Aangebrande schoonzus
vrijdag 8 juni 2018 om 11:34
Ik heb het op aangebrand gehouden, boos is ze (nog) niet.
Wij hebben een vakantiehuisje, man en ik. Geen villa met zwembad maar een simpel klein huisje in Frankrijk.
Mijn andere schoonzus is daar laatst geweest, dat had ze gevraagd. Wij waren gewoon thuis aan het werk, dus het was ons prima. Ze heeft voor ons de tuin voorjaar klaar gemaakt en het huisje dito. Huur hebben wij niet gevraagd, vinden we niet nodig en al helemaal niet als iemand zo zijn handen uit de mouwen steekt.
Nu wil mijn andere schoonzus ook, en die is net als wij afhankelijk van de schoolvakantie.
Wij hebben aangegeven zelf te gaan, 5 weken. 1e week thuis en dan tot einde vakantie.
Daar is ze het niet mee eens. Zij heeft net zoveel recht als haar andere zus vindt zij. Wij zijn er zelf mee begonnen. Nouja, niet helemaal want zus 1 heeft ons gevraagd, wij haar niet. Maar wij vonden het wel goed omdat we er toch niet waren.
Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin.
Los dat schuiven geen optie is omdat wij ook een planning hebben en collega's wil ik ook niet korter. Dat huisje is onze vrijheid, wij kunnen gaan wanneer wij willen.
Schoonzus blijft het gesprek aangaan terwijl wij het al vriendelijk afgesloten hadden. Nu heeft ze ook niks geboekt omdat ze verwacht had dat wij wel tot redelijke inkeer zouden komen. Ook haalt ze schoonzus 1 ( haar eigen zus) er bij en heeft ze zich bij meerdere familieleden beklaagd.
Ik ben niet boos, ook geen ruzie type maar voor mij is het wel goed zo. Man en ik gaan er niet meer op in en gaan ook niets toegeven of veranderen.
Zij is wel het escalerende type, heeft al snel met iedereen aan de stok, de buurvrouw, de huisarts. Als het niet in haar straatje is ben je stom. Veelal negatieve en onnodige energie in mijn ogen.
Wat moet ik nu met haar voordat de vlam in de pan slaat door haar?
Wij hebben een vakantiehuisje, man en ik. Geen villa met zwembad maar een simpel klein huisje in Frankrijk.
Mijn andere schoonzus is daar laatst geweest, dat had ze gevraagd. Wij waren gewoon thuis aan het werk, dus het was ons prima. Ze heeft voor ons de tuin voorjaar klaar gemaakt en het huisje dito. Huur hebben wij niet gevraagd, vinden we niet nodig en al helemaal niet als iemand zo zijn handen uit de mouwen steekt.
Nu wil mijn andere schoonzus ook, en die is net als wij afhankelijk van de schoolvakantie.
Wij hebben aangegeven zelf te gaan, 5 weken. 1e week thuis en dan tot einde vakantie.
Daar is ze het niet mee eens. Zij heeft net zoveel recht als haar andere zus vindt zij. Wij zijn er zelf mee begonnen. Nouja, niet helemaal want zus 1 heeft ons gevraagd, wij haar niet. Maar wij vonden het wel goed omdat we er toch niet waren.
Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin.
Los dat schuiven geen optie is omdat wij ook een planning hebben en collega's wil ik ook niet korter. Dat huisje is onze vrijheid, wij kunnen gaan wanneer wij willen.
Schoonzus blijft het gesprek aangaan terwijl wij het al vriendelijk afgesloten hadden. Nu heeft ze ook niks geboekt omdat ze verwacht had dat wij wel tot redelijke inkeer zouden komen. Ook haalt ze schoonzus 1 ( haar eigen zus) er bij en heeft ze zich bij meerdere familieleden beklaagd.
Ik ben niet boos, ook geen ruzie type maar voor mij is het wel goed zo. Man en ik gaan er niet meer op in en gaan ook niets toegeven of veranderen.
Zij is wel het escalerende type, heeft al snel met iedereen aan de stok, de buurvrouw, de huisarts. Als het niet in haar straatje is ben je stom. Veelal negatieve en onnodige energie in mijn ogen.
Wat moet ik nu met haar voordat de vlam in de pan slaat door haar?
vrijdag 8 juni 2018 om 12:28
4 2 persoons slaapkamers met allen een eigen badkamer met regendouche. Badproducten uit de regio, badjassen, slippers, handdoeken, badlakens. Zwembad van 15X5 zwembad en 30 minuten van St Tropez en 30 minuten van de Gorge du Verdon. In de Rose streek. Bij aankomst champagne gekoeld en koelkast gevuld met witte en rose wijn, fris en bier en rode wijn op de bar. Kortom alles is er.
En dat valt nog wel mee. Er zijn in ons dorp huizen die 480 euro per nacht doen.....
Deel je die prijs dus door 8 personen valt het wel mee per week.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 12:33
25.95% gewijzigd
vrijdag 8 juni 2018 om 12:28
Dat zou ik ook nooit willen. Misschien kan ze het huren maar ikzelf zou dat ook nooit doen als ik niet vreselijk krap zat.
Je mag zelf selecteren wie je wat geeft en je hebt geen plicht om iedereen dan een kadootje te geven.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 08-06-2018 12:30
3.08% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 8 juni 2018 om 12:29
Ze heeft helemaal nergens recht op.
Ten eerste is het verblijf van je eerste schoonzus totaal niet te vergelijken met wat zij wil, want je eerste schoonzus is buiten het hoogseizoen gegaan toen jullie er zelf niet zaten en heeft andersom ook iets voor jullie gedaan.
Ten tweede hebben jullie niet de plicht om hen evenveel weken in het huisje te geven. Al mocht de eerste schoonzus wel tijdens het hoogseizoen en de tweede niet. De tweede schoonzus kan daar hooguit van balen, maar ze heeft helemaal niets te eisen. Jullie huisje, jullie bepalen wat je ermee doet, en het zou echt van de zotte zijn als je er zelf minder lang zou kunnen zitten om haar tegemoet te komen. Ik zou ook geen compromis sluiten over de herfstvakantie of zo. Gewoon niet. Ze kan de pot op.
Ten eerste is het verblijf van je eerste schoonzus totaal niet te vergelijken met wat zij wil, want je eerste schoonzus is buiten het hoogseizoen gegaan toen jullie er zelf niet zaten en heeft andersom ook iets voor jullie gedaan.
Ten tweede hebben jullie niet de plicht om hen evenveel weken in het huisje te geven. Al mocht de eerste schoonzus wel tijdens het hoogseizoen en de tweede niet. De tweede schoonzus kan daar hooguit van balen, maar ze heeft helemaal niets te eisen. Jullie huisje, jullie bepalen wat je ermee doet, en het zou echt van de zotte zijn als je er zelf minder lang zou kunnen zitten om haar tegemoet te komen. Ik zou ook geen compromis sluiten over de herfstvakantie of zo. Gewoon niet. Ze kan de pot op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:30
Maar toch des te schaamtelozer dat je vrienden verwachten dat ze er gratis in mogen.Orangetree schreef: ↑08-06-2018 12:288 slaapkamers met allen een eigen badkamer. Zwembad van 15X5 zwembad en 30 minuten van St Tropez en 30 minuten van de Gorge du Verdon. In de Rose streek. En dat valt nog wel mee. Er zijn in ons dorp huizen die 480 euro per nacht doen.....
Deel je die prijs dus door 8 personen valt het wel mee per week.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:30
Als iemand zo tegen mij zou doen, had ze toch echt pech en was ze op geen enkel tijdstip welkom in mn huisje. Volgende zomer eerst maar normaal doen en dat jaar erna kunnen we dan misschien kijken of ze een keer heen kan als we er zelf niet zijn.
Ik zou echt geen mm toegeven. Wat denkt ze wel niet zeg!
Ik zou echt geen mm toegeven. Wat denkt ze wel niet zeg!
vrijdag 8 juni 2018 om 12:31
vrijdag 8 juni 2018 om 12:31
O, en ik zou ook niet zeggen dat ze er buiten het hoogseizoen altijd gebruik van mag maken, want voor je het weet neemt ze dat heel letterlijk en moet je, mocht je een keer toch buiten het hoogseizoen gaan, nog aan haar gaan vragen of je alsjeblieft in je eigen huisje mag.
Als ze er naartoe wil, kan ze het vragen. En jullie hebben dan het recht om nee te zeggen. Altijd. Ik zou echt geen toezeggingen doen aan iemand die zo dominant en doordrammerig is en die serieus denkt recht op dit soort dingen te hebben.
Als ze er naartoe wil, kan ze het vragen. En jullie hebben dan het recht om nee te zeggen. Altijd. Ik zou echt geen toezeggingen doen aan iemand die zo dominant en doordrammerig is en die serieus denkt recht op dit soort dingen te hebben.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:32
vrijdag 8 juni 2018 om 12:33
Ben jij gek?!Browniechocolate schreef: ↑08-06-2018 12:19Gewoon laten praten.
jullie hebben dat huisje waarschijn niet voor niks gekocht Zodat jullie echt weg kunnen zijn in de zomervakantie.
Maar gaan jullie ook in de herfstvakantie ? Want als je de goede vrede wilt bewaren kan je de week zomervakantie als optie geven en de herfst vakantie kan ze 2x weg. Maar nooit je eigen plannen aanpassen hier in want zulke types nemen geen genoegen met een vinger maar ze pakken meteen heel je hand.
Natuurlijk pas je je eigen vakantieplannen naar je eigen huisje niet aan voor haar! Geen opties geven hoor, dan meent ze daar meteen recht aan te kunnen ontlenen.
Gewoon volhouden dat anderen in overleg in het huisje kunnen als dat jullie schikt. En dat dat nu dus niet schikt.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:35
Ik heb ook geen andere vakantie in de aanbieding die haar past. Wij gaan iedere schoolvakantie, of mijn ouders met onze kinderen. En natuurlijk gaan we ook wel eens last minute niet of met kerst niet maar ik kan je echt niet zeggen wat ik meivakantie 2019 wil.
Zij kan ook alleen in de schoolvakanties. Daarbuiten zou ik geen probleem mee hebben, alhoewel ze me nu behoorlijk geïrriteerd heeft hiermee.
Langskomen, alsjeblieft niet. Wij hebben 5 kinderen. Zelf voor gekozen en hartstikke leuk. Thuis heb ik altijd een huis en tuin vol aan vrienden en vriendinnen. Ook hartstikke leuk maar die vakanties onder ons 7'en zijn me dierbaar. Huisje is ook vol. Opa en oma van beide kanten komen wel eens logeren in eigen caravan in de tuin. En dan hooguit een aantal dagen, gaat altijd heel natuurlijk.
Zij kan ook alleen in de schoolvakanties. Daarbuiten zou ik geen probleem mee hebben, alhoewel ze me nu behoorlijk geïrriteerd heeft hiermee.
Langskomen, alsjeblieft niet. Wij hebben 5 kinderen. Zelf voor gekozen en hartstikke leuk. Thuis heb ik altijd een huis en tuin vol aan vrienden en vriendinnen. Ook hartstikke leuk maar die vakanties onder ons 7'en zijn me dierbaar. Huisje is ook vol. Opa en oma van beide kanten komen wel eens logeren in eigen caravan in de tuin. En dan hooguit een aantal dagen, gaat altijd heel natuurlijk.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:37
Financeissues schreef: ↑08-06-2018 12:35Ik heb ook geen andere vakantie in de aanbieding die haar past. Wij gaan iedere schoolvakantie, of mijn ouders met onze kinderen. En natuurlijk gaan we ook wel eens last minute niet of met kerst niet maar ik kan je echt niet zeggen wat ik meivakantie 2019 wil.
Dan heeft ze gewoon lekker pech. Jammer hoor. Moet ze zelf maar een huisje gaan kopen, kan ze daar heen.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:38
Jeetje wat een egoist zeg, bizar. Wij hebben ook een vakantiehuisje in het buitenland, maar verhuren het via een bedrijf. Tijdens ons kennismakingsgesprek daar zei hij al: denk erom dat je opeens heel veel vrienden hebt als je een vakantiewoning hebt, dus wees heel selectief wat je weg geeft.
Het voordeel is dat je bij ons dus via een website moet huren, mensen zien dan ook wat de normale prijzen zijn. Dus niemand verwacht dat hij in de krokusvakantie gratis in dat huis mag (is 3000 euro voor een week, huisje is in wintersportgebied). Wij moeten zelf ook inloggen om te reserveren. Daarnaast zitten wij met belastingregels. Als we er teveel zelf zitten moeten we btw terug betalen. Dus op onze naam kunnen ze er niet zitten. Wel kunnen we korting geven als ze gewoon boeken, dat geven we dan aan de verhuurder door. Dat is wel prettig zo, als iemand gratis wil, zeggen we dat het van de belastingdienst niet mag. Zo heb je nooit gezeur.
Het voordeel is dat je bij ons dus via een website moet huren, mensen zien dan ook wat de normale prijzen zijn. Dus niemand verwacht dat hij in de krokusvakantie gratis in dat huis mag (is 3000 euro voor een week, huisje is in wintersportgebied). Wij moeten zelf ook inloggen om te reserveren. Daarnaast zitten wij met belastingregels. Als we er teveel zelf zitten moeten we btw terug betalen. Dus op onze naam kunnen ze er niet zitten. Wel kunnen we korting geven als ze gewoon boeken, dat geven we dan aan de verhuurder door. Dat is wel prettig zo, als iemand gratis wil, zeggen we dat het van de belastingdienst niet mag. Zo heb je nooit gezeur.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:38
vrijdag 8 juni 2018 om 12:39
vrijdag 8 juni 2018 om 12:40
Zo zou ik het ook doen. Gewoon duidelijk zijn en niet meegaan in discussie van haar kant.
Dit soort verhalen hoor je wel meer van mensen die een huisje hebben, dat anderen denken bepaalde rechten te hebben.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:40
Zo leer je echt je vrienden kennen.
Sommigen verwachten volpension en bediening van gastheer en -vrouw.
Ik hoor genoeg verhalen hier waar je versteld van staat.
Onze Franse buren hebben het helemaal zwaar. Het is nml not done om een einddatum aan je gasten te vertellen
Vreselijk.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:41
Je klinkt wat bang maar je moet dit soort types geen enkele vinger geven want ze spelen in op jouw angst niet aardig en redelijk genoeg te zijn.Financeissues schreef: ↑08-06-2018 12:35Ik heb ook geen andere vakantie in de aanbieding die haar past. Wij gaan iedere schoolvakantie, of mijn ouders met onze kinderen. En natuurlijk gaan we ook wel eens last minute niet of met kerst niet maar ik kan je echt niet zeggen wat ik meivakantie 2019 wil.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 8 juni 2018 om 12:43
vrijdag 8 juni 2018 om 12:43
Is het de zus van je man of de partner van jouw broer? En zitten je man en jij op één lijn? Het lijkt me namelijk nog vervelender als het de zus van je man is en hij nogal makkelijk om te praten is, waardoor hij wel gaat zwichten.
Als het voor jullie beiden een uitgemaakte zaak is, zou ik er gewoon niet meer over nadenken. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen bij wie zij zich beklaagt oprecht vinden dat ze een punt heeft. Dus mocht hier een familieruzie van komen of zoiets, dan lijkt het me dat zij aan het kortste eind trekt. Zeker omdat ze blijkbaar toch altijd al met iedereen ruzie heeft. Die andere mensen weten dan echt wel hoe ze is.
Als het voor jullie beiden een uitgemaakte zaak is, zou ik er gewoon niet meer over nadenken. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen bij wie zij zich beklaagt oprecht vinden dat ze een punt heeft. Dus mocht hier een familieruzie van komen of zoiets, dan lijkt het me dat zij aan het kortste eind trekt. Zeker omdat ze blijkbaar toch altijd al met iedereen ruzie heeft. Die andere mensen weten dan echt wel hoe ze is.