Zorgen om mijn kat
donderdag 31 mei 2018 om 00:09
Hallo,
Ik maak me erg zorgen om mijn katertje.
Vanmiddag was er nog niks met hem aan de hand, hij at nog, en speelde.
Na zijn zachte voer (rond 18u) is hij weer naar buiten gegaan.
Ik wilde mijn katten binnen roepen, de andere kwam al snel in de tuin gerend, en na een tijdje zag ik deze een beetje zielig liggen.
Normaal komt hij gelijk naar me toegelopen, maar mag hem nooit oppakken (ja, voor een aantal seconden).
Toen ik hem nogmaals riep bleef hij liggen.
Ik heb hem toen opgepakt en hij liet het gewoon toe, heb hem mee naar binnen genomen, wilde een kattensnoepje geven waar hij normaal heel gek op is, wilde hij niet.
Drinken wilde hij ook niet..
Heb ook nog gekeken of hij iets mankeerde aan z’n lijfje (wondjes etc) maar dat was niet het geval. Hij wilt alleen verder ook niet bewegen, ik heb hem dus sinds hij binnen is ook niet meer zien lopen, en nu ligt hij dus heel zielig onder mijn bed, waar hij normaal ook niet gaat liggen.
Ik ga morgen ochtend sowieso gelijk de da bellen maar ik vroeg me gewoon af of iemand dit herkent..
Ik maak me erg zorgen om mijn katertje.
Vanmiddag was er nog niks met hem aan de hand, hij at nog, en speelde.
Na zijn zachte voer (rond 18u) is hij weer naar buiten gegaan.
Ik wilde mijn katten binnen roepen, de andere kwam al snel in de tuin gerend, en na een tijdje zag ik deze een beetje zielig liggen.
Normaal komt hij gelijk naar me toegelopen, maar mag hem nooit oppakken (ja, voor een aantal seconden).
Toen ik hem nogmaals riep bleef hij liggen.
Ik heb hem toen opgepakt en hij liet het gewoon toe, heb hem mee naar binnen genomen, wilde een kattensnoepje geven waar hij normaal heel gek op is, wilde hij niet.
Drinken wilde hij ook niet..
Heb ook nog gekeken of hij iets mankeerde aan z’n lijfje (wondjes etc) maar dat was niet het geval. Hij wilt alleen verder ook niet bewegen, ik heb hem dus sinds hij binnen is ook niet meer zien lopen, en nu ligt hij dus heel zielig onder mijn bed, waar hij normaal ook niet gaat liggen.
Ik ga morgen ochtend sowieso gelijk de da bellen maar ik vroeg me gewoon af of iemand dit herkent..
donderdag 31 mei 2018 om 00:35
donderdag 31 mei 2018 om 00:46
donderdag 31 mei 2018 om 01:11
OliebolmetKrenten schreef: ↑31-05-2018 00:46Mocht je geen auto hebben dan kan de dierenambulance je ophalen en terugbrengen.
Dat doen niet alle dierenambulances en daar moet je voor betalen.
donderdag 31 mei 2018 om 06:43
Zo doe je dit normaal:
- o help, mijn katertje! Ziet er niet goed uit, ik bel NU de spoedarts
- je gaat naar de spoedarts, hopelijk valt het allemaal mee
- je neemt de kat hopelijk weer mee naar huis en zorgt dat ie alles heeft wat ie nodig heeft om de nacht door te komen
- je opent een internetbrowser en meldt je ervaringen op het Viva-forum
- gedurende de nacht ga je een paar keer kijken of het nog goed gaat met katertje
Hoe moeten wij nu vaststellen wat er aan de hand is? Zelfs een dierenarts heeft soms moeite om op basis van een telefoontje te beoordelen of iets spoed heeft of niet. Maar dat was nu niet het geval geweest, wat je beschrijft, zijn allemaal alarmbellen.
- je neemt de kat hopelijk weer mee naar huis en zorgt dat ie alles heeft wat ie nodig heeft om de nacht door te komen
- gedurende de nacht ga je een paar keer kijken of het nog goed gaat met katertje
Hoe moeten wij nu vaststellen wat er aan de hand is? Zelfs een dierenarts heeft soms moeite om op basis van een telefoontje te beoordelen of iets spoed heeft of niet. Maar dat was nu niet het geval geweest, wat je beschrijft, zijn allemaal alarmbellen.
donderdag 31 mei 2018 om 06:58
Ik ben benieuwd hoe het nu is?
Ook ik had direct onze dierenarts gebeld (zijn 24/7 bereikbaar, ook als je je alleen zorgen maakt en even wilt schakelen) en overlegd.
Een ding heb ik altijd geleerd; als je kunt zien dat je kat ziek is of pijn heeft dan is het vaak al erger dan je je kunt voorstellen. Katten zijn keihard!!
Ook ik had direct onze dierenarts gebeld (zijn 24/7 bereikbaar, ook als je je alleen zorgen maakt en even wilt schakelen) en overlegd.
Een ding heb ik altijd geleerd; als je kunt zien dat je kat ziek is of pijn heeft dan is het vaak al erger dan je je kunt voorstellen. Katten zijn keihard!!
anoniem_64ce813e59745 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 07:00
Reden: Edit
Reden: Edit
32.24% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 07:41
Izzy_ schreef: ↑31-05-2018 06:43Zo doe je dit normaal:
misschien is het de warmte!
Heb je ook buiten bakjes water staan waar hij altijd water kan drinken? Sowieso vandaag bellen, succes
donderdag 31 mei 2018 om 08:53
donderdag 31 mei 2018 om 09:18
Dit voegt niets toe aan wat iedereen al zegt, maar ik zou ook meteen de DA bellen. Die van mij heeft iig een noodnummer en de laatste keer dat ik dat nummer belde heeft de DA me wel vijf keer op het hart gedrukt dat het goed was dat ik belde en dat je dat bij twijfel altijd moet doen.
Mijn kat had toen koorts, kreeg een prikje met antibiotica en was na een paar uur weer een beetje zichzelf. Hij ging toen vanzelf weer eten en drinken.
TO, ik hoop dat je de adviezen hier hebt opgevolgd en hoop dat het goed gaat met je kat! Ben benieuwd hoe het is afgelopen...
Mijn kat had toen koorts, kreeg een prikje met antibiotica en was na een paar uur weer een beetje zichzelf. Hij ging toen vanzelf weer eten en drinken.
TO, ik hoop dat je de adviezen hier hebt opgevolgd en hoop dat het goed gaat met je kat! Ben benieuwd hoe het is afgelopen...
donderdag 31 mei 2018 om 09:41
Inderdaad. Je zou op dit forum haast geen topic durven openen vanwege alle rotreacties en verholen verwijten.
Goed dat je de da hebt gebeld to, hoop dat alles nu beter gaat. Mijn kater heeft ook op een dag zoiets raars gehad. Hij wilde niet meer opstaan en lopen en blies zelfs tegen me toen ik m aaide, heel gek. Ik was erg bang dat hij een breuk had ofzo door een ongeluk maar de dierenarts heeft hem helemaal nagekeken en er was niets aan de hand. na een halve dag begon hij weer te lopen. Hij is waarschijnlijk ergens heel erg van geschrokken dacht de dierenarts. Van een gevecht met een andere kat of hij heeft een trap ofzo gehad. Hoop dat alles mee valt!
donderdag 31 mei 2018 om 09:52
Ik denk dat mensen hier bezorgd zijn en het goed bedoelen, maar dat het er misschien niet altijd even tactisch uitkomt.
Ik kan me voorstellen dat als je misschien wat minder ervaren bent met huisdieren, je niet precies weet wat je moet doen in zo'n situatie. Maar het is ook meteen een leermoment.
Tip voor de volgende keer: je kunt altijd vrijblijvend de spoedarts om advies vragen. Hij of zij zal naar de toestand van het dier vragen en aan de hand daarvan bepalen of het dier direct moet komen of de volgende ochtend.
Ik hoop dat het goedkomt met je katertje!
Ik kan me voorstellen dat als je misschien wat minder ervaren bent met huisdieren, je niet precies weet wat je moet doen in zo'n situatie. Maar het is ook meteen een leermoment.
Tip voor de volgende keer: je kunt altijd vrijblijvend de spoedarts om advies vragen. Hij of zij zal naar de toestand van het dier vragen en aan de hand daarvan bepalen of het dier direct moet komen of de volgende ochtend.
Ik hoop dat het goedkomt met je katertje!
donderdag 31 mei 2018 om 10:15
Nou dan lees ik die heel normale reacties toch echt anders.
zitten toch echt een paar lelijke tussen. Maargoed zo gaat dat hier op het forum wel vaker!
En dat laatste hoop ik natuurlijk ook!