Mode & Beauty alle pijlers

Bolero

10-06-2018 12:14 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer lees ik het in een topic over een outfit: géén bolero, want die dingen zijn afgrijselijk.

Sinds ik op dit forum rondwandel, heb ik geleerd dat bolero's verboden moeten worden. Maar waarom eigenlijk? Ik vind ze leuk en handig. Ik kan zomerjurken met blote schouders dankzij die dingen ook op mijn werk dragen.

Mijn vraag is dus: wat is er zo verschrikkelijk fout aan een bolero?
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 10:27
Stel je niet zo aan zeg. Je hebt gewoon een nogal beperkte fantasie.
Ik vind anders dat ik heel fantasierijk en kleurrijk heb gereageerd op de vraag wat er mis is met bolero's :-D
Ik trek ze met liefde aan, die bolero's. Ik ben een ongelooflijk duister, interessant en intelligent wezen, maar als je me op basis van een kledingstuk wilt indelen in het hokje "saai, seksloos, christelijk" dan vind ik het prima: met oppervlakkige mensen kan ik dan weer helemaal niets.
vrouwjagersma schreef:
11-06-2018 10:46
Ik trek ze met liefde aan, die bolero's. Ik ben een ongelooflijk duister, interessant en intelligent wezen, maar als je me op basis van een kledingstuk wilt indelen in het hokje "saai, seksloos, christelijk" dan vind ik het prima: met oppervlakkige mensen kan ik dan weer helemaal niets.
Ik moet opeens denken aan een enorm lullige kerstfoto van een gezin die hier enorm werd neergesabeld omdat het van die saaie, truttige doorsnee huismutsen met een standaard huismoeke waren. En beide ouders bleken hoogleraar in iets natuurkundigs.
DulceLoco en co, ik wil helemaal geen man verleiden. Al helemaal niet in een werksituatie, waar TO het o.a. over heeft in de OP.
En geloof me: zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat ik dat wel zou willen, zouden strakke blote jurkjes mijn kansen zéker niet vergroten. We zijn niet allemáál onopgevoede pubers hier, hè.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
DulceLoco schreef:
10-06-2018 19:17
Het is ontzettend a-seksueel, tuttig en christelijk. Het verpest een jurkje zo erg.. Alle spontaniteit van een leuk zomerjurkje verdwijnt en het outfit is opeens helemaal kerkproof. Gewoon zonde. Helemaal vreselijk wanneer je het jurkje verder verpest met (witte) leggings en ballerina's. En een keurig kapsel tot op de schouders met een natuurlijke lullige slag er in. Ik zie het helemaal voor me, het type :-D

Ligt toch helemaal aan het soort? Ik vind dit niet passen bij jouw omschrijving:

Afbeelding
Dana schreef:
11-06-2018 11:18
DulceLoco en co, ik wil helemaal geen man verleiden. Al helemaal niet in een werksituatie, waar TO het o.a. over heeft in de OP.
En geloof me: zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat ik dat wel zou willen, zouden strakke blote jurkjes mijn kansen zéker niet vergroten. We zijn niet allemáál onopgevoede pubers hier, hè.
Beetje uit context. Uiteraard niet wat ik bedoelde. Maar laat ik het anders stellen: vind je het belangrijk er modieus bij te lopen? Laat die bolero. Maakt het je niet uit? Draag je hem toch wel. Maar wees niet zo verbaast als je hoort dat andere het niet mooi vinden.
Koffielepel schreef:
11-06-2018 06:33
1. Zwart vestje op een wit met donkerblauwe jurk
2. Verschrikkelijk kerkproof, scheer die oksels (of niet, ook prima) en laat ze vrij.
3.het verpest het silhouet van de jurk doordat het vestje op het lint eindigt.
4. Wanneer je er ballerina's bij aan doet kun je dit samen dragen met je kind van een jaar of 8.
5. Gewoon verschrikkelijk uit. We dragen toch ook geen borstrokken meer? waarom kan die afzichtelijke bolero dan ook niet gewoon verdwijnen.

Wat voor sandalen zocht jij ook alweer laatst?
Man, man, man, wat een kansloos gedrag hier.

En nee, ik voel me niet aangesproken :blabla:
[quote=Star² post_id=28621573 time=1528709017 user_id=353209]
Ligt toch helemaal aan het soort? Ik vind dit niet passen bij jouw omschrijving:

DulceLoco schreef:
11-06-2018 11:26
Beetje uit context. Uiteraard niet wat ik bedoelde. Maar laat ik het anders stellen: vind je het belangrijk erg modieus bij te lopen? Laat die bolero. Maakt het je niet uit? Draag je hem toch wel. Maar wees niet zo verbaast als je hoort dat andere het niet mooi vinden.
C'est le ton qui fait la musique.
Mensen met een grote bek affakkelen is iets totaal anders dan fantasierijk en kleurrijk reageren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
[quote=Star² post_id=28621573 time=1528709017 user_id=353209]

De qoute optie lijkt niet te werken hier.. Wat ik eronder tikte was: Het is niet zoals ik omschreef nee. Dit is een andere gelegenheid natuurlijk. Maar ik had het nog steeds mooier gevonden zonder de bolero, ik zie de meerwaarde totaal niet.
DulceLoco schreef:
11-06-2018 11:34
De qoute optie lijkt niet te werken hier.. Wat ik eronder tikte was: Het is niet zoals ik omschreef nee. Dit is een andere gelegenheid natuurlijk. Maar ik had het nog steeds mooier gevonden zonder de bolero, ik zie de meerwaarde totaal niet.

Blote schouders zijn niet altijd gepast.
Star² schreef:
11-06-2018 11:35
Blote schouders zijn niet altijd gepast.
dan draag je een jurk met mouwtjes.

Opgelost.
Ik vind het moeilijk een situatie voor te stellen waar je een strakke avondjurk draagt maar geen blote schouders aandurft. Kerstmis in de kerk, dat is waar ik op kom.
guppekop schreef:
11-06-2018 11:49
dan draag je een jurk met mouwtjes.

Opgelost.
Nou, vind jij maar eens een leuke jurk mét mouwtjes. Nog best lastig. Ik zou er graag tien kopen, maar ik vind ze niet.
DulceLoco schreef:
11-06-2018 12:07
Ik vind het moeilijk een situatie voor te stellen waar je een strakke avondjurk draagt maar geen blote schouders aandurft. Kerstmis in de kerk, dat is waar ik op kom.

Dat ligt dan aan jouw voorstellingsvermogen.
vrouwjagersma schreef:
11-06-2018 12:19
Nou, vind jij maar eens een leuke jurk mét mouwtjes. Nog best lastig. Ik zou er graag tien kopen, maar ik vind ze niet.
eh.. zoek eens bij Wehkamp en filter op mouwlengtes?

https://www.wehkamp.nl/damesmode/dames- ... Mouwlengte
guppekop schreef:
11-06-2018 12:26

Mouwtje eraan? Taille weg!
Dat is wat me hier ook weer opvalt. Ik heb dikke armen, maar een heel mooie taille. Derhalve koop ik getailleerde mouwloze jurken, die ik combineer met zo'n seksloos gereformeerd bolerootje. Met mouwen zijn de jurken vaak boxy en daar ben ik echt niet op gebouwd.
Maar bedankt voor de link, wellicht vind ik een exemplaar dat wel perfect is.
guppekop schreef:
11-06-2018 12:26

Ze vroeg om een leuk jurkje. Tuurlijk zijn er jurkjes, maar de resultaten bij Wehkamp zijn nu niet echt je van het.
Star² schreef:
11-06-2018 12:20
Dat ligt dan aan jouw voorstellingsvermogen.
Of aan je perceptie van wat wel en niet kan, qua kleding en blote schouders.
Maar alsnog zou ik dan eerder gaan voor een kort mouwtje.

Ik hoor wel graag een voorbeeld.
DulceLoco schreef:
11-06-2018 13:04
Of aan je perceptie van wat wel en niet kan, qua kleding en blote schouders.
Maar alsnog zou ik dan eerder gaan voor een kort mouwtje.

Ik hoor wel graag een voorbeeld.

Negen van de tien kantoren, bijvoorbeeld.
Star² schreef:
11-06-2018 13:08
Negen van de tien kantoren, bijvoorbeeld.
Maar op kantoor zit je toch niet in een avondjurk? Doelend op je voorbeeldje.
En wanneer je wel in een avondjurk bent, etentje met collega's, dan zijn blote schouders toch weer prima?
DulceLoco schreef:
11-06-2018 12:07
Waarom is het een kwestie van durven? Ik doe weleens blote schouders en dan opeens is het wat kouder. Het ligt aan mijn bui en wat ik op dan moment mee heb wat ik dan over die blote schouders gooi.
Star² schreef:
11-06-2018 12:30
Ze vroeg om een leuk jurkje. Tuurlijk zijn er jurkjes, maar de resultaten bij Wehkamp zijn nu niet echt je van het.
nou, ik mag toch aannemen dat er tussen de 2226 resultaten wel iets bij zit wat je leuk vind.
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 13:18
Waarom is het een kwestie van durven? Ik doe weleens blote schouders en dan opeens is het wat kouder. Het ligt aan mijn bui en wat ik op dan moment mee heb wat ik dan over die blote schouders gooi.
Was het in die discussie. Het ging over wanneer blote schouders niet gepast was.

Wat jij zegt is weer een andere invalshoek. En een andere insteek.
Puur voor de look vind ik het gewoon niet mooi. Dus ik zou het liever koud hebben, of ik draag iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven