Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 28 mei 2018 om 11:42
Hier slaapt mijn dochter nog elke dag 1,5-2,5 uur, het lijkt juist alleen maar langer te worden. Hoe oud is Elsa ook alweer? Ze was vandaag wel om 5.15 al wakker, dat is eigenlijk niets voor haar. Daardoor viel ze om 9 uur ook alweer om van de slaap, dus ik hoop dat ze het redt op één slaapje vandaag.
Ik heb haar de afgelopen nachten alleen in haar luier in een hydrofiele slaapzak gelegd. Haar kamer is op het zuiden, dus het is daar echt heel warm 's avonds. Ik heb haar vlak voor het slapen nog even in een lauw bad gezet, waardoor ze flink was afgekoeld.
Robina, wat fijn, ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan! Sinds ze 6 maanden is slaapt ze heel slecht, op slechte nachten moet ik er 10x uit per nacht
BO, ook fijn dat jullie nachten weer rustig zijn!
De hydrofiele slaapzak heb ik trouwens bij de Prenatal gekocht deze week, voor wie nog op zoek is. Hij is echt veel dunner en luchtiger dan de 'normale' zomerslaapzak die ik had.
Ik heb haar de afgelopen nachten alleen in haar luier in een hydrofiele slaapzak gelegd. Haar kamer is op het zuiden, dus het is daar echt heel warm 's avonds. Ik heb haar vlak voor het slapen nog even in een lauw bad gezet, waardoor ze flink was afgekoeld.
Robina, wat fijn, ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan! Sinds ze 6 maanden is slaapt ze heel slecht, op slechte nachten moet ik er 10x uit per nacht

BO, ook fijn dat jullie nachten weer rustig zijn!
De hydrofiele slaapzak heb ik trouwens bij de Prenatal gekocht deze week, voor wie nog op zoek is. Hij is echt veel dunner en luchtiger dan de 'normale' zomerslaapzak die ik had.

maandag 28 mei 2018 om 15:00
TO is terug
Het was druk een warm, vandaar de vertraging.
Hier had dreumes het ook warm vannacht. Uiteindelijk sliep hij met man in het grote bed en ben ik naar de bank verkast. Dreumes bleef maar tegen mij aanrollen en daar was het te warm voor. Daarna rolde hij tegen man aan en die vond dat prima. Sowieso is dreumes geen fan van de warmte. Hoe hoger de temperatuur, hoe langer de tenen
Dreumes was zo blij als een ei met zijn nieuwe keuken. Hij speelt er de hele tijd mee

Hier had dreumes het ook warm vannacht. Uiteindelijk sliep hij met man in het grote bed en ben ik naar de bank verkast. Dreumes bleef maar tegen mij aanrollen en daar was het te warm voor. Daarna rolde hij tegen man aan en die vond dat prima. Sowieso is dreumes geen fan van de warmte. Hoe hoger de temperatuur, hoe langer de tenen

Dreumes was zo blij als een ei met zijn nieuwe keuken. Hij speelt er de hele tijd mee

maandag 28 mei 2018 om 15:53
Ondanks dat het zo warm is slaap dreumes in een romper zonder mouwen, een dunne pyjama trui en een zomerslaapzak. Tijdens het middagdutje kan ze wel onwijs zweten, ondank dat ze dan alleen in romper ligt. Ze zweet vooral uit haar hoofd. Zal wel door die dikke bos met haar komen (waar ik verliefd op ben
)
Ik dacht laatst ook dat het middagdutje eraf zou gaan, maar nu slaapt ze bijna 3uur (!!) overdag. Savonds gaat ze nu een ruim half uur later naar bed. Er valt soms niks over te zeggen he.

Ik dacht laatst ook dat het middagdutje eraf zou gaan, maar nu slaapt ze bijna 3uur (!!) overdag. Savonds gaat ze nu een ruim half uur later naar bed. Er valt soms niks over te zeggen he.

maandag 28 mei 2018 om 16:18

maandag 28 mei 2018 om 16:31
Zoon slaapt aan het einde van de ochtend 2-2,5 uur. Zonder dutje is hij echt niet te genieten.
Zoon is vandaag een absolute pain in my ass. Zolang ik niks doe is hij het liefste kind op aarde. Maar zodra ik iets doe, vreet hij van alles uit. En maar staan grijnzen als ik sta te foeteren. Stond toen net een cavia te wassen en die was glibberig van de shampoo, dus kon ook geen kant op. Maar hij staat dan vrolijk de caviakooi leeg te scheppen en caviapoep te eten. En dan maakt hij gewoon oogcontact en gaat lekker door.
Nu lig ik met een kakhumeur op de bank warm te zijn, en hij speelt weer als het zoetste kind ever.
En nu ben ik klaar met klagen denk ik:
Fijn dat je er weer bent Glitter!
Zoon is vandaag een absolute pain in my ass. Zolang ik niks doe is hij het liefste kind op aarde. Maar zodra ik iets doe, vreet hij van alles uit. En maar staan grijnzen als ik sta te foeteren. Stond toen net een cavia te wassen en die was glibberig van de shampoo, dus kon ook geen kant op. Maar hij staat dan vrolijk de caviakooi leeg te scheppen en caviapoep te eten. En dan maakt hij gewoon oogcontact en gaat lekker door.
Nu lig ik met een kakhumeur op de bank warm te zijn, en hij speelt weer als het zoetste kind ever.

En nu ben ik klaar met klagen denk ik:
Fijn dat je er weer bent Glitter!

maandag 28 mei 2018 om 16:33
shampoo: 2x per week in bad met shampoo en badschuim van zwitsal. Geen probleem hier.
Dreumes slaapt niet minder door de warmte ofzo. Dacht vanmiddag probeer eens alleen in een romper zonder slaapzak, niet zo'n succes dan ligt ze veel langer dan normaal te rotzooien in bed.
Ik dacht laatst dat ze naar 1 slaapje zou gaan, maar als we een normale dag thuis hebben gaat ze toch nog steeds twee keer. Als we een dag van huis zijn dan is er teveel om voor wakker te blijven dus dan is het vaak 1 slaapje.
Dreumes slaapt niet minder door de warmte ofzo. Dacht vanmiddag probeer eens alleen in een romper zonder slaapzak, niet zo'n succes dan ligt ze veel langer dan normaal te rotzooien in bed.
Ik dacht laatst dat ze naar 1 slaapje zou gaan, maar als we een normale dag thuis hebben gaat ze toch nog steeds twee keer. Als we een dag van huis zijn dan is er teveel om voor wakker te blijven dus dan is het vaak 1 slaapje.

maandag 28 mei 2018 om 19:43
Oh goed dat je het even meldt. Die nieuwe nick had ik zelf niet kunnen linken naar TO!

Hier ging wandelende zandbak dreumes blij uit de kleren en wandelde zelf de douche in vanavond na vele avonden krijspartijen

maandag 28 mei 2018 om 20:03
Fijn! Hier gaat douchen beter sinds we Stapelbekers in de douche hebben en ik douchestraal in eerste instantie niet op hem richt. En dan steeds verschuif tot hij er onder staat.ShaunTheSheep schreef: ↑28-05-2018 19:43Oh goed dat je het even meldt. Die nieuwe nick had ik zelf niet kunnen linken naar TO!![]()
Hier ging wandelende zandbak dreumes blij uit de kleren en wandelde zelf de douche in vanavond na vele avonden krijspartijen![]()
maandag 28 mei 2018 om 20:04
Hier ook een mannetje met koorts, ik heb hem vanmiddag van het kdv opgehaald met 39,3. Gelukkig is hij wel vrolijk en drinkt goed. Helaas is het wel flink warm op zijn kamer (nu 28 graden
) dus lastig om hem af te koelen. Hij ligt nu in alleen zijn luier te slapen. Dan die ik wanneer de zon van zijn raam af is zijn roluik en raam open en een zomerslaapzak aan. Hopelijk gaat t dan wel.

maandag 28 mei 2018 om 22:46
Ja iets te spelen helpt ook zeker!
En we hebben nu een tijdje iedere avond gedoucht (even doorbikkelen, dan maar krijsen, schoon moet je) en ineens lijkt hij het leuk te vinden. Hopelijk blijft dat zo.
maandag 28 mei 2018 om 23:01
Hier ligt dreumes in romper lange mouw met pyjamabroek in zn zomerslaapzak. Koukleum is t.
Douchen is hier wisselend qua reactie, maar dat het afentoe moet is een vast gegeven.
Hoe zit het trouwens met de fles voor het slapengaan? Al zijn andere flessen heeft hij altijd zelf aangegeven wanneer hij ze niet meer bliefde, maar deze zit zo vastgeroest in zn avondritueel dat ik niet weet of hij dat zelf gaat aangeven of dat ík er maar een einde aan moet maken? En hoe dan? Hij eet en drinkt verder prima, dus nodig heeft hij hem niet meer denk ik.
Douchen is hier wisselend qua reactie, maar dat het afentoe moet is een vast gegeven.
Hoe zit het trouwens met de fles voor het slapengaan? Al zijn andere flessen heeft hij altijd zelf aangegeven wanneer hij ze niet meer bliefde, maar deze zit zo vastgeroest in zn avondritueel dat ik niet weet of hij dat zelf gaat aangeven of dat ík er maar een einde aan moet maken? En hoe dan? Hij eet en drinkt verder prima, dus nodig heeft hij hem niet meer denk ik.
maandag 28 mei 2018 om 23:04
funnymiss schreef: ↑28-05-2018 23:01Hier ligt dreumes in romper lange mouw met pyjamabroek in zn zomerslaapzak. Koukleum is t.

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 28 mei 2018 om 23:10
Wij zij al een poosje met de fles voor het slapengaan gestopt. Denk vanaf 9/10 maanden al niet meer. Zodra ze savonds goed at en daarna yoghurt kreeg zijn we er gewoon mee gestopt, ook niet echt afgebouwd. Ze krijgt nu alleen s'ochtends nog warme koemelk uit de fles of een rietjesbeker.
We zijn morgen een week na de bmr prik heb nog geen ziek kind kunnen ontdekken
'afkloppen'
Mijn dreumes vind in bad haar navel heel interessant. Ze heeft nog een beetje naar buiten staande navel, weet iemand of dit met de tijd een beetje bijtrekt naar binnen? Haar navel is niet meteen na de geboorte goed ingedroogd en moest nog een keer aangestipt worden ivm wildvlees.
We zijn morgen een week na de bmr prik heb nog geen ziek kind kunnen ontdekken

Mijn dreumes vind in bad haar navel heel interessant. Ze heeft nog een beetje naar buiten staande navel, weet iemand of dit met de tijd een beetje bijtrekt naar binnen? Haar navel is niet meteen na de geboorte goed ingedroogd en moest nog een keer aangestipt worden ivm wildvlees.
maandag 28 mei 2018 om 23:19
Dreumes heeft hier ook een eigenwijs bol buikje, maar zonder bolle navel.Ik heb bij meerdere kindjes uitpuilende navels gezien. Volgens mij nog heel normaal.
Dreumes wil hier nog graag wat borstvoeding voor het slapen. Zijn er nog meer voedende moeders? De ochtend en avond zijn nog echt de momenten voor haar om even te drinken.
Dreumes wil hier nog graag wat borstvoeding voor het slapen. Zijn er nog meer voedende moeders? De ochtend en avond zijn nog echt de momenten voor haar om even te drinken.

dinsdag 29 mei 2018 om 05:54
Present. En de nacht erbij.
We hebben de airco aangesloten gisteravond en zoon heet tot 5 prima geslapen

dinsdag 29 mei 2018 om 06:39
Ja, hier ook nog 2 voedingen per dag, maar wil die eigenlijk verder afbouwen komende tijd. Dreumes drinkt alleen slecht de laatste tijd en dus durf ik nog niet zo goed.Tisookwat schreef: ↑28-05-2018 23:19Dreumes heeft hier ook een eigenwijs bol buikje, maar zonder bolle navel.Ik heb bij meerdere kindjes uitpuilende navels gezien. Volgens mij nog heel normaal.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 29 mei 2018 om 07:13
@fiona, elsa is 15,5mnd. Het zal vanzelf wel weer bijtrekken met het slapen, misschien heeft ze weer meer slaap nodig zodra ze gaat lopen.
@fles, hier nog een fles voor het slapen en bij het wakker worden. Helaas geen bv meer dus 2x 4 scheppen kunstvoeding. Ivm allergiën komen we voor elsa bij de diëtist en zij raad aan ze nog aan te houden aangezien ze geen pure koemelk wil drinken en anders haar zuivelbehoefte niet redt. De eiwitten en calcium kan ze nog goed gebruiken.
@fles, hier nog een fles voor het slapen en bij het wakker worden. Helaas geen bv meer dus 2x 4 scheppen kunstvoeding. Ivm allergiën komen we voor elsa bij de diëtist en zij raad aan ze nog aan te houden aangezien ze geen pure koemelk wil drinken en anders haar zuivelbehoefte niet redt. De eiwitten en calcium kan ze nog goed gebruiken.
dinsdag 29 mei 2018 om 08:25
Voor de slechte drinkers: hebben jullie al eens pap geprobeerd in de ochtend i.p.v. een fles? Mijn dochter drinkt ook heel slecht (en heeft tot 15 maanden nog een avondfles gehad) maar door die pap heeft ze de meeste zuivel al binnen.
Lavendel, fijn dat ze niet ziek is geworden! Hopelijk blijft dat zo. Hier geen uitpuilende navel, maar ze vindt haar navel wel net zo interessant. Maar die buikjes zijn op deze leeftijd nog zo bol, ik kan me goed voorstellen dat het nog bijtrekt.
Lavendel, fijn dat ze niet ziek is geworden! Hopelijk blijft dat zo. Hier geen uitpuilende navel, maar ze vindt haar navel wel net zo interessant. Maar die buikjes zijn op deze leeftijd nog zo bol, ik kan me goed voorstellen dat het nog bijtrekt.

dinsdag 29 mei 2018 om 08:35
ShaunTheSheep schreef: ↑28-05-2018 19:43Oh goed dat je het even meldt. Die nieuwe nick had ik zelf niet kunnen linken naar TO!![]()
Hier ging wandelende zandbak dreumes blij uit de kleren en wandelde zelf de douche in vanavond na vele avonden krijspartijen![]()

@Navel Hier een bolle buik met een putje. Das maar goed ook want ik wordt zelf een beetje griezelig van knoopjes. Dat is iets geks dat ik al van kleins af aan heb

@Badje ik las hier de tip om dreumes aan het eind van de dag in een lauw bad te zetten met die warmte. Werkte hier als een tiet. Dreumes was gelijk afgekoelt en sliep tot 04.00 als een roos. Daarna toch te warm en zweterig. Ik kan niet wachten tot de warmte en benauwdheid weg is.
@Slapen hier slaapt dreumes in een romper met een lakentje. Slaapzakken worden drijfnat. Ook zijn knuffel moeten we wisselen. Gelukkig hebben we er 4.
@Flessen daar waren we rond 16 maanden helemaal vanaf. Niet 1 dag gemist

dinsdag 29 mei 2018 om 09:22
Dreumes is hier 14 maanden, dus misschien wil ik ook te vroeg van die fles af. Het geeft zon gedoe savonds, aangezien ik vaak alleen ben rond kinderbedtijd zou het praktischer zijn als hij met kleuterzus mee een boekje kan lezen en dan allebei naar bed. Nu heb ik 2 rituelen achterelkaar, de eerste die naar bed gaat kan ik niet rustig brengen want de ander is ook moe (en dus vervelend) en de 2e ligt er dus te laat in, dus gaat om die reden niet gezellig naar bed. Nouja, hopelijk lost het zichzelf op binnenkort.
@navel, had mijn oudste ook nog lang naar buiten staan. Ze is nu 5 en heeft t niet meer, maar geen idee sinds wanneer niet meer.
@navel, had mijn oudste ook nog lang naar buiten staan. Ze is nu 5 en heeft t niet meer, maar geen idee sinds wanneer niet meer.