Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
reendje schreef:
30-05-2018 12:13
Hier begint helpen langzamerhand ook echt helpen te worden (20 maanden). Ze kan eieren pellen, was in/uit de machine/droger en vaat in/uit de vaatwasser doen, ze kan zelf (slordig) boter of pindakaas op brood doen of haar beker vullen. Maar daarvoor was het inderdaad al een jaar HELPEN! En dan heel veel zooi maken.

Wel geruststellend dat er hier meer opeens zo vroeg wakker zijn. Hier al drie dagen tussen 5 en kwart voor 6 wakker, terwijl ze normaal wel tot half 7 a 7 slaapt. Trek ik echt slecht met die hitte en zwangerschap en drukte op werk... vind het ook lastig om dan ‘s ochtends nog een leuke moeder te zijn. Maar hopelijk wordt het weer beter als het weer iets minder heet is.
Wauw, dat is inderdaad echt helpen. Mijn dochter is 19 maanden maar die zie ik nog geen ei pellen of beker vullen. Drinken uit een echte beker gaat ook nog niet helemaal.

Ze is hier ook opeens heel vroeg wakker, ze sliep altijd uit tot half 8. De laatste week varieert het van 5.15 - 6.30. En wel nog steeds de halve nacht wakker zijn. Om te compenseren slaapt ze overdag opeens veel meer. Ik denk dat het wel iets met de warmte en lange dagen te maken heeft.
Lavendel_12 schreef:
30-05-2018 11:57
Haha, ik doe hetzelfde als fiona of als ze aan dr boterham zit. Maar ze is ook een hele goede toeschouwer als ik aan het schoonmaken ben, hmm beetje zoals dr vader zeg maar :facepalm:
:-D :rofl:
@slapen: hier vallen ze beroerd in slaap, maar slapen dan wel door tot 8uur in de ochtend :cheer2:

@helpen: wij doen hier ook wel eens een was dubbel. Zoon is dan zo lekker aan het helpen met uitladen dat hij de machine weer vult, dus dan laat ik hem af en toe nog eens draaien op een extreem kort programma :proud:

Net eindelijk een bestelling binnen, zou eigenlijk al gisteravond geleverd moeten zijn, maar dat pakket is uiteindelijk als vermist opgegeven. Een slaapzak met volgens de website een tog 0,5, dat leek met wel lekker voor Puk met dit weer. Open ik de doos, staat er met grote cijfers tog 1,7.
Dat schiet dus ook niet op :cry:
Lavendel_12 schreef:
30-05-2018 11:57
Haha, ik doe hetzelfde als fiona of als ze aan dr boterham zit. Maar ze is ook een hele goede toeschouwer als ik aan het schoonmaken ben, hmm beetje zoals dr vader zeg maar :facepalm:
:lol:

Ik doe het ook 2x per week: dreumes ontbijt en ik vlieg als een wief door het huis, stofzuigen, stoffen, de was (ik vind het irritant als dreumes daar mee 'helpt'), bedden af/op maken, ramen open luchten en als dreumes dan klaar is neem ik hem en de stoel/tafel af om hem vervolgens met stoel en al op het vloerkleed te schuiven zodat ik het huis kan dweilen. Ondertussen zingen we liedjes :-*

Als dreumes daarna los kan gaat hij mij nadoen met stofzuigen en dweilen :-D
Dat is balen Maartje...

Bij ons wordt ook wel gevraagd, kan ik dr loslaten? :lol:

Ik moest vanochtend zelf door het huis, ben zo blij met de hulp dat die dat 1x in de week doet :bonk:
'Kan dreumes los?' is hier ook een hele gangbare zin :lol: Dan zit het dressoir op slot (en de sleutel ligt hoog), glazen staan in de keuken, staat er niks meer op tafel, telefoons zijn weg, prullenbak, oven en kastjes zitten op slot en het hekje zit dicht.

De zin 'Lieverd, de prullenbak zat niet op slot..' is ook een gangbare zin :facepalm:
"Hee dreumes jij hier? Had papa het hekje niet dicht gedaan?" is ook en standaard zin :clown:
Ik krijg net een dreumes terug van het kdv in zijn reserve romper. Blijkt hij zo ontzettend wild te worden van de moddertafel dat ze hem zelf onder de douche moesten zetten :lol:

Zijn lichtblauwe romper was bruin, nat en staat nu in de vanish.
Haha geweldig Glitter.

Enne... zijn er ook sloten voor een prullenbak? Interesting. Zoon heeft nog niet in de gateb dat het deksel open kan, maar hij speelt er wel regelmatig mee.
Die van mij heeft ontdekt in welke twee zware (!) keukenlades de koekjes en snoepjes liggen. Hij gaat met zn volle gewicht aan die lades hangen, laat soms een inspanningsscheetje of -kreun en dan vliegt de lade open en hebben we een hele blije dreumes met een koekje en/of snoepje. Dus alle lekkers staat nu boven in de hoge kasten :facepalm:
ShaunTheSheep schreef:
30-05-2018 21:42
Die van mij heeft ontdekt in welke twee zware (!) keukenlades de koekjes en snoepjes liggen. Hij gaat met zn volle gewicht aan die lades hangen, laat soms een inspanningsscheetje of -kreun en dan vliegt de lade open en hebben we een hele blije dreumes met een koekje en/of snoepje. Dus alle lekkers staat nu boven in de hoge kasten :facepalm:
:rofl: Ik zie het al helemaal voor me.
:yawnee: :nope: Dreumes werd om 00.00 wakker en begon zijn eisen te verkondigen. Hij bliefde 6 verschillende soorten eten, eiste speelgoed en wilde slapen. Maar als man het dan gaf ontplofte dreumes als of manlief hem probeerde te vergiftigen.

Hier komt ook het verschil tussen man en mij naar voren. Hij geeft alles zodat hij denk sneller te kunnen gaan slapen. Ik geef dreumes de keuze voor banaan of water en dan weer naar bed. Gaat ie dan zeuren? Jammer dan. Het is nacht en je gaat maar slapen.

Ik heb het tot 01.00 aangehoord en heb dreumes en man toen gezegd dat de supermarkt dicht was, dat dreumes er toch niet achter ging komen wat ie echt wil en we allemaal naar bed gingen. Dreumes in bed, licht uit en slapen. Dreumes ging jammeren, man kan dat niet aanhoren. ‘Dan doe je oordoppen in, doe ik ook. Welterusten.’

5 minuten later was het stil en sliepen we :zzz:

Nu loopt dreumes ook als een kleine dictator door de kamer. Hele waslijsten van wat hij wil eten, spelen, etc. Ik ga er gewoon niet op in en hoop daarmee dat hij dit later minder doet.

Ohg wat was dreumes toch schattig toen hij nog een meegaande prullie was van 14 maanden :'(
ShaunTheSheep schreef:
30-05-2018 21:42

:lol: Ja die beweegscheetjes :flirting:

Ze stinken wel.
Moondancer schreef:
30-05-2018 19:28
Haha geweldig Glitter.

Enne... zijn er ook sloten voor een prullenbak? Interesting. Zoon heeft nog niet in de gateb dat het deksel open kan, maar hij speelt er wel regelmatig mee.

Ja wij hebben de “multifunctionele klem van Safety 1st” op de prullenbak. Die is met 1 hand te openen en dreumes kreeg hem niet open. Hij zit ook op de oven :)
Jaaaaa! Onze snuggie loopt sinds gisteren los! :cheer2:
Sonne- schreef:
31-05-2018 08:35
Hoera! :cheer:
Sonne- schreef:
Wat goed!

Kind helpt hier dolgraag mee. Bijvoorbeeld met de was uitzoeken: alles weer terug in de wasmand gooien, of opruimen: alles in zijn speelgoedkist doen, het caviahok verschonen: lekker met zijn handjes met het zaagsel spelen. Alles duurt wel drie keer zo lang maar we hebben het wel gezellig!

Wat een verademing trouwens hè dat het nu niet meer zo benauwd is! Na drie nachten al om half acht met een baby samen in bed te hebben gelegen om hem toch wat slaap te laten pakken, heb ik vannacht weer heerlijk alleen geslapen, vanaf elf uur. Genieten!
Sonne- schreef:
Leuk Sonne!
Helpen zit er hier nog niet in, ik probeer de meeste klussen te doen terwijl man met dreumes bezig is of als ze avonds op bed ligt. Man lukt het veel beter om het huishouden op zijn parttime dag te doen met dreumes erbij, ik doe alleen het stofzuigen en koken. De stofzuiger is vooral heel leuk om op te gaan zitten (en dan weer af te vallen) of om de stok af te pakken en er zelf mee aan de haal te gaan. Gister viel ze er heel hard af en met haar hoofd tegen de tafelpoot, ik dacht dat het wel mee viel en ben na een dikke knuffel weer verder gaan stofzuigen. Toen we een paar uur later op het terras zaten zag ik het kleine bloedwondje pas op haar hoofd :facepalm:

Wat sneu trouwens al die zieke kindjes met dit warme weer! Hier gelukkig nog maar één keer koorts gehad en dat is alweer een hele lange tijd terug. Vannacht wel voor het eerst uren gehuild, denk door de tandjes. Er komen nu vier kiezen en twee voortanden onder tegelijk door...
Sonne- schreef:

:high5: Leuk!
Stepperdestep schreef:
31-05-2018 10:12
Wat goed!

Kind helpt hier dolgraag mee. Bijvoorbeeld met de was uitzoeken: alles weer terug in de wasmand gooien, of opruimen: alles in zijn speelgoedkist doen, het caviahok verschonen: lekker met zijn handjes met het zaagsel spelen. Alles duurt wel drie keer zo lang maar we hebben het wel gezellig!
Ochja het caviahok. Hier ook, het zaagsel dwarrelt door de hele keet heen. Maar hij is zo trots met zijn stoffer en blik en wil zo graag helpen.

Nu ook zo leuk steeds. De bovenverdieping van de kooi heeft een nachthok met houten deurtje. Zoon klimt dan op de stoel, doet deurtje open, zwaait naar de cavia's en doet het deurtje weer dicht. :heart:
Dat is ook het enige deurtje wat open kan, want op de andere 2 zitten slotjes... 🙄 Zo jammer dat het nodig is hahaha.
Sonne, super goed!!!

Beweegscheetjes zijn de schattigste! Jammer dat ze wel stinken...

Hier dreumes die even heel erg aan het testen is, vind het wel erg vermoeiend om eerlijk te zijn. Als het niet gaat zoals zij wilt, direct een driftbui. Uiteindelijk gaat ze wel wat anders doen (of doen wat wij willen) maar alles duurt nu wel veel langer. Het echte opvoeden is volgens mij begonnen, en dat is best pittig (met zo'n pittig ding).
Hier word ik niet vrolijk van!
Crap, helaas toch niet onder de bijwerkingen van de bmr prik uit kunnen komen. :nooo:
Gister al een zielig meisje met gisteravond 39,3.
Vanochtend nog 39,1 en was dan vandaag na een zetpil wat afgezakt naar 37,6
Vind normaal niet erg dat ze dan lekker wil kroelen, maar met dit weer :bonk:
Hier ook een hangerig meissie dat alleen maar op schoot wil. Ze heeft waterpokken. Vooral op haar hoofd heeft ze jeuk. En ik eerst denken dat het door de schilfers/berg kwam, pas toen ik goed keek zag ik dat ze tussen het haar dus ook allemaal bultjes heeft.

Helpen is hier het serious business geworden. De vaat wordt geconcentreerd uitgepakt, met theedoek voor de nog aanwezige druppels. De was gaat stuk voor stuk via mij aan de waslijn en bij elk kledingstuk wordt genoemd van wie het is.
Help! Heeel veeel waterpokken! Wat helpt tegen de jeuk? Ik heb niks in huis gehaald en wil straks wat smeren. Maar wat? Ik las over sudocreme, helpt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven