Instappen met Prioriteit Ryanair

01-06-2018 20:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Om mijn handbagage mee in het vliegtuig te kunnen nemen en niet bij de bagageband te hoeven wachten, heb ik Instappen met Prioriteit aangeschaft. Voor 2 van de 4 klanten in eenzelfde boeking, omdat we hier qua bagage genoeg aan hebben en het stiekem toch best een duur grapje is zo bij elkaar. Tijdens het bestellen was dit geen probleem. Nu lees ik achteraf op de site van Ryanair: "bij aankoop van Instappen met Prioriteit wordt dit toegevoegd aan alle klanten in de boeking". Raar dat het tijdens het boeken gewoon voor maar 2 van de 4 personen te selecteren was. Hoe zit het nu? Kunnen we nog voor verrassingen komen te staan? Iemand ervaring hiermee?
Voor hoeveel personen heb je betaald en wat staat er per persoon op de boarding pas?
Prioriteit is wel gewoon voor 2 personen betaald, zoals ik had geselecteerd. Nog geen boarding pass, kunnen nog niet inchecken zonder ook daarvoor extra te betalen.
Bij de boeking moet dit toch te zien zijn?
Ja, bij de boeking staat het precies wat ik heb geselecteerd en waarvoor ik heb betaald. Dat klopt dus. Maar op hun site zeggen ze iets anders. Ik heb dus geen zin om er later achter te komen dat die andere twee alsnog Instappen met Prioriteit moeten kopen.
Dat is wel raar. Ik kan dat trouwens op de site nergens vinden.
Met hun nieuwe bagage regels moet je wel rekening houden dat meer mensen kiezen voor priority.

Bij onze vlucht vlogen minstens 50 a 80 mensen priority. Wij niet overigens. Maar het viel mij toen op.
Flamingooo schreef:
01-06-2018 20:58
Ja, bij de boeking staat het precies wat ik heb geselecteerd en waarvoor ik heb betaald. Dat klopt dus. Maar op hun site zeggen ze iets anders. Ik heb dus geen zin om er later achter te komen dat die andere twee alsnog Instappen met Prioriteit moeten kopen.
Ik persoonlijk denk dat het een standaard zin is. Als je qua prijs voor 2 hebt betaald, denk ik niet dat je later hoeft bij te betalen. Daar hebben ze bij de gate helemaal geen tijd voor.
dolfje schreef:
01-06-2018 21:09
Dat is wel raar. Ik kan dat trouwens op de site nergens vinden.
Ik las het bij Veelgestelde vragen.
Ik heb laatst met Ryanair gevlogen en toen waren er 2 stellen waarvan de mannen prioriteit hadden geboekt en de vrouwen niet.
De mannen mochten dus in de priority rij en de vrouwen niet.
Gele_Suikerspin schreef:
01-06-2018 21:13
Met hun nieuwe bagage regels moet je wel rekening houden dat meer mensen kiezen voor priority.

Bij onze vlucht vlogen minstens 50 a 80 mensen priority. Wij niet overigens. Maar het viel mij toen op.
Ja, dat geloof ik. Opzich hoeven we ook niet snel het vliegtuig in of zo allemaal. Als we onze handbagage maar mee het vliegtuig in kunnen nemen.
Gele_Suikerspin schreef:
01-06-2018 21:15
Ik persoonlijk denk dat het een standaard zin is. Als je qua prijs voor 2 hebt betaald, denk ik niet dat je later hoeft bij te betalen. Daar hebben ze bij de gate helemaal geen tijd voor.
Je kunt niet eens bij betalen op dat moment; je kunt gewoon niet met zijn vieren samen instappen
Ik heb ook priority gevlogen bij Ryanair en beide keren (heen en terugvlucht) lag mijn koffer al op de bagageband toen ik aan kwam lopen. Op een vliegveld stond ik binnen nog geen 45 minuten buiten bij de bushalte voor de bus naar m'n hotel en op Eindhoven stond ik toch bijna zeker 45 minuten in de rij voor paspoortcontrole om het land weer in te mogen als Nederlandse.

En wel balen zeg dat er waarschijnlijk is misgegaan met het boeken want nu kun je wellicht niet bij elkaar zitten.
Jullie nemen met z´n vieren dus maar twee stuks handbagage (excl. een kleine tas) mee?
Zijn de andere twee personen in de boeking soms kinderen?
TsumTsum schreef:
01-06-2018 21:35
Ik heb ook priority gevlogen bij Ryanair en beide keren (heen en terugvlucht) lag mijn koffer al op de bagageband toen ik aan kwam lopen. op Eindhoven stond ik toch bijna zeker 45 minuten in de rij voor paspoortcontrole om het land weer in te mogen als Nederlandse.
Dat is toch wel buitengewoon bijzonder. In de eerste plaats kom je eerst bij de bagageband en ik heb al tientallen keren gevlogen vanaf Eindhoven en werkelijk nog nooit in wat voor rij dan ook gestaan voor douanecontrole.
IJskoffie* schreef:
01-06-2018 21:41
Jullie nemen met z´n vieren dus maar twee stuks handbagage (excl. een kleine tas) mee?
Zijn de andere twee personen in de boeking soms kinderen?
Nee, alle vier volwassenen. We gaan maar twee nachten weg, dus niet veel nodig.
TsumTsum schreef:
01-06-2018 21:35

En wel balen zeg dat er waarschijnlijk is misgegaan met het boeken want nu kun je wellicht niet bij elkaar zitten.
Dat zit je toch niet als je dat niet van te voren boekt en betaald.
girasole3 schreef:
01-06-2018 21:49
Dat is toch wel buitengewoon bijzonder. In de eerste plaats kom je eerst bij de bagageband en ik heb al tientallen keren gevlogen vanaf Eindhoven en werkelijk nog nooit in wat voor rij dan ook gestaan voor douanecontrole.
Ik ook of je moet uit Engeland komen.
girasole3 schreef:
01-06-2018 21:49
Hoezo bijzonder? Ik kwam terug uit Londen.
Dan stap je toch apart van elkaar in? De twee met prioriteit eerst en de andere twee komen later met se meute. Leg elk je jas op een tweede stoel en jullie zitten gewoon bij elkaar (of werkt Ryanair tegenwoordig met toegewezen stoelen?).

Ik snap de stress niet. Zo lang zal je vlucht ook al niet zijn, dus dat vliegtuig is een soort bus waar je nauwelijks tijd in doorbrengt.
Erizon schreef:
01-06-2018 22:08
Dan stap je toch apart van elkaar in? De twee met prioriteit eerst en de andere twee komen later met se meute. Leg elk je jas op een tweede stoel en jullie zitten gewoon bij elkaar (of werkt Ryanair tegenwoordig met toegewezen stoelen?).
Al jaaaaaaaaaren :proud:
Dan is het nog langer geleden dan ik dacht dat ik ermee gevlogen heb :-D
Een van de redenen waarom priority boekte bij Ryanair was dat ik een stoel kon kiezen. Komen er 2 meiden naast me zitten en zegt er een "We kunnen van stoel wisselen hoor als je liever aan het gangpad zit, vind uit het raam kijken altijd wel leuk". Mijn antwoord: "Ik ook, daarom zit ik hier." :facepalm:
Het was een stoelendans toen wij in januari met Ryanair vlogen. Heel irritant.
Toen we in maart vlogen werd er omgeroepen dat iedereen moest blijven zitten waar hij zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven