Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Oh nee wat schrikken Zwanger010! Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent.
Er zit niks anders op dan wachten tot de volgende echo.

Ik zou doen wat je het meeste rust geeft. Ik zou niet uitgaan van een miskraam (en heftige bloeding) nu, dan zit je er alleen maar op te wachten. Als het toch komt dan zou ik er dan de afspraken op aanpassen, je kan immers ook altijd gewoon ziek worden.
Weet je moeder alles? Kun je het met haar bespreken?
Heb wel meegelezen maar eerder geen tijd gehad om te reageren.

Zwanger010 wat rot! Natuurlijk maak je je zorgen en je angst is ook logisch. Toch zou ik, net als spraakwater, niet meteen van een miskraam uitgaan. Je weet gewoon nog niet hoe het zal lopen en misschien gaat het gewoon goed! Het liefst zou je misschien thuis in bed of op de bank blijven tot de volgende echo maar dat kan helaas niet. De afspraken kan je later nog aanpassen mocht dat nodig zijn.
Enige wat misschien zou kunnen is n eerdere echo omdat je je zo'n zorgen maakt?

Kells wel fijn dat de echo verder goed was en dat het echt in je baarmoeder zit! Nu is het even afwachten maar straks gewoon 2 dagen achter elkaar een echo! Bijzonder en fijn! Hopelijk dan weer goede resultaten.

Yogayup ben jij nog steeds zo relaxed? We hebben morgen allebei de echo. Hoe laat mag jij?

Tammie wat super dat jouw echo ook goed was! Ik doe mee met Moeders voor Moeders trouwens. Wel alleen als ik thuis ben en hoewel het soms een beetje onhandig is, is het ook mooi dat ik met zoiets anderen kan helpen.

Bollebo ook zo fijn dat jij weer een goede echo had! Helpt dat ook om wat meer vertrouwen te hebben?

w002 ik heb morgen mijn eerste echo en ben dan 7+2. Het mocht ook vorige week al en hoewel ik dat ook graag had gewild was ik te bang dat er dan nog geen hartje te zien zou zijn dus met mijn verstand voor de 15e gekozen. Hoe ver ben jij met je eerste echo?

Onze relatie is nog niet heel anders. Hoewel mijn vriend wel oplet met eten dat wat ik krijg ook mag, is hij verder niet heel anders dan anders. Misschien dat het na de echo of wanneer het zichtbaarder wordt ofzo nog zal veranderen? Hij is ook gewoon een heel nuchtere man dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Hij is niet de biologische vader van mijn eerste maar aangezien die altijd bij ons is, voedt hij haar al een hele tijd mede op. Hierdoor weet ik in ieder geval wel dat hij en wat strenge maar ook een lieve en betrokken vader is.

Ik ben trouwens nu al een stuk emotioneler! Ik ben niet iemand die heel snel huilt maar merk dat ik tegenwoordig sneller tranen in mijn ogen krijg, sentimenteler ben etc. Kan me niet herinneren dat ik dat bij de eerste ook had.
Verder heb ik af en toe misschien een lage bloeddruk. Soms ineens licht in mijn hoofd, naar gevoel, hartkloppingen etc. dus dat ook maar even in de gaten houden.
Er is veel geschreven, WoW!
Fijn dat er zoveel goede echo’s zijn :flirting:

zwnager010 luister naar je lichaam en niet naar je angst. Ik begrijp helemaal dat je grote angst voelt dat het mis gaat, je hebt immers al eerder zo’n traumatische ervaring gehad. Echter: je hebt 2x een kloppend hartje gezien, de baby is gegroeid. Je voelt je fysiek oké. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer voor die kleine in je buik een beetje te ontspannen.

criminalmind werk je bij onze blauwe vrienden of ben je vooral dol op series in die categorie? Ik kom zelf uit de blauwe familie, maar heb mijn baan opgezegd om voor de liefde mee te verhuizen naar het buitenland.
Buiten dat: spannend morgen! Hoe laat mag jij? Ikzelf om half 10 lokale tijd, dus bij jullie half 4. Volgens berekeningen ben ik dan 7+6.

Op zich ben ik nog wel relaxt, maar als ik het met mensen heb over de zwangerschap word ik wel emotioneel.
Ik ben nl gevraagd deze week voor een supertoffe klus bij Mn laatste werkgever, maar ik heb nu alles even on hold staan tot ik meer weet.
Ik heb geen ernstige bloeding meer gehad sinds maandag (geloof ik. Die was wel weer heel verontrustend), maar ik blijf continu een beetje bloed verliezen.
Lang leve de maandverband en inlegkruisjes. Ik vind het maar viezige dingen ;-D

Nog maar 1 nachtje slapen!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Ik ben mezelf toch teveel aan het gek maken en mag daarom zometeen bij de vk langs om te kijken. Ik voel me aan de ene kant een muts/schijtluis, maar aan de andere kant gisteren klopte voor mijn gevoel het hartje veel trager dan vrijdag en dat blijft maar door mijn hoofd spoken. Heel naar.

Dus nu de tijd doden en ik kom eind van de middag met een update
:hug: @zwanger010
Yogayup jij hebt een behoorlijke stap gemaakt! Ik ben naar de andere kant van het land verhuisd en de locatie vooral door mijn vriend, dat vond ik al heel wat :-P heb jij erg moeten wennen aan je nieuwe omgeving?
Ik werk in een hele andere sector maar vind het wel heerlijk om series te volgens en dit is inderdaad 1 van de favorieten.
Eindelijk morgen! Over 24 uur lig je daar :D ga het forum in de gaten houden dan! En duimen dat ook jij een mooie echo hebt.

Zwanger010 wat goed dat je vandaag nog langs kan komen! Hoop echt dat het je rust zal brengen. En je bent zeker geen muts of schijtluis! Logisch dat je bang bent voor misse boel En je hebt zelf weinig invloed op wat er in je gebeurt dus dat maakt het nog lastig. Dus nu stoppen jezelf naar beneden halen en ik ga duimen voor een goede en geruststellende echo :thumbsup:
Ik duim voor je 010! :hug: :hug: :hug:
@criminalminds: we wonen voor 3-5 jaar in het buitenland en komen dan waarschijnlijk terug naar Nederland. Ik heb eerlijk gezegd wel moeten wennen hier, meer dan ik van tevoren heb gedacht. Nog 24 uur! Dat appte ik al naar mijn vriend (die op Sint Maarten zit. Dus duimen dat het vliegtuig vanavond gewoon gaat). Nu gaat het ineens snel.
Hoe lang moet jij nog wachten?
Oh ja sorry Yogayup vergeten te zeggen, ik mag morgenochtend om 9 uur! Dus wel lekker op tijd. (Voor jou 3 uur 's nachts...)
Pff nou ik mag hopen dat het vliegtuig gewoon gaat! Je wilt toch niet dat ie hier niet bij is.
Oh, ook zo fijn op tijd! Ik duim voor een prachtige echo!
Mijn vriend vliegt zaterdag voor een week naar las Vegas voor het werk. Ook al zo’n fijne planning. Ik hoop zo dat we goed nieuws krijgen morgen, want zonder hem wordt het wel een hele zware week bij slecht nieuws.
Ik ben net bij de vk geweest en het zag er niet goed uit. Wel nog steeds een kloppend hartje, maar heel heel langzaam, passend bij vijf-zes weken terwijl ik nu ruim acht zou moeten zijn. Het is nu erg onzeker hoe het afloopt, maar ze gaven me geen goede kans😔
Och zwanger010 toch, wat een naar bericht. Kan het zijn dat je toch korter zwanger bent dan berekend, of had je een hele stipte cyclus.
Wat nu? Wachten tot dinsdag tot de volgende echo?
:hug:
yogayup schreef:
14-06-2018 17:48
Och zwanger010 toch, wat een naar bericht. Kan het zijn dat je toch korter zwanger bent dan berekend, of had je een hele stipte cyclus.
Wat nu? Wachten tot dinsdag tot de volgende echo?
:hug:
Ja, naar is het zeker want heel onzeker is het nu😔
Nee, ik heb een heel regelmatige cyclus. Mijn ovulatie was op 3 mei en op 15 mei wist ik al dat ik zwanger was, al heel vroeg dus. Dus het kan niet later zijn geweest. En met de afmetingen zou het eerder vijf a zes weken zijn.
De VK zei de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ze zei realistisch gezien ziet het er slecht uit.
Ik mag nu direct bellen als het niet goed voelt, vooral omdat mijn vorige miskraam zo heftig is verlopen. Dan gaan ze iig hemel en aarde bewegen zodat ik direct een currettage krijgen en niet eerst met de ambulance hoef worden afgevoerd.

Wat het overigens kan zijn is dat ik in aanraking ben gekomen met het parvovirus (vijfde ziekte) en het nog niet eerder heb gehad. Ik ben daarover ook gewaarschuwd door een van onze buren. Vroeg in de zwangerschap veroorzaakt dat miskramen😔😔😔
Dankje yoga! Inderdaad lastige planning. Is hij vaker langer weg voor zijn werk?

Oh zwanger010 wat een klotenieuws! Ik weet niet goed wat te zeggen, alles lijkt fout. Dit was nou net niet het nieuws wat er uit moest komen. Wel fijn dat de vk begrip had in ieder geval en mocht je echt een miskraam krijgen dat je goede begeleiding krijgt.
Nee 010 :( wat een k.. nieuws. Ik heb er geen andere woorden voor. De wonderen zijn absoluut de wereld niet uit maar de grond zakt onder je voeten vandaan met dit nieuws..

Zorg goed voor jezelf en als het idd niet goed voelt meteen bellen. Ik hoop zo dat het allemaal goed komt voor je :hug:
criminalmind en kells
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Het is idd het meest rotte nieuws wat je maar kunt krijgen, want we weten niets en we weten ook niet hoe lang dit nog gaat duren, dus het is gewoon bagger!

Maar voorlopig helaas afwachten, we weten niet hoe lang...
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar heel veel sterkte zwanger010. :hug:
Zwanger010, wat een rotnieuws. Verschrikkelijk dat je wel iets weet maar nog niet wat het gaat worden. In een keer slaat alles om. Je intuïtie vertelt je vaak wel hoe het zit, goed dat je hebt gebeld en je al eerder mocht komen. Veel sterkte en dikke knuffel

Criminal en yogayup, ik duim voor jullie!
Lieve Zwanger101, och wat een verdrietig nieuws. Dikke knuffels en veel sterkte :( :hug:

Kels wat fijn dat alles op de goede plek zet, dat is vast een enorme opluchting!

Yogayup en criminalmind spannend morgen, ik duim voor een mooie uitkomst!
Yogayup wat een vervelende timing ja, hopelijk kan hij wat leuks meenemen vanuit de US als mini feestje op een goede echo.

criminalmind haha ik herken het emotionele wel! Als ik zwanger ben kan ik om de kleinste dingen emotioneel worden. Toen ik zwanger was van de oudste moest ik huilen bij de plaatstelijke sinterklaas intocht. Ik vond al die blije kindjes zo mooi :heart: :facepalm:
Ook een lage bloeddruk hier inderdaad. Rustig opstaan helpt in ieder geval al.

Ik zag nog meer goede echo's maar ik ben even de namen vergeten, sorry dames! Wel gefeliciteerd natuurlijk!

Wat leuk dat sommige van jullie het mooie nieus al hebben gedeeld. Leuk om te vertellen he?! Ik denk dat er hier wat zwakjes gereageerd zal worden, het is tenslotte nummer 3.

Wij gaan morgen een weekje op vakantie, we komen vrijdag terug en smiddags hebben we opnieuw een echo vanwege de eerdere miskramen. Ik vind het wel erg fijn dat we nu wat vaker langs kunnen komen. Met vlagen ben ik misselijk maar verder voel ik me nu best ok.
Mijn oudste was mee met de echo vorige keer en vroeg erna, 'mama? heb je nu een baby in je buik :heart: ?!' we willen het graag nog een beetje vaag houden tot de volgende echo dus ik vroeg hem wat denk jij? Hij vertelde toen heel blij dat hij denkt van wel hoor! Sindsdien is hij veel bezig met babys, heel lief :)!

Nou nou, ik heb zowaar iets kunnen reageren! Ik hoop dat ik de komende dagen het bij kan houden zodat ik steeds meer jullie (verhalen) ga herkennen en de puf langzaam aan weer een beetje terug komt.

Hou je taai lieve dames! :heart:
Hier weten onze ouders het nog niet, dat gaat de komende week nog spannend worden want we gaan met mijn schoonouders op vakantie. Hopelijk hebben ze niets door. We willen het graag na de echo van vrijdag vertellen als alles nog goed zit.
Zwanger010 wat een ellende zeg! Heel veel sterkte .

Criminal succesmorgen bij de echo! Ik ben woensdag 7+3 ongeveer.

Yogayup jij ook veel plezier bij de echo morgen. Duimen voor goed nieuws!
maloe84 schreef:
14-06-2018 21:11
Zwanger010, wat een rotnieuws. Verschrikkelijk dat je wel iets weet maar nog niet wat het gaat worden. In een keer slaat alles om. Je intuïtie vertelt je vaak wel hoe het zit, goed dat je hebt gebeld en je al eerder mocht komen. Veel sterkte en dikke knuffel

Criminal en yogayup, ik duim voor jullie!
Ja dat is het, heel erg rot idd! En dank je wel voor je knuffel en sterktewensen😘
spraakwater schreef:
14-06-2018 20:24
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar heel veel sterkte zwanger010. :hug:
Geeft niet, lief dat je wat schrijft😘
Zandkasteel en w002 ook dank voor jullie lieve berichtjes😘
Ik hoop oprecht dat jullie niet door zo’n zelfde situatie als ik moeten en dat jullie echo’s gewoon goed zijn criminal en Yogayup🍀🍀🍀🍀🍀
Dat eerste hoop ik voor jullie allemaal!! Want dit is echt helemaal niks!
Dankjewel zwanger010! Mede door jouw verdrietige verhaal besef ik mij nog meer dat het voor ons echt d-day is. Het bloedverlies is echt abnormaal geweest en betekent vaak dat het manier goed zit dus ik maak mij ook best zorgen.

Nogmaals een knuffel voor jou en heel veel sterkte! :hug:

Ik hoop dat jij een prachtige echo hebt morgen criminalminds. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven