Dilemma Tinder
donderdag 31 mei 2018 om 08:28
Ik zit met het volgende dilemma, Tinderen (of andere date site of app) of niet, puur voor de afleiding en om te zien dat er ook nog leuke en aardige mannen bestaan dan enkel complexe en/of onbereikbare mannen.
Ter info, ik had het afgelopen jaar een ingewikkelde relatie met een complexe man. We hadden een paar maanden wat, ben ik mee gestopt vooral vanwege woede aanvallen van hem om niks. Na een paar maanden afstand probeerden we het weer vanaf begin dit jaar. Samengevat was dat een paar leuke weken, ineens boosheid bij hem om niks waarna hij in een vervelende man veranderd die eeg naarcen slecht met mij omgaat, waardoor ik afstand neem. Tijdje later gaat hij me missen, ik trap erin en het hele verhaal begint weer opnieuw.
Daar word ik stapelgek van inmiddels, de kans dat het ooit de relatie wordt die ik wil is nihil, en eigenlijk voel ik me ook wel een beetje gebruikt.
Al met al heb ik hem meegedeeld dat het niet gaat werken tussen ons en dat het voorbij is. (En nee dat is niet makkelijk want ik heb/had echt gevoelens voor hem en toch de hoop dat het ging werken tussen ons)
Ik moet hem gewoon echt los gaan laten, hoe vervelend ik dat ook vind. (En dat gaat met een beetje afleiding wel wat makkelijker)
Nu kreeg ik vd week een tip van iemand om puur voor de afleiding en compleet zonder verwachtingen weer te gaan daten. (Daten op zich is, i.m.o, vrij onschuldig, vooral als je niks verwacht)
Ik heb dus Tinder weer geïnstalleerd en heb een paar leuke gesprekken. (Alhoewel eentje is wel een beetje saai, en ik verwacht er verder ook niet zoveel van. Weet niet of ik wel durf te daten..)
En ineens slaat de twijfel weer toe, is dit wel verstandig, ga ik niet te hard, maak ik niet gewoon misbruik van anderen (heb tot nu toe enkel wat gesprekken) en vooral heb ik hier al wel zin in?
(Moet wel zeggen dat ik de afgelopen jaren sinds ik weer single was na een lange relatie erg neig op onbereikbare en/of complexe mannen te vallen, en als iemand echt interesse lijkt te hebben of aardig is tegen mij dan word ik daar, gek genoeg, erg ongemakkelijk van)
Ik heb even objectieve meningen nodig, wat is wijsheid? Gewoon doortinderen maar er niks van verwachten, of beter nog even tijd voor mezelf nemen om Mister complicated los te laten? (Ik begin overigens echt kwaad te worden hoe hij met mij omgaat. Goed teken lijkt mij)
Ter info: aan reacties dat ik een stuiterbal ben en uitgebreide analyses over mij als persoon heb ik weinig. Dat is mijn vraag simpelweg niet en dat ik soms wat neig te stuiteren weten we nu wel.
Ter info, ik had het afgelopen jaar een ingewikkelde relatie met een complexe man. We hadden een paar maanden wat, ben ik mee gestopt vooral vanwege woede aanvallen van hem om niks. Na een paar maanden afstand probeerden we het weer vanaf begin dit jaar. Samengevat was dat een paar leuke weken, ineens boosheid bij hem om niks waarna hij in een vervelende man veranderd die eeg naarcen slecht met mij omgaat, waardoor ik afstand neem. Tijdje later gaat hij me missen, ik trap erin en het hele verhaal begint weer opnieuw.
Daar word ik stapelgek van inmiddels, de kans dat het ooit de relatie wordt die ik wil is nihil, en eigenlijk voel ik me ook wel een beetje gebruikt.
Al met al heb ik hem meegedeeld dat het niet gaat werken tussen ons en dat het voorbij is. (En nee dat is niet makkelijk want ik heb/had echt gevoelens voor hem en toch de hoop dat het ging werken tussen ons)
Ik moet hem gewoon echt los gaan laten, hoe vervelend ik dat ook vind. (En dat gaat met een beetje afleiding wel wat makkelijker)
Nu kreeg ik vd week een tip van iemand om puur voor de afleiding en compleet zonder verwachtingen weer te gaan daten. (Daten op zich is, i.m.o, vrij onschuldig, vooral als je niks verwacht)
Ik heb dus Tinder weer geïnstalleerd en heb een paar leuke gesprekken. (Alhoewel eentje is wel een beetje saai, en ik verwacht er verder ook niet zoveel van. Weet niet of ik wel durf te daten..)
En ineens slaat de twijfel weer toe, is dit wel verstandig, ga ik niet te hard, maak ik niet gewoon misbruik van anderen (heb tot nu toe enkel wat gesprekken) en vooral heb ik hier al wel zin in?
(Moet wel zeggen dat ik de afgelopen jaren sinds ik weer single was na een lange relatie erg neig op onbereikbare en/of complexe mannen te vallen, en als iemand echt interesse lijkt te hebben of aardig is tegen mij dan word ik daar, gek genoeg, erg ongemakkelijk van)
Ik heb even objectieve meningen nodig, wat is wijsheid? Gewoon doortinderen maar er niks van verwachten, of beter nog even tijd voor mezelf nemen om Mister complicated los te laten? (Ik begin overigens echt kwaad te worden hoe hij met mij omgaat. Goed teken lijkt mij)
Ter info: aan reacties dat ik een stuiterbal ben en uitgebreide analyses over mij als persoon heb ik weinig. Dat is mijn vraag simpelweg niet en dat ik soms wat neig te stuiteren weten we nu wel.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 08:33
10.03% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 11:18
Tinder, Lexa, Relatieplanet, ik vond het allemaal helemaal leuk!
Maar ik zat er zonder ook maar een enkele verwachting te hebben
Zoals ik eerder al zei, als je graag een relatie wilt, dan weet ik niet of dat soort sites geschrikt zijn voor dit moment
Mijn vriend vond ik uiteindelijk niet op 1 van deze sites maar gewoon in het wild
Maar ik zat er zonder ook maar een enkele verwachting te hebben
Zoals ik eerder al zei, als je graag een relatie wilt, dan weet ik niet of dat soort sites geschrikt zijn voor dit moment
Mijn vriend vond ik uiteindelijk niet op 1 van deze sites maar gewoon in het wild
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 31 mei 2018 om 11:27
Joh. Ga gewoon een keer koffie drinken in de stad met die ene van Tinder die zo saai is qua gesprekken. En dan ook duidelijk afspreken dat het niet meer is dan koffie (met gebak) om een uur of 2 's middags en dat jij om 5 uur echt ervandoor moet wegens een andere afspraak.
En dan ook echt die saaie nemen waarmee het gesprek niet loopt. Kan heel leerzaam zijn (voor beide) want als hij in het echt ook zo saai is, dan ben je na een half uur weg. Maar blijkt dit zo'n type te zijn die wel normaal sociaal ontwikkeld is en een heel leuk gesprek kan voeren wanneer die een real life persoon tegenover zich heeft waarbij hij de gezichtsuitdrukking, intonaties en andere non-verbale signalen kan lezen, dan heb je een leuke middag met een eventueel interessant persoon.
Vergeet niet, Tinder is niet meer dan one-liners aan teksten lezen die met tussenpozen van meer dan een minuut eens binnenkomen. Dat is niet een manier voor gezond communiceren.
En dan ook echt die saaie nemen waarmee het gesprek niet loopt. Kan heel leerzaam zijn (voor beide) want als hij in het echt ook zo saai is, dan ben je na een half uur weg. Maar blijkt dit zo'n type te zijn die wel normaal sociaal ontwikkeld is en een heel leuk gesprek kan voeren wanneer die een real life persoon tegenover zich heeft waarbij hij de gezichtsuitdrukking, intonaties en andere non-verbale signalen kan lezen, dan heb je een leuke middag met een eventueel interessant persoon.
Vergeet niet, Tinder is niet meer dan one-liners aan teksten lezen die met tussenpozen van meer dan een minuut eens binnenkomen. Dat is niet een manier voor gezond communiceren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 31 mei 2018 om 11:29
Maar nu heb je dus een soort stappenplan ofzo voor jezelf ontwikkeld? Laat het gewoon los, date en klets gewoon zonder verwachtingen..phoebe24 schreef: ↑31-05-2018 11:13Nou nu wil ik nog even helemaal niks meer dan een fling maar mezelf juist leren om het gewoon ongecompliceerd zonder verwachting leuk te hebben.
Ik heb het ineens door geloof ik. Belangrijk voor mij is denk ik:
-net als in RL als je iemand aanspreekt: het eerst even een tijdje alleen bij small talk houden (dacht dat ik daar niet goed in was maar in het echt lukt het dus waarom niet op tinder)
-Blijven peilen of ik alarmbellen voel
-Goed in de gaten houden of ik iets leuk vind, zodra het niet meer leuk is: kappen
-niet te snel gaan
En mocht bovenstaande niet lukken of ik heb geen zin kan ik natuurlijk ermee kappen.
Btw wat is jullie mening over date sites ten opzichte van Tinder?
Mijn ervaring is dat het allemaal hetzelfde is maar dat is misschien wat kort door de bocht. (En betaalsites zie ik niet helemaal zitten)
donderdag 31 mei 2018 om 11:33
Jaw:
Ik weet alleen niet of ik me comfortabel voel bij dit idee, maar misschien is het daarom juist een uitdaging. (The main reason voor mij om weer te tinderen/daten)
Summerdance: hoppa, ik heb hem. Jij had het leuk omdat je geen verwachtingen had en vermoedelijk niet de neiging controle te willen hebben.
Ik realiseer me inmiddels dat ik tot nu toe het tegenovergestelde was.
Als ik geen zin heb omdat anders te doen dan moet ik simpelweg niet gaan daten begin ik te snappen.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 11:45
27.67% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 11:44
Dat vond ik ook...
Kijk normaal zou ik op dit moment, dat ik me oncomfortabel begin te voelen, mezelf wijsmaken dat ik er niet aan toe ben enz. (En dat hoopte ik stiekem hier ook te horen
Maar ik begin te vermoeden dat ik misschien een x niet weg moet rennen en een x uit mn comfortzone moet stappen.
Ha dan heb ik al wel een kandidaat, die zei al snel dat hij me wilde ontmoeten maar dat kaatste ik meteen af als in te snel. (Mjah over 3 maanden durf ik het vermoedelijk niet ineens wel)
donderdag 31 mei 2018 om 14:33
donderdag 31 mei 2018 om 14:40
Dit vind ik een goede.viva-amber schreef: ↑31-05-2018 14:33Ik zou eerst meneer niet zo leuk en dat weet je eigenlijk al heel lang echt loslaten want dit is vooral extra drama maken wanneer je het door elkaar gooit.
Echter i.m.o kan het een wel met het ander gecombineerd worden.
Kijk meneer drama dat is al een jaar drama en aantrekken, afstoten. Door zijn gedrag naar mij toe worden gevoelens van mijn kant steeds minder, dus of ik daar nou nog maanden mee bezig ben om dat los te laten, denk het niet.
Ik heb hem nog een kans gegeven, is niet gelukt, punt.
En onschuldig daten/koffie drinken dat is nog verre af van een relatie begin ik in te zien.
Maar goed dan moet ik het niet door mekaar gooien, dat klopt.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 15:51
11.26% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 14:51
Nou meneer niet zo leuk zal zeker drama maken wanneer hij ontdekt dat jij aan het daten bent terwijl je het met hem niet hebt afgesloten.
Ik denk ook dat het op deze manier steeds onduidelijker wordt wat jij nou eigenlijk wil en hoe je dat bereikt.
Je moet van zelf leren om zonder wensen/verwachtingen te date....waarom moet je dat eigenlijk?
Ik denk dat het er eerder om gaat dat je je eigen wensen en verwachtingen nu eens serieus neemt en er ook naar handelt ipv je te verstoppen in losbandigheid. Niet dat over dat laatste een oordeel heb mocht je daar echt plezier aanbleven maar zo komt het niet over.
Ik denk ook dat het op deze manier steeds onduidelijker wordt wat jij nou eigenlijk wil en hoe je dat bereikt.
Je moet van zelf leren om zonder wensen/verwachtingen te date....waarom moet je dat eigenlijk?
