend leuk vind is Ticket to Ride, we hebben de 'Europa', 'Nederland' en de aanvulling 1912. En 'Stenen Tijdperk' ligt (lag) ook met enige regelmaat op tafel.

We hebben ook nog een stapel spelletjes liggen die we nog nooit gespeeld hebben :-$ (Naar het middelpunt der Aarde, Hive, 21 Days, Regenwormen, Tetris Link, Port Royal, Jungle Speed, Keltis, Weerwolven van Wakkerdam, Kakkerlakkensoep, Ghost Fightin' Treasure Hunters, De vergeten Stad, Paku Paku, Sushi Go en Fluxx) Voorlopig maar eens meer spelen en minder kopen :hihi:
anoniem_371109 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 14:01
Reden: spelfoutje
0.19% gewijzigd
The thud of a dead body hitting the pavement.
Alle reacties Link kopieren
Weekend weer afgelopen,al weer 2 dagen eigenlijk, was heel gezellig, weer viel al bij al mee, en aardig wat spellen gespeeld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is toch niet te warm voor een spelletje he?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
06-07-2018 18:38
Het is toch niet te warm voor een spelletje he?
Het is nooit te warm voor een spelletje :)
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken nog een paar leuke spellen gespeeld. Dice Forge, ja dat klinkt naar dobbelen, en dat is het ook, maar je kunt door aankoop van kaarten je dobbelstenen upgraden, zijkant er uit peuteren en nieuw plaatje er in.
En World's fair 1838 (kan er een jaartal naast zitten) jouw blokjes in het veld brengen en zorgen dat je de meerderheid hebt. Klinkt simpel, en het is ook niet moeilijk, maar je moet wel bedenken waar je blokje het beste ligt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week Cirondo gespeeld, met 4 personen. Had het ooit met 2 gespeeld, en toen werd ik al van het bord gevaagd, maar met nog een paar extra tegenstanders kom je echt ogen te kort
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Is er hier iemand die Sagrada gespeeld heeft? Dat lijkt me wel zo'n geweldig leuk (en mooi!) spel.
The thud of a dead body hitting the pavement.
Alle reacties Link kopieren
Ja paar keer gespeeld, leuk spel inderdaad! Je kunt elkaar best dwars zitten enzo maar daarvoor moet je wel al wat meer ervaring met het spel hebben. Mijn man vindt het vergelijkbaar met Azul (puzzelen?) en dat heeft zijn voorkeur, ik vind ze verschillend genoeg.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Sagrada is leuk ja, net als Azul een puzzelspel, maar heel anders.
Ik heb gisteren Fairy Tile gespeeld, ook een leuk spel, ook weer heel anders hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
mijn verzameling is weer uitgebreid Double Cross, abstract 2-persoonsspel, ook handig voor in de koffer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-07-2018 16:40
mijn verzameling is weer uitgebreid Double Cross, abstract 2-persoonsspel, ook handig voor in de koffer

Jouw verzameling moet mega zijn Nlies. Hoeveel % van je spelletjes speel je ook echt in een jaar?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
28-07-2018 16:44
Jouw verzameling moet mega zijn Nlies. Hoeveel % van je spelletjes speel je ook echt in een jaar?
Dat mega valt wel mee hoor, kom maar een keer kijken, je bent welkom, geen idee hoeveel ik er speel, je hebt altijd tijdelijke voorkeuren he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in. Ik zoek makkelijk mee te nemen spelletjes voor twee personen. Ik dacht zelf aan Sushi go. Is dit een goede keuze? En kent iemand Gooische Koeien en Saboteur het duel?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
01-08-2018 23:17
Ik breek even in. Ik zoek makkelijk mee te nemen spelletjes voor twee personen. Ik dacht zelf aan Sushi go. Is dit een goede keuze? En kent iemand Gooische Koeien en Saboteur het duel?
Hallo Flashy als je over spelletjes komt praten/vragen dan breek je niet in, iedereen is welkom, of je nu vaak of zo maar eens een keer komt.
Ik weet eigenlijk niet of sushi go met 2 echt leuk is, en die andere 2 ken ik niet.
Voor 2 personen: Ubongo duel (puzzelspel)
The game maar doe dan meteen the game extreme, die is iets moeilijker en leuker.
quixx of quinto, zijn dobbelspelletjes, niet speciaal voor 2, maar dan kunnen de buren op het terras ook aanschuiven en met 2 zijn ze ook leuk.
Origami, niet 2 persoons maar wel goed te doen met 2
Codenames Duet

Alle spellen zijn wel te vinden met uitleg, maar je mag altijd vragen als je nogiets wil weten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Sagrada is erg leuk! (En moooooi). Denk nog leuker dan azul, omdat er meer elementen in zitten.

Sushi go voor twee is helaas niet leuk.
Ik ben zelf nu echt fan van ganz schon clever :) quixx en quinto idd ook leuk, ganz schon clever is voor als je meer uitdaging wil.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Dat Saboteur duel is ook echt voor twee personen ziet er ook geinig uit. Ik zal de tips even gaan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
in mijn top van 2 spelerspellen staat nog steeds targi
agricola 2 spelers versie is ook een redelijk klein doosje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven