Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
chocolol schreef:
29-05-2018 20:05
Gewoon anonimiseren en de loep eraf net als bij anderen.

Dat vind ik eigenlijk ook. Juist als Viva/Sanoma in familieverbanden gaat zitten wroeten (wie is nabestaande van welke overleden forummer) overschrijden jullie de AVG met zevenmijlslaarzen.

Overigens heeft MV zich ook een aantal keer laten anonimiseren (waarna ze met ongeveer dezelfde nickname terugkwam), dus dat ze het nooit over anonimiseren heeft gehad klopt niet.
Het topic Ouder lijken dan mijn eigen leeftijd.is verwijderd ivm een 14 jarige TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik zou wel even contact opnemen met de moeder van MV voor het geval zij nog dingen wil opslaan. Daarna op anoniem inderdaad en de loep eraf. We hebben nog het In Memoriam topic als we iets kwijt willen over MV.
Mods, ik heb een flinke storing met zwarte vlakken (reclame-kaders, geloof ik) op de site, tijdens het scrollen. Alleen op dit forum. Chrome op de pc.
nounou
Trotter schreef:
29-05-2018 20:29
Dat vind ik eigenlijk ook. Juist als Viva/Sanoma in familieverbanden gaat zitten wroeten (wie is nabestaande van welke overleden forummer) overschrijden jullie de AVG met zevenmijlslaarzen.

Overigens heeft MV zich ook een aantal keer laten anonimiseren (waarna ze met ongeveer dezelfde nickname terugkwam), dus dat ze het nooit over anonimiseren heeft gehad klopt niet.
eens
zazamaenade schreef:
29-05-2018 21:51
Mods, ik heb een flinke storing met zwarte vlakken (reclame-kaders, geloof ik) op de site, tijdens het scrollen. Alleen op dit forum. Chrome op de pc.
Ik ook , heel storend
En op mijn safaridievais is die kutreclame van marktplaats er weer die over de topics valt.

(Ik meld het hier maar, omdat er in het bugtopic niets meer gebeurd vanuit hullie)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En de CM moet zijn/haar 2 wekelijkse bericht aanpassen, want daar staat nog in dat geanonimiseerde forummers hun naam wel behouden, alleen niet meer loepbaar zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zazamaenade schreef:

Oooh dat heb ik al weken. Idd alleen op Viva en ik heb een Chroomebook.
Ik dacht dat mijn laptop al aan vervanging toe was :) ben weer helemaal blij.

*Omdenken. Blij met storing Viva*
:biggrin:
Pipistrello schreef:
29-05-2018 23:10
Oooh dat heb ik al weken. Idd alleen op Viva en ik heb een Chroomebook.
Ik dacht dat mijn laptop al aan vervanging toe was :) ben weer helemaal blij.

*Omdenken. Blij met storing Viva*
:biggrin:
Hahahaha, hier net zo... Oké, Chrome op een windows laptop, maar dacht ook dat de slijtageslag met dit device compleet verloren was.
zazamaenade schreef:
Hier exact hetzelfde, ook Chrome
hamaika schreef:
30-05-2018 07:47
Hier exact hetzelfde, ook Chrome

Hebben jullie die storing nog steeds ? Bij mij was het later op de avond namelijk weer voorbij.
nounou
zazamaenade schreef:
30-05-2018 08:34
Hebben jullie die storing nog steeds ? Bij mij was het later op de avond namelijk weer voorbij.
Vandaag (nog) niet maar is bij mij soms wel, dan weer n dag ofzo niet en dan weer wel. Gebeurt hier af en aan al een paar weken.
CommunityManagerViva schreef:
28-05-2018 13:10
Hi yette,

Daarin kunnen inderdaad uitzonderingen gemaakt worden, zeker bij personen die voor velen belangrijk zijn.

Hoe zien jullie dit dan voor je? Zou haar nick dan dus wel of niet zichtbaar moeten zijn, en wel of niet loepbaar?
Als jullie je ideeën daarover op de mail willen zetten naar communitymanager@viva.nl; dank!

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Wat mij betreft mag het loepje weg, maar ik zou haar nick graag zichtbaar houden. Dat is het puur gevoelsmatig. Als ik al eens in een oud topic terecht kom, vind ik het gewoon leuk om haar weer te zien.

Voor mij geldt niet wat anderen zeggen, dat je iemand wel herkent aan haar schrijfstijl. Oude topics, waarin een aantal forummers op anoniem staan, zijn voor mij als een boek vol doorgekraste namen.

Daarnaast snap ik het bovengenoemde argument 'het recht om vergeten te worden' niet zo. Wat maakt het nou uit als een medeforummer een jaren-oud stukje uit jouw viva-oeuvre tegenkomt?
yette schreef:
30-05-2018 09:25
Daarnaast snap ik het bovengenoemde argument 'het recht om vergeten te worden' niet zo.

Dat is nu eenmaal de wet, iedereen heeft het recht om berichten van/over zichzelf van internet te laten verwijderen.
Trotter schreef:
29-05-2018 20:29

uh nee hoor, Mleen heeft zich nooit laten anonimiseren en de enige reden waarom ze een nieuw account nam, was omdat er iets mis ging met haar oude account. In die tijd werd er nog helemaal niet geanonimiseerd.
Ik persoonlijk zou het heel rot vinden als haar naam zou verdwijnen van dit forum en ik denk, weet bijna zeker zijzelf ook
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zazamaenade schreef:
30-05-2018 08:34
Hi zazamaenade,

Heb je een ad blocker aan staan?
Ik ga ook even bij IT navragen wat het probleem zou kunnen zijn.

Vriendelijke groet,
Trotter schreef:
30-05-2018 09:33
Dat is nu eenmaal de wet, iedereen heeft het recht om berichten van/over zichzelf van internet te laten verwijderen.
Dat snap ik, maar dat is dus een persoonlijke keuze. Als jij het zelf bij leven prima vond dat je berichten bleven staan, heb je die keus dan niet al gemaakt? Mag een forum vervolgens voor jou beslissen dat je vergeten moet worden?
yette schreef:
30-05-2018 09:25
Wat mij betreft mag het loepje weg, maar ik zou haar nick graag zichtbaar houden. Dat is het puur gevoelsmatig. Als ik al eens in een oud topic terecht kom, vind ik het gewoon leuk om haar weer te zien.

Voor mij geldt niet wat anderen zeggen, dat je iemand wel herkent aan haar schrijfstijl. Oude topics, waarin een aantal forummers op anoniem staan, zijn voor mij als een boek vol doorgekraste namen.

Daarnaast snap ik het bovengenoemde argument 'het recht om vergeten te worden' niet zo. Wat maakt het nou uit als een medeforummer een jaren-oud stukje uit jouw viva-oeuvre tegenkomt?
Dank allemaal voor jullie reacties hierop. Ik ga dit ook overleggen met de moderators en zal jullie laten weten wat we hiermee gaan doen.

Vriendelijke groet,
CommunityManagerViva schreef:
30-05-2018 09:36
Hi zazamaenade,

Heb je een ad blocker aan staan?
Ik ga ook even bij IT navragen wat het probleem zou kunnen zijn.

Vriendelijke groet,
Nee, ik heb geen ad-blocker.
Bij mij was het na een uur of wat weer voorbij (het was wel een erg heftige storing, het forum werd praktisch onleesbaar en hoofdpijnverwekkend met die flikkerende zwarte vlakken), maar anderen beschrijven dus dat ze het af en aan al weken hebben.
nounou
rosanna08 schreef:
30-05-2018 09:35
(...)
Ik persoonlijk zou het heel rot vinden als haar naam zou verdwijnen van dit forum en ik denk, weet bijna zeker zijzelf ook
Dat denk ik ook. Ze heeft hier zoveel tijd doorgebracht, energie en liefde aan besteed. Daar hoort haar naam bij, niet een willekeurig nummertje.
yette schreef:
30-05-2018 09:43
Dat snap ik, maar dat is dus een persoonlijke keuze. Als jij het zelf bij leven prima vond dat je berichten bleven staan, heb je die keus dan niet al gemaakt?

Maar haar berichten blijven toch gewoon staan? Er is geen sprake van dat die verwijderd zouden worden (behalve als het forum alle oude topics ooit gaat opschonen, dan is er inderdaad een kans dat ze allemaal verdwijnen).
Mag een forum vervolgens voor jou beslissen dat je vergeten moet worden?
Als dat gewoon de algemene regel is dat inactieve account na twee jaar op anoniem gaan: ja. Ik zou het veel enger vinden als een forum kan besluiten dat voor bepaalde (overleden) forummers andere regels gelden. Afgezien van het feit dat degenen die MV hebben 'gekend' haar natuurlijk nooit vergeten. Ook niet als haar nick verwijderd wordt.

En waar trekt een forum dan de grens? Moeten overleden forummers dan maar nooit worden verwijderd? Maar hoe controleren ze dan of iemand echt overleden is? In het geval van MV is dat wel duidelijk, maar wat als de nabestaanden van Pietje138 zich melden en zeggen dat hij/zij is overleden, hoe controleert het forum dan of het echt de nabestaanden zijn en of Pietje er inderdaad niet meer is? Dat overschrijdt alle privacygrenzen (nog afgezien van gestoorde lui die misselijke 'grappen' willen uithalen) , dus daar zou een forum zich m.i. helemaal niet aan moeten wagen.
die haakjes mag je wel weghalen hoor Trotter, want er zijn een heel aantal forummers die Mleen ook irl kenden, niet alleen van het forum
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Trotter schreef:
30-05-2018 10:12
Maar haar berichten blijven toch gewoon staan? Er is geen sprake van dat die verwijderd zouden worden (behalve als het forum alle oude topics ooit gaat opschonen, dan is er inderdaad een kans dat ze allemaal verdwijnen).

Als dat gewoon de algemene regel is dat inactieve account na twee jaar op anoniem gaan: ja. Ik zou het veel enger vinden als een forum kan besluiten dat voor bepaalde (overleden) forummers andere regels gelden. Afgezien van het feit dat degenen die MV hebben 'gekend' haar natuurlijk nooit vergeten. Ook niet als haar nick verwijderd wordt.

En waar trekt een forum dan de grens? Moeten overleden forummers dan maar nooit worden verwijderd? Maar hoe controleren ze dan of iemand echt overleden is? In het geval van MV is dat wel duidelijk, maar wat als de nabestaanden van Pietje138 zich melden en zeggen dat hij/zij is overleden, hoe controleert het forum dan of het echt de nabestaanden zijn en of Pietje er inderdaad niet meer is? Dat overschrijdt alle privacygrenzen (nog afgezien van gestoorde lui die misselijke 'grappen' willen uithalen) , dus daar zou een forum zich m.i. helemaal niet aan moeten wagen.
Hoezo 'gekend'? Oa ik en nog veel meer forumsters kenden haar persoonlijk zéér goed, dus laat die haakjes maar achterwege.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
rosanna08 schreef:
30-05-2018 10:18
die haakjes mag je wel weghalen hoor Trotter, want er zijn een heel aantal forummers die Mleen ook irl kenden, niet alleen van het forum

Aanhalingstekens, bedoel je denk ik? Dat weet ik, ik heb in het verleden zelf ook persoonlijk contact met haar gehad, maar het ging me nu specifiek even over forummers die haar alleen van het forum kennen. Dat degenen die haar irl kenden haar niet zullen vergeten lijkt me vanzelfsprekend.
trotter wijzigde dit bericht op 30-05-2018 10:23
0.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven