Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
ladyjane, dit is wel mijn derde zwangerschap, maar dus niet mijn derde kindje. Als de tweede zwangerschap goed was gelopen, dan was ik nu hoogzwanger. Ik was 21 juni uitgerekend.

yogayup wat rot dat je niet eerder terecht kunt voor een echo, maar ik hoop dat het bij deze afgelopen bloeding blijft en dat je echo gewoon goed is!

Malou dank je wel voor je vrolijke welkom! En sterkte met de vermoeidheid!

criminalmind, ik hoop dat je mag blijven in het zkh en dat je de echo’s krijgt die je graag wil hebben🍀🍀

Anoukjjee ik heb ook last van gevoelige borsten en vaak ook een weeïg gevoel als ik te lang niet heb gegeten. In mijn omgeving weten nu drie mensen het, maar voor de rest heb ik het nu nog geheim gehouden. Ik vind het sinds de laatste keer toch wel spannend. Over twee weken moet ik het waarschijnlijk wel vertellen aan een grotere groep, want dan gaan we op een familieweekend waar meestal best veel alcohol wordt gedronken.

BolleBo dank je wel, datzelfde wens ik jou!!

Spraakwater het zal vast wel samenvallen nu de hersenschudding en de zwangerschap qua Symptomen zoals vermoeidheid.
En met je werk: Ze moeten je in principe gewoon laten gaan, als jij een afspraak hebt voor jouw en de gezondheid van je kindje. Wel arelaxed dat dat echobureau ook geen flexibiliteit biedt!

Happylife dat soort dromen had ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook. Heel naar, maar ik heb van meerdere vriendinnen gehoord dat dit er blijkbaar bijhoort O_O :sheep:

Ik ga slapen!!!!!! Het is al veel te laat!
Wat is er veel geschreven! Ik lees alles bij maar moet toegeven dat het lastig is alles te onthouden, ik ben al blij dat ik mijn veters niet vergeet te strikken :whistle:

Ik hoop zo op mooie zwangerschappen voor ons allemaal!!

@Yoga: Hoe gaat het nu met je? Geen bloeding meer gehad? Laten we hopen dat het met een sisser afloopt.

@Zwanger010: Lijkt me heftig dat de uitgerekende datum van je vorige zwangerschap nu zo dichtbij komt.. Fijn dat jij vaker een echo krijgt, kan je het net een beetje meer in de gaten houden.

@Anouk: Wat mooi dat je toch zwanger bent geraakt. Ik kan me voorstellen dat het gezien je vorige zwangerschappen heel erg spannend is. Zeker als je je zo bewust bent van alle krampjes. Ik heb gelukkig geen ervaring met een miskraam of bbz maar ben er wel ontzettend bang voor omdat mijn eileiders niet doorgankelijk zouden zijn. Ik maak mezelf gek met elk steekje en krampje en de uren sluipen voorbij. Ik zou het liefst willen slapen tot de 1e echo. Gelukkig is die al snel 

@Happy: Ik hoor ook vaker dat zulke dromen erbij horen idd. We houden het er gewoon op dat de meeste dromen bedrog zijn zoals je zegt. Tenzij ze goed zijn dan ;)
Wat fijn dat de zorgen over of het wel goed is zo herkenbaar zijn! Toch een beetje delen van de zorgen zo.

Ik heb zelf continu het gevoel dat het een tweeling is, geen idee waarom. Maar dat zal ik vast mis hebben :-D

Dromen doe ik ook weer meer, hele rare ook, dat ik bv seks had met een acteur oid, heel bizar. (En al maanden geleden die film gezien :rofl: )

Goed idee om topic te sluiten , het wordt anders wel onoverzichtelijk
anouk qua kwaaltjes naast de vermoeidheid, ik heb vaker een honger gevoel terwijl eten me ook snel tegen staat. De warmte afgelopen dagen deden me ook geen goed. Verder vergeet ik van alles.

Hier nog aan bijna niemand verteld. Vind het lastig om mijn mond te houden maar vriend wil er nog even mee wachten dus dat respecteer ik. Pas in het weekend waarin we het onze ouders gaan vertellen, hoort onze oudste het ook en dan mag het ook best de wereld in.

Tammie heb je nog bloedverlies gehad? Volgens mij kan je inderdaad door seks wel makkelijker wat bloed verliezen omdat het nu zo goed doorbloed is. Dus hoop dat het bij jou ook gewoon daardoor komt!

Yogayup hoe gaat het met jou? Geen bloedverlies meer gehad?

Dankje zwanger010, ik hoop dat het ons allemaal goed gaat. Zo leuk als we straks allemaal de echo hebben gehad met hopelijk allemaal mooie kloppende hartjes. Ben trouwens ook benieuwd of er een tweeling bij gaat zitten in de groep (wie weet malou ;) )

Dromen valt bij mij wel mee nu. Toen ik rond en net na NOD zat wel vreemde dromen gehad maar dat had ik ook weleens toen ik aan de Clomid zat. Vind het niet erg als die vreemde dromen nu wegblijven :-]
Zandkasteel vandaag eerste echo zie ik, heel veel succes en plezier! Ik hoop dat er zo nog een kloppend hartje in de lijst bij staat.

yogayup bij jou nu alles rustig?

Ik probeer iedereen te volgen, maar ik vergeet werkelijk alles (ik denk combinatie van hersenschudding en hormonen? Super handig :lol: ). Staan er nog meer spannende dingen op het programma?

Hebben er nog meer dames ontzettende honger?? Vooral als ik wil gaan slapen, ik voel m'n maag echt samentrekken ofzo. Ik probeer maar gezonde dingen te eten en heb nu een plan voor ik vanavond ga slapen (groenten met yoghurtdip).
Verder super gevoelige tepels en mijn borsten zijn wel een cup groter denk ik!

Heel bijzonder allemaal om te merken.
Spraakwater ik heb soms urenlang totaal geen trek, en dan opeens juist heel veel honger. Heel wisselend dus haha. Ik probeer ook gezond te eten maar veel dingen krijg ik nu echt niet weg...

Yogayup hoe gaat het nu?

Maloe spannend, ben benieuwd of je gevoel klopt. Zou je het leuk vinden als het een tweeling zou zijn?
Lief dat jullie naar mij vragen! In dit geval: geen nieuws, goed nieuws tot op heden. Behalve die ene korte bloeding niks meer gehad, dus dat is heel fijn. Vannacht wel gedroomd dat het fout ging, maar ik droom nogal veel en raar. Ben het ene moment heel oké en dan heb ik vertrouwen, andere moment maak ik mij veel zorgen. Googlen helpt niet echt bij het ontspannen, dus daar probeer ik mee te stoppen. Nog een week geduld!

Zandkasteel: ik duim voor je vandaag!

Malou: dat zou bijzonder zijn! Ben benieuwd naar de eerste echo. Wie weet heb je helemaal gelijk.

Op naar mooie kloppende hartjes en prachtige gezonde babies!
Vanochtend mijn eerste echo gehad, in 3D. Heel erg leuk! Het hartje klopt, nu best spannend, woensdag weer naar de vk en dan over een paar weken weer voor het wetenschappelijk onderzoek.
Oh wat fijn zwanger010! :heart:
Van harte. Heerlijk om te lezen.
Oh yogayup gelukkig geen bloedverlies meer.

Zwanger010 wauw super zeg! Nu toch een beetje proberen te genieten. Hoe ver ben je?

Nou bij mij is het er maar 1 ;-) dus ben benieuwd wie dan de tweeling krijgt Hahah. Word vervolgd.

Ik hen sinds woensdag hoofdpijn. Gisteren toch maar paracetamol ingenomen. Vanmorgen was het weg maar komt nu helaas weer opzetten bah.

Qua eten. Ik heb trek in ongezonde dingen (niet leuk) probeer mij in te houden maar soms lukt het niet altijd :roll: ik heb verder weinig eetlust. Totdat ik een beetje naar word en dan moet ik echt eten.

Zandkasteel hoe was de echo?

Ik heb as maandag weer een echo.
Lieve dames!

Wij zagen vandaag een mooi hartje kloppen vanwege de eerdere miskramen ben ik wel wat onzeker. Ik werd een week terug gezet, ik weet dat meten rond dit termijn erg lastig is maar mijn hoofd ziet dat wat minder realistisch allemaal :hyper: . Maar goed, een hartje! Daar gaat het om en dat is natuurlijk heel fijn!

Ik zal proberen wat aan te gaan haken ik ben zo moe dat de puf me vaak ontbreekt en dan heb ik alles bijgelezen en heb ik geen puf meer om te reageren of ik val tijdens het lezen al in slaap :bonk:

Lieve dames knuffels voor iedereen die ze nodig heeft en ik duim voor iedereen voor mooi nieuws!
Wat fijn zwanger010! Op naar meer kloppende hartjes :heart:

Nou ik zit niet perse op een tweeling te wachten hoor! Maar als het er twee zijn dan zijn ze natuurlijk meer dan welkom :cheer2:
Wat fijn Zwanger010 en zandkasteel! En zandkasteel, je bent dus een weekje minder ver dan je zelf dacht?
En yogayup, gelukkig geen bloeding meer zeg. Hier ook alleen dinsdag, daar is het gelukkig bij gebleven.

Ik heb ook veel honger en eet echt veel meer ook! Kan me nog redelijk inhouden met ongezond gelukkig :-)
@Zwanger010 en Zandkasteel, wat fijn die goede berichten!!!

Eten onwijs honger.... kan het redelijk op gezond houden.

Vandaag vroeg mijn moeder, gaat het wel goed met je..... ik dacht owjee zal ze nu al iets merken... zie ik er zo slecht uit. Ik probeer.... een middagdutje met dochter mee te doen heb het soms echt wel nodig merk ik.

Al meer dames die merken dat sommige in de directe omgeving al iets vermoeden? Vorige keer hadden sommige collega's het al door bij week 7/8... gelukkig werk ik nu niet meer dus daar heb ik nu geen last van. Ouders hadden we het toen al gelijk verteld, nu wachten we nog eventjes.

En dat dromen had ik bij m'n vorige zwangerschap ook heel intens... is nu bijna iedere nacht wel raak over de vreemdste dingen xD
happy-life wijzigde dit bericht op 08-06-2018 22:09
28.61% gewijzigd
Wat fijn dat de hartjes kloppen dames!!

Wat bijZonder dat je denkt dat je een tweeling krijgt Malou, ben benieuwd of je gelijk krijgt :)

Hier net als ik hier vaker lees: moemoemoe. Ik val af en toe in slaap op de bank, dat heb ik normaal nooit! Verder rustig de dagen aftellen, ik vind het maar lang wachten tot de echo
Duurt lang he? Pff, ik wist niet dat ik zo ongeduldig kon zijn...

Hier vannacht wakker geworden om te plassen en het bloed liep al een beetje langs Mn benen.
Daarnaast (denk van de schrik) kotsmisselijk, maar behalve kokhalzen kwam er niks uit. Sorry voor de details. Ik heb nu geen bloed meer, maar dit is allemaal echt niet goed denk ik. :'(
Ik heb alleen geen kramp en momenteel ook geen bloedverlies meer. Wel kan ik ineens niet tegen geuren en ben ik af en toe misselijk.
Nogmaals weer afwachten. De moed zinkt mij wel een beetje in de spreekwoordelijke schoenen. Ik hoop zo dat ik geen afscheid van jullie moet gaan nemen in dit topic.

Fijn weekend iedereen!
Wat naar yogayup, dat brengt weer meer spanning met zich mee! Maar: het hoeft niks te betekenen. Misschien toch even met de verloskundige bellen als je daar behoefte aan hebt?

Last van geurtjes heb ik ook heel erg! Lekkere linzensoep gemaakt, maar de geur staat me echt onwijs tegen...
Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, alleen dit is al de tweede keer in 1 week. Ik probeer nog wel relaxt te zijn en ik wacht de echo van vrijdag gewoon af. Als het fout zit, dan zal bellen met een vk of een eerdere echo ook niet helpen.

Oeh, die geurtjes @tammie! Wat lastig he? Kan je de soep nog wel eten? Of staat de geur je zo tegen?

Hoe zit het met seks ladies? Durven jullie nog te vrijen? Wij hebben (maar dat komt door de bloedingen) de seks maar even on hold staan. :$
Yogayup wat naar allemaal... Ik heb het zelf ook meegemaakt, de zwangerschap ná mijn eerste miskraam. Ik verloor net zoveel bloed als wanneer ik ongesteld ben, maar toch is het goed gegaan. Hopelijk gaat het bij jou ook goed!
Hè yogayup wat ontzettend onzeker! Ik heb het beide gehad, m’n 1e zwangerschap veel bv en een gezonde zoon en de laatste zwangerschap ook langs m’n benen en een miskraam, ook voorafgegaan door paar keer wat meer bv met tussenpozen. Ik hoop zo voor je dat het gewoon goed zit.

De geuren zijn gek he? Ik heb soms zin in iets en wil ik net beginnen met eten, dan ruik ik en denk ik ineens bah hoeft niet meer :roll:

Zandkasteel, heel fijn dat jullie ook goed was!

Hier nog 8 dagen, het schiet op..
Fijn om een hart onder de riem te krijgen!
Qua symptomen zij dus de vlagen van misselijkheid erbij gekomen, dus dat geeft ergens toch hoop.

Wachten duurt lang he? Ik ben benieuwd of je gelijk hebt met je tweeling Malou.

Hier nog tot vrijdag. Vandaag is mijn wisseldag: 7 weken! Om de moed er in te houden wil ik vandaag een foto van de zijkant maken. Als de baby toch blijft zitten, dan lijkt het mij leuk (voor mijzelf vooralsnog) om de progressie te zien.

Wie heeft bij vorige zwangerschappen iets gedaan dat ‘leuk is voor later’ of gelaten en daar spijt van heeft gekregen?
Dank voor al jullie lieve felicitaties en wensen! Ik voel me iig nog steeds echt zwanger, vanmiddag ruim twee uur geslapen, zooooo moe!
Jeeeh zandkasteel ook een kloppend hartje!!! Ik had het wel gelezen maar nog geen tijd/puf gehad om te reageren.

Happy life ik ben zelf soms bang dat mensen het al zien. Mijn buik is in de middag en avond echt opgezet. Maar zelf valt zoiets natuurlijk meer op dus hopelijk hebben ze het nog even niet door.

Oh yogayup wat ontzettend eng en onzeker. Kan mij voorstellen dat dit je bang maakt. Hopelijk hoeft het niks te betekenen. Nog heel eventjes wachten nog en dan heb je de echo.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf week 29 bloedverlies en stolsels verloren. Ik heb hier toentertijd foto’s van gemaakt als bewijs voor de zusters/dokters. Wat de ene groot vind, vind de ander niet. Ik heb nl een keer gehad dat de zuster het stolsel wel vond meevallen qua grootte. Maar toen ik het de volgende dag aan de dokter liet zien, schrok hij toch wel van de grootte en vond het helemaal niet meevallen. Hoe smerig ook maar ik heb een fotoboekje voor mezelf gemaakt met een aantal foto’s daarvan en van mijn buikfoto’s. Dit wilde ik graag zodat ik dit beter kon verwerken allemaal. En ik ben blij dat ik dit gedaan heb.

Pfff ik voel mij echt met vlagen belabberd. Dan zit het allemaal zo hoog. Moeilijk uit tw leggen. Morgen weer een echo. Voor ons een spannende aangezien we de vorige twee keren bij deze echo slecht nieuws kregen.
Spannend morgen bollebo!!
Ik heb ook in de middag avond een opgezette buik. Vanmorgen was m'n moeder met mn dochter aan het spelen zegt ze ineens; 'toen je zus zo oud was als kleinkind nu was ik al zwanger van jou' klinkt in mijn oren van moet je niet wat vertellen??? ze moeten nog een weekje geduld hebben :bonk:

@zwanger010 hier ook steeds vaker middagdutjes, vandaag uurtje geslapen en wil nu ook al naar bed :sheep:
Spannend bollebo! Ik duim voor je morgen. :heart:

En Thanks voor het delen van jouw ervaring.

@happy: lijkt mij lastig met zulke toespelingen om nog geduld te hebben met vertellen. Over een week is de vreugde niet minder groot.

@zwanger010: ik ben moe met vlagen, nu heb ik wel weer energie. Ik doe ook hele dagen eigenlijk weinig, behalve goed voor mijzelf zorgen. Lekker genieten van de dutjes wanneer die kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven