Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)
donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
woensdag 30 mei 2018 om 14:57
Een lieve, mannelijke man. Dat is het! Met een goed ontwikkelt mentaal brein.justme_37 schreef: ↑30-05-2018 14:39Ik weet nu wel dat ik dominant ben in bed, gisteren achter gekomen. Maar dat pijn/vernedering/slaan toch niet mijn ding is. Voelt zo respectloos. Als deze dame ooit weer terug komt in Nederland denk ik niet dat ik haar weer opnieuw zou uitnodigen.
Ik heb het ook wel "verpest" want ik zit nu in de friendszone bij haar gezien haar lieve berichtjes dat ik altijd mijn verhaal bij haar mag doen als ik ergens mee zit. Het wordt tijd dat ik me als man ga gedragen en niet als mietje.
Zodat je niet snel omver zult vallen door omstandigheden
Soms een mietje zijn is ook niet erg.
Wees nooit een bijzettafel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 30 mei 2018 om 14:58
Dat begrijp ik Eslarealidad. Ik heb het niet gelezen maar zie inderdaad dat er steeds wat nuances aangebracht worden in het verhaalEslarealidad schreef: ↑30-05-2018 14:50Nee dan niet.
Dat klopt.
Zo kwam dat verhaal niet over wat weg is.
koekies zijn lekker
woensdag 30 mei 2018 om 15:10
Ik gebruik dat woord wel hoor, bij vreemdgaan vooral.safrat schreef: ↑30-05-2018 13:45Nee, dat zwaktebod is mijn interpretatie. jouw uitleg komt daarmee overeen al beschrijf je dat weer anders. Ik vind het tonen van macht een zwaktebod. Het tonen van geld idem dito. Ik koppel het bedrag dat je uitgeeft in een restaurant niet aan een persoonlijkheid. Of althans het zegt wel iets over andermans voorkeuren. Als ik iemand meeneem naar een restaurant dan gaat het mij voornamelijk om het eten. Het is in ieder geval niet zo dat ik denk dat de ander onzeker is of dat de ander iets van mij verwacht, tenzij dat in de koop van de avond blijkt, maar dat merk ik dan wel aan het gedrag. Het zou kunnen dat veel vrouwen daar anders over denken.
Ik deed dat niet omdat ik daar nooit over na had gedacht. Omdat ik me niet met dat soort dingen bezig hield. Als er al een reden was dan zeker niet één van de twee die jij noemt. Dan denk ik eerder dat ik niet wilde dat hij mij bijzonder vond. Het was een vriend die meer wilde.
Wat zou je gevoel dan zijn, wanneer je op de voorhand uitgaat van het feit dat iemand je meeneemt, omdat het zijn voorkeur heeft, maar dat gedurende de avond blijkt dat hij het doet om uitonzekerheid probeert indruk te maken?
Dus eigenlijk is het aantrekken van de spijkerbroek ook een vorm van recalcitrant gedrag, jouw trigger was alleen anders?
woensdag 30 mei 2018 om 15:11
Volgende keer doorzetten, doorpakken.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑30-05-2018 14:54Zucht... waarom ben ik zo'n schijterd als het op vrouwen aan komt? Zolang ik gewoon een leuk gesprek heb met een vrouw gaat het wel en ben ik belangstellend. Maar dan wil ik bevoorbeeld aangeven dat ik haar leuk vind, of zelfs simpelweg uitnodigen om eens een keer wat te gaan drinken of, zoals vanochtend, een bordspel te gaan spelen (ik kwam in een spellenwinkel een leuke vrouw tegen), en dan klap ik helemaal dicht en durf ik het niet.
Continu complimentjes krijgen over mijn extravertheid en enthousiasme helpt dus blijkbaar niet om toch te laten merken dat ik iemand leuk vind. Ik snap ook niet waarom ik zo bang ben voor een afwijzing, aangezien ik verder dus heel vrolijk en open ben volgens anderen.
Al voelt het als een blauwtje lopen.
So what!
Incasseren is ook een levensles.
Complimentjes over jouw extravertheid en dan opeens niet meer durven.
Misschien ben je ook ambivert net als ik misschien?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 30 mei 2018 om 15:13
Ja zoetjerminder, dat zie ik ook.zoetjerminder schreef: ↑30-05-2018 14:58Dat begrijp ik Eslarealidad. Ik heb het niet gelezen maar zie inderdaad dat er steeds wat nuances aangebracht worden in het verhaal
Ik was in shock.
Nu wat minder.
woensdag 30 mei 2018 om 15:23
Ja dat was ook een vorm van recalcitrant gedrag. Ik ben ook wel makkelijk te manipuleren omdat ik vaak dingen in twijfel trek. Maar omdat ik dat weet toch ook weer niet of juist wel. Het is maar net hoe je dat bekijkt.spell68 schreef: ↑30-05-2018 15:10Ik gebruik dat woord wel hoor, bij vreemdgaan vooral.
Wat zou je gevoel dan zijn, wanneer je op de voorhand uitgaat van het feit dat iemand je meeneemt, omdat het zijn voorkeur heeft, maar dat gedurende de avond blijkt dat hij het doet om uitonzekerheid probeert indruk te maken?
Dus eigenlijk is het aantrekken van de spijkerbroek ook een vorm van recalcitrant gedrag, jouw trigger was alleen anders?
Ik hou er wel rekening mee, maar neem het niet aan voor waar. Onzekerheid is niet echt een eigenschap waar ik op afknap. Dat hangt van andere dingen af. Hoe iemand daar dan mee omgaat. Ik zal die onzekerheid wel zien en ernaar vragen. Als de ander dan zegt dat hij mij meeneemt maar een dergelijk restaurant uit onzekerheid is dat heel wat anders dan ontkennen. In het eerste geval krijgen we vast een leuk gesprek over wat nou indruk maakt. In het tweede geval zal ik waarschijnlijk de rekening betalen.
woensdag 30 mei 2018 om 15:25
Zo houden we het topic levendig.Eslarealidad schreef: ↑30-05-2018 15:13Ja zoetjerminder, dat zie ik ook.![]()
Ik was in shock.
Nu wat minder.
woensdag 30 mei 2018 om 15:26
Makkelijk gezegd, en is al heel vaak tegen me gezegd. Voor mij is een blauwtje lopen niet een "so what", het geeft me (ten onrechte) het idee dat ik niet aantrekkelijk genoeg ben. Het is een rare kronkel in mijn kop want ik verzorg mezelf goed genoeg en als ik op dit forum iets heb geleerd is het dat dat voor de meeste (de betereEslarealidad schreef: ↑30-05-2018 15:11Volgende keer doorzetten, doorpakken.
Al voelt het als een blauwtje lopen.
So what!
Incasseren is ook een levensles.
Complimentjes over jouw extravertheid en dan opeens niet meer durven.
Misschien ben je ook ambivert net als ik misschien?![]()
woensdag 30 mei 2018 om 15:26
Adem in, adem uitEslarealidad schreef: ↑30-05-2018 15:13Ja zoetjerminder, dat zie ik ook.![]()
Ik was in shock.
Nu wat minder.
koekies zijn lekker
woensdag 30 mei 2018 om 15:30
Wax on, wax off...
woensdag 30 mei 2018 om 15:42
Zeker ten onrechte.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑30-05-2018 15:26Makkelijk gezegd, en is al heel vaak tegen me gezegd. Voor mij is een blauwtje lopen niet een "so what", het geeft me (ten onrechte) het idee dat ik niet aantrekkelijk genoeg ben. Het is een rare kronkel in mijn kop want ik verzorg mezelf goed genoeg en als ik op dit forum iets heb geleerd is het dat dat voor de meeste (de betere) vrouwen ook voldoende is
. En gek genoeg is het die terughoudendheid die vaak op prijs wordt gesteld door mijn vrienden en vriendinnen.
Ik ken genoeg mannen die een blauwtje hebben gelopen.
Ook vrouwen.
Een psycholoog zei op tv, stoer als je gedumpt bent en het durft te zeggen; ik ben gedumpt.
Daar ga ik dan maar vanuit.
Ga dan zo door met die terughoudendheid.
Op de bank komen
ze niet aanwaaien.
Grijp gewoon een keer je kans.
woensdag 30 mei 2018 om 15:43
Ik ben blij, het meisje leeft nog.
woensdag 30 mei 2018 om 15:44
woensdag 30 mei 2018 om 15:58
Je bent dan ook niet aantrekkelijk genoeg. Maar het zou arrogant zijn om te denken dat je zo aantrekkelijk bent dat alle vrouwen voor je zouden moeten vallen. En daarnaast legt het een grote druk op je. Sommige vrouwen vinden je aantrekkelijk en een hele hoop niet. Het is een getallen spel.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑30-05-2018 15:26Makkelijk gezegd, en is al heel vaak tegen me gezegd. Voor mij is een blauwtje lopen niet een "so what", het geeft me (ten onrechte) het idee dat ik niet aantrekkelijk genoeg ben. Het is een rare kronkel in mijn kop want ik verzorg mezelf goed genoeg en als ik op dit forum iets heb geleerd is het dat dat voor de meeste (de betere) vrouwen ook voldoende is
. En gek genoeg is het die terughoudendheid die vaak op prijs wordt gesteld door mijn vrienden en vriendinnen.
Ik zie een afwijzing ook als iets positief, want betekent dat de ander de kans dat de relatie zou gaan werken als klein ziet. Dat kun je maar beter vooraf weten, scheelt veel tijd. Dat relativeert de boel wel.
woensdag 30 mei 2018 om 16:02
Ja, dat wordt dus niet wel niet wel niet wel. Ik weet alleen dat het bewustzijn er voor zorgt dat ik er zelf minder last van heb.safrat schreef: ↑30-05-2018 15:23Ja dat was ook een vorm van recalcitrant gedrag. Ik ben ook wel makkelijk te manipuleren omdat ik vaak dingen in twijfel trek. Maar omdat ik dat weet toch ook weer niet of juist wel. Het is maar net hoe je dat bekijkt.![]()
Ik hou er wel rekening mee, maar neem het niet aan voor waar. Onzekerheid is niet echt een eigenschap waar ik op afknap. Dat hangt van andere dingen af. Hoe iemand daar dan mee omgaat. Ik zal die onzekerheid wel zien en ernaar vragen. Als de ander dan zegt dat hij mij meeneemt maar een dergelijk restaurant uit onzekerheid is dat heel wat anders dan ontkennen. In het eerste geval krijgen we vast een leuk gesprek over wat nou indruk maakt. In het tweede geval zal ik waarschijnlijk de rekening betalen.
Ik las het even verkeerd, want ik vind ook dat iemand die er voor uitkomt dat hij onzeker is, eigenlijk niet onzeker is. Sterker nog, ik vind dat cool.
woensdag 30 mei 2018 om 16:23
Oh, ik heb zeker niet de arrogantie of illusie dat ik zo aantrekkelijk ben dat elke vrouw voor me zou vallen, bij lange na niet de helft lijkt mespell68 schreef: ↑30-05-2018 15:58Je bent dan ook niet aantrekkelijk genoeg. Maar het zou arrogant zijn om te denken dat je zo aantrekkelijk bent dat alle vrouwen voor je zouden moeten vallen. En daarnaast legt het een grote druk op je. Sommige vrouwen vinden je aantrekkelijk en een hele hoop niet. Het is een getallen spel.
Ik zie een afwijzing ook als iets positief, want betekent dat de ander de kans dat de relatie zou gaan werken als klein ziet. Dat kun je maar beter vooraf weten, scheelt veel tijd. Dat relativeert de boel wel.
woensdag 30 mei 2018 om 16:34
Sportief en gespierd maar niet overdreven.
Eerst maar eens verder met mijn plastisch chirurgische ingrepen daarna zie ik wel verder.
Nu zien 0 op de 100 vrouwen mij staan, als ik er normaler uitzie dan maak ik misschien kans bij 2 op de 100 of zo. Daar ga ik voor.
Ik kom zojuist terug van de hulpverlening en eindelijk lijken ze er iets van te begrijpen. Ze adviseren mij om verder te gaan met de laatste plastisch chirurgische ingrepen en daarna gaan ze mij proberen te helpen om aan een vrouw te komen.
Ik heb al gezegd dat het onmogelijk is maar volgens hen liggen er kansen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 16:48
28.53% gewijzigd
woensdag 30 mei 2018 om 16:39
Ik kan het niet meer terug quoten.
Interessant onderwerp.
Het ging erom dat je niet gelijk naar iemand lacht.
Door een introverte persoonlijkheid.
Ik kom de sportschool voor het eerst binnen. Ik probeer aansluiting te maken en ik lach.
Er wordt niet terug gelachen en ik voel me opeens onhandig, voor paal staan.
Ziet de ander dat niet dan?
Ik zou dan juist iemand op zijn gemak stellen met een lach terug.
Interessant onderwerp.
Het ging erom dat je niet gelijk naar iemand lacht.
Door een introverte persoonlijkheid.
Ik kom de sportschool voor het eerst binnen. Ik probeer aansluiting te maken en ik lach.
Er wordt niet terug gelachen en ik voel me opeens onhandig, voor paal staan.
Ziet de ander dat niet dan?
Ik zou dan juist iemand op zijn gemak stellen met een lach terug.
woensdag 30 mei 2018 om 16:58
Die percentages (0% en 2%) zijn voor een groot deel gebaseerd op jouw overtuigingen en derhalve niet echt constant.justme_37 schreef: ↑30-05-2018 16:34Sportief en gespierd maar niet overdreven.
Eerst maar eens verder met mijn plastisch chirurgische ingrepen daarna zie ik wel verder.
Nu zien 0 op de 100 vrouwen mij staan, als ik er normaler uitzie dan maak ik misschien kans bij 2 op de 100 of zo. Daar ga ik voor.
...
Als jij een paar ontmoetingen met vrouwen hebt die onverwachte dingen bij je doen (en waar jouw lichaam opeens ook anders op reageert) dan kan dat jouw overtuigingen fundamenteel laten schuiven. Eens?
Je dacht dat je jezelf kende, maar je hebt gisteren ook iets gezien van jezelf dat je niet wist.
woensdag 30 mei 2018 om 18:06
Ook wel op ervaringen gebaseerd.inkijk74 schreef: ↑30-05-2018 16:58Die percentages (0% en 2%) zijn voor een groot deel gebaseerd op jouw overtuigingen en derhalve niet echt constant.
Als jij een paar ontmoetingen met vrouwen hebt die onverwachte dingen bij je doen (en waar jouw lichaam opeens ook anders op reageert) dan kan dat jouw overtuigingen fundamenteel laten schuiven. Eens?
Je dacht dat je jezelf kende, maar je hebt gisteren ook iets gezien van jezelf dat je niet wist.
Die ontmoetingen met vrouwen maak ik op de normale manier nooit mee was dat maar zo dan kon ik mezelf tenminste ontwikkelen, nu sta ik al decennia lang stil omdat ik op voorhand al kansloos ben. Deze ervaring is alleen maar ontstaan door de cash niet omdat ik als mens gewaardeerd word.
woensdag 30 mei 2018 om 18:23
Je noemt twee fysieke kenmerken die eigenlijk niets met dominantie te maken hebben. Ik denk wel dat je die eigenschap terug kunt vinden in houding en gedrag. Je hebt zoiets als natuurlijk overwicht en gezag. Voor mij is dat dominant.justme_37 schreef: ↑30-05-2018 16:34Sportief en gespierd maar niet overdreven.
Ik kom zojuist terug van de hulpverlening en eindelijk lijken ze er iets van te begrijpen. Ze adviseren mij om verder te gaan met de laatste plastisch chirurgische ingrepen en daarna gaan ze mij proberen te helpen om aan een vrouw te komen.
Ik heb al gezegd dat het onmogelijk is maar volgens hen liggen er kansen.
Daarnaast heb je seksueel dominant. Eigenlijk heel wat anders. Je kan weinig overwicht hebben in het dagelijks leven, maar wel seksueel dominant zijn of de wil daartoe hebben. Of andersom natuurlijk, je kan dominant zijn in het dagelijks leven en onderdanig op seksueel gebied. Je kan ook beiden zijn of je daar helemaal niet mee bezig houden.
Punt is en duizend keer nogmaals: je laat je te veel leiden door uiterlijk. Houding, eigenschappen, allerhande vaardigheden doen niet ter zake voor jou en dat is jammer. Ik denk dat je pas kans hebt als je niet langer gefocust bent op oppervlakkigheden.
woensdag 30 mei 2018 om 18:36
Heb je in het verleden blauwtjes gelopen en hoe heb je die opgevat?Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑30-05-2018 15:26Makkelijk gezegd, en is al heel vaak tegen me gezegd. Voor mij is een blauwtje lopen niet een "so what", het geeft me (ten onrechte) het idee dat ik niet aantrekkelijk genoeg ben. Het is een rare kronkel in mijn kop want ik verzorg mezelf goed genoeg en als ik op dit forum iets heb geleerd is het dat dat voor de meeste (de betere) vrouwen ook voldoende is
Ik las op een ander forum een uitstekende uitleg waarom het zo moeilijk is. Je toont je kwetsbaarheid en een afwijzing volgt dan direct. Ik moet denken aan een schok krijgen. Als het onverwacht gebeurt vind ik het niet zo'n groot probleem maar als je mij vraagt om bewust een draad aan te pakken wetende dat ik dan een klap krijg dan durf ik dat absoluut niet! Je bouwt van tevoren angst op.
Het maakt denk ik heel veel uit of er een (al dan niet geleidelijk) leren kennen is waarbij je steeds duidelijker signalen van interesse terugkrijgt en ook juist aanvoelt. Ik had mijn angst versterkt door afwijzingen in het begin, koud aanspreken ervaringen.
woensdag 30 mei 2018 om 19:08
Soms moet je elkaar beter leren kennen voor je zoiets vraagt. Het is niet erg aannemelijk dat een vrouw iets met jou wil doen als je geen idee heeft wie jij bent.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑30-05-2018 14:54Zucht... waarom ben ik zo'n schijterd als het op vrouwen aan komt? Zolang ik gewoon een leuk gesprek heb met een vrouw gaat het wel en ben ik belangstellend. Maar dan wil ik bevoorbeeld aangeven dat ik haar leuk vind, of zelfs simpelweg uitnodigen om eens een keer wat te gaan drinken of, zoals vanochtend, een bordspel te gaan spelen (ik kwam in een spellenwinkel een leuke vrouw tegen), en dan klap ik helemaal dicht en durf ik het niet.
Continu complimentjes krijgen over mijn extravertheid en enthousiasme helpt dus blijkbaar niet om toch te laten merken dat ik iemand leuk vind. Ik snap ook niet waarom ik zo bang ben voor een afwijzing, aangezien ik verder dus heel vrolijk en open ben volgens anderen.
woensdag 30 mei 2018 om 19:31
Sorry ik had nogal haast. met dominante man bedoelde ik de dominante man in bed, niet in het "dagelijks" leven.safrat schreef: ↑30-05-2018 18:23Je noemt twee fysieke kenmerken die eigenlijk niets met dominantie te maken hebben. Ik denk wel dat je die eigenschap terug kunt vinden in houding en gedrag. Je hebt zoiets als natuurlijk overwicht en gezag. Voor mij is dat dominant.
Daarnaast heb je seksueel dominant. Eigenlijk heel wat anders. Je kan weinig overwicht hebben in het dagelijks leven, maar wel seksueel dominant zijn of de wil daartoe hebben. Of andersom natuurlijk, je kan dominant zijn in het dagelijks leven en onderdanig op seksueel gebied. Je kan ook beiden zijn of je daar helemaal niet mee bezig houden.
Punt is en duizend keer nogmaals: je laat je te veel leiden door uiterlijk. Houding, eigenschappen, allerhande vaardigheden doen niet ter zake voor jou en dat is jammer. Ik denk dat je pas kans hebt als je niet langer gefocust bent op oppervlakkigheden.
Jij onderschat de rol van het uiterlijk. Als jij honderden keren wordt uitgelachen, belachelijk gemaakt door mannen, dat je genegeerd word en met de nek aangekeken wordt,dat het onmogelijk is om de aandacht te trekken van mannen en dat zo'n beetje wetenschappelijk is vastgesteld dat je een onaantrekkelijk hoofd hebt zou jij er dan niet alles aan doen om het probleem te fixen?
Dat wil niet zeggen dat ik wel vind dat je een punt hebt.