Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
////
collision wijzigde dit bericht op 14-06-2018 15:44
Reden: foutje
98.97% gewijzigd
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 28-09-2018 20:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
//
collision wijzigde dit bericht op 14-06-2018 16:23
Reden: laat maar, viva wil me geen foto's toe laten voegen
0.00% gewijzigd
Komkommerig schreef:
14-06-2018 16:03
Ook zoiets.. mensen die IKEA meubels op marktplaats zetten voor een hogere vraagprijs dan de nieuwprijs.

Het kleine Lack tafeltje van IKEA, iedereen kent die wel. Mevrouw vraagt 7 euro, maar nieuw kost hij 6. Ik ben wel op zoek naar zo'n tafeltje, dus ik stuur haar een mail met een linkje naar het product op de IKEA site en geef aan dat de nieuwprijs 6 euro is, en aangezien hij gebruikerssporen heeft ik er nog 2 euro voor wil geven.

Ze mailt me terug met dat ze dat niet had gezien, dat ze er nog naar had gezocht. Dat ze 2 euro veel te weinig vond, en dat ik er wel 5 euro voor mocht geven. Joehoe, 1 euro korting op de nieuwprijs! Ik heb haar dus vriendelijk bedankt en succes gewenst met de verkoop. Overigens heeft ze de vraagprijs ook niet aangepast.

Later kom ik nog zo'n troela tegen die het tafeltje óók tegen nieuwprijs probeert te verkopen. Ik stuur hetzelfde als bij de vorige persoon. Zij zegt echter: 'Ja, ik heb tweedehands ook zoveel betaald destijds, en nu hoef je tenminste niet naar de IKEA te rijden".... Dus... ze probeert een al tweedehands product nogmaals voor de nieuwprijs te verkopen (het was echt niet nieuw meer).

Ik ben ook mensen tegengekomen die producten van de action verkopen en doen alsof ze duur waren. Een deurkapstok die ik hier heb hangen van de action kwam ik op marktplaats tegen bij iemand die er vrolijk onderzette: "nieuwprijs was 9.95 ik vraag er nu 5 voor". Nou, die kapstok kostte dus 3.50 nieuw.

Ik ben blij dat ik inmiddels alles gevonden heb wat ik nodig had want jeetje! Wat een mensen kom je tegen :|

Dat jij het er niet mee eens bent maakt nog niet dat de verkoper dom of een troela is :-|

Wat mensen willen hebben voor hun producten moeten ze zelf weten.

Als je mij zo’n berichtje met zelfs een link had gestuurd dan had ik je geblokkeerd. Je bent niet verplicht om het te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Komkommerig schreef:
14-06-2018 16:03
Ook zoiets.. mensen die IKEA meubels op marktplaats zetten voor een hogere vraagprijs dan de nieuwprijs.

Tsja, ik zet binnenkort ook mijn lack tafeltjes erop voor meer dan lack tafeltjes nu kosten
Die van mij zijn namelijk nog degelijke oude ikea-kwaliteit en van échte houtfineer (nu is het folie die op hout lijkt).
Je hóéft iets niet van iemand te kopen of aan iemand te verkopen he.
Mensen die zo communiceren als jij dat kennelijk doett gaan bij mij onder negeer en blokkeer.
Op díé fiets!
Stellafietst schreef:
14-06-2018 17:04
Tsja, ik zet binnenkort ook mijn lack tafeltjes erop voor meer dan lack tafeltjes nu kosten
Die van mij zijn namelijk nog degelijke oude ikea-kwaliteit en van échte houtfineer (nu is het folie die op hout lijkt).
Je hóéft iets niet van iemand te kopen of aan iemand te verkopen he.
Mensen die zo communiceren als jij dat kennelijk doett gaan bij mij onder negeer en blokkeer.
Ah ik ben niet de enige :bye:
Alle reacties Link kopieren
Collision schreef:
14-06-2018 15:42
Super vervelend is dat, ik heb eens precies hetzelfde gehad. Ik heb het ook niet betaald (niet mijn probleem!), maar er gebeurt inderdaad niks. Op dat PostNL kaartje staat als het goed is ook dat ze het fijn zouden vinden als de "boete" wordt betaald, maar ze kunnen er weinig/niks tegen doen als dat niet gebeurt.
Ik had het naar het adres van m’n schoonouders laten sturen en wil niet dat zij er gedoe mee krijgen, anders had ik het er wel op gegokt.
Cum non tum age
noa schreef:
15-06-2018 17:21
Ik had het naar het adres van m’n schoonouders laten sturen en wil niet dat zij er gedoe mee krijgen, anders had ik het er wel op gegokt.
Je hoeft niet te gokken. De ontvanger hoeft echt niet te betalen. Nooit.
Ze kunnen en doen daar niks mee. Anders dan dat kaartje met verzoek in de bus van de ontvanger.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
30-05-2018 11:07
Dit is de tekst die ze vaak gebruiken :

Ik neem het graag over voor de vraagprijs als het opgestuurd kan worden. Ik maak het geld dan vooraf over en doe er €6,95 extra bij voor de verzendkosten. Als dat goed is hoor ik graag waar ik het geld naar over kan maken, dan stuur ik mijn adresgegevens door en mag je het opsturen zodra je het geld hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

...( Hollandse naam)
Was net nog een item bij het nieuws. Marktplaats waarschuwt voor deze oplichtpraktijken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week een aantal dingen op Mp gezet, en op een aantal dingen ontving ik een berichtje met een vraag. Prima, die beantwoord ik dan als ik daar tijd voor heb. Krijg ik (tot twee keer toe) na een paar uur nog een berichtje met daarin alleen maar “???”. Wat mankeert dat soort mensen en denken ze nu werkelijk dat ik dan nog inga op een bod? Zo ontzettend onbeschoft vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Oh zo'n gek had ik pas ook. Ik zei dat ik interesse had in het item voor de gevraagde prijs. Keek ik enkele uren later, was hij verontwaardigd dat ik niet meteen geantwoord had. Ik zag er dus ook maar vanaf.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik had van de week geboden op een reisgids. Krijg ik om 23.45 uur een berichtje dat bod akkoord was. Verzendkosten erbij en rekeningnummer van de verkoper.

Om 23.45 uur slaap ik.

Volgende dag vroeg uit en naar mijn werk en voor ik de kans had om te reageren kreeg ik al bericht dat hij het boek al verkocht had.

Oké joh. Sorry dat ik snachts geen zaken doe.
Komkommerig schreef:
14-06-2018 16:03
Ik ben ook mensen tegengekomen die producten van de action verkopen en doen alsof ze duur waren. Een deurkapstok die ik hier heb hangen van de action kwam ik op marktplaats tegen bij iemand die er vrolijk onderzette: "nieuwprijs was 9.95 ik vraag er nu 5 voor". Nou, die kapstok kostte dus 3.50 nieuw.
Je komt heel wat Actionspul op de brocante markten tegen, tegen hogere prijzen dan bij de Action. Mensen denken het is wit dus brocante O_o
@Pipistrello : ga eens kijken bij Kringloopwinkels, daar zie ik altijd veel (uiteraard wat oudere) reisgidsen, voor een habbekrats.
Beter.Laat schreef:
16-06-2018 12:27
@Pipistrello : ga eens kijken bij Kringloopwinkels, daar zie ik altijd veel (uiteraard wat oudere) reisgidsen, voor een habbekrats.

Dank. Ja goede tip en dat doe ik ook altijd. Ik spaar de blauwe ANWB reisgidsen en die vind ik regelmatig bij de kringloop voor €0,50 tot €1,-
Ik heb al een hoop landen waar ik ooit nog eens denk heen te willen.

Maar nu zocht ik een specifieke voor een al geboekte reis en natuurlijk zijn die dan net niet bij de kringloop :)
Net zo in de kringloopwinkel in Engeland waar ik ooit vrijwilliger was. Heb de shop manager wel eens verteld dat hij niet zo raar moest prijzen, hij vroeg twee keer zoveel voor een lacktafeltje dan die dingen toen in de winkel kostten (dat soort kostte toen 5 of 6 euro nieuw, was de simpelste soort, en hij vroeg er 10 pond voor). Hij keek me heel schaapachtig aan, waren die dingen echt zo goedkoop? Er zullen vast meer mensen zijn die echt geen idee hebben. Maar dan nog, zijn er prijzen die ik nooit zou durven vragen voor een tweedehands fineer tafeltje, al hebben ze 100 euro gekost nieuw :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-06-2018 17:52
Je hoeft niet te gokken. De ontvanger hoeft echt niet te betalen. Nooit.
Ze kunnen en doen daar niks mee. Anders dan dat kaartje met verzoek in de bus van de ontvanger.
Had ik dit maar eerder geweten. Als t ooit nog gebeurt dan betaal ik niet meer. Dankzij jou. Af en toe ben ik veel te braaf
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Koper en ik waren het eens geworden over de prijs van het (grote) bed wat ik te koop heb staan, ik vroeg de koper wanneer die het op zou kunnen komen halen. Krijg ik als reactie: Past het in de auto? :facepalm: :hihi:
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
15-06-2018 20:03
Was net nog een item bij het nieuws. Marktplaats waarschuwt voor deze oplichtpraktijken.
Heb het net teruggekeken, mij hebben ze nooit om een emailadres gevraagd. Uberhaubt reageren die oplichters nooit terug...
Voor iedereen een groene tuin
xRSNx schreef:
17-06-2018 15:50
Koper en ik waren het eens geworden over de prijs van het (grote) bed wat ik te koop heb staan, ik vroeg de koper wanneer die het op zou kunnen komen halen. Krijg ik als reactie: Past het in de auto? :facepalm: :hihi:

Antwoorden: 'Als u een vrachtwagen rijdt wel.' :hyper:
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
17-06-2018 17:28
Heb het net teruggekeken, mij hebben ze nooit om een emailadres gevraagd. Uberhaubt reageren die oplichters nooit terug...
Schijnt aan het soort bank te liggen. Ze kunnen de truck maar bij één of enkele banken doen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Chapeau voor die mevrouw die uiteindelijk toch mijn betaalde halsketting toezond! Weliswaar met allerlei excuses (man ziek, nare omstandigheden etc.) maar tóch! Ik heb er een half jaar op moeten wachten, had mijn betaling al afgeschreven als het ware.

Ik ben altijd netjes en beleefd op MP maar merk wel dat er verkopers zijn die dat niet zijn. Ik heb geen ervaring met de kopers-kant omdat ik niet verkoop.

Ik sluit dus alleen een overeenkomst met iemand die ik door het mailverkeer vertrouw. En in 99% gaat dat dan prima! Netjes ingepakt, goed verzorgd, op tijd verstuurd, indien kleding: schoon.

Dus hierbij mijn bijdrage: hulde aan alle MP verkopers die de moeite nemen!!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt erop dat oplichters via marktplaats nu weer een andere tactiek hebben. Ze mailen nog steeds snachts, alleen vragen nu om je tel nr en je rekeninggegevens. En zeggen dan dat ze je bellen wanneer ze het hebben overgemaakt en sturen dan pas hun adres. Helaas heb ik de echte mail weggegooid, anders had ik deze hier kunnen plaatsen. De oplichter noemt zich Karel ( incl Hollandse achternaam)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Kreeg er ook al een...
Beste blabla,

Ik heb een vraag over 'blablabla'.

Ik zou het graag van u willen overnemen! De prijs is akkoord. Als het verstuurd kan worden graag u uw naam en rekeningnummer dan maak ik het zo eventjes over! de verzendkosten zal ik erbij doen. Mag ik (bij akkoord) ook uw telefoonnummer? Als het allemaal goed is krijgt u zo gelijk mijn adres.

Met vriendelijke groet,

Karel van Staveren
6 dagen actief
Wat is het (oplichters)probleem?
je verstuurt toch dan pas als het geld op je rekening staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven