Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Hoe laat moet je vandaag naar de gynaecoloog Madderijn?
ClaireSophie schreef:
11-06-2018 19:49
@Suusj, wordt het een naam die je met zo'n duits accent moet uitspreken? Heb altijd mijn vraagtekens bij bijzondere en niet veel voorkomende namen. Als docent heb ik heel wat bijzondere namen voorbij zien komen en elke periode weer moeten die pubers het spellen en vertellen hoe je het uitspreekt :facepalm: arme zielen met creatieve ouders noem ik ze altijd. Dus misschien nog iets om mee te nemen als je op zoek gaat naar oud Duitse namen! Tegelijkertijd: namen zijn zo smaakgebonden en ik geloof dan wel weer oprecht dat ouders dat met liefde doen.

(Stiekem ga ik nu ook even googlen op oud duitse namen want ik kan mij er geen voorstelling bij maken ;))
Haha er zijn meer dan genoeg oud Duitse namen! Sommige namen zit wel een bepaalde uitspraak in en we hebben nu voor zowel jongen als meisje al 2 namen als optie.
2e en 3e naam mag mijn vriend uitkiezen de voornaam wil ik het samen over eens zijn.

Nog een uurtje en dan hebben we de 2e echo hopelijk horen we dan ook het hartje.
Vandaag een screeningsecho gehad.
Dit omdat we niet voor de NIPT kiezen. Sommige afwijkingen zijn nl al rond de 13wk op te sporen. Alles ziet er goed uit en ook een mooi dunne nekplooi.
Ze konden (deels) het hartje controleren en verder de rug (bijv op open ruggetje), blaas, maag etc.
Wel placenta aan de voorkant dus mogelijk ga ik uk pas later voelen bewegen dan gemiddeld.

Ik ben heel blij!
Ook fysiek vandaag redelijk. Ochtend nog belabberd maar me vanmiddag 3 uurtjes best ok gevoeld en een broodje huzarensalade (dat eet ik anders echt nooit) met smaak (!) Weggehapt ;-)
Na een paar uurtjes wel weer helemaal kapot maar ach... Ik mag niet klagen over vandaag :D
Nooit geweten dat een nekplooi niet echt een plooi is maar een vochtophoping op de hoogte van de nek.
De gynaecoloog had net een nieuw echo apparaat, zo nieuw dat de techneut er nog nat zat. Toen was het wel goed te zien, er zit teveel vocht.
Dus meteen door voor een vlokkentest, dan prikken ( en wiebelen) ze wat weefsel uit de placenta. Volgende week woensdag weten we iets meer. Daarna meteen bloed prikken bij ons allebei, man en ik want dat moet voor de test.
Morgen toch wel naar de verloskundige. Die afspraak stond al.
Gewoon om eens rustig de dingen op een rij te zetten.
Er is nog een kleine kans dat het goed afloopt, maar het voelt allemaal nog zo vitaal.
Kindje bewoog mooi, hartje klopte goed, placenta en navelstreng allemaal goed. Maar hij heeft een dikke soort blaar in zijn nek, die hoort daar niet.
Dus als iemand nog een toverstafje heeft, mag ik hem dan lenen, dan fixen we het....
Hè gatver Madderijn, wat een naar nieuws! :( Hebben jullie de nipt laten doen ook, of die niet? Hoop dat de vlokkentest goed is.. Krijgen jullie daar woensdag al de uitslag van?
:hug: Madderijn!! Wat een naar nieuws en een onzekerheid ineens.... Weet je hoe dik de nekplooi was?
yellow002 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 22:14
1.00% gewijzigd
Madderijn, het nieuws dat niemand wil horen, wat een onzekerheid! :"-(
En ik vind woensdag nog zó ver weg! Kan het niet eerder op de één of andere manier?
Hoi hoi!

Vanavond hebben wij ook de 2e echo gehad! Ging supergoed, we hebben het hartje al even kunnen horen en uk is nu 4cm groot.
Was echt heel leuk om mee te maken want blijkt dat ons kleintje een drukteschoppertje is haha. In het begin van de echo schoot uk steeds van links naar rechts zo grappig! En op een gegeven moment zagen we zelfs dat uk zijn vingertje tegen zijn neusje legde. Als ik er aan terug denk besef ik mezelf dat ik vroeger zelf duimde dus wellicht duimde uk ook?

Verder even standaard bloed geprikt. Eerst rechts, en daar kreeg ze hem helaas niet te pakken, toen maar links geprikt die pakte hem direct haha. Was blij dat ik van die prik af was heb niks met naalden blegh! Urine was ook goed die moest namelijk ook nog gecontroleerd worden.

Nou volgende afspraak is op 17 juli, en de gealachtsbepaling echo 26 juli dus met ongeveer 17.5 weken. De 20 weken echo had ze direct ook maar ingepland voor 16 augustus dus voorlopig staan we weer goed ingepland bij de verloskundige..

Overigens was onze echo nu wel in kleur ipv zwart wit. Is dit bij jullie ook zo?
Jeetje sterkte madderijn! :(
Madderijn wat een heftig nieuws! Sterkte met de spanning en onzekerheid, ik duim op een goede afloop voor jullie!

@Suus, wat leuk zo'n beweeglijke baby op de echo! mooi vooruitzicht alle afspraken gepland, kun je naar toe leven!
Dank allen! We zouden geen combinatietest doen, maar omdat de nekplooi afwijkend was werden we doorverwezen. Gebeurt ook als er iets anders vreemd te zien is.
Nipt is dan geen optie meer, dat vervalt.
De standaard is dan vlokkentest vóór 14 weken, vruchtwaterpunctie erna. Nu zijn er nog te weinig cellen in het vruchtwater dus kan de punctie nog niet.

Materiaal moet naar Rotterdam, en die bepaling gebeurt twee keer per week. Dat is de snelle. Daarna komt nog iets, die duurt twee weken omdat ze iets op moeten kweken. Dus dit is eigenlijk de snelle variant.
Nipt duurt volgens mij langer?
Ik moest gisteren en vandaag rust houden, omdat er nabloeding op kan treden in de placenta. Hij heeft daar een beetje in zitten wrikken met een naald om cellen los te maken en op te trekken. Maar daarmee mogelijk ook contact gemaakt tussen mijn bloed en dat van de baby, dus ik mocht gratis een rhesusspuit erna zodat ik geen antistoffen tegen de baby maak. Een rotspuit omdat hij steekt, maar ze gaf hem gelukkig heel langzaam en ik voelde heel weinig ervan.
Week niet sporten, niet zwaar tillen en dat soort dingen. Gelukkig zijn de oudsten groter en lopen ze zelf. O en geen sex.

Kleur:
Ik had bij de dokter een net nieuw echo apparaat, zwart wit. De verloskundige kijkt liever in sepia, dat is een knopje.
Ik heb wel kleur altijd even als ze naar de doorbloeding kijken.

Suus wat heerlijk een goede echo!
Hoeveel weken ben je nu?
Over kleding: ik heb nog niks besteld, Haag nog wel wat liggen.
Maar in de winter past je jas natuurlijk niet altijd.
Ik zag al wel dat Bonprix heel handige jassen heeft waar je een verticale baan in het midden erbij kan ritsen. Ook handig als je je baby op de buik draagt.
Dat had ik bij de oudste willen hebben, nu had ik een oude kaas van iemand anders gekend die lekker ruim viel. Die van Bonprix zijn modieuzer.
Maar ik heb daar nog nooit besteld, weet de kwaliteit niet.
Sterkte madderijn, hopen dat de uitslag van de vlokkentest goed is! Klinkt als een naar onderzoek trouwens...

Morgen stel ik mijn leidinggevende op de hoogte van mijn zwangerschap. Dit vind ik best spannend want ik heb haar nog amper gesproken sinds ze nieuw bij ons is komen werken.
Pff Sterkte Madderijn! Ik wist ook echt niet dat dat zo werkte... als je dus een NIPT doet dan testen ze helemaal geen nekplooi etc?

Hopelijk is het alleen wat meer vocht maar komt het toch nog goed!

@suusje wat super leuk zo'n echo :-) ben je nu ongeveer 11 weken en een beetje?

Ik heb vrijdag weer een echo, een extra omdat er te lang tussen zat ivm NIPT test en stiekem vind ik het heel fijn want de vorige echo is alweer 1,5 week geleden en ik wil zo graag weer zien hoe het gaat!

En dan de 16-weken echo (geslacht) al op 17 juli, daar kijk ik echt heel erg naar uit :)
Meiden herkennen jullie dit?
Op moment heb ik moeite met gezond eten, ik wil op moment alleen maar zoetigheid, chocola, brood met zoete beleg, ijs en fruit.

Maar groente is echt een drama. 😵

Het komt nog wel grotendeels door de afkeer naar bepaald voedsel, maar vind het toch wel zorgelijk.

Herkennen jullie dit?
Ik slik gelukkig wel dagelijks multi zwanger tabletten.
Ja bij ons was het ook sepia meende altijd zwart wit de eerste echo was namelijk ook in zwart wit.

@MarisKF volgens de verloskundige ben ik nu 2 januari uitgerekend dus dan zou ik nu op 11 weken precies zitten.
Op 17 juli heb ik weer een controle afspraak en precies 1 week later heb ik de geslachtsbepaling. Helaas kan mijn moeder er dan precies niet bij zijn omdat zij de 25ste op vakantie gaat. Dus ik neem haar 17 juli dan mee en met een beetje geluk kunnen we misschien dan ook al het geslacht zien, mocht dat niet het geval zijn ga ik proberen te kijken of het lukt om haar om het moment van de geslachtsbepaling te skypen of te
videobellen.
Ofwel ik heb de controle afspraak met 16 weken en gealachtsbepaling met 17 weken omdat de kinderen er dan ook zijn en die wilden ook wel graag een keer de baby in de buik zien

@Dreamboat herkenbaar haha ik heb de laatste tijd ook meer behoefte om te snoepen. Gelukkig proberen wij wel aan de dagelijkse groente te houden.

Maar ik merk wel dat ik in kleinere porties eet en overdag meer tussendoortjes neem
Ach madderijn, ik lees je bericht... wat ontzettend naar.

Je schrijft er nuchter over ogenschijnlijk, weet niet of je er zo in zit.
Heel veel sterkte iig..

Hier een slechte week, ben nu 10,5 week en de beroerdheid wordt niet minder eerder meer.
Ik hoop dat ik mij binnenkort weer een beetje beter ga voelen.
Hier van de week een echo gehad en de echoscopiste ging al in op de nub. Kennen jullie de nub theorie?
Overigens is de nub rond 10 weken volgens mij voor beide geslachten hetzelfde dus zoveel wist ze er volgens mij niet van.
Volgende week weer een echo, heb ik alweer zin in. Het helpt me echt om te zien wat er gebeurd in mijn buik zodat ik weet waar ik het voor doe. Klinkt stom misschien. Haha.
@suusje ah, scheelt een dag dus, leuk! vind je het niet lastig om nu dan vanaf 11 weken te wachten tot een volgende controle met 16 weken? Ik heb de volgende controle afspraak dan 2,5 week later en dat vind ik al lang :x

qua eten is het hier ook een beetje drama.. veel dingen heb ik echt geen trek in maar dan heb ik niks anders en dan 'moet' ik het wel eten om niet misselijk te worden

@kersopdetaart ah ja, ik heb wel wat gelezen over een uitsteeksel die naar boven of rechtdoor wijst, maar schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. Wel grappig om naar te kijken!

Ik ga nog even enorm ongeduldig wachten tot het morgenochtend is :rolling:
@maris ja idd duurt wel weer een paar weekjes, maar moet er vooral positief tegenaan blijven kijken. Dit weekend zijn de meiden van mijn vriend ook weer van de partij en beloofd een druk weekend. Morgen eerst boodschappen en dagje alles voorbereiden voor een verjaardagsfeestje van de oudste op zaterdag, en zondag gaat de dag automatisch snel met vaderdag.

Zo is er ook al gauw weer een weekje voorbij, en zo proberen we t beetje vol te houden.

Blijkbaar ben ik overigens dus niet de enige met dit probleem qua eten, heb echt precies hetzelfde. De ene dag gaat beter als de andere. De dinsdag was het zo broeierig dat ik veel minder kon verdragen qua eten omdat ik anders het gevoel had dat ik elk moment supermisselijk kon worden zo n drama he..
MarisKF schreef:
14-06-2018 09:58

Ik ga nog even enorm ongeduldig wachten tot het morgenochtend is :rolling:
Het is morgenochtend! ;-)
Hoelaat mag je?

@ Madderijn, hoe gaat het met je?
Afgelopen week een gesprek met leidinggevende gehad.

"Wat leuk dat je een 2e kindje krijgt en waar woon je eigenlijk?" (Eerste zwangerschap)
ik had aangegeven dat ik op advies van de verloskundige niet meer met agressie in aanraking mag komen. Ze zei dat ze mij geen veilige werkplek kan bieden want dat hoort nu eenmaal bij mijn werk. Voorgesteld dat ik dan op de groep waar geen agressie is mijn uren volledig wel wil werken, dit werd ter kennisgeving aangenomen voor mijn gevoel.

Ohja en mijn overuren kon ik mooi gebruiken voor het einde van de zwangerschap als het dan zwaar werd...
rose1 schreef:
15-06-2018 10:12
Afgelopen week een gesprek met leidinggevende gehad.

"Wat leuk dat je een 2e kindje krijgt en waar woon je eigenlijk?" (Eerste zwangerschap)
ik had aangegeven dat ik op advies van de verloskundige niet meer met agressie in aanraking mag komen. Ze zei dat ze mij geen veilige werkplek kan bieden want dat hoort nu eenmaal bij mijn werk. Voorgesteld dat ik dan op de groep waar geen agressie is mijn uren volledig wel wil werken, dit werd ter kennisgeving aangenomen voor mijn gevoel.

Ohja en mijn overuren kon ik mooi gebruiken voor het einde van de zwangerschap als het dan zwaar werd...
Wat een waardeloze reactie :swear:

Wat ga je nu doen ?
Yellow002 schreef:
15-06-2018 10:54
Wat een waardeloze reactie :swear:

Wat ga je nu doen ?
ik zou het niet weten zit een beetje in zak en as op het moment. Ik geloof dat ze binnen nu en 2 weken ( wettelijk gezien) mij een voorlichting moeten gaan geven over wat de gevaren in het werk zijn voor zwangere medewerkers. Dit wacht ik eerst maar af.
@ rose: ben je lid van de vakbond? Ze behartigen geen individuele belangen (meestal) maar kunnen je denk wel adviseren over welke stappen je kunt zetten.
Nee geen lid van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven