Vertrokken na 14 jaar
donderdag 31 mei 2018 om 22:52
Na heel wat verhalen gelezen te hebben, en dat van je afschrijven schijnt te helpen, doe ik hierbij ook een poging...
Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
anoniem_370484 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 00:38
Reden: Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
Reden: Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
89.65% gewijzigd
zaterdag 2 juni 2018 om 10:03
zaterdag 2 juni 2018 om 10:11
@appelientjex Klopt, mijn zwager vertelde dat ook...tijdens ruzies moet er uiteindelijk worden gecommuniceerd...hij vertelde mij zelfs dat hij dat soms bewust triggerde met iets kleins, zodat er een reden was om even aan de tafel te zitten. Vond het bijzonder toen hij dat zij, maar zie er inderdaad wel wat in... Maar ja, zelfs nu ze weg is zie ik niet dat we ruzie hebben...
Vlak toen ze vertrok hebben we 5 minuten of zo 'gepraat', maar goed, ik was op dat moment boos/geschrokken/teleurgesteld mede doordat ze aangaf er al een tijd mee bezig te zijn en zelfs al het e.e.a. in werking had gezet zoals het overplaatsen vanuit haar werk zodat ze daarachter meteen kan werken. Ben ik dan zo blind geweest? Of heeft ze het zo goed kunnen verbergen? Ik weet het echt niet. In dat geval...heb ik haar dan zo hard gemaakt en een robot van haar gemaakt? denk het ook niet...ik kan we eigenlijk niets anders voorstellen dat er een ander moet zijn, maar ze zegt zelf van niet. Het is gewoon over, ze voelt niets meer voor me en wilt niet meer terugkomen samenwonen, zei nog dat ik met haar mee wilde, maar dat wilde ze niet. We hebben 'ineens' niets meer met elkaar gemeen. Dus ik laat haar nu maar met rust, die tijd wil ik haar natuurlijk geven, ondanks dat ik denk dat ze daarachter 'vrolijk' haar ding nu is aan het doen. Ik ga er vanuit dat ze eind volgende week wel iets laat weten, aankomende week heeft ze vrij gekregen, maar daarna zal ze toch ook wel weer moeten werken.
Vlak toen ze vertrok hebben we 5 minuten of zo 'gepraat', maar goed, ik was op dat moment boos/geschrokken/teleurgesteld mede doordat ze aangaf er al een tijd mee bezig te zijn en zelfs al het e.e.a. in werking had gezet zoals het overplaatsen vanuit haar werk zodat ze daarachter meteen kan werken. Ben ik dan zo blind geweest? Of heeft ze het zo goed kunnen verbergen? Ik weet het echt niet. In dat geval...heb ik haar dan zo hard gemaakt en een robot van haar gemaakt? denk het ook niet...ik kan we eigenlijk niets anders voorstellen dat er een ander moet zijn, maar ze zegt zelf van niet. Het is gewoon over, ze voelt niets meer voor me en wilt niet meer terugkomen samenwonen, zei nog dat ik met haar mee wilde, maar dat wilde ze niet. We hebben 'ineens' niets meer met elkaar gemeen. Dus ik laat haar nu maar met rust, die tijd wil ik haar natuurlijk geven, ondanks dat ik denk dat ze daarachter 'vrolijk' haar ding nu is aan het doen. Ik ga er vanuit dat ze eind volgende week wel iets laat weten, aankomende week heeft ze vrij gekregen, maar daarna zal ze toch ook wel weer moeten werken.
zaterdag 2 juni 2018 om 10:39
@appelientjex Nee, ik hoop er zeker geen genoegen mee te nemen...maar ze zegt nu niets...ik heb haar zojuist dan toch maar nog eens een bericht gestuurd, met de vraag of ze echt eens wilt nadenken over wat de echte reden is om zo 'ineens' dit besluit zo drastisch en afstandelijk te nemen. En kon het niet laten...Heb ook gezegd dat ik haar telkens online zie op WhatsApp en dat ze wellicht ook met mij eens zoveel 'gepraat' zou kunnen hebben...maar daar reageerde ze snel op door te zeggen dat ze het 'nieuws' ook al in haar familie had verspreid en dat ze veel berichtjes kreeg. Dat wist ik al, een oom van haar belde mij gisteren ook al even op, wat erg fijn was, maar kwam totaal niet uit m'n woorden doordat ik meteen dichtklapte en begon te janken. Dat ze veel berichtjes krijgt van ooms en tantes zal best...maar om 4 uur s'nachts....? Eerlijk gezegd zou ik het fijn vinden als ze zegt dat ze een ander heeft, dan hoop ik oprecht dat ze gelukkig wordt en voor mij zou dat de 'druppel' zijn, want 'vreemd' gaan in een relatie vind ik echt niet kunnen.
zaterdag 2 juni 2018 om 10:52
Met verbazing lees ik hier alle reacties met als boodschap 'niet gek dat ze weg is gegaan, zo'n saai leven' etc. Mijn man en ik zitten in onze vrije tijd vrijwel altijd achter de computer, voornamelijk te gamen. We gamen dan wel samen, en vaak met meer vrienden erbij...maar dat is wat we graag doen. Veel mensen zullen dat dodelijk saai vinden, maar als dat je hobby is, zie ik daar echt weinig mis mee.
Super vervelend TO. Het klinkt alsof jij gewoon heel tevreden was met de gang van zaken, er weinig ruzie was dus dat alles lekker voortkabbelde...Soms is het wel goed om even te checken of de ander ook nog tevreden is met dat 'voortkabbelen' of dat diegene iets extra's zoekt. Verlaten worden is super zwaar, en alle onduidelijkheid die daarbij komt kijken ook. Hopelijk krijg je nog je antwoorden, maar wees ook bereid om je neer te leggen bij de huidige status, zonder dat je nog iets hoort van het hoe en waarom.
Super vervelend TO. Het klinkt alsof jij gewoon heel tevreden was met de gang van zaken, er weinig ruzie was dus dat alles lekker voortkabbelde...Soms is het wel goed om even te checken of de ander ook nog tevreden is met dat 'voortkabbelen' of dat diegene iets extra's zoekt. Verlaten worden is super zwaar, en alle onduidelijkheid die daarbij komt kijken ook. Hopelijk krijg je nog je antwoorden, maar wees ook bereid om je neer te leggen bij de huidige status, zonder dat je nog iets hoort van het hoe en waarom.
zaterdag 2 juni 2018 om 11:05
Als ik het zo lees is de relatiecrisis van zo'n twee jaar terug bij haar nooit helemaal overgegaan.
De breuk komt voor jou nu heel onverwacht en dat is hard voor jou.
Voor haar daarentegen was het al even duidelijk dat het ze je zou verlaten.
Ze heeft dan ook alles kunnen voorbereiden.
Dat ze nu zo hard is, kan komen doordat ze qua het verwerken van de relatie al veel verder staat. Voor haar is het geen verrassing.
Ik zou niet gaan hopen op een goede verklaring van haar kant uit over waarom het nu gedaan is.
Mij lijkt het dat je je nu op jezelf beter kan concentreren.
Wat wil jij naar de toekomst toe?
Zijn er hobby's die je weer kan opnemen?
Hoe is jou sociaal netwerk?
Kan je misschien praten met je familie/vrienden over de breuk?
De komende periode gaat lastig worden, dus je zoekt best methode die jou helpen om met de breuk om te gaan.
De breuk komt voor jou nu heel onverwacht en dat is hard voor jou.
Voor haar daarentegen was het al even duidelijk dat het ze je zou verlaten.
Ze heeft dan ook alles kunnen voorbereiden.
Dat ze nu zo hard is, kan komen doordat ze qua het verwerken van de relatie al veel verder staat. Voor haar is het geen verrassing.
Ik zou niet gaan hopen op een goede verklaring van haar kant uit over waarom het nu gedaan is.
Mij lijkt het dat je je nu op jezelf beter kan concentreren.
Wat wil jij naar de toekomst toe?
Zijn er hobby's die je weer kan opnemen?
Hoe is jou sociaal netwerk?
Kan je misschien praten met je familie/vrienden over de breuk?
De komende periode gaat lastig worden, dus je zoekt best methode die jou helpen om met de breuk om te gaan.
zaterdag 2 juni 2018 om 11:06
Nu ga alleen in op de inhoud TO. Je kan ook boos worden op betrekkingsniveau: dat ze alle recht heeft om het uit te maken, maar niet de manier waarop. Dat ze uit het niets weggaat, en niet eerder het gesprek is aangegaan. Dat ze alles achter je rug om heeft gedaan. Dat jullie geen kans hebben gekregen om eraan te werken. Dat ze oneerlijk en sneaky te werk is gegaan. Dat ze gewoon open het gesprek aan had moeten gaan, met dat er iets moet veranderen omdat ze ongelukkig is. Etc. DAAR gaat het om.
zaterdag 2 juni 2018 om 11:09
@padme84 Dank je! Doet me goed te horen dat er dus toch ook wel andere stellen zijn die zo min of meer zoals ons leven. Je zegt dat het goed is om te checken of iedereen nog tevreden is...maar hoe dan?... ik bedoel, ik vraag echt heel vaak (weliswaar zijn dit natuurlijk van die korte 'tussendoor' vraagjes, dus niet dat we aan de tafel zitten om uitgebreid te praten), alles goed schatje, hou je nog van me, de 'standaard' vragen waarop altijd positief wordt gereageerd. Of is het echt de 'bedoeling' dat je zegt, kom schat, we gaan nu aan tafel zitten om te praten over onze relatie.... vind dat zo vreemd...net alsof als ik dat zeg omdat ik iets te vertellen heb...en dat heb ik dan niet...ik zie namelijk niet echt problemen, ja goed, als ze nu echt perse terug wilt verhuizen dan hoefde ze dat ook maar aan te geven.
Vanmiddag ga ik sinds jaren weer eens een stuk fietsen met m'n zwager, zo eerst eens kijken of de bandjes nog wel vol zitten.
Vanmiddag ga ik sinds jaren weer eens een stuk fietsen met m'n zwager, zo eerst eens kijken of de bandjes nog wel vol zitten.
zaterdag 2 juni 2018 om 11:20
@appelientjex Inderdaad! Hoe jij het zegt is het precies. Ik denk dat ik haar reactie nu nog even afwacht op mijn laatste verstuurde bericht, wil ook niet te opdringerig zijn, ze wilt even rust, dat gun ik haar. Maar deze vragen wil ik haar zeker nog stellen. In het 5 minuten gesprek vroeg ik wel waarom ze dit niet eerder had aangegeven...maar volgens haar veranderd er niets (zo af en toe wilt ze meer dingen gaan doen, wat ik volkomen begrijp) en dat we 14 jaar eraan geprobeerd hebben te werken....vond dat nogal een vreemde opmerking, alsof we al vanaf dag 1 'problemen' zouden hebben. Nee, ongeveer 4 jaar geleden begon er wel het e.e.a. te spelen m.b.t. terug verhuizen...mede door de gezondheid van haar vader, wat zeer begrijpelijk was, maar ook toen konden we niet direct verhuizen en wat later vonden we hier weer een boerderij waar ze enthousiast over was dus werkte we daar weer voor...beetje ping-pong effect denk ik...
zaterdag 2 juni 2018 om 12:21
Lieve TO,
Wat een narigheid!
Stop eens met het bijhouden en bedenken met wie ze allemaal appt. Heb je echt geen bal aan, alleen maar moeilijk. Je kan die functie "laatst gezien" uitschakelen.
Je krijgt nu toch geen antwoorden, moet je ook niet willen via whatsapp!
Ga lekker een groente/fruit smoothie maken dat je wat vitamines binnen krijgt, dan krijg je in ieder geval nog iets binnen.
Goed dat je gaat fietsen, probeer het even van je af te trappen!
Sterkte TO, het is allemaal wat. Knuffel
Wat een narigheid!
Stop eens met het bijhouden en bedenken met wie ze allemaal appt. Heb je echt geen bal aan, alleen maar moeilijk. Je kan die functie "laatst gezien" uitschakelen.
Je krijgt nu toch geen antwoorden, moet je ook niet willen via whatsapp!
Ga lekker een groente/fruit smoothie maken dat je wat vitamines binnen krijgt, dan krijg je in ieder geval nog iets binnen.
Goed dat je gaat fietsen, probeer het even van je af te trappen!
Sterkte TO, het is allemaal wat. Knuffel
zaterdag 2 juni 2018 om 12:38
@meesmv3 Dank voor je bericht! Inderdaad wel een goede tip om dat uit te zetten, meteen gedaan (wil natuurlijk geen stalker zijn...maar op de e.o.a. manier kijk ik toch wel regelmatig even...hoop dat ik het uit kan laten staan)! Liefst zou ik haar als contact willen verwijderen, als het dan toch definitief is wil ik zoveel mogelijk prikkels in mijn omgeving verwijderen (ben al aan het inpakken, maar valt toch wel zwaar)...we hebben zoiezo nog wat af te handelen (spullen, huisje, etc.)...laat staan dat ik vind dat we nog eens goed moeten praten...maar ja, dat laatste zal toch echt van 2 kanten moeten komen.
De bandjes zijn opgepompt, de stof is eraf geblazen en ben er klaar voor...denk ik, ik ga zo vertrekken en heb ik echt zin in! Wel bijzonder dat ik juist daar nu zo'n zin in heb.,,geloof me...ben echt een luie donder met een slechte conditie, maar daar ga ik zeker nu iets mee doen
De bandjes zijn opgepompt, de stof is eraf geblazen en ben er klaar voor...denk ik, ik ga zo vertrekken en heb ik echt zin in! Wel bijzonder dat ik juist daar nu zo'n zin in heb.,,geloof me...ben echt een luie donder met een slechte conditie, maar daar ga ik zeker nu iets mee doen
zaterdag 2 juni 2018 om 19:56
@appelientjex Ja, je hebt helemaal gelijk...maar omdat ik nog steeds ergens hoop op een sprankje hoop dat ze wilt gaan praten, wil ik het ook niet forceren, op mijn laatste bericht (om eens goed na te denken en mij te vertellen wat er nou precies mis is en waarom ze deze beslissing zo ineens neemt)... lees her en der dat het verstandig is om elkaar een paar dagen tijd te geven....dus tot woensdag heb ik mezelf voorgenomen, me proberen rustig te houden.
Overigens...heb ik haar net nog wel een sms gestuurd met de mededeling dat ik vanaf morgen het huis te koop zet. Blijkbaar zou ik voor de overdracht van het huis om het op mijn naam te zetten ongeveer 15.000 euro moeten betalen...en aangezien we nog een slechte aflossingsvrije hypotheek hebben en het huis op zich wel in orde is maar er zijn ook nog wel wat verbeterpunten, denk ik niet dat als ik de overdrachtsom heb betaald, dat ik het eruit ga krijgen als ik het huis verkoop...daarnaast, merk ik toch wel dat ik nu met moeite 'thuis' kom...krijg opvliegers hier...dus denk dat het voor mij ook beter zal zijn om hier weg te gaan zodat ik niet telkens met herinneringen wordt geconfronteerd.
Wel benieuwd of ze op deze sms wel gaat reageren...
Overigens...heb ik haar net nog wel een sms gestuurd met de mededeling dat ik vanaf morgen het huis te koop zet. Blijkbaar zou ik voor de overdracht van het huis om het op mijn naam te zetten ongeveer 15.000 euro moeten betalen...en aangezien we nog een slechte aflossingsvrije hypotheek hebben en het huis op zich wel in orde is maar er zijn ook nog wel wat verbeterpunten, denk ik niet dat als ik de overdrachtsom heb betaald, dat ik het eruit ga krijgen als ik het huis verkoop...daarnaast, merk ik toch wel dat ik nu met moeite 'thuis' kom...krijg opvliegers hier...dus denk dat het voor mij ook beter zal zijn om hier weg te gaan zodat ik niet telkens met herinneringen wordt geconfronteerd.
Wel benieuwd of ze op deze sms wel gaat reageren...
zaterdag 2 juni 2018 om 21:24
@Olifantje89 Sorry, wellicht heb ik je reactie vanmorgen over het hoofd gezien. Goed punt! Kan best zo zijn dat ze 2 jaar geleden al haar plan heeft getrokken, dan heeft ze kwa verwerking inderdaad al een flinke voorsprong waardoor ze nu zo zelfverzekerd is... Echt veel mensen om me heen heb ik helaas niet, maar ben blij met m'n zwager waar ik altijd terecht kan en uiteraard dit forum. Merk dat af en toe het schrijven en reageren op de berichten echt helpt, goede kritiek op de relatie vanuit een andere visie en ook de berichten die je op de e.o.a. manier een hart onder de riem steken. Weet ik echt allemaal te waarderen! En je hebt helemaal gelijk, moet nu maar op mezelf gaan concentreren...denk dat de verkoop van het huis een goede stap in de richting is, kan ik in ieder geval de komende dagen mee bezig zijn. Ik zie nog wel op om te gaan werken volgende week...hoop vannacht eens goed door te kunnen slapen, dat zou al veel schelen denk ik....rust in m'n bol, die draait nu echt overuren!
zondag 3 juni 2018 om 21:23
Pfff, net m'n manager maar gebeld en de situatie uitgelegd en dat ik een paar dagen niet kom werken (kan zoveel tijd nemen als ik nodig acht, dus dat is wel fijn...alhoewel ik toch ook wel weer snel wil gaan werken, goede afleiding...maar ja, ik programmeer dus daar heb ik m'n bol echt voor nodig...en dat is nu nog ff een achtbaan)... even de tijd nemen om het huis hier verkoop klaar te maken. Merk wel dat ik langzaam sterker ga denken...ik heb er nu zelf ook een streep onder gezet, ik wil haar ook niet meer terug! Vind niet dat je elkaar zo moet behandelen, zonder echt iets te zeggen gewoon vertrekken (zonder enige vorm van ruzie vooraf) is voor mijn gevoel hetzelfde als een mes in iemands rug steken. Ja...ben er ook klaar mee. De eetlust is er helaas nog steeds niet, hoorde al van mensen dat ik begon af te vallen (heb al niet veel spek, dus weinig te verteren)... de eerdere tip van smoothies maken is echt goed, lijkt voor nu de enige manier van 'eten' wat ik naar binnen kan krijgen.
zondag 3 juni 2018 om 21:40
Op zich niets mis mee als je beiden wat computer minded bent.
Het klinkt voor mij alsof zij nooit heeft aangegeven dat ze ergens mee zat. Dat zou ik haar wel vragen en terug geven.
Waarom heb je nooit iets gezegd?!
Veel mannen pikken signalen nu eenmaal niet zo goed op... en vrouwen vinden dan ‘dat hij het gewoon moet zien’.
Ook voor jouw eigen verwerking en afsluiting. Sterkte.
Het klinkt voor mij alsof zij nooit heeft aangegeven dat ze ergens mee zat. Dat zou ik haar wel vragen en terug geven.
Waarom heb je nooit iets gezegd?!
Veel mannen pikken signalen nu eenmaal niet zo goed op... en vrouwen vinden dan ‘dat hij het gewoon moet zien’.
Ook voor jouw eigen verwerking en afsluiting. Sterkte.
zondag 3 juni 2018 om 22:09
@faline Bedankt voor je bericht. Ze heeft wel vaker aangegeven dat ze terug wilde waar we oorspronkelijk vandaan komen...maar dat was wisselvallig, de ene keer wel en dan weer niet...en 'eventjes' 200KM verderop verhuizen is toch wel het e.e.a. voorbereiden. Daarnaast...wellicht doordat ze er toch al 'doorheen zat' heeft ze denk ik toch sinds enkele maanden met iemand anders contact waardoor ze het contact nu ook zo makkelijk ineens kan verbreken.
Zag toevallig net op Facebook dat we ook geen relatie meer hebben...gebruik Facebook bijna nooit, dus heb het account ook maar meteen uitgeschakeld. Twijfelde nog even om haar nummer ook uit m'n telefoon te verwijderen...maar denk dat dit niet zo handig is...we moeten immers nog echt wel het e.e.a. regelen...
Zag toevallig net op Facebook dat we ook geen relatie meer hebben...gebruik Facebook bijna nooit, dus heb het account ook maar meteen uitgeschakeld. Twijfelde nog even om haar nummer ook uit m'n telefoon te verwijderen...maar denk dat dit niet zo handig is...we moeten immers nog echt wel het e.e.a. regelen...
zondag 3 juni 2018 om 22:24
Dat is ook lastig.. zelf ook jarenlang een eind weg gewoond met mijn ex. Maar op zich volgden wij elkaar hierin wel. Ik wilde na 12 jaar ook echt terug.
En dat deed ik nog wel wat sociale activiteiten.
Maar dat wist je idd wel dus. Zou dat echt het enige zijn? Het kan hoor. Had je het echt niet willen proberen, in haar omgeving?
En dat deed ik nog wel wat sociale activiteiten.
Maar dat wist je idd wel dus. Zou dat echt het enige zijn? Het kan hoor. Had je het echt niet willen proberen, in haar omgeving?
zondag 3 juni 2018 om 22:37
@faline We hebben het er een paar keer echt over gehad om terug te gaan inderdaad, en heb altijd gezegd...als je echt wilt, dan gooien we het roer om, maar direct een boerderijtje kopen zit er dan ook niet in..moeten eerst o.a. weer werk en zo regelen, dus een tijdje op een appartement of zo...maar dat was dan ook weer snel niets...daarnaast, hier in de omgeving zijn juist veel boerderijen, en betaalbaar...dus regelmatig kwam ze weer met een nieuwe boerderij hier in de buurt, dan was ze daar weer enthousiast van... Dus, als ze gewoon echt had aangegeven, zo van, hey, dit en dit zit me dwars en wil z.s.m. vertrekken.... dan zou het ook meteen gaan zoals het huis sinds vandaag te koop staat...had nog het e.e.a. moeten gebeuren zodat de verkoop wellicht nog een beetje zou kunnen opleveren, maar nu dan maar gewoon snel (althans, dat hoop ik... zou bijna roepen, hier een huis voor een euro om er maar vanaf te zijn
).
zondag 3 juni 2018 om 23:07
Wat ellendig TO. Ik vind dat je hier best heel open en eerlijk reageert en dat je probeert om eerlijk naar jezelf te kijken. Is zij heel introvert? Ik denk dat zij al veel en veel verder in het proces is en nu haar eindconclusie heeft getrokken. En het kan heel goed dat er een ander in het spel is. En jij staat nu helemaal buitenspel.
Dat is hard en echt naar, maar het is waar je nu mee moet dealen.
Zorg goed voor jezelf, probeer te eten en te bewegen en jezelf goed te verzorgen. Slim om te gaan fietsen en met andere te praten. Verder kan ik je alleen maar veel sterkte wensen. Tijd gaat je helpen...
Dat is hard en echt naar, maar het is waar je nu mee moet dealen.
Zorg goed voor jezelf, probeer te eten en te bewegen en jezelf goed te verzorgen. Slim om te gaan fietsen en met andere te praten. Verder kan ik je alleen maar veel sterkte wensen. Tijd gaat je helpen...
Beter een half motto....
zondag 3 juni 2018 om 23:23
@Bim Bedankt voor je bericht, ik probeer zeker eerlijk naar de situatie te bekijken, en zie ook wel de fouten die ik heb gemaakt, vanuit haar zie ik maar weinig 'fouten' (behalve hoe het nu er aan toe gaat, zo afstandig en hard) en dat naast de weinige communicatie, van beide kanten, probeer ik het maar te snappen. Praten (en dit forum is zeker een aanrader voor wie dit toevallig leest!) helpt echt...ondanks dat ik niet van zelfmedelijden hou, heb ik me nu een paar dagen laten gaan, en dat doet goed, en als een ander er niets van vind, maakt mij niets uit, we zijn allemaal mensen...met een hart!