Gamende vriend...
woensdag 6 juni 2018 om 13:20
Tegen jouw vriend zeggen dat hij maar weer ergens anders moet gaan wonen. Waarom, omdat sinds hij hier woont, hij niets meer in de relatie investeert qua tijd terwijl hij dat toen hij elders woonde, nog wel eens een paar keer per week deed.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 6 juni 2018 om 13:29
Optie 1: spreek een vaste date-avond af. Op die avond gaan jullie wat leuks doen. Uit eten, naar de bios, zwemmen, terrasje pakken, cupcakes bakken... iets waarvoor jullie de deur of iig de woonkamer uit moeten (want anders is die computer wel heel verleidelijk).
Optie twee: dit op een rustig moment bespreken. 'Schat, ik gun je je ontspanning, maar zou je die ook af en toe kunnen halen uit een avondje film met mij? Want ik maak me zorgen om jou en zorgen om ons'.
Optie drie: WiFi/internet/stroom uitschakelen. Stroomstoring = niet kunnen gamen. Is zijn reactie daarop disproportioneel? Dan zeg je de dag erna dat hij de huisarts moet bellen voor een verwijzing naar de verslavingszorg.
Optie twee: dit op een rustig moment bespreken. 'Schat, ik gun je je ontspanning, maar zou je die ook af en toe kunnen halen uit een avondje film met mij? Want ik maak me zorgen om jou en zorgen om ons'.
Optie drie: WiFi/internet/stroom uitschakelen. Stroomstoring = niet kunnen gamen. Is zijn reactie daarop disproportioneel? Dan zeg je de dag erna dat hij de huisarts moet bellen voor een verwijzing naar de verslavingszorg.
woensdag 6 juni 2018 om 13:47
woensdag 6 juni 2018 om 13:48
woensdag 6 juni 2018 om 13:59
Dat is dan dus geen verslaving. Je vriend was en blijft verslaafd voor de rest van zijn leven. Dat vergt altijd alert blijven op een terugval en er geen substituut voor zoeken (drank, drugs, gokken, etc.).Ik ben zelf ook gek op een wijntje en kan er heerlijk van ontspannen, maar dat doe ik toch (gelukkig!) ook niet dagelijks?? Is ook een verslaving.
Jij kunt hem niet redden. Hij moet dit zelf inzien en willen. Ik kan ook niet voor iemand beslissen dat ze moet stoppen met roken. Hij zal zelf de tips en trucs uit zijn therapie weer moeten inzetten en deze in zijn dagelijkse leven moeten incorporeren. Bij dat laatste kun jij hem dan wel helpen maar de eerste stap is aan hem.Ik wil wel dat hij hier echt iets aan doet en wil hem hier zeker bij helpen, ik wil absoluut geen leven waarin hij continu achter die rotcomputer zit...
woensdag 6 juni 2018 om 14:33
rotcomputer, jij vindt het niet nodig, je begrijpt niet hoe het ontspannend kan zijn....
Ieder z'n ding toch?
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat hij minder in de relatie/jou investeert en daar moet je het ook zeker over hebben. Maar jij kan niet voor hem bepalen wat voor hem ontspannend is of hoe hij graag z'n vrije tijd invult.
Ik game graag ter ontspanning, mijn vrouw vindt sport kijken fantastisch.... ik begrijp haar niet, zij mij niet... maar we laten elkaar wel..... totdat een van ons vindt dat er teveel tijd naar toe gaat, dan hebben we het erover....
Maar geef niet die rotcomputer de schuld van dat jouw vriend niet wil communiceren
Ieder z'n ding toch?
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat hij minder in de relatie/jou investeert en daar moet je het ook zeker over hebben. Maar jij kan niet voor hem bepalen wat voor hem ontspannend is of hoe hij graag z'n vrije tijd invult.
Ik game graag ter ontspanning, mijn vrouw vindt sport kijken fantastisch.... ik begrijp haar niet, zij mij niet... maar we laten elkaar wel..... totdat een van ons vindt dat er teveel tijd naar toe gaat, dan hebben we het erover....
Maar geef niet die rotcomputer de schuld van dat jouw vriend niet wil communiceren
woensdag 6 juni 2018 om 14:39
woensdag 6 juni 2018 om 15:22
TO, jullie passen goed bij elkaar? Waarom dan, want hij doet niet anders dan werken en gamen, verder heeft hij geen tijd.
Natuurlijk mag iemand wel elke dag gamen, net zoals sommige mensen elke dag tv kijken, gaan sporten of zo. Ieder zijn eigen ontspanning. En soms als je een hele leuke nieuwe hobby/game/doel hebt, ben je een tijdje een stuk fanatieker, maar dat normaliseert zich wel
Maar het is wel vervelend als alles daarvoor moet wijken en dat is het probleem op dit moment.
TO, je zult bij hem moeten aangeven dat je het erg vervelend vindt dat hij blijkbaar alleen maar tijd en energie wil steken in zijn ontspanning en niet in zijn relatie.
Ik zou zelf ook denken, wat voor nut heeft het om samen te wonen als we toch niets samen doen?
Natuurlijk mag iemand wel elke dag gamen, net zoals sommige mensen elke dag tv kijken, gaan sporten of zo. Ieder zijn eigen ontspanning. En soms als je een hele leuke nieuwe hobby/game/doel hebt, ben je een tijdje een stuk fanatieker, maar dat normaliseert zich wel
Maar het is wel vervelend als alles daarvoor moet wijken en dat is het probleem op dit moment.
TO, je zult bij hem moeten aangeven dat je het erg vervelend vindt dat hij blijkbaar alleen maar tijd en energie wil steken in zijn ontspanning en niet in zijn relatie.
Ik zou zelf ook denken, wat voor nut heeft het om samen te wonen als we toch niets samen doen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 6 juni 2018 om 15:30
Deze reactie slaat toch nergens op als je de OP hebt gelezen..? Want TO vindt inderdaad dat er teveel tijd naartoe gaat, praat erover, en vervolgens gebeurt er niets!!! Wat is je fantastische stappenplan daarvoor?novasky schreef: ↑06-06-2018 14:33rotcomputer, jij vindt het niet nodig, je begrijpt niet hoe het ontspannend kan zijn....
Ieder z'n ding toch?
Maar geef niet die rotcomputer de schuld van dat jouw vriend niet wil communiceren![]()
Die computer ís de kern van het communicatieprobleem- ze hebben immers geen tijd om te praten omdat hij constant zit te gamen.
The eyes are useless when the mind is blind.
donderdag 7 juni 2018 om 07:52
Hoe kan een ding nou de kern zijn van een communicatieprobleem? Ze hebben geen tijd om te praten omdat hij dat niet wil.sanjunipero schreef: ↑06-06-2018 15:30Deze reactie slaat toch nergens op als je de OP hebt gelezen..? Want TO vindt inderdaad dat er teveel tijd naartoe gaat, praat erover, en vervolgens gebeurt er niets!!! Wat is je fantastische stappenplan daarvoor?
Die computer ís de kern van het communicatieprobleem- ze hebben immers geen tijd om te praten omdat hij constant zit te gamen.
Dat ligt niet aan de computer, dat ligt toch echt aan hem. Net zoals dat het niet aan vissen, voetbal, modeltreinen, postzegels, weet ik wat voor hobby zou liggen...
Mijn fantastische stappenplan
donderdag 7 juni 2018 om 08:10
Ik ben ook een gamer dus ik snap het wel. (En nee ik ben niet verslaafd) Ik lig wel altijd om 12 uur gewoon in me bed.
En haal zelden nachten door, tenzij er net een nieuw spel uit is waar ik heel lang op heb gewacht. Maar gamen is een dure hobby die veel tijd in beslag kan nemen.
Maar hij moet natuurlijk ook tijd in jouw investeren, ik zou proberen af te spreken dat 1 of 2 dagen gewoon jullie dag is. En 1 of 2 weekenden jullie weekend is. Word ie daar boos over is dan liggen ze prioriteiten niet echt goed.
En haal zelden nachten door, tenzij er net een nieuw spel uit is waar ik heel lang op heb gewacht. Maar gamen is een dure hobby die veel tijd in beslag kan nemen.
Maar hij moet natuurlijk ook tijd in jouw investeren, ik zou proberen af te spreken dat 1 of 2 dagen gewoon jullie dag is. En 1 of 2 weekenden jullie weekend is. Word ie daar boos over is dan liggen ze prioriteiten niet echt goed.
donderdag 7 juni 2018 om 08:11
Dus, als ik het goed begrijp doen jullie niets meer samen sinds jullie officieel samenwonen? Hij zit achter zijn computer en jij op de bank in de woonkamer.
En voor jullie officieel samenwoonden samen serie/filmpje kijken, wandelen, spelletje spelen, massages, kletsen etc.....
Je kan op z'n minst tegen hem zeggen dat je je iets anders had voorgesteld van samenwonen. En dat je liever de oude situatie weer terug hebt, in ieder geval qua dingen doen samen...
En voor jullie officieel samenwoonden samen serie/filmpje kijken, wandelen, spelletje spelen, massages, kletsen etc.....
Je kan op z'n minst tegen hem zeggen dat je je iets anders had voorgesteld van samenwonen. En dat je liever de oude situatie weer terug hebt, in ieder geval qua dingen doen samen...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
donderdag 7 juni 2018 om 09:56
Dit. Echt.
Ik zou dit inderdaad zo hoog spelen. Je hebt het al aangeven en er veranderd niets.
Misschien beseft hij dan dat het te veel is. Zo niet, kan hij verder gamen wat hij wil in zijn eigen huis.