Ik denk dat het er eerder om gaat dat je je eigen wensen en verwachtingen nu eens serieus neemt en er ook naar handelt ipv je te verstoppen in losbandigheid. Niet dat over dat laatste een oordeel heb mocht je daar echt plezier aanbleven maar zo komt het niet over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 31 mei 2018 om 15:05
Dat denk ik ook.viva-amber schreef: ↑31-05-2018 14:51Ik denk dat het er eerder om gaat dat je je eigen wensen en verwachtingen nu eens serieus neemt en er ook naar handelt ipv je te verstoppen in losbandigheid. Niet dat over dat laatste een oordeel heb mocht je daar echt plezier aanbleven maar zo komt het niet over.
Ik heb de indruk dat je jezelf van alles probeert wijs te maken om maar niet ècht naar jezelf te hoeven kijken en met jezelf aan de slag te gaan.
Ik lees een heleboel onzinnige redenen, smoesjes en omslachtige argumenten om jezelf te overtuigen om dingen te gaan doen waarvan je best weet dat ze helemaal niet slim en constructief zijn, maar waarmee je wel de aandacht van je werkelijke problemen afleidt.
Begin nou eens met jezelf serieus te nemen. Neem rust en tijd om je echte wensen en verwachtingen op een rijtje te krijgen en hoe je eraan kunt werken om dat te verwezenlijken. Dat je daarvoor jezelf niet bloot moet gaan stellen aan de 'risico's' en de rollercoaster van Tinder hoef ik je niet te vertellen.
Maar goed, aangezien dit allemaal buiten jouw gewenste vraagkader valt, zal ik er verder niet over uitweiden. Doe ermee wat je wilt.
donderdag 31 mei 2018 om 15:24
Op zichzelf is er ook niets mis mee om even door te blijven experimenteren en de neus een paar keer flink te stoten. Experimenteren is ontzettend leerzaam.OopjenCoppit schreef: ↑31-05-2018 15:05..............
Begin nou eens met jezelf serieus te nemen. Neem rust en tijd om je echte wensen en verwachtingen op een rijtje te krijgen en hoe je eraan kunt werken om dat te verwezenlijken. Dat je daarvoor jezelf niet bloot moet gaan stellen aan de 'risico's' en de rollercoaster van Tinder hoef ik je niet te vertellen.
....
Op een gegeven moment krijgt ze er echt wel genoeg van om dan te besluiten wat ze echt wil!
donderdag 31 mei 2018 om 15:29
Tinder is gewoon een van de vele manieren om mensen te ontmoeten. Je kan tenslotte ook naar een café of een supermarkt gaan en daar iemand aanspreken die er leuk uitziet. Het resultaat is hetzelfde, je maakt contact met iemand die je verder totaal niet kent en je ziet wel of dat contact verder de moeite waard is.
Met Tinder echter hoef je jouw huis niet uit en zijn er vele malen meer gezichten beschikbaar die ook open staan voor wederzijds contact dan wanneer je het in een supermarkt zou doen. (even aangenomen dat men op Tinder staat om contact te leggen met iemand)
Daarnaast heeft zoiets als Tinder het voordeel dat de personen die de moeite nemen om een profieltekst in te vullen, vaker ook serieus zoekende zijn naar iemand die past bij hun profieltekst. Diegene die totaal geen profieltekst invullen, die zijn niet serieus en zijn daardoor ook te vergelijken met elk willekeurig gezicht in de menigte en kan je desgewenst gewoon overslaan als zijnde niet serieus genoeg wanneer je serieus zoekt.
Voor de rest is alles speculatie. Doe wat jou op dat moment leuk lijkt. Met een beetje nadenken voorkom je dat je domme dingen doet die verkeerd gaan en waar je spijt van kan krijgen.
Leer jezelf aan niet zo koppig jezelf in iets vast te bijten omdat jij vindt dat iets moet lukken, simpelweg doordat jij er energie in stopt of omdat jouw gevoel dat zegt dat dat moet.
Denk niet dat er allemaal regeltjes zijn die, als je die allemaal maar nauwgezet volgt, je bij het juiste dingetje brengen. Ook hier geldt, voor elke Forumpersoon die met een regel komt zijn er ontelbare anderen waarvoor die regel totaal niet opgaat of andere uitzonderingen. Je kunt wel zeggen, luister naar je gevoel; maar wanneer je gevoel je al vaker in de ellende heeft gebracht is het misschien verstandig om je verstand mee te laten spreken en visa versa.
En blijf niet ellenlang chatten via Tinder, dat bouwt luchtkastelen en valse verwachtingen. Gewoon Real life zo snel mogelijk een keer ergens veilig een drankje doen. Is het niets, meteen melden en door. Lijkt het wel wat, kan je dat ook laten weten en dan pas kan je bij de volgende afspraak gaan spreken over een date.
Met Tinder echter hoef je jouw huis niet uit en zijn er vele malen meer gezichten beschikbaar die ook open staan voor wederzijds contact dan wanneer je het in een supermarkt zou doen. (even aangenomen dat men op Tinder staat om contact te leggen met iemand)
Daarnaast heeft zoiets als Tinder het voordeel dat de personen die de moeite nemen om een profieltekst in te vullen, vaker ook serieus zoekende zijn naar iemand die past bij hun profieltekst. Diegene die totaal geen profieltekst invullen, die zijn niet serieus en zijn daardoor ook te vergelijken met elk willekeurig gezicht in de menigte en kan je desgewenst gewoon overslaan als zijnde niet serieus genoeg wanneer je serieus zoekt.
Voor de rest is alles speculatie. Doe wat jou op dat moment leuk lijkt. Met een beetje nadenken voorkom je dat je domme dingen doet die verkeerd gaan en waar je spijt van kan krijgen.
Leer jezelf aan niet zo koppig jezelf in iets vast te bijten omdat jij vindt dat iets moet lukken, simpelweg doordat jij er energie in stopt of omdat jouw gevoel dat zegt dat dat moet.
Denk niet dat er allemaal regeltjes zijn die, als je die allemaal maar nauwgezet volgt, je bij het juiste dingetje brengen. Ook hier geldt, voor elke Forumpersoon die met een regel komt zijn er ontelbare anderen waarvoor die regel totaal niet opgaat of andere uitzonderingen. Je kunt wel zeggen, luister naar je gevoel; maar wanneer je gevoel je al vaker in de ellende heeft gebracht is het misschien verstandig om je verstand mee te laten spreken en visa versa.
En blijf niet ellenlang chatten via Tinder, dat bouwt luchtkastelen en valse verwachtingen. Gewoon Real life zo snel mogelijk een keer ergens veilig een drankje doen. Is het niets, meteen melden en door. Lijkt het wel wat, kan je dat ook laten weten en dan pas kan je bij de volgende afspraak gaan spreken over een date.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 31 mei 2018 om 15:31
Klopt. zo leert men na een tijdje ook dat het type persoon waar men elke keer weer voor gaat misschien wel totaal niet geschikt is, hoe lekker het er ook uitziet.
donderdag 31 mei 2018 om 15:41
Eens, maar ik heb niet de indruk dat dit de functie van experimenteren heeft. Dit patroon volgt TO (gezien haar forumgeschiedenis) al heel lang.
Het lijkt meer op vermijding dan een leerproces.
Bovendien heb ik het idee dat er andere drijfveren aan ten grondslag liggen dan experimenteren in de liefde: Het lijkt meer te gaan om het opvullen van een innerlijke leegte, het opkrikken van een wankel zelfbeeld en het sussen van een knagend gevoel alleen over te blijven.
Alleen lepelt TO steeds andere argumenten op om zichzelf voor te houden dat het niet om deze gaat.
donderdag 31 mei 2018 om 16:03
Dan heeft ie lekker pech.viva-amber schreef: ↑31-05-2018 14:51Nou meneer niet zo leuk zal zeker drama maken wanneer hij ontdekt dat jij aan het daten bent terwijl je het met hem niet hebt afgesloten.
Zoals ik al twee keer gezegd heb, ik heb het dus wel afgesloten. Ik ben duidelijk geweest dat en waarom ik dit niet meer wil en het niet gaat werken tussen ons.
Verder, wat wil je dat ik zeg...
Ieder topic wat ik open dezelfde discussie met jou en je apengatje.
Lekker makkelijk maar goed jullie hebben gewoon helemaal gelijk hoor...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 18:32
32.09% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 16:05
Daar zit ik ook een beetje mee eerlijk gezegd.AeonOfWinter schreef: ↑31-05-2018 15:17Alvast een nieuw paar schoenen voordat je klaar bent met je drama-meneer. Leuk voor je potentiële nieuwe fling.
Maar goed koffie drinken met iemand is niet meteen een serieuze relatie aan gaan...
En misschien ga ik ook wel een beetje hard..
Maar ik word zo moe van mezelf steeds tegenkomen eerlijk gezegd...
donderdag 31 mei 2018 om 16:12
Mijn (ik neem aan dat je het over mij hebt) woorden aan jou waren geenszins een aanval, dus het is niet nodig je te verdedigen Phoebe.phoebe24 schreef: ↑31-05-2018 16:03Verder ga ik mij niet verantwoorden of überhaupt in op het oordeel (niet van jou maar van weetnaamffniet) dat ik totaal niet naar mezelf kijk/aan mezelf werk. Dat ik het in dit topic daar niet over wil hebben is geen bewijs dat dat niet zo is.
Dit is een openbaar forum waar ik geen zin heb om het daar met wildvreemden over te hebben.
Ik vind ook niet dat ik dat hier hoef te bewijzen en dat ga ik dus ook niet doen.
Ze zijn geschreven met de beste bedoelingen en zoals ik al zei: doe ermee wat je wilt. Of niet, als je dat liever hebt.
donderdag 31 mei 2018 om 16:44
Dat komt omdat je nooit echt naar jezelf luisterde
Je roept, niet lullig bedoeld maar ook hier, ik voel me gebruikt
Lieverd, dat kan alleen als je jezelf LAAT gebruiken
Daarom zeg ik ook al meerdere keren
Weet wat je wilt in een relatie/fling/FWB weet ik veel en handel daar naar
Maar zolang je foutjes van potentiële mannen blijft wegpoetsen, dan blijf je jezelf steeds weer tegenkomen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 31 mei 2018 om 17:12
Dank je.Summerdance schreef: ↑31-05-2018 16:44Dat komt omdat je nooit echt naar jezelf luisterde
Je roept, niet lullig bedoeld maar ook hier, ik voel me gebruikt
Lieverd, dat kan alleen als je jezelf LAAT gebruiken
Daarom zeg ik ook al meerdere keren
Weet wat je wilt in een relatie/fling/FWB weet ik veel en handel daar naar
Maar zolang je foutjes van potentiële mannen blijft wegpoetsen, dan blijf je jezelf steeds weer tegenkomen
Het klopt wat je zegt.
Ik weet op dit moment eigenlijk totaal niet wat ik wil, (in ieder geval even geen relatie of gedate geloof ik), ik ga misschien wat te snel.
Thnx
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 18:26
5.32% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 17:26
Wanneer je geen relatie of gedate wil, en je denkt dat Tinder daar voor is, dan moet je inderdaad geen Tinder gaan gebruiken.
Wanneer je Tinder echter ziet als nog een manier om kennis te maken met mensen, dan kan je er wel gebruik van maken.
donderdag 31 mei 2018 om 17:45
Therapie al overwogen?
Ik bedoel het lijkt erop dat meneer niet zo leuk bepaalt dat jullie nog contact hebben terwijl jij dat niet wil. Je bent volwassen en toch laat je het je allemaal maar overkomen zonder een echte keuze te maken. Wanneer je niet weet wat je wil, is het dan geen tijd omdat te gaan onderzoeken?
IPV steeds maar dingen van jezelf moeten die contraproductief zijn en een vlucht voor de werkelijkheid.
Ik bedoel het lijkt erop dat meneer niet zo leuk bepaalt dat jullie nog contact hebben terwijl jij dat niet wil. Je bent volwassen en toch laat je het je allemaal maar overkomen zonder een echte keuze te maken. Wanneer je niet weet wat je wil, is het dan geen tijd omdat te gaan onderzoeken?
IPV steeds maar dingen van jezelf moeten die contraproductief zijn en een vlucht voor de werkelijkheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 31 mei 2018 om 18:30