Geen seks in relatie

30-05-2018 10:18 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 16:16
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
0.00% gewijzigd
Voordat het opgelost is, niet gaan samenwonen. Waar is hij onzeker over?
1x per week zou ik mee kunnen leven, maar zo te lezen gaat dit al naar 1x per maand totdat het straks niks meer is. Woon je samen met je broer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou het er niet op wagen. Seks is het cement van je relatie. Wanneer dat niet goed zit, dan stort alles in.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
30-05-2018 10:24
Ik zou het er niet op wagen. Seks is het cement van je relatie. Wanneer dat niet goed zit, dan stort alles in.
Zo zwart wit is het niet hoor.
anoniem_370383 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 23:13
0.00% gewijzigd
geen seks
geen intimiteit, want hij houdt jouw aanrakingen af, hij wijst jou dus af dit is echt niet goed.
Juist het eerste jaar in een relatie is je Topjaar qua seks, het wordt dus alleen maar minder.
Dat betekent een keuze maken: kun jij echt leven met een relatie zonder intimiteit? (en waarom zou jij jezelf dat gunnen?)
Ik zou je, als ik je beste vriendin was, echt aanraden heel kritisch te kijken.
Walkingwomen01 schreef:
30-05-2018 10:31
Hij is bang dat het niet lukt
wat? erectie?
0.00% gewijzigd
Nee, het komt niet goed als jullie samenwonen. De kans is dan zelfs groter dat jullie dan zelfs nog minder vaak seks hebben, simpelweg omdat jullie dan "altijd tot elkaars beschikking staan". waardoor de "Nu kan het eindelijk weer" factor weg is.

Dit begint meer en meer op een Broer-Zus relatie te lijken. Dus denk er echt nog eens goed over na. En geef hem de kans om eerlijk uit te spreken wat zijn verlangens nu eigenlijk wel zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Laat hem hulp zoeken.
En jullie passen dus nu niet perfect bij elkaar, want een onderdeel van de relatie loopt niet goed.
Een relatie draait niet om seks, wel om intimiteit. Dat onderscheid je van een broer/zus-relatie.
Manta schreef:
30-05-2018 10:25
Zo zwart wit is het niet hoor.
Jawel hoor. Intimiteit, waaronder seks, is de lijm die een relatie bij elkaar houdt. Die het verschil maakt tussen geliefden en vrienden, die op non-verbale wijze duidelijk maakt aan de ander dat je van hem of haar houdt, dat je je verbonden voelt met elkaar. Het is niet alleen maar je lichamelijke behoeften die hiermee worden bevredigd, maar ook je emotionele behoeften.

Als dat niet goed zit, dan heeft het geen kans van slagen. Praten en leuke dingen doen samen kan je met iedereen wel doen. Met je levenspartner hoor je een diepere, andere verbinding te ervaren.
Laat die penetratie eens los, ga lekker met elkaar knuffelen, zoenen etc. Hij kan je ook nog op andere manieren bevredigen. Als je echt de focus gaat leggen op penetratie, gaat t nooit meer lukken.
Madeliefjees schreef:
30-05-2018 10:42
Laat die penetratie eens los, ga lekker met elkaar knuffelen, zoenen etc. Hij kan je ook nog op andere manieren bevredigen. Als je echt de focus gaat leggen op penetratie, gaat t nooit meer lukken.
ze mag hem niet eens aanraken
Ja, ik lees het nu. Ook niet aanraken. Dan zullen jullie hulp moeten zoeken bij een sexuoloog.
Een relatie zonder seks kan best, als je beiden daar geen behoefte aan hebt, of een andere manier om aan je behoeftes te voldoen tot je beschikking hebt.
Een relatie zonder knuffels en vasthouden kan misschien zelfs ook werken als je daar beiden geen behoefte aan hebt.
Ik zou niet gaan samenwonen voordat het naar beider tevredenheid werkt.
anoniem_370383 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 23:12
0.00% gewijzigd
Vraag hem om in therapie te gaan om dit probleem aan te pakken.
Vertel hem dat jij je zorgen maakt en het geen volwaardige relatie vindt zonder seks.
Hij zal zelf toch ook graag zonder zulke issues willen leven?

Als dit voor jullie beiden DE relatie is dan is het de moeite waard om dit professioneel aan te pakken.
Je mag hem niet aanraken?

Hier ziet echt iets heel erg fout. Een partner die je niet eens een knuffel kan geven of een arm om de schouder. Daar is echt iets anders aan de hand dan alleen onzekerheid.

Alleen al vanwege het feit dat hij zich daar niet over uitlaat is reden genoeg om niet te gaan samenwonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
meaki schreef:
30-05-2018 10:41
Jawel hoor. Intimiteit, waaronder seks, is de lijm die een relatie bij elkaar houdt. Die het verschil maakt tussen geliefden en vrienden, die op non-verbale wijze duidelijk maakt aan de ander dat je van hem of haar houdt, dat je je verbonden voelt met elkaar. Het is niet alleen maar je lichamelijke behoeften die hiermee worden bevredigd, maar ook je emotionele behoeften.

Als dat niet goed zit, dan heeft het geen kans van slagen. Praten en leuke dingen doen samen kan je met iedereen wel doen. Met je levenspartner hoor je een diepere, andere verbinding te ervaren.
Zo zwart wit is het echt niet... en wie bepaalt dat het zo is? Jij?
een diep gesprek met hem hebben, en er meer over leren is te wijten aan seksuele apathie instinctief, of hij was niet in de stemming.
Voeg wat vers toe aan je seksuele spel kan nuttig zijn. Bijvoorbeeld seksspeeltjes of een sexy sekspop [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-05-2018 11:57
Reden: spam
7.57% gewijzigd
0.00% gewijzigd
Walkingwomen01 schreef:
30-05-2018 10:36
Ja dat.. en daardoor heeft hij ook geen zin denk ik.. maar hier is toch wel een oplossing voor? Als de rest van de relatie super is op dat onderdeel na, waarom zou ik het dan uitmaken. Hij kan er zelf niks aan doen, en wil het oplossen. Maar ondertussen word het alleen maar erger lijkt..ik baal er wel erg van..

Seks en intimiteit is voor de meeste mensen een wezenlijk onderdeel van de relatie. Ik vind het niet raar dat je twijfelt aan de relatie als zo'n wezenlijk onderdeel ontbreekt. Zeker als dit in dit stadium op deze manier afwezig is kan je er naar mijn mening echt van uit gaan dat dit echt niet structureel anders wordt in de toekomst. En dat is wel iets wat je in dit stadium van de relatie zwaar mee mag wegen. Als je over een aantal jaar gefrustreerd loopt te hunkeren naar iets wat hij niet kan invullen, dan zal hij tegen die tijd waarschijnlijk verbaasd zijn omdat je dat al wist voordat je ging samenwonen toch?

Je geeft aan dat hij het wil oplossen. Maar wat zijn dan concreet de stappen die hij ondernomen heeft? Hebben jullie gesprekken gehad over de mogelijke oorzaak en over de manier waarop jullie om kunnen gaan met het grote verschil in behoefte? Heeft hij contact gezocht met een arts, psycholoog of seksuoloog? Heeft hij relatietherapie voorgesteld? Of heeft hij nog andere stappen ondernomen?
Walkingwomen01 schreef:
30-05-2018 10:49
We knuffelen wel heel veel dat is fijn en dat vind hij ook, maar verder als dat gaat het zelden. Ik mag hem wel aanraken maar op gebied van aanraken tijdens seks (aftrekken, pijpen etc..) ik merk dat hij dat dan gwn niet prettig vind en ongemakkelijk gaat doen.. en ja daar word ik dan vervolgens ook onzeker van..
Doet hij equivalente dingen wel bij jou of vindt hij dat ook niet prettig?
Joelinne schreef:
30-05-2018 11:24
of een sexy sekspop.
:facepalm:

Nou, dat lijkt me echt een geweldig plan.
ikBedoelHetGoed schreef:
30-05-2018 11:38
Doet hij equivalente dingen wel bij jou of vindt hij dat ook niet prettig?
anoniem_370383 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 23:17
4.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven