Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
nerdopviva schreef:
07-06-2018 13:24
Als je de service van Marktplaats gebruikt, is verkoper het verplicht om het met track & trace op te sturen. Als koper dan zegt dat het niet is aangekomen, moet koper dat aantonen.
Dat wist ik niet. Marktplaats heeft me duidelijk verbitterd gemaakt :$
nerdopviva schreef:
07-06-2018 13:24
Als je de service van Marktplaats gebruikt, is verkoper het verplicht om het met track & trace op te sturen. Als koper dan zegt dat het niet is aangekomen, moet koper dat aantonen.
Je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!
Met de track & trace kan je aantonen dat het op de post is gegaan (door verkoper)
Met de track & trace kan de bezorging worden bevestigd door de bezorgdienst (via handtekening van degene die het in ontvangst heeft genomen.)
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik hoef nooit te tekenen hoor, hier stoppen ze de brievenbuspakketjes gewoon in de brievenbus.
Volgens mij gaat het overal zo.
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
08-06-2018 19:53
Nou, ik hoef nooit te tekenen hoor, hier stoppen ze de brievenbuspakketjes gewoon in de brievenbus.
Volgens mij gaat het overal zo.
Het gaat hier over de marktplaats-service, niet over de pakketjes van Christine le Duc die bij jou gewoon door de brievenbus passen.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
07-06-2018 13:17
Vroeger deed ik heel veel verkopen op MP , maar de verzendkosten zijn zo idioot hoog geworden , dat ik er maar mee ben gestopt
Maar die betaalt de koper toch? Dus wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
08-06-2018 19:56
Het gaat hier over de marktplaats-service, niet over de pakketjes van Christine le Duc die bij jou gewoon door de brievenbus passen.
Vanwaar deze botte reactie? :-?

Heb nog niet eerder gebruik gemaakt van de 'gelijk oversteken'-service van Marktplaats, dus moest even kijken om te weten wat het inhoudt en hoe het werkt. Marktplaats geeft aan dat je als verkoper het pakketje dient te versturen met een Track & Trace-code en dat de verkoper deze code aan de koper doorgeeft. De bezorgdienst die het pakketje bezorgt, scant (in ieder geval bij PostNL) deze code, waardoor zowel de koper als de verkoper kan zien of, waar en wanneer het pakketje is geleverd. Een handtekening is (in ieder geval bij PostNL) niet nodig.

Daarnaast geeft Marktplaats aan dat je als koper binnen 7 dagen aan moet geven wanneer je het pakketje niet hebt ontvangen. Als de koper niet binnen 7 dagen aangeeft het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan ze ervan uit dat het pakket wel ontvangen is. Ik kan me ergens voorstellen dat het lastig kan zijn om aan te tonen dat je je pakketje niet hebt ontvangen (mocht dit het geval zijn).
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
08-06-2018 20:27
Vanwaar deze botte reactie? :-?
bot??? beetje humor mag toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Neh, kon/kan er niet echt om lachen, sorry ;-) Maar thanx voor je reactie, vatte je reactie wat zwaarder op dan je 'm bedoelde :-)
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
08-06-2018 20:43
Neh, kon/kan er niet echt om lachen, sorry ;-) Maar thanx voor je reactie, vatte je reactie wat zwaarder op dan je 'm bedoelde :-)
Ik hoop maar dat Thea er de humor van inziet :flag:
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
08-06-2018 14:02
Je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!
Met de track & trace kan je aantonen dat het op de post is gegaan (door verkoper)
Met de track & trace kan de bezorging worden bevestigd door de bezorgdienst (via handtekening van degene die het in ontvangst heeft genomen.)
Track en tracé hoeft niet altijd voor getekend te worden hoor, dan moet je aangetekend versturen.
Such a beautiful place to be with Friends.
ouwewijsneus schreef:
08-06-2018 14:02
Je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!
Met de track & trace kan je aantonen dat het op de post is gegaan (door verkoper)
Met de track & trace kan de bezorging worden bevestigd door de bezorgdienst (via handtekening van degene die het in ontvangst heeft genomen.)
Voor track and trace hoef je niet te tekenen.

Het is een kul service. Ik zou er als verkoper echt nooit gebruik van maken. En als koper ook niet. Ik ga het wel halen dan.
LoveDobby schreef:
08-06-2018 20:54
Track en tracé hoeft niet altijd voor getekend te worden hoor, dan moet je aangetekend versturen.
Ha, precies.
Lucifer2018 schreef:
08-06-2018 21:05
Voor track and trace hoef je niet te tekenen.

Het is een kul service. Ik zou er als verkoper echt nooit gebruik van maken. En als koper ook niet. Ik ga het wel halen dan.
zoals ik al eerder schreef, je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!
ouwewijsneus schreef:
08-06-2018 21:41
zoals ik al eerder schreef, je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!
Wat is je punt nu?
Lucifer2018 schreef:
08-06-2018 21:45
Wat is je punt nu?
dat deze service van marktplaats niets toevoegt aan de betrouwbaarheid van de verkoper
Ik krijg de vraag net of de mediaspeler (groot merk, bekend om het gebruik voor het kijken van films) die ik aanbied ook films kan afspelen. Uuhh moet ik daar echt op reageren?
ouwewijsneus schreef:
08-06-2018 21:41
zoals ik al eerder schreef, je kan niet aantonen dat je iets niet hebt ontvangen!

http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... en-service
ja allemaal leuk hoor
maar met of zonder deze service ben je toch afhankelijk van de betrouwbaarheid van de bezorgdienst.
(ik handel en koop best wel regelmatig op marktplaats en zonder deze service heb ik nog nooit problemen gehad)
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen mensen slecht lezen zeg... Of beter gezegd: ze lezen helemaal niet. Heb na een tijdje weer wat dingen op MP gezet en er duidelijk bij gezet dat het alleen afgehaald kan worden, omdat ik echt geen zin heb om tijd en moeite te steken in het versturen.

Heb ik een deal, blijkt de koper aan de andere kant van het land te wonen... 'Sorry, niet gezien dat het om ophalen ging...'. Hoepel op zeg.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Heb een bank op MP staan. Vraagt een potentiële koopster de prijs. Ach, zeg ik, wat heeft u er voor over?
Ja, heb weinig geld, zegt ze, maar zou u hem dan ook kunnen brengen?
:sick:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Kinderschoenen te koop. Nieuw 25,- is een keer aangehad en daarna nooit meer. 5,- Euro. K
Krijg reactie met bod en daarna...
Ik: prima wanneer wilt u hetophalen.
Koper: Heel graag verzenden ben er al maanden naar op zoek..
Ik totaalbedrag en rekening doorgeven krijg ik reactie: ja in die en die webshop zijn ze 30 Euro en dat is inclusief verzenden. Waarom moet ik betalen voor de verzendkosten??
latulipe schreef:
13-06-2018 10:51
Kinderschoenen te koop. Nieuw 25,- is een keer aangehad en daarna nooit meer. 5,- Euro. K
Krijg reactie met bod en daarna...
Ik: prima wanneer wilt u hetophalen.
Koper: Heel graag verzenden ben er al maanden naar op zoek..
Ik totaalbedrag en rekening doorgeven krijg ik reactie: ja in die en die webshop zijn ze 30 Euro en dat is inclusief verzenden. Waarom moet ik betalen voor de verzendkosten??
.
“Omdat ik zeker malle Pietje ben en niet die webshop, mevrouw”
latulipe schreef:
13-06-2018 10:51
Kinderschoenen te koop. Nieuw 25,- is een keer aangehad en daarna nooit meer. 5,- Euro. K
Krijg reactie met bod en daarna...
Ik: prima wanneer wilt u hetophalen.
Koper: Heel graag verzenden ben er al maanden naar op zoek..
Ik totaalbedrag en rekening doorgeven krijg ik reactie: ja in die en die webshop zijn ze 30 Euro en dat is inclusief verzenden. Waarom moet ik betalen voor de verzendkosten??
Terugmailen: prima dan maken we er 20 euro van inclusief gratis verzenden.
Ik zou er zo klaar mee zijn met zulke figuren.
Alle reacties Link kopieren
Heb iets besteld via mp, meteen betaald. Na n week nog niks gehoord, dus ik stuur ern bericht. Krijg ik ja, ik ben nu op vakantie, ik stuur het wanneer ik terug ben. Na een aantal dagen hangt er een envelop half uit de brievenbus, mijn bestelling dus. Krijgt ik van post.nl een boete omdat de envelop te groot is... Ik weer een bericht gestuurd, zegt diegene: Oja, ik heb te weinig postzegels erop gedaan, ik maak wel 83 cent over. Ik stuur het bewijs dat het toch echt 5,81 is, zegt hij of zij: niet betalen, dat gebeurt wel vaker :-(
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
14-06-2018 15:11
Heb iets besteld via mp, meteen betaald. Na n week nog niks gehoord, dus ik stuur ern bericht. Krijg ik ja, ik ben nu op vakantie, ik stuur het wanneer ik terug ben. Na een aantal dagen hangt er een envelop half uit de brievenbus, mijn bestelling dus. Krijgt ik van post.nl een boete omdat de envelop te groot is... Ik weer een bericht gestuurd, zegt diegene: Oja, ik heb te weinig postzegels erop gedaan, ik maak wel 83 cent over. Ik stuur het bewijs dat het toch echt 5,81 is, zegt hij of zij: niet betalen, dat gebeurt wel vaker :-(
Super vervelend is dat, ik heb eens precies hetzelfde gehad. Ik heb het ook niet betaald (niet mijn probleem!), maar er gebeurt inderdaad niks. Op dat PostNL kaartje staat als het goed is ook dat ze het fijn zouden vinden als de "boete" wordt betaald, maar ze kunnen er weinig/niks tegen doen als dat niet gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven