Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
donderdag 7 juni 2018 om 23:02
Wat fijn van de goede echo, gefeliciteerd!
Ik heb al wel een beetje rondgekeken op marktplaats, maar nog niks gekocht. Wil pas iets kopen als de volgende echo van maandag ook goed is denk ik.
Word nu al een beetje gek van m'n schoonmoeder
. Ze is hartstikke lief hoor, en ik voel me ook een zeur maar ze is zich nu al zo aan het bemoeien met alles. Ze heeft het telkens over spullen die zij nog over hebben van vroeger en die wij dan mooi kunnen gebruiken, heeft al rond gekeken naar een kinderwagen etc. Give me a break! Ik wil gewoon zelf op m'n gemak samen dingen kunnen uitzoeken.
Ik heb al wel een beetje rondgekeken op marktplaats, maar nog niks gekocht. Wil pas iets kopen als de volgende echo van maandag ook goed is denk ik.
Word nu al een beetje gek van m'n schoonmoeder

vrijdag 8 juni 2018 om 14:34
Heey wat toevallig! Ook wij hadden gister de eerste echo en ook op 9 weken 3 dagen gezet. Uitgerekende datum 7 januari. En idd ook mijn kleren zitten niet meer lekker en staan ook niet mooi. Heb echt een buikje maar lijkt nog meer op een vetrand dan een zwangere buik.Jo_tasy schreef: ↑07-06-2018 19:23Hier ook vandaag een goede echo gehad! Het kleintje was al mooi aan het bewegen9 weken en 3 dagen, 7 januari uitgerekend.
Ik heb ook echt al een buikje, pas mijn jeans niet meer, dus heb een fijne positie rokje gekocht. En de eerste pakjes!
Zijn jullie al begonnen aan de babyuitzet?
Wij hebben gister een klein boxpakje gekocht

vrijdag 8 juni 2018 om 14:35
heel veel sterkteMuisjemeisje schreef: ↑06-06-2018 17:20Een tijdje al niks van mij laten horen. Ik wou mezelf daarom ook uit de tabel halen. Ik vergeet het gewoon om te kijken en alles bij te houden en te reageren.
Helaas vandaag slechts nieuws gehad bij de tweede echo. Het hartje klopte niet meer en het vruchtje is gestopt met groeien bij zo'n 9 weken.
Nu vooral heel verdrietig en afwachten of mijn lichaam zelf gaat reageren, anders volgende week een afspraak in het ziekenhuis.
Ik wens jullie allemaal een heel fijne zwangerschap verder, dat het bij jullie allemaal goed mag blijven gaan en dat er in december en januari allemaal gezonde baby's worden geboren!![]()
Ik heb niet alles bijgelezen, dus reageer even niet persoonlijk.

zaterdag 9 juni 2018 om 10:48
Hoi hoi ook hier gaat dr zwangerschap op moment nog goed. Kleine 1.5 weekjes geleden hebben mijn vriend en ik gezamenlijk onze verjaardag gevierd met onze famillie en vrienden, en al flink verwend door de famillie ook voor de aanstaande uk al. Van mijn moeder krijg ik zelfs een gealachtsbepaling cadeau wanneer wij deze laten doen. Uiteraard gaan beiden moeders dan mee die willen allebei niks missen.
Aanstaande dinsdag straks eerst maar naar de verloskundige. Ben erg benieuwd hoe het nu met uk gaat, mijn vriend en mijn naaste famillie zoals de moeders beginnen nu ook langzaam te zien dat ik al een beetje een buikje begin te krijgen. Mijn vriend zegt ook al steeds tegen mij dat je ziet dat het geen natuurlijk buikje is maar dat je het al beetje begint te zien. Ik voel me gelukkig ook erg goed en geniet van het idee dat er een klein wezentje in me groeit.
Iedereen is al wel heel benieuwd naar de gealachtsbepaling echo, En de meesten hopen op een jongetje. Nou we gaan het beleven. Zit alleen nog na te denken over de datum. Denk dat ik hem wil doen als ik ongeveer 17 weken ben als de dochters van mijn vriend er dus ook een weekje zijn. Uiteraard ga ik ook nog bellen met de praktijk waar ik hem wil laten doen om te horen wat hun aanbevelen qua hoeveel weken de echo te doen
Aanstaande dinsdag straks eerst maar naar de verloskundige. Ben erg benieuwd hoe het nu met uk gaat, mijn vriend en mijn naaste famillie zoals de moeders beginnen nu ook langzaam te zien dat ik al een beetje een buikje begin te krijgen. Mijn vriend zegt ook al steeds tegen mij dat je ziet dat het geen natuurlijk buikje is maar dat je het al beetje begint te zien. Ik voel me gelukkig ook erg goed en geniet van het idee dat er een klein wezentje in me groeit.
Iedereen is al wel heel benieuwd naar de gealachtsbepaling echo, En de meesten hopen op een jongetje. Nou we gaan het beleven. Zit alleen nog na te denken over de datum. Denk dat ik hem wil doen als ik ongeveer 17 weken ben als de dochters van mijn vriend er dus ook een weekje zijn. Uiteraard ga ik ook nog bellen met de praktijk waar ik hem wil laten doen om te horen wat hun aanbevelen qua hoeveel weken de echo te doen
zaterdag 9 juni 2018 om 11:17
spannend! Wat zegt je eigen gevoel?suusj91 schreef: ↑09-06-2018 10:48Hoi hoi ook hier gaat dr zwangerschap op moment nog goed. Kleine 1.5 weekjes geleden hebben mijn vriend en ik gezamenlijk onze verjaardag gevierd met onze famillie en vrienden, en al flink verwend door de famillie ook voor de aanstaande uk al. Van mijn moeder krijg ik zelfs een gealachtsbepaling cadeau wanneer wij deze laten doen. Uiteraard gaan beiden moeders dan mee die willen allebei niks missen.
zaterdag 9 juni 2018 om 11:38
Spannend hoor!
Ik krijg inmiddels ook echt een buikje, ben vandaag 11w. Maandag de termijnecho, vind het wel spannend. Hoop zo dat alles nog goed gaat!
Ben verder vooral intens moe, en af en aan last van bandenpijn. Of iig ik neem aan dat dat het is. Als ik te snel of onverwachtse bewegingen maak krijg ik soms enorme steken aan de zijkant(en) van m'n buik/m'n liezen.
Willen jullie allemaal het geslacht weten voor de geboorte? Wij twijfelen daar nog over. Het lijkt me ook wel bijzonder om het niet te weten, ook als statement naar de buitenwereld ofzo haha. Iedereen lijkt altijd zo gefocust op geslacht.
Ik krijg inmiddels ook echt een buikje, ben vandaag 11w. Maandag de termijnecho, vind het wel spannend. Hoop zo dat alles nog goed gaat!
Ben verder vooral intens moe, en af en aan last van bandenpijn. Of iig ik neem aan dat dat het is. Als ik te snel of onverwachtse bewegingen maak krijg ik soms enorme steken aan de zijkant(en) van m'n buik/m'n liezen.
Willen jullie allemaal het geslacht weten voor de geboorte? Wij twijfelen daar nog over. Het lijkt me ook wel bijzonder om het niet te weten, ook als statement naar de buitenwereld ofzo haha. Iedereen lijkt altijd zo gefocust op geslacht.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:03
Ik zit vandaag ook op 11 weken precies. Exact uitgerekende datum van de verloskundige krijgen we dinsdag te horen, en moet ook zeggen dat de 3 weken vanaf de eerste afspraak tot nu toe sneller zijn gegaan als vorige keer hihi
@rose heb zelf altijd al geroepen als ik een kind krijgt wordt het een jongetje, dus die gedachte heb ik dan ook sterk, en wij willen het geslacht al wel weten ook handiger met inkopen doen.
Qua de baby slaapkamer ben ik er eigenlijk al over uit dat ik mintgroen helemaal te gek vindt.
En omdat ik zelf ook gek ben op uiltjes heb ik ook een baby serie ontdekt van Tiamo uiltjes welke hopelijk geweldig gaat staan bij de uiteindelijke baby kamer.
@rose heb zelf altijd al geroepen als ik een kind krijgt wordt het een jongetje, dus die gedachte heb ik dan ook sterk, en wij willen het geslacht al wel weten ook handiger met inkopen doen.
Qua de baby slaapkamer ben ik er eigenlijk al over uit dat ik mintgroen helemaal te gek vindt.
En omdat ik zelf ook gek ben op uiltjes heb ik ook een baby serie ontdekt van Tiamo uiltjes welke hopelijk geweldig gaat staan bij de uiteindelijke baby kamer.
zondag 10 juni 2018 om 09:32
zondag 10 juni 2018 om 12:18
Wij willen het geslacht wel weten.
Bij de eerste twijfelden we nog maar man zag het. En om dan krampachtig te doen vond ik niks.
Ik wist bij de eerste ook zeker wat het was, maar ik zat fout.
Voor de kinderen vind ik het leuk dat ze het weten ook.
Morgen precies 12 weken, ik heb ook van die corrigerende steken bij verkeerde bewegingen. Morgen ook termijnecho!
Bij de eerste twijfelden we nog maar man zag het. En om dan krampachtig te doen vond ik niks.
Ik wist bij de eerste ook zeker wat het was, maar ik zat fout.
Voor de kinderen vind ik het leuk dat ze het weten ook.
Morgen precies 12 weken, ik heb ook van die corrigerende steken bij verkeerde bewegingen. Morgen ook termijnecho!
zondag 10 juni 2018 om 14:14
Wij willen het niet weten.
Of vooral: mn man wil het niet weten.
En ik leg me daar dus bij neer
niet dat ik het heel erg vind hoor.
Mijn gevoel zegt een meisje.
Als ik naar de 12 weken echo kijk lijkt het ook een meisje (qua nub) maar dat is volgens mij nog niet betrouwbaar.
Een jongetje zou ook heel welkom zijn hoor!
Hier weer sinds vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Heb een persoonlijk record overgeven gevestigd (tja
)morgen einde vd middag weer naar huis.
En ik leg me daar dus bij neer

Als ik naar de 12 weken echo kijk lijkt het ook een meisje (qua nub) maar dat is volgens mij nog niet betrouwbaar.
Hier weer sinds vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Heb een persoonlijk record overgeven gevestigd (tja

zondag 10 juni 2018 om 16:22
OhYellow002 schreef: ↑10-06-2018 14:14Wij willen het niet weten.
En ik leg me daar dus bij neerniet dat ik het heel erg vind hoor.
Hier weer sinds vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Heb een persoonlijk record overgeven gevestigd (tja)morgen einde vd middag weer naar huis.

heel veel sterkte Yellow!
zondag 10 juni 2018 om 22:28
Wij hebben deze gedachte ook idd! Zo wordt het een stukje makkelijker en doelgerichter kunnen kopen. Vooral de famillie is ook erg nieuwsgierig naar het geslacht, en uiteraard wij zelf ook.
We gaan ook zeker een speciale naam uitzoeken, namelijk uit de Duitse geschiedenis boeken van mijn vriend, omdat wij beiden houden van namen die bijna of niet voorkomen hier in Nederland
maandag 11 juni 2018 om 11:37
Echo was goed! Echt een opluchting zeg. Hij bewoog zelfs, en heeft 2 armen en 2 benen ook niet onbelangrijk
. Heel schattig! Uitgerekende datum blijft 29-12, dus hij ligt precies op schema.
Maak me alleen druk omdat het hoofd er zo gek/misvormd uitziet op de foto's hahah maar ik hoop dat dat door de echo komt. Ze zei er iig niks over, alles zag er prima uit. Wacht nu op bloedafname voor de NIPT, ik dacht ik doe het maar direct hoe sneller hoe beter.

Maak me alleen druk omdat het hoofd er zo gek/misvormd uitziet op de foto's hahah maar ik hoop dat dat door de echo komt. Ze zei er iig niks over, alles zag er prima uit. Wacht nu op bloedafname voor de NIPT, ik dacht ik doe het maar direct hoe sneller hoe beter.
maandag 11 juni 2018 om 12:29
Yes goed nieuws!Bruschetta_ schreef: ↑11-06-2018 11:37Echo was goed! Echt een opluchting zeg. Hij bewoog zelfs, en heeft 2 armen en 2 benen ook niet onbelangrijk. Heel schattig! Uitgerekende datum blijft 29-12, dus hij ligt precies op schema.

Dat vind ik van de mijne ook een beetjeMaak me alleen druk omdat het hoofd er zo gek/misvormd uitziet op de foto's hahah maar ik hoop dat dat door de echo komt. Ze zei er iig niks over, alles zag er prima uit. Wacht nu op bloedafname voor de NIPT, ik dacht ik doe het maar direct hoe sneller hoe beter.

Hier: nu zonder infuus en einde van de middag mét extra medicatie naar huis. Kijken hoe het nu weer gaat...
maandag 11 juni 2018 om 16:05
Bruchetta wat fijn dat alles er goed uit zag op de echo! Die mini aliens worden vast prachtige kindjes 
Yellow wat naar dat het weer zo beroerd gaat! Voel je je iets beter vandaag? sterkte... hopelijk werkt de medicatie!
Rose1 wat leuk dat we allebei op dezelfde dag zijn uitgerekend, ik ben benieuwd wanneer het zal gebeuren... ik heb 5 januari in mijn hoofd, we zullen zien. En jij en Suusje91 denken allebei een jongetje te krijgen, ik denk dat je eigen gevoel vaak klopt. Bij mijn eerste had ik het goed!
Nu heb ik geen flauw idee wat het gaat worden.. deze baby gaat met z'n tijd mee en is genderneutraal denk ik
We gaan met 16 weken een pretecho doen om het geslacht te weten, ben heel benieuwd.
Suusje91 wat lief dat je de echo van je moeder cadeau krijgt, leuk dat ze zo betrokken zijn!
Ik heb net aan mijn werkgever en mijn opdrachtgever (werk in detachering) verteld dat ik zwanger ben, iedereen reageerde positief en dat ik vooral goed voor mezelf moet zorgen! Opgelucht dat ik het verteld heb, die buik verbergen wordt steeds lastiger.
Hebben jullie het al verteld op het werk? Ik heb het zo vroeg verteld omdat ik vanaf woensdag 3,5 week vakantie heb. Ik vond het raar om dan opeens terug te komen met een dikke buik

Yellow wat naar dat het weer zo beroerd gaat! Voel je je iets beter vandaag? sterkte... hopelijk werkt de medicatie!
Rose1 wat leuk dat we allebei op dezelfde dag zijn uitgerekend, ik ben benieuwd wanneer het zal gebeuren... ik heb 5 januari in mijn hoofd, we zullen zien. En jij en Suusje91 denken allebei een jongetje te krijgen, ik denk dat je eigen gevoel vaak klopt. Bij mijn eerste had ik het goed!
Nu heb ik geen flauw idee wat het gaat worden.. deze baby gaat met z'n tijd mee en is genderneutraal denk ik

We gaan met 16 weken een pretecho doen om het geslacht te weten, ben heel benieuwd.
Suusje91 wat lief dat je de echo van je moeder cadeau krijgt, leuk dat ze zo betrokken zijn!
Ik heb net aan mijn werkgever en mijn opdrachtgever (werk in detachering) verteld dat ik zwanger ben, iedereen reageerde positief en dat ik vooral goed voor mezelf moet zorgen! Opgelucht dat ik het verteld heb, die buik verbergen wordt steeds lastiger.
Hebben jullie het al verteld op het werk? Ik heb het zo vroeg verteld omdat ik vanaf woensdag 3,5 week vakantie heb. Ik vond het raar om dan opeens terug te komen met een dikke buik

maandag 11 juni 2018 om 16:44

maandag 11 juni 2018 om 19:49
Goede echo's lees ik! Fijn!
@Yellow, arme vrouw, vind het zó naar voor je!
en dat over die echo's ik vind de mijne net een doppinda zonder nek. Schrok eerlijk gezegd de eerste keer, gewoon een witte vlek
@Suusj, wordt het een naam die je met zo'n duits accent moet uitspreken? Heb altijd mijn vraagtekens bij bijzondere en niet veel voorkomende namen. Als docent heb ik heel wat bijzondere namen voorbij zien komen en elke periode weer moeten die pubers het spellen en vertellen hoe je het uitspreekt
arme zielen met creatieve ouders noem ik ze altijd. Dus misschien nog iets om mee te nemen als je op zoek gaat naar oud Duitse namen! Tegelijkertijd: namen zijn zo smaakgebonden en ik geloof dan wel weer oprecht dat ouders dat met liefde doen.
(Stiekem ga ik nu ook even googlen op oud duitse namen want ik kan mij er geen voorstelling bij maken
)
Ik en vriend willen gráág weten wat het word, maar dat wisten jullie al. Hier weinig genderneutraals in huis. Heerlijk een roze of blauw accent in de babykamer/denkentjes/lakens/boxkleed en kleertjes. Ik heb altijd geroepen dat ik een dochter wil omdat ik zelf een enorm meisje-meisje ben maar juist daarom roept iedereen: het wordt een jongen
over een paar weken weten we meer...
Eerst de termijnecho vrijdag, voor nu loop ik gelijk met Bruschetta, 29-12-2018.
Ik had bij de wehkamp een grote bestelling gedaan met zwangerschapskleding, poeh, dat valt nog niet mee zeg...
Voor veel jurken is mijn buik nog niet dik genoeg waardoor ik het lelijk vind 'flodderen'. Die broeken met die aangehechte buikbanden vind ik vreselijk warm en nu dus echt afzakken.
En er is nergens een mooie effen top te vinden. Overal staan hartjes, sterretjes, beertjes of bloemen op, vreselijk...
Geen real live problems maar man, stylish de zwangerschap door wordt een dingetjes dus dames, gooi tips op me!!
@Yellow, arme vrouw, vind het zó naar voor je!

@Suusj, wordt het een naam die je met zo'n duits accent moet uitspreken? Heb altijd mijn vraagtekens bij bijzondere en niet veel voorkomende namen. Als docent heb ik heel wat bijzondere namen voorbij zien komen en elke periode weer moeten die pubers het spellen en vertellen hoe je het uitspreekt

(Stiekem ga ik nu ook even googlen op oud duitse namen want ik kan mij er geen voorstelling bij maken

Ik en vriend willen gráág weten wat het word, maar dat wisten jullie al. Hier weinig genderneutraals in huis. Heerlijk een roze of blauw accent in de babykamer/denkentjes/lakens/boxkleed en kleertjes. Ik heb altijd geroepen dat ik een dochter wil omdat ik zelf een enorm meisje-meisje ben maar juist daarom roept iedereen: het wordt een jongen

Eerst de termijnecho vrijdag, voor nu loop ik gelijk met Bruschetta, 29-12-2018.
Ik had bij de wehkamp een grote bestelling gedaan met zwangerschapskleding, poeh, dat valt nog niet mee zeg...
Voor veel jurken is mijn buik nog niet dik genoeg waardoor ik het lelijk vind 'flodderen'. Die broeken met die aangehechte buikbanden vind ik vreselijk warm en nu dus echt afzakken.
En er is nergens een mooie effen top te vinden. Overal staan hartjes, sterretjes, beertjes of bloemen op, vreselijk...
Geen real live problems maar man, stylish de zwangerschap door wordt een dingetjes dus dames, gooi tips op me!!
maandag 11 juni 2018 om 20:09
@ ClaireSophie: voor de zomer gewoon veel mooie maxi dresses dragen, is dat wat?
Hier weer thuis. Gelijk op standje "overleven" spugen zodra ik thuis aan kwam en daarna geslapen. Nu mezelf maar even wakker houden zodat ik vannacht nog slaap.
Net de bijsluiter van primparan gelezen. Wat een paardenmiddel! Bijwerkingen als depressie (1 op de 10) tot suïcidale gedachten, flauwvallen, oncontroleerbare bewegingen vergelijkbaar met parkinson
Dat middeltje echt maar even voor noodgevallen houden.
Arts die langs kwam had toevallig deze ochtend nog een lezing gehad over HG en de behandeling ervan. Dus ze kon met met duidelijke adviezen en goed uitleg naar huis sturen
Hier weer thuis. Gelijk op standje "overleven" spugen zodra ik thuis aan kwam en daarna geslapen. Nu mezelf maar even wakker houden zodat ik vannacht nog slaap.
Net de bijsluiter van primparan gelezen. Wat een paardenmiddel! Bijwerkingen als depressie (1 op de 10) tot suïcidale gedachten, flauwvallen, oncontroleerbare bewegingen vergelijkbaar met parkinson

Dat middeltje echt maar even voor noodgevallen houden.
Arts die langs kwam had toevallig deze ochtend nog een lezing gehad over HG en de behandeling ervan. Dus ze kon met met duidelijke adviezen en goed uitleg naar huis sturen