relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Ik heb nog steeds een nasmaak van dit verdrietige weekend. Gister toch nog wat laatste traantjes denk ik. (Hoop ik)
Maar bah wat mis ik hem en wat ik met hem dacht te hebben. Ik hoop dit te kunnen afsluiten en achter me te kunnen laten. Dat gaat me uit eindelijk wel lukken, ik ben sterk en weet ook dat er geen weg meer terug is. Contact hoeft niet, en wat het was is er niet meer.
Dat boos zijn herken ik ook heel erg. En daardoor ben ik ook snel geïrriteerd. Stootte vanmorgen mijn voet... nou ik heb me toch lopen schelden en vervolgens kreeg ik een enorme huilbui. Gaat lekker dus :roll:

Heb nu steeds het nummer Made to Love You aanstaan van Dan Owen. Ik herken mezelf zo in tekst. Mooi hoe sommige liedjes zoveel gevoel los kunnen maken.
Girl_Undiscovered schreef:
28-05-2018 18:30
Dat boos zijn herken ik ook heel erg. En daardoor ben ik ook snel geïrriteerd. Stootte vanmorgen mijn voet... nou ik heb me toch lopen schelden en vervolgens kreeg ik een enorme huilbui. Gaat lekker dus :roll:

Heb nu steeds het nummer Made to Love You aanstaan van Dan Owen. Ik herken mezelf zo in tekst. Mooi hoe sommige liedjes zoveel gevoel los kunnen maken.
En dat heeft mij ook ontzettend geholpen juist niet naar dit soort liedjes te luisteren en ook niet naar love stories films. Was een tip die ik ergens op het internet las, en echt het scheelt zoveel. Nog steeds luister ik dit soort liedjes niet en zeker niet de muziek die ik samen met mijn ex luisterde.

Ik heb denk ik ook geluk (achteraf gezien) dat onze relatie vooral op de bank in zijn huiskamer afspeelde dus ik heb eerlijk gezegd weinig sentiment aan plekken en plaatsen.

Maar ik besef dat ik ook nog steeds vlagen van boosheid heb na meer dan een half jaar.
Ik begrijp het helemaal. Ik ben ook recent gedumpt. Hij was een jaar geleden vreemdgegaan toen hij op vakantie was. Nadien weer een kans gegeven maar te veel ruzies omdat ik hem ook niet meer kon vertrouwen. Hou zielsveel van hem en mis hem elke seconde. Al onze vrienden waren gemeenschappelijk langs zijn kant dus ik ben op dit moment heel eenzaam. De muren komen op me af en elke dag lijkt erger. Hij daarentegen zit zijn hele zomer vol te boeken met festivals en reizen met zen vrienden die wij normaal samen zouden doen. Ben er kapot van en kan niet geloven dat al die gevoelens ineens weg zijn bij hem. Hoop dat ik me ooit beter ga voelen.
UnicornC schreef:
28-05-2018 19:23
Ik begrijp het helemaal. Ik ben ook recent gedumpt. Hij was een jaar geleden vreemdgegaan toen hij op vakantie was. Nadien weer een kans gegeven maar te veel ruzies omdat ik hem ook niet meer kon vertrouwen. Hou zielsveel van hem en mis hem elke seconde. Al onze vrienden waren gemeenschappelijk langs zijn kant dus ik ben op dit moment heel eenzaam. De muren komen op me af en elke dag lijkt erger. Hij daarentegen zit zijn hele zomer vol te boeken met festivals en reizen met zen vrienden die wij normaal samen zouden doen. Ben er kapot van en kan niet geloven dat al die gevoelens ineens weg zijn bij hem. Hoop dat ik me ooit beter ga voelen.
Heftig :( kun je je niet aanmelden bij een sportclubje oid tegen de eenzaamheid? Nieuwe mensen en afleiding is belangrijk!

Ik merk hier dat het een soort dagelijkse cyclus is. 's Ochtends voel ik mij superslecht en mis ik hem enorm. Richting de avond gaat het iets beter. Is dit herkenbaar? Het is wel ontzettend goed voor de lijn en conditie, ik loop nu elke dag hard :')

Nog steeds kan ik mij niet voorstellen dat het over is en wil ik hem ontzettend graag terug. Ik heb zo ontzettend veel spijt van hoe ik mezelf de laatste maanden heb gedragen :(
DoraDoor schreef:
28-05-2018 20:21
Heftig :( kun je je niet aanmelden bij een sportclubje oid tegen de eenzaamheid? Nieuwe mensen en afleiding is belangrijk!

Ik merk hier dat het een soort dagelijkse cyclus is. 's Ochtends voel ik mij superslecht en mis ik hem enorm. Richting de avond gaat het iets beter. Is dit herkenbaar? Het is wel ontzettend goed voor de lijn en conditie, ik loop nu elke dag hard :')

Nog steeds kan ik mij niet voorstellen dat het over is en wil ik hem ontzettend graag terug. Ik heb zo ontzettend veel spijt van hoe ik mezelf de laatste maanden heb gedragen :(

Ja dat is inderdaad zo, de ochtenden zijn vreselijk. En soms gaat het in de avond vele beter. Zelf heb ik ook van heel wat dingen spijt en had het liefst ook anders gezien.
Ik was inderdaad al aan het denken in de ochtend is te gaan joggen, maar kan er echt de moed niet voor vinden in de ochtend.
UnicornC schreef:
28-05-2018 20:49
Ja dat is inderdaad zo, de ochtenden zijn vreselijk. En soms gaat het in de avond vele beter. Zelf heb ik ook van heel wat dingen spijt en had het liefst ook anders gezien.
Ik was inderdaad al aan het denken in de ochtend is te gaan joggen, maar kan er echt de moed niet voor vinden in de ochtend.
Ja, ik merk dat ik met hardlopen echt mijn hoofd leeg maak. Hoewel het belabberd gaat door het slechte eten en weinig slaap.

Heb jij nog contact met hem/hoop dat het goedkomt?
Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik voel me smorgens juist wel goed. Wel ruk geslapen, maar goed. Lekker douchen, aankleden, mooi maken... en dan smiddags stort ik in.

Ik ben echt heel boos merk ik. En nee het voelt niet lekker, ik heb liever een ander gevoel bij onze relatie. De man van m'n leven. Hij stuurde mij vanavond een berichtje. Hij vroeg of het al iets beter met me gaat, en of ik al verder ben met de financiele afwikkeling.
Ik wilde hem het volgende sturen ( ik doe he tniet, want we hebben dit forum :-D )
Jhele boze brief aan een loser van een ex
Ik voel me ineens weer zo K.U.T. O_O
anoniem_369741 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 07:15
Reden: Is wel erg privé
71.78% gewijzigd
UnicornC schreef:
Je gaat je beter voelen, maar het doorloopt een aantal fases..... Haaaaaaaaa ja. En het zal nog wel even duren. Tijd is je vriend.

Inderdaad, kijk of je een cursus kantklossen kunt doen. Nee, is een grapje. Maar je aansluiten bij een club zal je goed doen. Afleiding zoeken, en dan niet bij gezamenlijke vrienden. Contact totaal verbreken. Zodat je ook niets meer over hem hoort, is echt het beste. (ik voel het nu ook weer, 1 berichtje en ik ben weer aan het grrrrrrblmben)'.
Het komt echt goed, maar het duurt. Men zegt 1 maand voor elk jaar dat je samen was (ik zit nog maar op de helft), maar soms korter soms langer. Het is persoonlijk.

Maar het komt goed!
Wat ontzettend heftig voor jou MarR. Ik snap dat je niet boos wil zijn (hoewel ik het volgens mij wel fijn zou vinden), maar jouw boosheid lijkt me helemaal terecht. Wat super vervelend dat dit jouw verwerking nog in de weg staat :(
UnicornC schreef:
Wat rot ook zeg. Welkom bij dit topic al snap ik dat je liever niet hier hoefde te schrijven (wij allemaal niet) maar toch, het is een fijn groepje hier ;)

Je gaat je echt beter voelen, het heeft alleen tijd nodig. En probeer inderdaad wat dingen te ondernemen en misschien wat nieuwe contacten op te doen. Maar als je daar nog niet aan toe bent is dat ook prima. Alles op je eigen tijd! Ik lees dat hij al vreemdgegaan is? Dan moet je echt proberen te relativeren hoeveel beter het is dat hij uit je leven is. Gaat niet vanzelf, snap ik maar probeer het.

En ondertussen hier gewoon lekker van je af schrijven :hug:
@MarR, ik ken me echt zo goed voorstellen hoe boos je bent en zeker nadat hij dan even vraagt hoe het nu gaat... ugh mijn ex deed dat ook en op de één of andere manier klinkt dat dan zo neerbuigend ofzo.

Goed dat je je frustratie eruit schrijft. Heb ik ook gedaan en dat hielp. Alleen heb ik die mail wel verstuurd toen haha :proud: Die was overigens wel iets minder boos, maar toch alles opschrijven heeft wel geholpen.
Sjaantje37 schreef:
28-05-2018 19:07
En dat heeft mij ook ontzettend geholpen juist niet naar dit soort liedjes te luisteren en ook niet naar love stories films. Was een tip die ik ergens op het internet las, en echt het scheelt zoveel. Nog steeds luister ik dit soort liedjes niet en zeker niet de muziek die ik samen met mijn ex luisterde.

Ik heb denk ik ook geluk (achteraf gezien) dat onze relatie vooral op de bank in zijn huiskamer afspeelde dus ik heb eerlijk gezegd weinig sentiment aan plekken en plaatsen.

Maar ik besef dat ik ook nog steeds vlagen van boosheid heb na meer dan een half jaar.
Ik had inderdaad ook gelezen dat je die dingen beter niet kunt doen haha. En romantische films kijk ik ook niet, maar zonder muziek kan ik niet, het helpt me een beetje verwerken.

Bij mij was het ook alleen in zijn appartement, heel ver weg van mijn woonplaats dus ik heb ook nergens sentiment aan verder. Daar ben ik ook wel blij mee ja. De boosheid kan nog wel even aanhouden dus als het zo hoor.
Ik kan serieus geen liedje aanhoren. Geen enkele. Maar ik denk dat ik meer bang ben om de controle over m'n emoties te verliezen. Zoals dat boos zijn, daar mag ik niet in doorslaan. Maar ook het verdriet... Ik vind het lastig. Maar gelukkig heb ik gesprekken met een dame die aangesloten is bij de huisarts die mij hopelijk hier doorheen zal kunnen begeleiden. Ik mag het ook niet al te ver weg gaan stoppen, anders komt het misschien over 5 jaar er pas uit. Nou, ben je daar lekker mee.

Ik vind het ook naar om te horen dat jullie relaties voornamelijk heeft afgespeelt op de bank of kamer van de man. Is ook niet eerlijk, toch? Jullie verdienen het toch om in de etalage gezet te worden? Jullie zijn toch helemaal top?
Afstand is wel fijn, dat je er niet maar mee geconfronteerd wordt de hele tijd. Geluk bij een ongeluk?

Allemaal een knufje van een toch wel weer gekalmeerde MarR. Ben even m'n voetjes gaan behandelen. Je moet toch wat, en dan doe je maar iets totaal geks :-D
Jeetje dames wat een heftigheid allemaal :hug:
DoraDoor schreef:
28-05-2018 17:55
Ook al past het niet bij je, is boos zijn niet stiekem heel fijn?

Ik zit nog zo in de ontkenning, hoe lang duurt die fase? Ik begrijp nu wel dat het heel stom is dat ik het wil ontkennen en niet kan begrijpen, maar het lukt me gewoon echt niet. Ik wil hem terug, echt heel erg hard, en ik kan me niet voorstellen dat hij niet meer van me houdt (hoe stom ik dat dus vind van mezelf) :(
Dora dit is echt herkenbaar, dit had ik ook in het begin. Geef het de tijd, je gaat nog zoveel kanten op met je gevoel de komende tijd! ik heb veel van die filmpjes gekeken op youtube (hoe krijg je je ex terug), heel kansloos maar dé tip die steeds gegeven werd: geen contact. Ten eerste omdat je hem dan de kans geeft om je te missen (en nee hij vergeet je niet zomaar), ten tweede omdat je jezelf dan de rust geeft om na te denken en verder te gaan met je leven zonder hem (en als dan blijkt dat hij je niet terugwil ben jij er al overheen). Bij mij komt het erop neer dat ik er nu redelijk overheen ben en hem niet terug hoef, iets wat niet was gebeurd als ik nog contact had gehad. Is er nog een kans dat jullie terug bij elkaar komen?

Gelukkigworden schreef:
28-05-2018 18:27
Ik heb nog steeds een nasmaak van dit verdrietige weekend. Gister toch nog wat laatste traantjes denk ik. (Hoop ik)
Maar bah wat mis ik hem en wat ik met hem dacht te hebben. Ik hoop dit te kunnen afsluiten en achter me te kunnen laten. Dat gaat me uit eindelijk wel lukken, ik ben sterk en weet ook dat er geen weg meer terug is. Contact hoeft niet, en wat het was is er niet meer.

Ja die ups en downs zijn zo irritant, voel je je sterk en het weekend erop zit je weer te janken. Hoort erbij helaas :hug:
UnicornC schreef:
Ja je gaat je ooit beter voelen!! Geef jezelf de tijd om dit te voelen maar plan ook zeker dingen met dit mooie weer! Ik had ook veel gemeenschappelijke vrienden met ex die ik nu allemaal niet meer zie, heb allemaal oude vriendschappen weer nieuw leven in geblazen. Dat laatste is zeker een positieve uitkomst van deze break up. Zoek mensen, afleiding! En sterkte voor jou op de moeilijke momenten :hug:

MarR_123 schreef:
28-05-2018 21:30
Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik voel me smorgens juist wel goed. Wel ruk geslapen, maar goed. Lekker douchen, aankleden, mooi maken... en dan smiddags stort ik in.

Ik ben echt heel boos merk ik. En nee het voelt niet lekker, ik heb liever een ander gevoel bij onze relatie. De man van m'n leven. Hij stuurde mij vanavond een berichtje. Hij vroeg of het al iets beter met me gaat, en of ik al verder ben met de financiele afwikkeling.
Ik wilde hem het volgende sturen ( ik doe he tniet, want we hebben dit forum :-D )

Ik voel me ineens weer zo K.U.T. O_O
Supergoed dat je dit opschrijft!! Ik heb ook mails volgeschreven aan hem (niet gestuurd). Ik werd vaak 's nachts wakker met mijn hoofd vol met paniekgedachten, ik ontdekte dat de enige manier om het uit mijn hoofd te krijgen en weer verder te kunnen slapen was om het op te schrijven.

Een update van mijn kant: ik heb morgen met mijn ex afgesproken om bij te praten. Ik zie hem dus voor het eerst sinds de avond dat hij het uitmaakte. Ik ben doodzenuwachtig, nu al, maar ik denk dat het goed is. Ik hoop dat het goed is. Ik ben oprecht benieuwd hoe het met hem gaat en ik heb allang geen boosheid meer, ik ben alleen een beetje bang wat er gebeurt als ik hem zie.

Morgenavond een update :)
Ah, meis. Clair. Wat lijkt me dat juist heel moeilijk. Geen contact en dan elkaar gewoon weer aan moeten kijken. Hou je sterk. Je weet dat het beter is voor jezelf en voor hem om uit elkaar te zijn. Anders waren jullie nog samen (die gedachte houd mij sterk, ook met dat stomme contact wat ik nu heb. Ruk zooi).

Moet het echt? Naja, misschien kom je er wel sterker uit dan je nu verwacht (er komt nog een huilbui... je weet het... maar misschien wel een afscheidshuilbui?).

Knuffie voor jou! Je bent goed zoals je bent, en dat mist hij. Lekker puh!
Thanks voor je antwoord. Ik denk dat ik het afzeg, ik ben er al het hele weekend mee bezig dus ik denk dat ik weer een paar stappen terug zet. En ik wil hem echt niet terug, maar dat betekent niet dat ik hem gelijk onaantrekkelijk vind...
Oei spannend Claire :-? Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Hoelang is het nu geleden? Hou je sterk hoor meid, en als je moet huilen of iets dan pas doen als hij weg is hoor ;)
Spannend, Claire! Snap heel goed dat je zenuwachtig bent. Je wil hem niet terug, is er een kans dat jullie vrienden kunnen worden?

Het kwam bij mij natuurlijk echt totaal onverwachts, het einde van onze relatie. Hij heeft nooit over zijn problemen en twijfels gesproken. Ik begrijp nu volledig waar het mis is gegaan en snap ook dat hij hier moeite mee had. Hij zegt nu heel duidelijk dat zijn gevoel weg is :( Zo stom, dit hadden we kunnen oplossen!

Ik weet dat ik nu met mijzelf aan de slag moet, en buiten hem gelukkig moet worden. Ik heb gisteren voor mijzelf besloten dat ik hem niet meer mag appen. Ik kan alleen maar niet afkomen van de gedachte dat onze klik echt oprecht en bijzonder is, en dat wanneer het allemaal weer goed zit bij mij er nog een kans voor ons is. En ik ben me er ook van bewust dat dit een hele gevaarlijke gedachte is :(
Lieve reacties allemaal. Het kwam niet geheel onverwachts, we hadden veel ruzie, ik trok het ook slecht. Maar de liefde zat diep. Hij zei via de app dat hij af en toe spijt had gehad... dat soort uitspraken maken het moeilijk. Maar nee, ben veel gelukkiger nu zonder hem en met een andere leuke man aan het daten (en voel me schuldig naar hem trouwens).

@dora je zit nog in de ontkenningsfase :) geef het wat tijd. Je gedachten zijn herkenbaar maar je kan jezelf niet veranderen. Met de tijd ga je ook andere dingen inzien die je nu nog niet ziet (ik lijk wel bejaard met al die wijsheid maar het is echt zo! Heb ditzelfde als jij doorgemaakt qua gedachten en gevoel)
Lieve reactie Claire! Ik weet dat ik mijzelf niet moet willen veranderen. En zijn fout is natuurlijk dat ie nooit wat heeft gezegd. Er zijn alleen wat dingen gebeurd waar ik verkeerd mee ben omgegaan. En ik zag het oprecht niet, totdat ik deze wake up call kreeg... Dus ik wil hier ook echt aan werken de komende tijd.

Wel super knap van je dat je meteen het contact heb verbroken. Helaas was ik niet gelijk zo sterk.
DoraDoor schreef:
28-05-2018 22:52
Lieve reactie Claire! Ik weet dat ik mijzelf niet moet willen veranderen. En zijn fout is natuurlijk dat ie nooit wat heeft gezegd. Er zijn alleen wat dingen gebeurd waar ik verkeerd mee ben omgegaan. En ik zag het oprecht niet, totdat ik deze wake up call kreeg... Dus ik wil hier ook echt aan werken de komende tijd.

Wel super knap van je dat je meteen het contact heb verbroken. Helaas was ik niet gelijk zo sterk.

Ja is ook moeilijk maar het was om twee redenen: eer aan mezelf houden en de verwerking makkelijker maken voor mezelf. Ik heb het contact verbroken door zijn nummer te verwijderen en ik kon er alleen via via achter komen wat zijn nummer was dus die drempel was te hoog. Ik weet niet wat ik had gedaan als ik zijn nummer nog had gehad ;)

Wat zijn die dingen waar je volgens hem/jou verkeerd mee om bent gegaan? Ik snap wat je zegt hoor, ik verwijtte mezelf dit ook, want mijn ex zei hetzelfde (al gaf hij het wel aan tijdens de relatie dat hij dit vervelend vond). Een voorbeeld van wat ik 'fout' had gedaan en waar ik weken mijn hoofd over gebroken heb omdat ik het anders had kunnen doen: als hij aangaf mij 3 dagen niet te willen zien omdat hij druk was met werk en andere zaken (en er speelde heel wat in zijn leven) kon ik hem dat niet geven, ik trok het slecht dat ik dan vaak niet eens een appje 's avonds kreeg en werd heel claimerig --> toen het net uit was verwijtte ik mezelf dat ik veel te veel ruimte innam bij hem, dat ik moest werken aan mijn onzekerheid, hen de ruimte had moeten geven, etc... Nu denk ik: nee dit heb ik gewoon nodig in een relatie, ik hoef iemand niet dagelijks te zien maar ik moet voelen dat ik in zijn gedachten ben. En dat had ik bij mijn ex niet, daarom werd ik zo claimerig.

Dit inzicht duurde me wel twee maanden, net als andere kleinere dingen (dit was de hoofdissue in onze relatie en de bron van alle ruzies). Je kan dingen pas in gaan zien als je ergste verdriet voorbij is en je je realiseert dat het allemaal niet perfect was. Zover ben jij nog niet, maar vertrouw erop dat het met de tijd komt :)

Dora, het ligt nooit 100% aan één persoon!! Het ligt echt niet allemaal aan jou!! Een relatie is een wisselwerking tussen twee mensen en als het misgaat is dat nooit de schuld van 1 partij (behalve bij vreemdgaan ofzo, maar bij een goede match in een goede relatie gebeurt dat als het goed is ook niet...).

:hug:
Jeetje mijn ex spookt nog steeds in mijn hoofd meestal is dat na 1 dagje wel weg. Dit keer niet, zo vervelend. Heb niet eens een foto gezien of wat dan ook wat een trigger kan zijn. :nope:
claire1111 schreef:
28-05-2018 23:06
als hij aangaf mij 3 dagen niet te willen zien omdat hij druk was met werk en andere zaken (en er speelde heel wat in zijn leven) kon ik hem dat niet geven, ik trok het slecht dat ik dan vaak niet eens een appje 's avonds kreeg en werd heel claimerig --> toen het net uit was verwijtte ik mezelf dat ik veel te veel ruimte innam bij hem, dat ik moest werken aan mijn onzekerheid, hen de ruimte had moeten geven, etc... Nu denk ik: nee dit heb ik gewoon nodig in een relatie, ik hoef iemand niet dagelijks te zien maar ik moet voelen dat ik in zijn gedachten ben. En dat had ik bij mijn ex niet, daarom werd ik zo claimerig.
Wat bizar, dit is alsof ik mijn eigen verhaal teruglees. Ik ben dus ook gedumpt met als één van de redenen dat ik "teveel aandacht vroeg". Terwijl ik soms echt dagen niks hoorde, zelfs niet even een kusje terug als ik dat wel stuurde... Gewoon een blijk van dat hij aan je denkt ofzo. Niks. En als ik dan wel wat hoorde appte ik gelijk veel omdat ik dat eindelijk eens wat kreeg. Daar werd hij dan weer benauwd van en vervolgens weer dagen niks. Ik durfde op een gegeven moment niet eens meer wat te sturen, elk appje werd voorzichtig afgewogen... kon het wel? Was het niet te vroeg? Echt belachelijk gewoon. Toen hij me voor de 2de keer dumpte was het weer met dit excuus. Terwijl ik hem drie dagen niet gesproken had. Ik heb dus ook wel gezegd dat het totaal niet terecht is en dat hij onrealistische wensen heeft van een relatie. Iedereen wil toch aandacht, al is het maar iets? Een blijk van dat er in ieder geval aan je gedacht wordt, dat je deel maakt van elkaars leven.

Hij zei zelfs "hoe meer je om aandacht vraagt hoe minder ik het je wil geven". Nou ik had het niet meer, ik was zo ongelooflijk boos. Dan toch lekker niet man, doei.
Kort samengevat: niet gelukkig zijn met mijzelf buiten de relatie en daarom teveel ophangen aan de relatie (daar halen wat ik daarbuiten miste). En dit heeft hem verstikt.

Klinkt vaag, ben ik bang. Maar ik dacht dat zolang mijn relatie wel lekker voortkabbelde ik voor mijn leven daarbuiten geen actie hoefde te ondernemen. Ik hing teveel op aan de relatie.. Totaal geen volwassen gedrag dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven