Uitgerekend februari 2019
maandag 11 juni 2018 om 22:08
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.
Nora_recapcha, droppepop & Julia
Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
| Naam | L | # | datum | j/m | Afspraken | Bijz. |
| LittleMissSunshine9 | 34 | 2e | 31-1 | ? | 19-07 2e echo & NIPT | |
| Boardbabe82 | 36 | 1e | 6-2 | 20-07 3de echo | |
|
| Varenna | 26 | 1e | 6-2 | ? | 11-07 termijnecho | |
| poeziemauw | 27 | 1e | 10-2 | 18-07 2e echo | ||
| Malin | 33 | 1e | 11-2 | 24-07 2e echo | ||
| Katinka | 37 | 1e | 11-2 | |||
| Josephine | 31 | 2e | 11-2 | 18/7 vk 1/8 NIPT | | '
|
| Zegeens | 27 | 1e | 14-2 | 17-07 eerste echo | ||
| Redshoes | 32 | 2e | 14-2 | 24-07 intake 2de echo | |
|
| MissJackson | 33 | 1e | 17-2 | 19-07 tweede echo | ||
| IlseAnne | 33 | 2e | 17-2 | 24-07 tweede echo | ||
| Flomo | 31 | 2e | 18-2 | 13-07 tweede echo | ||
| Such_preggers | 37 | 2e | 18-2 | 9 juli 3e | ||
| Freddelientje | 31 | 2e | 19-2 | 26-07 eerste echo | ||
| Spa11 | 28 | 1e | 23-2 | 16-07 eerste echo | ||
| Bloesempje234 | 33 | 3e | 26-02 | 17-07 twee echo/intake | |
|
| Huismusje-x- | 25 | 1e | 26-2 | 16-07 eerste echo |
Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 15:09
Hallo, ik heb zojuist een positieve test gedaan en ik wil graag meeschrijven. Ik ben zwanger van mn 2e kindje. Mijn eerste is nu 16 maanden oud. Mijn eerste is geboren na een zwangerschapsduur van 28 weken. Dus dit gaat een heel traject worden. Ik ben inmiddels een stuk rustiger dan toen ik eerst de test in handen had.
woensdag 13 juni 2018 om 18:58
Zegeens, wat Fredelientje zegt. Verder zou ik vooral nog niet te veel regelen. Mocht het mis gaan, moet je dat ook allemaal weer terugdraaien. De kans is klein gelukkig, maar met 12 weken heb je echt nog zat tijd voor alles. Moeders voor moeders kun je al wel doen als je wil. Anders heeft het geen zin meer.
Fijne vakantie Zonnetje!
Freddelientje, idd leuk bijna het zelfde. Ook wij nog even oud zag ik. Wanneer willen jullie het vertellen? Wij iig pas na goede Test uitslagen, dus ik verwacht op zijn vroegst met 12 weken.
Wat heerlijk zo snel ER. Laat het maar lekker bezinken. Je hebt nog heel wat weekjes
Such_preggers, das ook heftig. Gefeliciteerd iig voor nu. Hopelijk deze ronde gewoon 40 weken.
Fijne vakantie Zonnetje!
Freddelientje, idd leuk bijna het zelfde. Ook wij nog even oud zag ik. Wanneer willen jullie het vertellen? Wij iig pas na goede Test uitslagen, dus ik verwacht op zijn vroegst met 12 weken.
Wat heerlijk zo snel ER. Laat het maar lekker bezinken. Je hebt nog heel wat weekjes
Such_preggers, das ook heftig. Gefeliciteerd iig voor nu. Hopelijk deze ronde gewoon 40 weken.
woensdag 13 juni 2018 om 20:06
@zegeens
Wat fijn dat jullie beide een dag minder kunnen gaan werken!
Volgensmij hoef je in de eerste weken helemaal nog niet zo veel te regelen inderdaad. Maar ik zou doen wat goed voelt, zelf vind ik het fijn om nu wel alles al te regelen, en ook de wachttijden bij de goede kinderopvangcentra's hier kunnen best lang zijn, dus dat maar alvast in werking gezet.
@Zonnetje980
Allereerst heel veel plezier op vakantie! Waar gaat de reis naar toe?
Hopelijk gaat deze zwangerschap wat voorspoediger, dan de vorige. Duimen maar!
@ER_6_N
Wat leuk dat je gisteren een positieve test in handen had! En fijn dat je gelijk in de eerste ronde zwanger bent.
@Such_preggers
Gefeliciteerd!
Binnen een paar dagen al best veel meiden/vrouwen die mee willen schrijven. Super leuk! Hebben jullie een voorkeur met hoeveel mensen we hier maximaal gaan schrijven? Een gezellige drukte is wel leuk, maar een massatopic met 30 mensen is een beetje lastig bijhouden.
Volgensmij hoef je in de eerste weken helemaal nog niet zo veel te regelen inderdaad. Maar ik zou doen wat goed voelt, zelf vind ik het fijn om nu wel alles al te regelen, en ook de wachttijden bij de goede kinderopvangcentra's hier kunnen best lang zijn, dus dat maar alvast in werking gezet.
@Zonnetje980
@ER_6_N
Wat leuk dat je gisteren een positieve test in handen had! En fijn dat je gelijk in de eerste ronde zwanger bent.
@Such_preggers
Gefeliciteerd!
Binnen een paar dagen al best veel meiden/vrouwen die mee willen schrijven. Super leuk! Hebben jullie een voorkeur met hoeveel mensen we hier maximaal gaan schrijven? Een gezellige drukte is wel leuk, maar een massatopic met 30 mensen is een beetje lastig bijhouden.
woensdag 13 juni 2018 om 20:57
Mij maakt de hoeveelheid niet heel veel uit. Er zijn vaak zoveel mensen die afhaken. Maar mss wel een max op de tabel zodat de openingspost niet te lang is en de site niet meer werkt.MommysMini schreef: ↑13-06-2018 20:06@zegeens
@Zonnetje980
@ER_6_N
@Such_preggers
Gefeliciteerd!
Binnen een paar dagen al best veel meiden/vrouwen die mee willen schrijven. Super leuk! Hebben jullie een voorkeur met hoeveel mensen we hier maximaal gaan schrijven? Een gezellige drukte is wel leuk, maar een massatopic met 30 mensen is een beetje lastig bijhouden.![]()
Helemaal eens mbt dingen regelen. Ik zou ook pas na 20 weken echt dingen gaan regelen en kopen. Er kan zoveel gebeuren.
Ik heb me net aangemeld bij mvm. Hopelijk is het mogelijk.
Gaan jullie je streng houden aan de eet en drink voorschriften? Wat gaan jullie laten en wat niet?
woensdag 13 juni 2018 om 21:12
@regelen eens met wat al gezegd is. Voor nu alleen de vk en eventueel moeders voor moeders. De vk zou me voor mvm aanmelden dus verwacht deze week nog wel telefoon. Alleen al voor het bedankcadeau zou ik weer mee doen
zo'n fijne zacht warme doek. Ik gebruik m nu nog vaak met het cb etc. En buiten dat mooi om iets te kunnen doen voor alle moeders waarbij het niet vanzelf gaat.
@eten ja ik hou me wel aan de regeltjes met eten. Daarbij komt dat tijdens m'n vorige zwangerschap ik zwangerschapssuiker bleek te hebben. Werd pas met 37 weken ontdekt dus ik wil ook wat meer op mn koolhydraten en suikers gaan letten.
@even klagen wat ik echt niet snap is dat ik overdag zo moe ben en de concentratie van een doperwt heb een nu lig te stuiteren in bed. Zucht... moest er even uit die frustratie
@alle nieuwe van harte welkom en gefeliciteerd!
@eten ja ik hou me wel aan de regeltjes met eten. Daarbij komt dat tijdens m'n vorige zwangerschap ik zwangerschapssuiker bleek te hebben. Werd pas met 37 weken ontdekt dus ik wil ook wat meer op mn koolhydraten en suikers gaan letten.
@even klagen wat ik echt niet snap is dat ik overdag zo moe ben en de concentratie van een doperwt heb een nu lig te stuiteren in bed. Zucht... moest er even uit die frustratie
@alle nieuwe van harte welkom en gefeliciteerd!
redshoes wijzigde dit bericht op 13-06-2018 21:13
3.29% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 21:12
Wij zijn verhuisd tijdens de vorige zwangerschap en we wilde veel verbouwen. Voordat ik in het ziekenhuis belandde hadden we net een deel van de keukenkastjes geplaatst, maar we hadden nog geen vloeren, geen aanrecht en geen douche.zegeens schreef: ↑13-06-2018 09:03Gefelicteerd!
@Josephine, heftig wat je hebt meegemaaktIk hoop met je mee voor een goede zwangerschap.
Wij moeten ons nog verdiepen in welke KDV/gastouder we kiezen. Ik denk dat we straks allebei een dag minder gaan werken en 3 dagen opvang nodig hebben.
Voor diegenen die al een kindje hebben, zijn er nog zaken die je toch liever eerder geregeld had? Internet vertelt me dat je in de eerste 8 weken eigenlijk alleen een afspraak bij de verloskundige hoeft te regelen.
We hebben dit zelf moeten maken terwijl we naar huis gingen terwijl we ons zoontje achterlieten in het ziekenhuis.
Ik had liever alles geregeld gehad voordat we in het ziekenhuis terecht kwamen.
O en hier zitten zwangerschapscursussen heel snel vol. Dus als je dat wil doen, dan zou je daar nu al naar kunnen kijken.
woensdag 13 juni 2018 om 21:56
Josephine
Gefeliciteerd! Heel spannend zo voor jou, hopelijk gaat het allemaal goed!
Zegeens
Ik ga ook nog niks regelen hoor, alleen gister de aanmelding bij een verloskundige en moeders voor moeders. Voor andere dingen vind ik het nog veel te vroeg zolang ik nog in de risicofase zit.
Zonnetje 890
Fijne vakantie!
ER6N
Gefeliciteerd, wow gelijk in de eerste ronde al! Snap dat het nog even moet landen!
Such_preggers
Gefeliciteerd en ook spannend voor jou dus hoe deze zwangerschap gaat verlopen.
Gefeliciteerd! Heel spannend zo voor jou, hopelijk gaat het allemaal goed!
Zegeens
Ik ga ook nog niks regelen hoor, alleen gister de aanmelding bij een verloskundige en moeders voor moeders. Voor andere dingen vind ik het nog veel te vroeg zolang ik nog in de risicofase zit.
Zonnetje 890
Fijne vakantie!
ER6N
Gefeliciteerd, wow gelijk in de eerste ronde al! Snap dat het nog even moet landen!
Such_preggers
Gefeliciteerd en ook spannend voor jou dus hoe deze zwangerschap gaat verlopen.
woensdag 13 juni 2018 om 22:26
Er-6-N welkom en wat fijn zo snel een positieve test! Hoop mee met je dat het goed mag gaan.
Such-preggers welkom wat leuk een 2e kindje ook! Maar wat pittig zo’n vroege bevalling bij de eerste. Puur interesse hoor: Wat was hiervan de oorzaak? Ik hoop voor je op een wat zorgerloze zwangerschap en een latere bevalling. Heeft je zoontje nog iets overgehouden aan z’n vroeggeboorte?
Wat bedoel je met eet- en drinkvoorschriften? Ik heb vooral het voornemen minder te eten wat los en vast zit
. Bij m’n zoontje heb ik 9 maanden zitten kanen en dussss 22kg gegroeid
. Das en niet goed dn niet nodig natuurlijk. Maar qua voorschriften geen alcohol, niet roken, niets rauws etc daar hou ik me aan. En gewoon met mate geld voor de rest
.
Goede tip wat betreft inschrijven voor zwangerschapscursus.
Nou zeg Josephine das ook toeval even oud. Wij hebben het beide ouders wel al verteld. Fijn om het alvast met iemand te delen en mocht het fout gaan dan komen zij het ook te weten. M’n zoontje weet het nog niet hoor. Heb jij het al wel verteld?
mommysmini geen idee wat een max moet gaan zijn. Ik krijg iedere keer jeuk als een topic net voor je neus snuit, maar de andere kant het moet bij te houden blijven.
Ik weet het even niet zo goed.
Trouwens de optie die Such-Preggers aandraagt met een max op tabel is misschien wel een goed idee.
redshoes haha stuiterse!! En zooooo herkenbaar. Daar lig je dan lekker wakker te zijn en de volgende ochtend niet vooruit te branden... ik ook en aan het eind van de middag gaat dat over.... heb zelfs de tuin nog gedaan vanavond (wel met handschoenen aan ivm eventuele kattenpoep etc).
Such-preggers welkom wat leuk een 2e kindje ook! Maar wat pittig zo’n vroege bevalling bij de eerste. Puur interesse hoor: Wat was hiervan de oorzaak? Ik hoop voor je op een wat zorgerloze zwangerschap en een latere bevalling. Heeft je zoontje nog iets overgehouden aan z’n vroeggeboorte?
Wat bedoel je met eet- en drinkvoorschriften? Ik heb vooral het voornemen minder te eten wat los en vast zit
Goede tip wat betreft inschrijven voor zwangerschapscursus.
Nou zeg Josephine das ook toeval even oud. Wij hebben het beide ouders wel al verteld. Fijn om het alvast met iemand te delen en mocht het fout gaan dan komen zij het ook te weten. M’n zoontje weet het nog niet hoor. Heb jij het al wel verteld?
mommysmini geen idee wat een max moet gaan zijn. Ik krijg iedere keer jeuk als een topic net voor je neus snuit, maar de andere kant het moet bij te houden blijven.
Ik weet het even niet zo goed.
Trouwens de optie die Such-Preggers aandraagt met een max op tabel is misschien wel een goed idee.
redshoes haha stuiterse!! En zooooo herkenbaar. Daar lig je dan lekker wakker te zijn en de volgende ochtend niet vooruit te branden... ik ook en aan het eind van de middag gaat dat over.... heb zelfs de tuin nog gedaan vanavond (wel met handschoenen aan ivm eventuele kattenpoep etc).
woensdag 13 juni 2018 om 22:59
Mij vliezen zijn gebroken. De reden hiervoor is onbekend. Ik had wel zwangerschap diabetis. En dat zou ermee te maken kunnen hebben.freddelientje schreef: ↑13-06-2018 22:26Such-preggers welkom wat leuk een 2e kindje ook! Maar wat pittig zo’n vroege bevalling bij de eerste. Puur interesse hoor: Wat was hiervan de oorzaak? Ik hoop voor je op een wat zorgerloze zwangerschap en een latere bevalling. Heeft je zoontje nog iets overgehouden aan z’n vroeggeboorte?
Wat bedoel je met eet- en drinkvoorschriften? Ik heb vooral het voornemen minder te eten wat los en vast zit. Bij m’n zoontje heb ik 9 maanden zitten kanen en dussss 22kg gegroeid
. Das en niet goed dn niet nodig natuurlijk. Maar qua voorschriften geen alcohol, niet roken, niets rauws etc daar hou ik me aan. En gewoon met mate geld voor de rest
.
Hij heeft helemaal niets overgehouden aan zijn vroeggeboorte.
Idd wat ik bedoelde, voorschriften zijn geen rauw vlees, 1 eenheid cafeine, geen alcohol. Etc Ik ga me weer proberen aan alles te houden. Maar ik verwacht dat het dit keer moeilijker is. De vorige keer had ik geen werk de 1e 3 maanden ofzo. Dusja..
Nu snel cadeautje voor mn vriend inpakken zodat ik hem kan verassen met de zwangerschap:)
woensdag 13 juni 2018 om 23:18
Hoi allemaal!
Ik schrijf ook graag mee. Heb nog geen kinderen.
Ben 37 jaar en uitgerekend op 11 feb (nu 5 weken zwanger dus)
Had afgelopen januari een chemical pregnancy (vroege miskraam), dus we proberen het enthousiasme nog een beetje te temperen.
Aanstaande maandag heb ik een vroege echo bij een gyn (op eigen verzoek overigens) om te kijken of de innesteling goed is gelukt, en of het hartje klopt. Dat is dus wel spannend.
Symptomen: MOE, pijnlijke borsten en 'gebroken wakker worden' (rugpijn). Vooral de moeheid is niet te ontkennen.
Verder geen enkele klacht.
Ik zal snel al jullie berichtjes wat aandachtiger lezen zodat ik jullie een beetje leer kennen en dan ook wat meer over mezelf vertellen (en mezelf ook op het lijstje zetten).
Lijkt me fijn om ervaringen te delen, vooral omdat merk dat ik anders teveel deel met m'n omgeving (en dat wil ik eigenlijk nog niet).
Ik schrijf ook graag mee. Heb nog geen kinderen.
Ben 37 jaar en uitgerekend op 11 feb (nu 5 weken zwanger dus)
Had afgelopen januari een chemical pregnancy (vroege miskraam), dus we proberen het enthousiasme nog een beetje te temperen.
Aanstaande maandag heb ik een vroege echo bij een gyn (op eigen verzoek overigens) om te kijken of de innesteling goed is gelukt, en of het hartje klopt. Dat is dus wel spannend.
Symptomen: MOE, pijnlijke borsten en 'gebroken wakker worden' (rugpijn). Vooral de moeheid is niet te ontkennen.
Verder geen enkele klacht.
Ik zal snel al jullie berichtjes wat aandachtiger lezen zodat ik jullie een beetje leer kennen en dan ook wat meer over mezelf vertellen (en mezelf ook op het lijstje zetten).
Lijkt me fijn om ervaringen te delen, vooral omdat merk dat ik anders teveel deel met m'n omgeving (en dat wil ik eigenlijk nog niet).
donderdag 14 juni 2018 om 05:57
Er haken idd echt altijd nog veel af. We kunnen toch gewoon iedereen van februari doen en anders splitsen in datums. De meesten zijn nu toch al vanaf halverwege, dus het wordt geen hele maand. Dan is iedereen nu welkom en als het te veel wordt, doen we het pas. Of je past de titel aan en zet er nu al in tot 20 februari (oid).
Freddelientje, alleen mijn moeder, zus en naaste collega weten het. Ik wil graag dat mijn meisje straks het aan zo veel mogelijk mensen mag vertellen. Maar dat dus pas echt na 12 weken. Ik vind eigenlijk dat zij überhaupt de eerste had moeten zijn, maar dat was niet zo praktisch. Tis toch haar gezin dat verandert dan.
Qua eten en drinken houd ik me zeker aan. Zou niet weten waarom niet. Ga geen extra risico lopen. Koffie en cola vind ik ook niet moeilijk om te skippen. Met groene thee en chocola krijg je al zat binnen. En Ik eet geen vlees en vis. Dus eitje voor mij
Ik heb 2x moeders voor moeders gedaan, dus ga het nu niet doen. Heb mijn bijdrage al geleverd voor 2 kinderen :-p vond het toch wel veel gedoe.
Freddelientje, alleen mijn moeder, zus en naaste collega weten het. Ik wil graag dat mijn meisje straks het aan zo veel mogelijk mensen mag vertellen. Maar dat dus pas echt na 12 weken. Ik vind eigenlijk dat zij überhaupt de eerste had moeten zijn, maar dat was niet zo praktisch. Tis toch haar gezin dat verandert dan.
Qua eten en drinken houd ik me zeker aan. Zou niet weten waarom niet. Ga geen extra risico lopen. Koffie en cola vind ik ook niet moeilijk om te skippen. Met groene thee en chocola krijg je al zat binnen. En Ik eet geen vlees en vis. Dus eitje voor mij
Ik heb 2x moeders voor moeders gedaan, dus ga het nu niet doen. Heb mijn bijdrage al geleverd voor 2 kinderen :-p vond het toch wel veel gedoe.
donderdag 14 juni 2018 om 07:17
Welkom kokettekatinka! Deel hier gezellig je ervaringen
. Herkenbaar je wil het zo graag met iemand over hebben. Ik snap de onzekerheid. Heb je een medisch traject achter de rug? Ik duim voor je dat het goed mag gaan dit keer. Ik had vorige week ook zo’n last van m’n rug bij wakker worden, nu gelukkig over. Nu keelpijn
Ja die redenatie snap ik josephine! Had het m’n zoontje ook al graag verteld, maar ik denk dat heel NL het dan gelijk weet
.
Ja die redenatie snap ik josephine! Had het m’n zoontje ook al graag verteld, maar ik denk dat heel NL het dan gelijk weet
donderdag 14 juni 2018 om 09:26
Welkom nieuwe schrijvers en gefeliciteerd!
Bedankt voor de antwoorden. Dan heb ik inmiddels geregeld wat ik moet regelen
Wat voor zwangerschapscursussen gaan jullie doen/hebben jullie gedaan?
De verloskundige heeft me informatie gestuurd over Nipt/combinatietest. Hebben jullie al besloten wat jullie willen doen? We moeten ons nog goed inlezen, maar het zal een keuze worden tussen geen test of de Nipt.
Wij gaan eind juli met wat familieleden op vakantie, dus die gaan we het dan vertellen. De rest pas na de termijnecho. Wel gek dat ik het gisteren wel aan de tandarts heb verteld, aangezien ze eigenlijk foto's wilde maken
Qua eten volg ik het advies van het voedingscentrum.
@such_preggers, fijn dat je zoontje er niks aan over heeft gehouden, maar wat moet dat een heftige tijd zijn geweest. Hopelijk blijft de kleine dit keer langer zitten, krijg je wel extra controles/onderzoeken om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd? Hoe reageerde je vriend?
Bedankt voor de antwoorden. Dan heb ik inmiddels geregeld wat ik moet regelen
Wat voor zwangerschapscursussen gaan jullie doen/hebben jullie gedaan?
De verloskundige heeft me informatie gestuurd over Nipt/combinatietest. Hebben jullie al besloten wat jullie willen doen? We moeten ons nog goed inlezen, maar het zal een keuze worden tussen geen test of de Nipt.
Wij gaan eind juli met wat familieleden op vakantie, dus die gaan we het dan vertellen. De rest pas na de termijnecho. Wel gek dat ik het gisteren wel aan de tandarts heb verteld, aangezien ze eigenlijk foto's wilde maken
Qua eten volg ik het advies van het voedingscentrum.
@such_preggers, fijn dat je zoontje er niks aan over heeft gehouden, maar wat moet dat een heftige tijd zijn geweest. Hopelijk blijft de kleine dit keer langer zitten, krijg je wel extra controles/onderzoeken om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd? Hoe reageerde je vriend?
donderdag 14 juni 2018 om 09:52
Such-Preggers ik had je berichtje van gisteravond over het hoofd gezien.
Hoe reageerde je vriend?
Waar zou je nu meer moeite mee hebben qua richtlijnen?
Dat zal vast schrikken zijn geweest! Misschien combi zwangerschapsdiabetis en druk met klussen
. Is nu alles wel lekker af? Hoef je je alleen druk te maken over de nieuwe baby.
Super fijn dat hij er niets aan over gehouden heeft. Zal vast een pittige tijd voor jullie geweest zijn. Ik gun je nu een goede en 40weken lange zwangerschap
.
Waar zou je nu meer moeite mee hebben qua richtlijnen?
Dat zal vast schrikken zijn geweest! Misschien combi zwangerschapsdiabetis en druk met klussen
Super fijn dat hij er niets aan over gehouden heeft. Zal vast een pittige tijd voor jullie geweest zijn. Ik gun je nu een goede en 40weken lange zwangerschap
donderdag 14 juni 2018 om 09:55
Zegeens ik weet nog niet of ik dit keer een zwangerschapscursus ga doen. Misschien voor de gezelligheid
. De kans is vrij groot dat ik weer een keizersnede ga krijgen. De bevalling van m’n zoontje draaide na 14 uur op een spoedkeizersnee uit. Bij volledige ontsluiting bleek dat hij te groot was (8 pond valt eigenlijk nog mee). Dus tot 6 pond mag ik zelf proberen maar anders plannen ze een keizersnede in.
donderdag 14 juni 2018 om 10:56
Hoi allemaal, mag ik meeschrijven?
Ik ben Flomo, 31 en nu bijna 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb zaterdag positief getest en even afgewacht, maar nu begin ik echt erin te geloven. Ik ben waarschijnlijk ergens tussen 15 en 17 februari uitgerekend (mijn eigen berekening obv ovulatiedatum wijkt af van berekening van laatste menstruatie). Ik ben zwanger geworden d.m.v. het slikken van hormonen dus dat was wel even pittig, maar gelukkig is het nu gelukt... nu hopen op een plakker!!!
Ik ga nu eerst even al jullie berichtjes teruglezen en dan reageren
Ik ben Flomo, 31 en nu bijna 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb zaterdag positief getest en even afgewacht, maar nu begin ik echt erin te geloven. Ik ben waarschijnlijk ergens tussen 15 en 17 februari uitgerekend (mijn eigen berekening obv ovulatiedatum wijkt af van berekening van laatste menstruatie). Ik ben zwanger geworden d.m.v. het slikken van hormonen dus dat was wel even pittig, maar gelukkig is het nu gelukt... nu hopen op een plakker!!!
Ik ga nu eerst even al jullie berichtjes teruglezen en dan reageren
donderdag 14 juni 2018 om 11:20
Freddelientje, hoooooooiiiii
!!! Was wel te verwachten dat we elkaar weer in een 'uitgerekend in' topic terug zouden vinden (ik ben stiekem je stalker haha). Gek dat je al weet dat je hoogstwaarschijnlijk een keizersnede gaat krijgen, maar een geplande kan wel heel mooi zijn. Doen ze bij jou in het ziekenhuis zo'n natuurlijke keizersnede met doorzichtige doek enzo?
Zegeens Ik heb destijds yoga en bootcamp gedaan. De bootcamp omdat ik graag fit wilde blijven en de yoga om toch wat te leren qua ademhaling en ontspanning. Ik vond het vooral fijn dat je echt een moment had in de drukke week dat je even bewust met de zwangerschap bezig was. In de eerste 8 weken hoef je niks te regelen behalve VK en als je mee wil doen aan Moeders voor Moeders. Heel leuk dat jullie het op vakantie gaan vertellen, weet je ook al hoe?
Such_preggers Heftig verhaal, dan ben je zeker ook automatisch onder controle van de gynaecoloog? Ik hoop nu op een voorspoediger eind/verloop van je zwangerschap. En leuk met een cadeautje verteld, hoe reageerde je vriend?
Josephine Logisch hoor dat je het nog niet vertelt. Ik doe dat wel, maar mijn zoontje is 2 en kan dat nog niet overbrengen gelukkig.
Qua prenatale screening gaan wij waarschijnlijk voor de NIPT - vorige zwangerschap was dat nog geen optie dus combinatietest gedaan, maar nu wel zo makkelijk. Ik wil het vooral weten voor Patau en Edwards, dat vind ik niet verenigbaar met het leven. Bij Down zouden we een moeilijke beslissing moeten maken, vooral vanwege het effect op ons zoontje.
Qua eten ben ik redelijk netjes, maar niet superstreng. Ik heb vooral moeite met minder koffie drinken, maar beperk het nu tot 2-3 kopjes per dag. Dan mag ik verder geen cola of thee (behalve rooibos), maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben wat makkelijker met dingen als softijs van bv mcdonalds en sushi, omdat die kansen echt minimaal zijn. Alcohol drink ik niet, maar omdat ik vorige week zaterdag een etentje had, heb ik wel nep genipt aan mijn glas (en het vervolgens stiekem beetje bij beetje in de plantenbak gemikt) dus daar zal ik wel minimaal iets van binnengekregen hebben. Daar maak ik me ook niet druk om; ik probeer gewoon een beetje nuchter en realistisch naar al die voorschriften te kijken en te bedenken WAAROM iets niet mag.
Verder voel ik me nog heel goed, zelf niet moe, heel af en toe een beetje weeig, maar niet echt misselijk, dus als ik dit volhou ben ik gelukkig
Bij mij staan nu 3 echo's gepland. De eerste in het ziekenhuis gelukkig al over 2,5 week (7wkn) en dan de vitaliteitsecho (9wkn) en de termijnecho (11wkn) beide via de VK. Allemaal mijlpaaltjes waar ik naar uitkijk!
Zegeens Ik heb destijds yoga en bootcamp gedaan. De bootcamp omdat ik graag fit wilde blijven en de yoga om toch wat te leren qua ademhaling en ontspanning. Ik vond het vooral fijn dat je echt een moment had in de drukke week dat je even bewust met de zwangerschap bezig was. In de eerste 8 weken hoef je niks te regelen behalve VK en als je mee wil doen aan Moeders voor Moeders. Heel leuk dat jullie het op vakantie gaan vertellen, weet je ook al hoe?
Such_preggers Heftig verhaal, dan ben je zeker ook automatisch onder controle van de gynaecoloog? Ik hoop nu op een voorspoediger eind/verloop van je zwangerschap. En leuk met een cadeautje verteld, hoe reageerde je vriend?
Josephine Logisch hoor dat je het nog niet vertelt. Ik doe dat wel, maar mijn zoontje is 2 en kan dat nog niet overbrengen gelukkig.
Qua prenatale screening gaan wij waarschijnlijk voor de NIPT - vorige zwangerschap was dat nog geen optie dus combinatietest gedaan, maar nu wel zo makkelijk. Ik wil het vooral weten voor Patau en Edwards, dat vind ik niet verenigbaar met het leven. Bij Down zouden we een moeilijke beslissing moeten maken, vooral vanwege het effect op ons zoontje.
Qua eten ben ik redelijk netjes, maar niet superstreng. Ik heb vooral moeite met minder koffie drinken, maar beperk het nu tot 2-3 kopjes per dag. Dan mag ik verder geen cola of thee (behalve rooibos), maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben wat makkelijker met dingen als softijs van bv mcdonalds en sushi, omdat die kansen echt minimaal zijn. Alcohol drink ik niet, maar omdat ik vorige week zaterdag een etentje had, heb ik wel nep genipt aan mijn glas (en het vervolgens stiekem beetje bij beetje in de plantenbak gemikt) dus daar zal ik wel minimaal iets van binnengekregen hebben. Daar maak ik me ook niet druk om; ik probeer gewoon een beetje nuchter en realistisch naar al die voorschriften te kijken en te bedenken WAAROM iets niet mag.
Verder voel ik me nog heel goed, zelf niet moe, heel af en toe een beetje weeig, maar niet echt misselijk, dus als ik dit volhou ben ik gelukkig
donderdag 14 juni 2018 om 11:40
Gefeliciteerd Flomo! Fijn dat je nauwelijks last hebt van zwangerschapskwalen, hopelijk blijft dat zo.Flomo schreef: ↑14-06-2018 11:20Zegeens Heel leuk dat jullie het op vakantie gaan vertellen, weet je ook al hoe?
Verder voel ik me nog heel goed, zelf niet moe, heel af en toe een beetje weeig, maar niet echt misselijk, dus als ik dit volhou ben ik gelukkigBij mij staan nu 3 echo's gepland. De eerste in het ziekenhuis gelukkig al over 2,5 week (7wkn) en dan de vitaliteitsecho (9wkn) en de termijnecho (11wkn) beide via de VK. Allemaal mijlpaaltjes waar ik naar uitkijk!
Waarschijnlijk zeg ik gewoon "Ik ben zwanger". Ik ben echt een man in dat soort dingen
Tijdens een vakantie kan je het toch niet verborgen houden, vandaar dat we het dan al gaan vertellen.
donderdag 14 juni 2018 om 12:10
Haha zegeens, heerlijk toch, lekker nuchter! Tijdens een vakantie verborgen houden is ook lastig inderdaad. En je hebt dan al je eerste echo gehad toch? Ik weet dat de kans dat het misgaat heel klein is als je een goede echo hebt gehad, dat vond ik bij mijn eerste zo fijn om te zien. Heb meteen even de percentages opgezocht:
Kans op miskraam na zien van hartactie bij:
6 weken - 9.4%
7 weken - 4.2%
8 weken - 1.5%
9 weken - 0.5%
In tweede trimester blijft het 0.5%
Bron: https://sites.google.com/site/miscarria ... ge-general
Je hebt ook zoiets van de NVOG:
Kans op succes/miskraam bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap
Bron: https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/ ... 8-2007.pdf
Ik vond het iig heel geruststellend, ik hoop jullie ook (niet dat ik jullie nu juist bang heb gemaakt
)
Kans op miskraam na zien van hartactie bij:
6 weken - 9.4%
7 weken - 4.2%
8 weken - 1.5%
9 weken - 0.5%
In tweede trimester blijft het 0.5%
Bron: https://sites.google.com/site/miscarria ... ge-general
Je hebt ook zoiets van de NVOG:
Kans op succes/miskraam bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap
| Zwangerschapsduur | Succeskans | Kans miskraam |
|---|---|---|
| 6 weken | 78% | 22% |
| 8 weken | 98% | 2% |
| 10 weken | 99,4% | 0,6% |
Ik vond het iig heel geruststellend, ik hoop jullie ook (niet dat ik jullie nu juist bang heb gemaakt
donderdag 14 juni 2018 om 13:26
Shit, wat heb ik dan toch vaak bij een klein percentage gehoord Flomo
Welkom ook
Ik heb yoga gedaan. Klein beetje wat aan gehad bij de bevalling. Misschien dat ik dat nog even zou willen ophalen tegen die tijd. Verder idd gezellig maar ook een belasting, omdat ik het gewone leven al pittig genoeg vind zwanger.
Ik heb yoga gedaan. Klein beetje wat aan gehad bij de bevalling. Misschien dat ik dat nog even zou willen ophalen tegen die tijd. Verder idd gezellig maar ook een belasting, omdat ik het gewone leven al pittig genoeg vind zwanger.
donderdag 14 juni 2018 om 13:38
Josephine had je al die keren met je miskramen ook al een goede echo gehad dan? Wat lijkt me dat verschrikkelijk (sowieso een miskraam) 
Ik twijfel of ik nog yoga oid ga doen. Ik vind het inderdaad ook weer zo'n verplichting. Aan de andere kant wel heel fijn om even te ontspannen en een momentje voor jezelf en 'met de baby' te hebben, maar goed daarvoor kan ik ook elke donderdagavond in bad gaan ipv me te haasten naar een klasje
Ik twijfel of ik nog yoga oid ga doen. Ik vind het inderdaad ook weer zo'n verplichting. Aan de andere kant wel heel fijn om even te ontspannen en een momentje voor jezelf en 'met de baby' te hebben, maar goed daarvoor kan ik ook elke donderdagavond in bad gaan ipv me te haasten naar een klasje
donderdag 14 juni 2018 om 14:54
@Freddelientje, nee, geen medisch traject achter de rug. Ik heb gewoon bij mijn huisarts gevraagd om een vroege echo omdat bij de laatste check (na m'n miskraam) een cyste was te zien. Overigens heb ik inmiddels die vroege echo al gehad en de cyste was weg (opmerkelijk, maar fijn!). Maandag krijg ik dan een vervolg-echo om te kijken of het hartje is gaan kloppen (daar was het vorige week nog te vroeg voor) en of de innesteling op een goede plaats is gebeurd.
@Flomo, welkom, en dank voor het geven van die statistieken! Daar hecht ik stiekem best veel waarde aan altijd
.
Moet zeggen dat ik de kans dat het misgaat na hartactiviteit best nog wel groot vind...Maar dat is alleen maar goed om te weten dus. Vooral om aan m'n partner te laten zien. Die was redelijk ontroostbaar bij de miskraam. We hadden toen nog geen idee hoe groot het risico op een vroege miskraam is (zeker op mijn leeftijd), dus we waren veel te enthousiast geworden, wat de teleurstelling uiteindelijk dus groter maakte.
Inmiddels veel ingelezen en wijzer. We wachten nu rustig af.
@Flomo, welkom, en dank voor het geven van die statistieken! Daar hecht ik stiekem best veel waarde aan altijd
Moet zeggen dat ik de kans dat het misgaat na hartactiviteit best nog wel groot vind...Maar dat is alleen maar goed om te weten dus. Vooral om aan m'n partner te laten zien. Die was redelijk ontroostbaar bij de miskraam. We hadden toen nog geen idee hoe groot het risico op een vroege miskraam is (zeker op mijn leeftijd), dus we waren veel te enthousiast geworden, wat de teleurstelling uiteindelijk dus groter maakte.
Inmiddels veel ingelezen en wijzer. We wachten nu rustig af.
donderdag 14 juni 2018 om 15:58
donderdag 14 juni 2018 om 19:13
Wauw, wat is er veel geschreven! Dank voor alle lieve reacties. Welkom iedereen die zich ook bij ons heeft gevoegd!
Wat fijn, de statistieken, Flomo! Wat een kleine kansen eigenlijk he? Ik hoop nog steeds hard dat het bij ieder van ons goed mag blijven gaan. Zijn jullie eigenlijk misselijk? Ik heb er helemaal geen last van.. Wel ontzettend vergeetachtig!
Such_preggers, we worden nu allemaal wel heel nieuwsgierig naar de reactie van je vriend op je cadeau!
Ik heb zelf vanmiddag stiekem iets besteld voor vaderdag. Ik kon het niet laten (toch leuk om erachter te komen dat je vader wordt rond vaderdag
). We wilden eigenlijk die dag testen maar dan moesten we nog zolang wachten.
Vandaag een eerste afspraak gemaakt bij de VK. Ook weer zo'n stap, wat bijzonder! Ik zal 'm zo even toevoegen in de tabel.
Wat fijn, de statistieken, Flomo! Wat een kleine kansen eigenlijk he? Ik hoop nog steeds hard dat het bij ieder van ons goed mag blijven gaan. Zijn jullie eigenlijk misselijk? Ik heb er helemaal geen last van.. Wel ontzettend vergeetachtig!
Such_preggers, we worden nu allemaal wel heel nieuwsgierig naar de reactie van je vriend op je cadeau!
Ik heb zelf vanmiddag stiekem iets besteld voor vaderdag. Ik kon het niet laten (toch leuk om erachter te komen dat je vader wordt rond vaderdag
Vandaag een eerste afspraak gemaakt bij de VK. Ook weer zo'n stap, wat bijzonder! Ik zal 'm zo even toevoegen in de tabel.
donderdag 14 juni 2018 om 20:40
Jaaaaaa Flomo Woehoe you found it
! Gezellig. Ja bij ons het ziekenhuis hebben ze inderdaad de Gentle Sectio (natuurlijke keizersnede). Zelfs als je wil met gedimd licht en zelfgekozen muziek, maar daar ben ik denk te nuchter voor
. De gynaecoloog moet toch ook zien waar hij/ zij mee bezig is zou je zeggen
. Maar he kan met een videoscherm boven je zien hoe de keizersnede verloopt als je dat wilt ja. Eerst maar zien hoe de zwangerschap zich gaat ontwikkelen.
Malin inderdaad zaten wij in het wachtbankje topic. Ik al ruim een jaar denk.
Er-6-n leuk dat de eerste afspraak bij de vk staat. Hier ook niet misselijk hoor en net als bij Flomo valt de vermoeidheid ook nog mee. En ik ben trouwens ook enorm vergeetachtig. Wat ik trouwens wel heb is totaal geen zin in eten.
Kokettekatinka groot gelijk om dan een echo aan te vragen. Fijn dat de cyste weg is. Toch een geruststellend idee.
Malin inderdaad zaten wij in het wachtbankje topic. Ik al ruim een jaar denk.
Er-6-n leuk dat de eerste afspraak bij de vk staat. Hier ook niet misselijk hoor en net als bij Flomo valt de vermoeidheid ook nog mee. En ik ben trouwens ook enorm vergeetachtig. Wat ik trouwens wel heb is totaal geen zin in eten.
Kokettekatinka groot gelijk om dan een echo aan te vragen. Fijn dat de cyste weg is. Toch een geruststellend idee.