Burenoverlast
zondag 10 juni 2018 om 00:05
Hi wil graag weten of ik een punt heb in deze. Buurvrouw heeft 2 jongvolwassenen in huis. Maken vaak ruzies en smijten daarbij met tussendeuren. Wij schrikken hiervan , soms wakker. Het gebeurt op alle tijden van de dag. Buurvrouw zelf smijt met buitendeuren. Het klinkt keihard door ons hele huis. Nu wil ik haar er elke keer op aanspreken als ze dat weer doen want ik ben het zat. Heb een hele tijd geleden haar al een paar keer gevraagd ermee te stoppen maar ze vindt dat ze gewoon haar leven leeft. Ik vind dat als zij overlast geeft ik hier elke keer op kan protesteren. Zodat zij ervaart wat overlast is. Heb ik een punt in deze? Niet kopiëren, wil hem graag later weghalen ivm herkenbaarheid
zondag 10 juni 2018 om 10:29
Wat andersom zegt. En het zijn niet alleen de kinderen he, moeder doet wanneer ik het heb gevraagd aan haar rustig aan te doen met de deuren, nog harder de deuren dicht, alle deuren. En ja dan is het oorverdovend (De komende paar dagen) net alsof ze wil zeggen: jij kan me niet zeggen hoe ik moet leven. Maar als ik dus elke keer aan haar vraag rustiger te doen,( en dat wordt dus elke dag...) heeft zij net zo veel last van mij als ik van haar. Voor snachts zal ik contact opnemen met de wijkagent. Het een huurwoning.Andersom schreef: ↑10-06-2018 09:23Herkenbaar. Na het aanspreken erop werd het bij ons erger. Buren zijn altijd vroeg op en gaan vroeg op pad. De voordeur smijten ze dicht zodat bij ons de ruiten rinkelen. Eerst gingen ze samen door de deur, nu gaat eerst buurman en smijt de deur dicht en dan een tel later buurvrouw. Heel ziek dat ze daar elke keer aan denken.
zondag 10 juni 2018 om 10:35
zondag 10 juni 2018 om 10:40
Lady_Day schreef: ↑10-06-2018 10:23Herkenbaar of niet, OP heeft wel een punt. Het is gewoon van de zotte dat je je niet prettig voelt in je eigen huis omdat een stelletje lawaaimakers je woonplezier vergalt. Een normaal mens houdt gewoon rekening met zijn buren. Velen van ons wonen boven op elkaar gestapeld, niet omdat we dat nu zo leuk vinden maar omdat we weinig keus hebben.
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om niet met harde zolen op goedkoop laminaat te lopen, om de deuren zachtjes dicht te doen, om niet op je hielen door je huis te stampen, om niet te schreeuwen als een mager speenvarken.
Ik snap best dat je niet elk geluid kunt vermijden en iets van je buren horen vind ik vrij normaal maar geschreeuw en gesmijt met deuren is gewoon ASOCIAAL. Zo, dat is er uit!
Het is ook asociaal, en helaas zijn heel veel mensen zo. Het is een kwestie van opvoeding. Ik hoefde het vroeger niet te proberen hoor, om te gaan staan schreeuwen of met deuren smijten.
zondag 10 juni 2018 om 14:47
De wijkagent, voor slaande deuren? Die verwijst je naar de woningbouw. En die verwijst je naar bemiddeling. En dan is je buuf dus pissig en wordt het erger.
Eens dat het asociaal is hoor, absoluut. Maar aangezien je die mensen niet mag kielhalen en je zelf toch nog enigszins relaxed wil wonen, is het soms een kwestie van pick your battles. Eerlijk? Nee. Maar vaak wel waar het op uitdraait.
Eens dat het asociaal is hoor, absoluut. Maar aangezien je die mensen niet mag kielhalen en je zelf toch nog enigszins relaxed wil wonen, is het soms een kwestie van pick your battles. Eerlijk? Nee. Maar vaak wel waar het op uitdraait.
zondag 10 juni 2018 om 15:16
zondag 10 juni 2018 om 15:23
Verhuizen is niet altijd een optie he. Ik ben ook al aan het kijken naar iets anders. Ik had een fantastisch appartementje gezien. Duur, maar nog net betaalbaar voor mij, maar wederom boven en onderburen. Natuurlijk kun je geluk hebben dat je ze niet hoort, maar aangezien het geen nieuwbouw is, is de kans toch behoorlijk aanwezig.
Ik wil geen duizenden euro's spenderen om straks weer met @#!±buren te zitten. Het moet óf een bunker zijn, of vrijstaand. Ik zit nu naar hutjes op de hei te kijken, terwijl ik ontzettend van de stad houd (buitengeluiden storen me niet). Ik heb het universum ook al gevraagd of ze leuke ideeen heeft. Ik ben benieuwd wat er uit komt
Ik wil geen duizenden euro's spenderen om straks weer met @#!±buren te zitten. Het moet óf een bunker zijn, of vrijstaand. Ik zit nu naar hutjes op de hei te kijken, terwijl ik ontzettend van de stad houd (buitengeluiden storen me niet). Ik heb het universum ook al gevraagd of ze leuke ideeen heeft. Ik ben benieuwd wat er uit komt
zondag 10 juni 2018 om 23:01
Oké, dus ik heb een punt, maar politie maakt het waarschijnlijk nog erger? Weg is mijn woongenot voor een groot deel... Ik heb echt wraakgevoelens naar haar toe en wil het liefst haar laten ervaren wat ik door haar ervaar. Heb al eerder gevraagd of ze wilde komen luisteren maar ze gaf geen sjoege, vond ze niet nodig. Ik heb wel al telefonisch met de wijkagent gesproken en hij zou de buren aanspreken en zeggen dat ze in de nacht geen overlast moeten bezorgen. Maar dat is geen goed idee? Ik bel morgenochtend om door te geven dat ik mijn telefoongesprek alleen als melding wil door geven. Mijn wraakgevoelens zal ik proberen om te zetten in liefdevolle gedachtes. Ik weet niet of jullie ook echt burenoverlast hebben ervaren (van lady weet ik het zeker), maar ik vindt het knap dat jullie je bij dit soort grensoverschrijdend gedrag, verbaal kunnen inhouden naar de buren toe. Maar ik zie wel in dat er kans is dat het escaleert na mijn woorden of de preek van de wijkagent en zal een oplossing voor mezelf zoeken ( accepteren of weggaan). De strijd met de buren aangaan zal zeker energie van mij vragen en ik heb nog heel veel andere zaken in mijn leven die veel meer prioriteit hebben, en ik weet niet of ik die energie heb voor die strijd. Bedankt allen voor de verschillende inzichten, I'm going to pick my battles.
zondag 10 juni 2018 om 23:12
mallegekkerd, bij jou lijkt het nog erger dan bij mij en bij mij trek ik het al niet meer. Op een gegeven moment hoor je alles en kun je je niet meer afsluiten voor die lui. Als ik thuis ben en de buren zijn er niet (gebeurt niet zo vaak helaas) dan schiet ik meteen in de stress zodra ik de sleutel in hun sleutelgat hoor. Ik kan me totaal niet meer ontspannen in mijn huis (heeft ook aantal andere redenen, moet ik er bij vertellen).
Ik zorg er nu voor dat ik zo veel mogelijk weg ben, maar dat is natuurlijk ook te gek voor woorden. Ben nu aan het kijken of meditatie/mindfulness mij kan helpen. Ik hoop het, voordat ik in de gevangenis beland wegens moord met voorbedachte rade.
Ja, mooi @!#$% is dit
Ik zorg er nu voor dat ik zo veel mogelijk weg ben, maar dat is natuurlijk ook te gek voor woorden. Ben nu aan het kijken of meditatie/mindfulness mij kan helpen. Ik hoop het, voordat ik in de gevangenis beland wegens moord met voorbedachte rade.
Ja, mooi @!#$% is dit