Make-up vraag
dinsdag 12 juni 2018 om 22:13
Hoi,
Ik heb aan de ervaren vrouwen die regelmatig foundation of BB cream dragen, een vraag. Ik maak alleen mijn ogen op en doe mijn nagels, maar ben nu op zoek naar een type make up dat mijn rode wangen wat maskeert. IK heb het erg snel warm, soms werk ik diensten in de horeca met grote feesten (heb ook een andere functie, dit is voor erbij) en ik krijg dan enorm snel rode wangen, hard werken, zweten, etc. Ik ben ook het type dat vuurrood wordt door het sporten.
Ik heb geen flauw idee wat je daar nou voor kunt gebruiken. Binnenkort weer een feest en ik ben die rooie kop wel zat. Hebben jullie de tip toevallig? hoef me niet vol te plamuren als het even kan, maar het meer wat minimaliseren. Ik heb een lichte huid (ben nu wel gekleurd door het mooie weer, en heb snel wat sproeten en donkerblond/blond haar.
Ik kan het bij de plaatselijke make up en geurtjes winkel vragen, maar daar verkopen ze Chanel etc en om het te proberen loop ik er liever niet op leeg.
Iemand tips? Welk merk? Werkt bijv. BB cream al voldoende? loopt het erg uit als je zweet of doe je er iets onder? ik ben een leek, maar weet wel qua namen er eea vanaf. Mocht ik twijfelen ga ik toch naar de dure winkel maar misschien hebben jullie fijne tips.....dank alvast!
Ik heb aan de ervaren vrouwen die regelmatig foundation of BB cream dragen, een vraag. Ik maak alleen mijn ogen op en doe mijn nagels, maar ben nu op zoek naar een type make up dat mijn rode wangen wat maskeert. IK heb het erg snel warm, soms werk ik diensten in de horeca met grote feesten (heb ook een andere functie, dit is voor erbij) en ik krijg dan enorm snel rode wangen, hard werken, zweten, etc. Ik ben ook het type dat vuurrood wordt door het sporten.
Ik heb geen flauw idee wat je daar nou voor kunt gebruiken. Binnenkort weer een feest en ik ben die rooie kop wel zat. Hebben jullie de tip toevallig? hoef me niet vol te plamuren als het even kan, maar het meer wat minimaliseren. Ik heb een lichte huid (ben nu wel gekleurd door het mooie weer, en heb snel wat sproeten en donkerblond/blond haar.
Ik kan het bij de plaatselijke make up en geurtjes winkel vragen, maar daar verkopen ze Chanel etc en om het te proberen loop ik er liever niet op leeg.
Iemand tips? Welk merk? Werkt bijv. BB cream al voldoende? loopt het erg uit als je zweet of doe je er iets onder? ik ben een leek, maar weet wel qua namen er eea vanaf. Mocht ik twijfelen ga ik toch naar de dure winkel maar misschien hebben jullie fijne tips.....dank alvast!
dinsdag 12 juni 2018 om 22:18
dinsdag 12 juni 2018 om 22:20
Loreal infallible pro matte.
Deze is gewoon bij de drogisterij te koop. Deze geeft medium dekking, laat sproetjes nog wel een beetje doorschijnen, en blijft ook goed zitten als je hard werkt en zweet.
Je kan deze punten ook voorleggen bij de douglas, dan weten ze wel dat je op zoek bent naar een longwear foundation.
Deze is gewoon bij de drogisterij te koop. Deze geeft medium dekking, laat sproetjes nog wel een beetje doorschijnen, en blijft ook goed zitten als je hard werkt en zweet.
Je kan deze punten ook voorleggen bij de douglas, dan weten ze wel dat je op zoek bent naar een longwear foundation.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:21
Ik heb hetzelfde probleem als jij, bb cream geeft je wat een kleurtje maar is erg transparant, zeker niet bedoeld om roodheid tegen te gaan. Foundation heeft, naar mijn mening hetzelfde probleem. Tenzij de een hele dekkende foundation neemt zoals dermablend foundation, nadeel is dat je het heel goed ziet zitten als je het niet goed aanbrengt of net de verkeerde kleur hebt.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:22
Als je eigenlijk geen plamuur wilt kun je ook proberen een primer te gebruiken. Ik heb de matterende (witte) van HEMA en heb het idee dat die ook wat roodheid neutraliseert. Ze hebben er ook een juist om roodheid te neutraliseren(groene), die zou je kunnen proberen? Eventueel met wat concealer. Bb cream lijkt me wat te 'vettig' als je snel gaat zweten.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:26
dinsdag 12 juni 2018 om 22:26
Bij mij echt niet hoor. Muurvast. Double wear of pro matte.. Daar heb ik geen omkijk naar.
Al vind ik double wear persoonlijk iets te cakey.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:27
De enige matte foundation die ik redelijk kan hebben tot nog toe die echt heel betaalbaar is: de photofocus van wet n wild, te bestellen via internet, kost iets van 5-6 euro. Al mix ik hem vaak met mijn clinique foundation, zodat het net wat minder matterend is, maar hij kan ook alleen gedragen worden door mij op dagen dat mijn huid wat minder droog is en is goed dekkend en blijft lang zitten.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:29
Met mijn huidtype kan ik die foundations echt niet dragen, alleen op extreem goede huiddagen, die heb ik niet veel, in de winter al helemaal niet haha... al smeer ik me een ongeluk aan crèmes.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:31
Clinique heeft een anti redness lijn. Google maar. Ik vind de poeder heel fijn. T is een soort gele poeder die de roodheid neutraliseert. Daarover foundation, maar door die poeder hoeft dat maar heel dun te zijn en ziet t er natuurlijk uit. Ik vind de superbalance oid ook v clinique erg fijn.
PS: t scheelt veel als je bij de grotere ketens de kortingen in de gaten houdt. En met die poeder doe je echt mega lang. Ik gebruik m dagelijks en deze volgens mij al een jaar in gebruik
PS: t scheelt veel als je bij de grotere ketens de kortingen in de gaten houdt. En met die poeder doe je echt mega lang. Ik gebruik m dagelijks en deze volgens mij al een jaar in gebruik
yukon wijzigde dit bericht op 12-06-2018 22:34
24.20% gewijzigd
dinsdag 12 juni 2018 om 22:32
Foundation is mijn huidskleur (en dat is echt wel even zoeken en matchen)
Primer heb ik verschillende (kleurloos, wit maar smeert kleurloos en ook glimmend, die voelt gewoon lekker maar met foundation er over merk je er niks meer van haha)
Concealer doe ik altijd een tintje lichter onder mijn ogen, vlekjes met mijn daadwerkelijke huidskleur.
Poeder of kleurloos of licht (gebruik wel altijd los poeder, niet van die geperste dat geeft een laag op mijn droge huid waardoor je de droogheid nog beter ziet)
Setting spray is een spray die er en voor zorgt dat je er niet poederig uit ziet en de duur van je make-up verlengt.
dinsdag 12 juni 2018 om 23:02
Je kunt de double wear ook mengen met je dagcreme, doe ik als ik hem draag voor overdag (en dus niet feestje oid)
Het is namelijk zeker niet de makkelijkste foundation om mooi aan te brengen zeker als je geen foundation gewend bent. Jammer om het om die reden af te schrijven.
Gewoon de plekken die je normaal met dagcreme aanstipt, nu met zowel crème als de foundation aanstippen (met je vingers) dan blenden maar (met je vingers!)
Verder vind ik de clarins minerale powder foundation heel erg fijn en draag deze soms over alleen dagcreme en soms (feestje!) over een andere (vloeibare) foundation voor extra dekking en hold.
En mijn favoriet voor dagelijks gebruik is de collistar duo perfection foundation met een concealer in de dop, super handig 2-in-1 product, goede dekking en blijft goed zitten.
dinsdag 12 juni 2018 om 23:05
Wat bij mij goed werkt is gezicht goed insmeren met een basic hydraterende creme, kan ieder merk zijn.
Dan maskeer ik het rood met of de groene camouflage stick, en bij mildere plekjes de meest lichte huidtint van de hema.
Daarna poeder ik het af met loose powder (wit nude illusion) ook weer van de hema, en het houdt zo een aantal uren vol en ziet er verzorgd uit, zonder plamuur effect.
Dan maskeer ik het rood met of de groene camouflage stick, en bij mildere plekjes de meest lichte huidtint van de hema.
Daarna poeder ik het af met loose powder (wit nude illusion) ook weer van de hema, en het houdt zo een aantal uren vol en ziet er verzorgd uit, zonder plamuur effect.
woensdag 13 juni 2018 om 08:22
De dagcreme niet overslaan hoor! Zorg dat je huid goed is verzorgd, smeer dan een spf op je gezicht en daarna pas een foundation. De kleur moet ongeveer overeenkomen met de kleur van je kaakrand.Abbigael schreef: ↑12-06-2018 22:26Primer en concealer, staat het zo op de verpakking? dat breng je neem ik aan met een kwast?
Ik heb een droge huid, moet meteen smeren na het douchen enzo. Ik neem aan dat ik geen dagcreme eerst op doe? die gebruik ik nl altijd. Qua kleur is het moeilijk denk ik, ik wil geen 'rand'![]()
Foundation is om de gezicht te egaliseren, niet om een kleur te geven.
Je kunt ook advies vragen bij MAC, die hebben een grote kleurenrange.
Foundation breng je aan met je vingers, een kwast of een sponsje. Wat jij prettig vindt.
woensdag 13 juni 2018 om 12:18
Dank voor jullie berichten
dat rode heb ik op zich enkel als ik het warm krijg. IK heb niet constant rode vlekken ofzo. Maakt dat dan nog verschil denken jullie? MAC ken ik niet.....dat zit hier iig niet in de buurt. Douglas kan ik weleens heen gaan, ik woon in een dorp dus hier zit hij niet maar wel in een stad wat verderop.
woensdag 13 juni 2018 om 12:59
Ik heb denk ik de medium lichte huidskleur, dwz ik verbrand wel in de zon, maar wordt wel bruin, niet overdreven maar ik word wel degelijk bruin. Donkerblond haar (nu wat lichter door de zon) ik val niet onder huidtype lichtblond, blauwe ogen, rood haar bijv. Meer het type erna, donkerblond haar, lichte huidskleur die wel bruin wordt en grijze ogen.
Ga er denk ik dan toch hulp bij vragen, ik wil absoluut zo'n typische rand voorkomen en naar jezelf kijken qua kleur is denk ik moeilijker dan een leek. Heb in 37 jaar ook mijn haar nog nooit gekelurd dus ik ben echt geen pro. Oog make up gaat me juist wel weer goed af
Ga er denk ik dan toch hulp bij vragen, ik wil absoluut zo'n typische rand voorkomen en naar jezelf kijken qua kleur is denk ik moeilijker dan een leek. Heb in 37 jaar ook mijn haar nog nooit gekelurd dus ik ben echt geen pro. Oog make up gaat me juist wel weer goed af
woensdag 13 juni 2018 om 13:50
De goede kleur bij jezelf zien is inderdaad lastig. Ook als je geen leek meer bent.
Je ondertoon is belangrijk, lichtval maakt veel verschil, je huidtype, sommige producten willen nog weleens oxideren op je huid in de loop van de dag. Winter en zomer maakt verschil, niet alleen qua je eigen huidskleur maar ook het licht buiten. En hoe je de rest van je gezicht opmaakt is ook belangrijk. NYX ben ik ook enthousiast over qua prijs en kwaliteit en de kennis van de mensen in de zaak.
Die hebben alleen filialen in Amsterdam en Rotterdam even uit mijn hoofd.
Als je op den duur weet wat voor je werkt kan je ook makkelijker eens iets goedkoops meenemen om uit te proberen. Hema heeft goed spul bijvoorbeeld.
Die hebben alleen filialen in Amsterdam en Rotterdam even uit mijn hoofd.
Als je op den duur weet wat voor je werkt kan je ook makkelijker eens iets goedkoops meenemen om uit te proberen. Hema heeft goed spul bijvoorbeeld.