Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ja de brutaliteit kent daar geen grenzen.ik kan er n boek over schrijven.en denk de meesten hier wel .
Kreeg op n doodnormaal antwoord.ooit n opgestoken middelvinger terug.🤨
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik ben er op dit moment weer klaar mee. Man man wat kunnen mensen moeilijk doen! Kreeg door marktplaats een heel verknipt beeld van de mensheid.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-06-2018 13:36
Nee. Ik correspondeer enkel via chat functie van MP.

Ook een ergernis: best dure items met maar 1 foto. Kom zeg, als je iets wil verkopen plaats dan meer foto's en een beetje tekst.


Ja, of totaal onduidelijke foto's.

'' Op de foto lijkt het groen, maar in het echt is het zwart''.
Yasna schreef:
04-06-2018 12:12
Ja, of totaal onduidelijke foto's.

'' Op de foto lijkt het groen, maar in het echt is het zwart''.
Dan heb je nog mazzel als dat erbij staat.
Krijg je iig geen zwart iets terwijl je een groen iets verwacht had op basis van de foto’s ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de vraag of gelijk over wil steken.

Daar doe ik niet aan hoor, het is of gewoon overmaken of ze mogen het ergens anders kopen.

Doen jullie daar wel aan?.
gelijk oversteken?

ik maak geld over
van de verkoper krijg ik een dag later de track and trace
en nog 1 dag (soms 2 dagen) heb ik het pakketje.

en als ik het niet vertrouw dan koop ik het niet
of ik ga het afhalen

hoe simpel kan het?
het is nog nooit fout gegaan, ook niet als mensen bij mij kopen.
Gelijk oversteken? Ik koop eigenlijk alleen van MP. Maar zo'n voorstel zou nooit in mij opkomen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
Als ik zelf iets koop maak ik ook gewoon van te voren het geld over. Zo werkt het nou eenmaal op MP

Net ook weer iemand die allemaal extra foto's wilde zien want "hij was al eens opgelicht op MP"
Dan denk ik joh, koop dan niets meer, of ga het ophalen, maar val mij niet lastig met al je wantrouwen.
Idioten blokkeer ik en ik verwijder hun berichten.
niet meer aan denken!
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
04-06-2018 20:26
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de vraag of gelijk over wil steken.

Daar doe ik niet aan hoor, het is of gewoon overmaken of ze mogen het ergens anders kopen.

Doen jullie daar wel aan?.

Waarom niet? Kosten zijn voor koper, je hebt er zelf geen kosten aan. Ik zou juist een verkoper wantrouwen die daar niet aan wil meewerken.
nerdopviva schreef:
04-06-2018 22:32
Waarom niet? Kosten zijn voor koper, je hebt er zelf geen kosten aan. Ik zou juist een verkoper wantrouwen die daar niet aan wil meewerken.
wat noem jij dan gelijk oversteken?
ik heb trouwens nog nooit de vraag gehad!
ouwewijsneus schreef:
04-06-2018 22:34
wat noem jij dan gelijk oversteken?
ik heb trouwens nog nooit de vraag gehad!

http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... oversteken

Het bestaat volgens mij nog niet zo lang.
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
04-06-2018 20:26
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de vraag of gelijk over wil steken.

Daar doe ik niet aan hoor, het is of gewoon overmaken of ze mogen het ergens anders kopen.

Doen jullie daar wel aan?.
Nee ik vertrouw dat niet zo. Zul je zien dat ze zeggen dat het nooit is aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst geld overmaken.dan stuur ik het op..heb geen zin meer in al die futiliteiten en vragen.en nog eens vragen.terwijl alles duidelijk in de advertentie tekst te lezen is. En als ik ze dat dan vertel.zeggen ze nee hoor dat staat er niet bij. :hamer:
En dan weer alles uitleggen en vertellen .en savonds rol ik doodmoe mijn. bed in. Kan beter n dag zwaar werk verrichten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Iemand gebruikt mijn foto's op mp (6)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-06-2018 10:39
Iemand gebruikt mijn foto's op mp (6)
Meen je. Ik watermerk mijn foto's tegenwoordig.
GlitterCupcake schreef:
05-06-2018 10:39
Iemand gebruikt mijn foto's op mp (6)
even een berichtje sturen met het vriendelijke verzoek de foto's te verwijderen!
Pffft.... helemaal klaar mee weer.

Wat doen jullie met commando’s als “20!”, “adres aub”, “foto achterkant????” etc?

Reageren jullie daar op of negeren? Of zeggen dat ze normaal moeten doen? :proud:
GlitterCupcake schreef:
05-06-2018 10:39
Iemand gebruikt mijn foto's op mp (6)
Dat is absurd?! Wow, het lef!

Foto’s van de Ikea site als iemand z’n gebruikte Billy of Kallax verkoopt vind ik ook zo gek.
ShaunTheSheep schreef:
06-06-2018 16:17
Pffft.... helemaal klaar mee weer.

Wat doen jullie met commando’s als “20!”, “adres aub”, “foto achterkant????” etc?

Reageren jullie daar op of negeren? Of zeggen dat ze normaal moeten doen? :proud:
Ligt aan mijn bui. Soms negeer ik het en laatst heb ik gevraagd of iemand ( op FBkoophoekje btw, zelfde manier van dingen blaffen) dacht dat ik zijn teef was. En daarna lekker geblokkeerd. Randdebielen moet je soms terugfluiten.
Vixxen schreef:
04-06-2018 22:38
Nee ik vertrouw dat niet zo. Zul je zien dat ze zeggen dat het nooit is aangekomen.
En dat komt heel vaak voor. Ik gebruik dat dus dat niet. Je kan het normaal overmaken of je komt het maar halen. En ik zelf koop ook niks groots /duurs als ik het niet kan halen.
Nou ik heb de commandant’s bod verwijderd en heb maar niet meer gereageerd op de berichten. Geen zin in.

Nu heb ik er een die biedt 30 en dat accepteer ik. Vervolgens komen er vele vragen waarvan het antwoord in de advertentie staat maar ik antwoord toch maar. Komt er terug “ok, dan 15”. Uh nee, je bood toch 30???

Oh waarom doe ik mezelf dit toch aan en breng ik niet alles naar de kringloop?
Vroeger deed ik heel veel verkopen op MP , maar de verzendkosten zijn zo idioot hoog geworden , dat ik er maar mee ben gestopt
Vixxen schreef:
04-06-2018 22:38
Nee ik vertrouw dat niet zo. Zul je zien dat ze zeggen dat het nooit is aangekomen.

Als je de service van Marktplaats gebruikt, is verkoper het verplicht om het met track & trace op te sturen. Als koper dan zegt dat het niet is aangekomen, moet koper dat aantonen.
Van de week voor het eerst iets verkocht met iDEAl en het stond de volgende dag al op mijn rekening. Dat was dan ook het enige wat vlot ging bij deze verkoop, de koper heeft alleen het hoognodige gemaild geen aanhef of afsluiting en ook helemaal geen reactie dat het product ontvangen is. Uit de T&T code blijkt dat het is afgeleverd dus ik ga er maar vanuit dat het goed en heb na 3 dagen de advertentie verwijderd.
Ik vind dat toch zo aso dat je niet eens goedemorgen of groetjes kan typen in een mailtje. Marktplaats verhufterd in een groot tempo, het is toch een kleine moeite om even te laten weten dat je het product hebt ontvangen en dat je er blij mee bent ? Ik laat het altijd even weten, vindt de verkoper ook leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven