Aangebrande schoonzus

08-06-2018 11:34 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op aangebrand gehouden, boos is ze (nog) niet.

Wij hebben een vakantiehuisje, man en ik. Geen villa met zwembad maar een simpel klein huisje in Frankrijk.

Mijn andere schoonzus is daar laatst geweest, dat had ze gevraagd. Wij waren gewoon thuis aan het werk, dus het was ons prima. Ze heeft voor ons de tuin voorjaar klaar gemaakt en het huisje dito. Huur hebben wij niet gevraagd, vinden we niet nodig en al helemaal niet als iemand zo zijn handen uit de mouwen steekt.

Nu wil mijn andere schoonzus ook, en die is net als wij afhankelijk van de schoolvakantie.
Wij hebben aangegeven zelf te gaan, 5 weken. 1e week thuis en dan tot einde vakantie.

Daar is ze het niet mee eens. Zij heeft net zoveel recht als haar andere zus vindt zij. Wij zijn er zelf mee begonnen. Nouja, niet helemaal want zus 1 heeft ons gevraagd, wij haar niet. Maar wij vonden het wel goed omdat we er toch niet waren.

Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin.

Los dat schuiven geen optie is omdat wij ook een planning hebben en collega's wil ik ook niet korter. Dat huisje is onze vrijheid, wij kunnen gaan wanneer wij willen.

Schoonzus blijft het gesprek aangaan terwijl wij het al vriendelijk afgesloten hadden. Nu heeft ze ook niks geboekt omdat ze verwacht had dat wij wel tot redelijke inkeer zouden komen. Ook haalt ze schoonzus 1 ( haar eigen zus) er bij en heeft ze zich bij meerdere familieleden beklaagd.

Ik ben niet boos, ook geen ruzie type maar voor mij is het wel goed zo. Man en ik gaan er niet meer op in en gaan ook niets toegeven of veranderen.

Zij is wel het escalerende type, heeft al snel met iedereen aan de stok, de buurvrouw, de huisarts. Als het niet in haar straatje is ben je stom. Veelal negatieve en onnodige energie in mijn ogen.

Wat moet ik nu met haar voordat de vlam in de pan slaat door haar?
Das wel lef hebben... Behoorlijk bord voor haar kop heeft ze.
Denk dat je het echt prima aanpakt zo. Zou zoveel mogelijk afkappen als ze ergens over begint.
Ze heeft helemaal nergens recht op en juist heel veel geluk als ze evt gebruik van jullie huisje mag maken als jullie dat zelf een periode niet doen.
Ik zou haar zeggen dat ze van harte welkom is om jullie huisje ook een keer te gebruiken, maar niet in de periode waarin je zelf al plannen had. Dat zij dat niet snapt, dat is echt haar probleem. Waarschijnlijk heeft ze geleerd dat door zo extreem boos en ruziezoekerig te worden, ze haar zin krijgt. Dus ik zou zeker mijn poot stijf houden, want anders kun je nog veel meer van dit soort drama in de toekomst verwachten.

Verder zou ik het lekker door je partner uit laten zoeken.... Hier hebben we de afspraak dat mijn man dingen met zijn familie oplost en ik met de mijne. Werkt heel goed!
Helemaal niks. Van de zotte dat ze denkt dat zij er recht op heeft.

Je zou kunnen aanbieden dat ze in een andere vakantie wanneer jullie er niet zijn zij er in mogen.

Ik zou ze haar in haar sop gaar laten koken.
Huh? Makkelijk zat: Lieve schoonzus, je mag altijd gebruik maken van ons huisje, als het maar niet in de periodes is dat wij zelf gaan. Wij gaan (zoals nu bekend) van dan tot dan etc.

en die regel geld voor iedereen.
Het is jullie huisje, dus ze heeft helemaal nergens recht op.
Ik zou haar lekker laten klagen. Andere mensen snappen toch ook wel hoe het zit?

Hoe lang hebben jullie het huisje eigenlijk al?
Wat een raar mens. Ze dringt zich onfatsoenlijk op. Zijn jullie wel heel duidelijk geweest? Zo van “gaat niet gebeuren, nu niet, nooit niet, hou erover op!”? Of zijn jullie vaag en lief aan het doen? Als jullie duidelijk zijn geweest dan spoort ze gewoon niet en zou ik haar negeren.
Oh en je kan haar voorstellen dat als zij gelijk behandeld wil worden zij dan ook met hetzelfde genoegen moet nemen:

1 week in het voorjaar, buiten de schoolvakanties en dan moet ze ook de tuin en het huisje voorjaarsklaar maken. (Als je daar überhaupt nog zin in hebt met haar).

En dan punt erachter. En verder negeren.
De tactiek van de hangende grammofoonplaat. Gewoon elke keer precies hetzelfde antwoord geven, je niet laten verleide tot een discussie. Geef idd een andere optie (buiten de schoolvakanties kunnen we het bespreken) en that's it. Als jij niet toegeeft houdt ze vanzelf wel op.

(wat een vreselijk verwende trut zeg)
Vriendelijk.
Wat een rare boel.
Ik vind het al raar als volwassen mensen naar hun ouders toe claimen rechten te hebben op basis van gelijke behandeling van broers en zussen.
Maar richting je broer/schoonzus???
Hecamel schreef:
08-06-2018 11:38

Je zou kunnen aanbieden dat ze in een andere vakantie wanneer jullie er niet zijn zij er in mogen.
Hmm ik denk dat ze dat dan ieder jaar claimt. Zou ik mee uitkijken met zo'n type :-)
ik kan me ook niet voorstellen dat als ze zich beklaagd bij anderen dat er ook maar 1 persoon is die vind dat jullie niet redelijk zijn.
Ze kan misschien, net als haar zus, een keer daar heen als jullie gewoon aan het werk zijn, in het kader van gelijke behandeling.
Blijf bij je standpunt, blijf netjes en probeer en niet op in te gaan verder.
En verder heeft ze alle recht om zelf een huisje in Frankrijk te kopen
Rustig en consequent blijven zeggen dat het jullie huisje en jullie vakantie is. Dat zij volgend voorjaar aan de buurt is om naar Frankrijk te gaan mits ze net als zus 1, de tuin en het huisje lenteklaar maakt. Dan is haar hele argument over 'verschil' maken van tafel. Je zou verschil maken en zus 1 benadelen als zus 2 er zou mogen logeren zonder tegendienst. Omdenken dus: je gaat zus 1 niet benadelen en je eigen vakantie gaat voor.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
:rofl: ik zou de ballen uit mijn broek lachen met zo’n koningin.

Maar wat je het beste kan doen met zo’n type is geen voeding geven tot verdere discussie. Dus niks anders aanhalen en zeggen dan; ja sorry het kan niet want dat zitten wij zelf in ons eigen vakantiehuis. Al het andere doet er niet toe.

Dus niet beginnen over andere zus, niet zeggen dat het niet kan op je werk, niet dat zus er niet voor betaald heeft. Die koningin heeft een scheef beeld van de wereld en jij niet. Dus geef haar niet nog meer argumenten en kap het af met dezelfde zinnen.

Dus praat als een kapotte grammofoonplaat. Als anderen beginnen, herhaal hetzelfde. De koningin zal alles zien als roddelen.
Emmer water over haar hoofd gieten. Misschien brengt dat bezinning.

En, voor volgend jaar precies dezelfde week voor haar reserveren als dat schoonzus 1 dit jaar is geweest. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Edit: wat Xanthan zegt.
merl0t wijzigde dit bericht op 08-06-2018 11:44
5.67% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
Zij kan op elk moment in dat huisje wanneer jullie er geen gebruik van maken.
De 5 weken dat jullie daar zijn, kan zij er geen gebruik van maken.

Heeft niets te maken met recht hebben op. alles met beschikbaarheid.
En nee, jullie geven geen vakantie op voor een gratis vakantie voor een ander.

Het lef.
Ik zou de eerste 2 zinnen blijven herhalen als een kapotte langspeelplaat.
Kunnen ze niet een weekje langskomen? Of is het huis daar te klein voor (no pun intended, maar leuk is ie wel)?

Ik denk dat de rest van de familie ook wel snapt dat haar eisen bizar zijn en dat ze sowieso niks te eisen heeft. Sommige mensen snappen gewoon niet hoe het werkt.
Such fun!1
Het moet niet gekker worden! Dit is jullie huisje en van niemand anders. Ze probeert jullie een schuldgevoel aan te praten om zelf haar zin te krijgen. Ik zou er op deze manier zo klaar mee zijn dat ze helemaal niet meer welkom in het huisje is. Wat een naar mens zeg.
Wauw, zij is gek!
Gewoon dat rare gedrag negeren. Ook niets beloven voor een andere keer, want jullie moeten haar duidelijk maken dat dit ongewenst gedrag is.
Ze gaat zelf maar iets huren. Ze heeft nergens recht op. Jullie huis, jullie regels.
Waarom zou je die zussen gelijk moeten behandelen? Onzin.
Sorry, maar die is gek!
Heel simpel: natuurlijk mag ze een keer vakantie vieren in jullie huisje, maar alleen als jullie niet van plan zijn te gaan.
Het is jullie huisje tenslotte.
Voet bij stuk houden dus.
anoniem_369982 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 11:52
6.74% gewijzigd
Ach de zus van mijn partner nodigt mensen ook uit op onze boot, omdat ie 'toch ook een beetje van haar is' want HAAR grote broer.

Ik denk dat je er inderdaad niet meer op moet in gaan en het je man moet laten oplossen verder.
MarindaH schreef:
08-06-2018 11:43
Kunnen ze niet een weekje langskomen? Of is het huis daar te klein voor (no pun intended, maar leuk is ie wel)?

Ik denk dat de rest van de familie ook wel snapt dat haar eisen bizar zijn en dat ze sowieso niks te eisen heeft. Sommige mensen snappen gewoon niet hoe het werkt.
Dan moet TO een hele week naar de pijpen van dat aangebrande type dansen in haar eigen vakantie in haar eigen huis? Neuh.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
fairy1 schreef:
08-06-2018 11:41
En verder heeft ze alle recht om zelf een huisje in Frankrijk te kopen
Dit
Ik snap deze niet:

"Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin."

Als ze NA jullie zou gaan, dan kan ze toch 2 weken?

Buiten dat vind ik het gedram zoals je omschrijft heel erg onbeleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven