Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@scienerocks ik kwam je denk tegen in de andere groep 😉

Ik had een tijdje geleden mijzelf hier geïntroduceerd maar helaas duurt het ivm de vakanties iets langer voor ik echt kan starten. 5 juli papieren tekenen en hoop dan enkele dagen daarna 1e IUI... ik kan niet wachten! Tegen die tijd kom ik graag bij jullie op het bankje!
Voor iedereen die er nu zit: heel veel sterkte, ik hoop het zo voor jullie dat het mag lukken!!
Ik zit weer. Ging super goed en was zo gepiept.
Ben super benieuwd hoe t ging innerpeace? Mis hebben we elkaar wel even gezien want t was loeidruk.
Hee Truelove, leuk! heb veel respons gehad en ga nu proberen om via het UMC te gaan. Moet ik dus eerst weer een doktersafspraak maken voor doorverwijzing en ik weet niet of UMC werkt met donorzaad uit Denemarken, en of er dan een wachttijd is.

Sowieso natuurlijk over 5 dagen ZI. Wie weet is er geen paniek nodig. Maar ik wil toch alles opnieuw in gang stellen zodat ik zonder pauze door kan gaan in de zomer.

Bankzitters, good luck allemaal! Van het weekend voeg ik me weer bij jullie.
Hey science, je bent het dus echt 😉. Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik je herkende!

Dat is toch wel fb, binnen die groep ben je niet anoniem, een kennis zag mijn reactie ook vanavond (omdat ze ook lid is van die groep)en blijkt ook serieuze plannen te hebben om als single een kindje te krijgen. Ook wel weer leuk om zo achter te komen en even verhalen te delen. Zij had het ook over UMC wat haar voorkeur heeft.. dus ik heb net nog even gekeken maar er staat nog steeds iets over een aanmeldstop op de website. Ik zou het UMC dus eerst even bellen, om 2 doktersbezoekjes voor doorverwijzingen te voorkomen. Ik hoop voor je dat het oude info is, maar hier toch even de link: https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Ziekte/KID

En misschien is het helemaal niet meer nodig na de volgende z.i. ! Ik hoop het voor je!!

Ik ook beetje aan het balen , had gehoopt aankomende cyclus te kunnen beginnen, de bestelling van Cryos is al lang binnen bij MCK maar ik moet nog langs om de papieren te tekenen en laatste voorbespreking en dat kan dus pas 5 juli..
@kusjeopjekop :hihi: haha, geniaal hoe kinderen denken. Tja, zo kan het ook ;)
@truelove, wat stom dat je zolang moet wachten om te tekenen! Isala stuurde het op en ik stuurde het getekend retour. Verliep allemaal soepel en snel. Kunnen ze het niet opsturen?
@angela, welkom op 't bankje
@innerpeace ik hoop maar dat stilte een goed teken is. Blijf duimen, hoop op een goede echo!
net gesproken met Antonius, en voor nu een domper. Ze zijn bezig met opslag in Zwolle, maar zolang dat niet gerealiseerd is kan ik dus geen gebruik maken van Antonius voor IUI. Ze weten ook niet hoe lang dit gaat duren. Dus zat even huilend aan de telefoon. Misschien is deze drama helemaal niet nodig, maar mijn hart zinkt even in mijn schoenen.

Heb vandaag contact gezocht met Leiderdorp om te vragen of ik helemaal opnieuw moet beginnen bij hen, of dat mijn gegevens gewoon doorgegeven kunnen worden zodat ik niet weer veel tijd kwijt ben met onderzoeken etc, maar gelijk kan beginnen.

Ook gelijk gemaild met Cryos om te vragen wat de laatst mogelijke datum van verzending is. Dus 2 kansen om door ZI zwanger te worden. Ondertussen duimen dat het Antonius heeeeeeel snel bij Zwolle opslag krijgt, en het traject beginnen in Leiderdorp.

Kan nu wel een groot glas wijn gebruiken. Helaas nog op werk, en dronken op een school is niet echt bevordelijk voor mijn reputatie ;-)
Hier weer eens een update vanuit mij...... gisteren in Ny Barrahûs geweest voor een gesprek... geen rare dingen uit mijn bloed onderzoeken naar voren gekomen dus ik mocht mijn donor uit Denemarken ter controle aanbieden..... vanmorgen akkoord gekregen en net de bestelling gedaan.... hopelijk kan ik deze maand mijn 1e poging wagen :-)
Mientje, succes!
Succes Mientje!

Innerpeace is zag je nieuws op je andere topic. Jammer dat het nog niet duidelijk is of deze zwangerschap goed zit. Ik duim voor een positieve wending volgende week begreep ik?
Nora_reCaptcha schreef:
05-06-2018 18:22
Succes Mientje!

Innerpeace is zag je nieuws op je andere topic. Jammer dat het nog niet duidelijk is of deze zwangerschap goed zit. Ik duim voor een positieve wending volgende week begreep ik?
En ik duim mee!
innerpeace, positieve vibes jouw kant op.

Mijn laatste bedenkingen etc, nog email vanuit Anotnius gekregen. Ze proberen per 1 juli met Zwolle een overeenkomst te hebben zodat daar semen kan worden opgeslagen (duim duim duim).

Ondertussen ook gehoord van Cryos. 27 juni is de laatst mogelijke datum om te bezorgen. Er kon geen garantie gegeven worden dat er grote tanks beschikbaar waren, maar als ik vroeg bestelde stond ik vooraan in de rij. Dus ik dacht, dan maar er vanuit gaan dat deze keer niet lukt en alvast de order plaatsen. Kan ik geen tank krijgen, alleen droogijs. Nou, dat is dus niet genoeg. Als deze poging mislukt is volgende ovulatie 6 juli. Dus is dat droogijs al verdwenen natuurlijk. Maar toen bedacht ik, als ik nou gewoon hier in NL extra droogijs bestel en aanvul? Dan zou ik de rietjes langer kunnen bewaren, zolang ze maar bevroren blijven? Iemand ervaring mee?
Dat zou in principe moeten kunnen, ik zie online dat het ook gewoon mag. Pas alleen een beetje op als je het ‘overzet’ je kunt nare brandwonden krijgen van droogijs. Dus handschoenen aan en voorzichtig doen.
Sciencerocks schreef:
05-06-2018 18:47
innerpeace, positieve vibes jouw kant op.

Mijn laatste bedenkingen etc, nog email vanuit Anotnius gekregen. Ze proberen per 1 juli met Zwolle een overeenkomst te hebben zodat daar semen kan worden opgeslagen (duim duim duim).

Ondertussen ook gehoord van Cryos. 27 juni is de laatst mogelijke datum om te bezorgen. Er kon geen garantie gegeven worden dat er grote tanks beschikbaar waren, maar als ik vroeg bestelde stond ik vooraan in de rij. Dus ik dacht, dan maar er vanuit gaan dat deze keer niet lukt en alvast de order plaatsen. Kan ik geen tank krijgen, alleen droogijs. Nou, dat is dus niet genoeg. Als deze poging mislukt is volgende ovulatie 6 juli. Dus is dat droogijs al verdwenen natuurlijk. Maar toen bedacht ik, als ik nou gewoon hier in NL extra droogijs bestel en aanvul? Dan zou ik de rietjes langer kunnen bewaren, zolang ze maar bevroren blijven? Iemand ervaring mee?
*ik kom even uit de meeleesmodus*

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je wel de behandeling starten bij Nij Barrahus? Ze hebben geen wachtlijst en je kunt meerdere rietjes bestellen die ze voor je opslaan. Wellicht weegt dat wel op tegen een langere reistijd?
@ Sciencerocks, dat is toch vrij snel dan 1 juli! Dat is best positief.. ik ga iig voor je duimen!
Je hebt iig veel stappen gemaakt vandaag!
@ Mientje, succes!
@lee, ik snap het ook niet waarom het zo lang moet duren. Wellicht willen ze de behandeling nog een keer doorspreken.
@chica-1983, helaas is dat anderhalf uur rijden vor mij. Leiderdorp is dichterbij. Maar ik ga komende week even verschillende opties bekijken, en dit weekend ZI doen.

@Truelove79, als mijn baas eens wist wat ik vanmiddag tijens werktijd heb zit mailen en regelen, oeps ;-) gelukkig lesuitval en een stil hoekje opgezocht dus niemand wat gemerkt. Maar inderdaad wel weer wat stappen gemaakt. Ik merk wel d at ik moet leren doseren. Als ik ergens voor ga, ga ik er ook helemaal voor, en dan zijn zulke tegenvallers soms best lastig te incasseren. gelukkig kan ik na de eerste 'paniek' redelijk snel weer voortgang boeken. Mijn gevoelens liggen gewoon erg dicht bij het oppervlak, dus die komen er gelijk bij kijken in zulke situaties.

Lekker gesport net, even gedachten verzet (en ook gezonder dan een fles wijn ter ontspanning leegdrinken ;-)

Fijne avond allemaal.
Man man ik ervaar het traject de laatste maanden als zwaar. Ik kan s nachts niet slapen en ben zo moe dat ik eigenlijk wil huilen. Nooit verwacht dat deze impact er zou zijn.
Zelf vind ik dat ik niet mag klagen, andere hebben het veel zwaarder.
Ik kon niet meer tegen de geboorde aankondigen, t zien van baby kleertjes wat andere hebben gekocht en noem maar op

Sorry dames er komt van mijn kant weinig positiviteit. Om het toch een draai nog te geven ben ik wel super trots hoe Mn behandeling is gegaan, vooral als ik kijk van hoe ver ik kom.
Ik geniet nu lekker van de werking van pregnyl denk ik zo maar haha

Dikke knuf voor jullie allemaal
Je mag zeker wel klagen Angela, hier ook. Maar als je er niet van kan slapen enzo, dan is wellicht een gesprek met psycholoog een idee? Mentale gezondheid is tenslotte ook erg belangrijk!
Mooi dat je nog wel oog hebt voor de positieve kanten van de behandelingen.
:hug:
Sciencerocks wat prut dat je zo moet zoeken naar mogelijkheden om het zaad op tijd en houdbaar hierheen te halen. Dat je niet gewoon een stukje vriezer kan huren bij een kliniek ofzo.
Ik zou de de reistijd wel voor over hebben als het makkelijker kan bij een andere kliniek.
Succes met alle keuzes!
even snel een bericht. het zit waarschijnlijk niet goed. Het vruchtje was te klein voor een zwangerschap van 6w3d en er was geen hartactiviteit. maandag weer een echo omdat er een ieniemienie kans is dat het bijtrekt maar ik moest geen hoop hebben. Na mijn ervaringen heb ik dat zeker niet. en ik verwacht dat het vanzelf loskomt of een curretage wordt. Zit er momenteel even doorheen en trek mij even terug. Er zullen hierna nog veel onderzoeken gaan komen. Maar hoeveel moet ik er nog mee maken?
O, Innerpeace, wat vreselijk klote. Heel heel veel sterkte. Ik snap heel goed dat je je ten einde raad voelt en je even terugtrekt. Liefs
Wat verdrietig Innerpeace :hug:

Angelaloes, same here. Uiteindelijk kwam het bij mij ook allemaal ff tegelijk. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen even een pauze te nemen. Ergens kan ik het nu best loslaten wat me verbaasd aangezien het twee jaar lang alleen maar om zwanger worden ging. En vooral het niet lukken. Merk dat de rust me echt even goed doet.

Succes meiden!!!!
Jeetje innerpeace. Ik heb er geen woorden voor. Denk aan je!

Nora ik loop gelukkig al bij iemand(psychomatische therapeut) maar ik ga steeds precies voor het prikken van pregnyl of ruim erna. Mis moet ik het even beter timen want zelf denk ik toch dat t door t hormoon komt. Zo is natuurlijk ook niet fijn..
Ik heb contact gehad met mck leiderdorp. Ik kan daar pas in oktober terecht voor een informatie avond. Voor behandelingen hebben ze geen wachttijd maar hiervoor dus wel. Je moet eerst zo’n avond bijwonen voordat je op intake mag. Ik wil nu verder gaan kijken maar heb geen idee waar. Ik begreep dat het umc nu niemand aanneemt. Ik woon nabij Rotterdam en wil het liefst ergens heen waar ze zowel een eigen spermabank hebben en waar ze ook samenwerken met buitenlandse banken. Welke opties heb ik?
Kapoentje: umc neemt inderdaad geen patienten aan, amc en Rijnland hebben een veel langere wachtlijst dat je nu aangeeft.
Wat jij wil kan volgens mij bij Nij Geertgen, en wellicht Reinier de Graaf (Delft-Voorburg). Je zou moeten bellen of ze beide opties doen. En anders Isala in Zwolle, die hebben wel een kange wachtlijst voor de eigen bank, maar niet voor Cryos. Maar dat is wel een stuk verder weg natuurlijk.
Innerpeace: wat klote. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om aan de ene kant nog een sprankje hoop te hebben, en je aan de andere kant voor te bereiden op een slechte afloop. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven