Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
KoketteKatinke Wat fijn een goede echo met een kloppend hartje :heart:!! gefeliciteerd :)
Dankjewel Flomo!
Ik wilde nog zeggen: ik lees alles en vind het een heel vriendelijk en sympathiek groepje worden!
Ben zelf erg slecht in namen en de verhaallijnen gaan bij mij al snel door elkaar heen lopen, maar ik zal waar ik kan persoonlijk replyen en ik volg dus wel alles aandachtig!
Fijne (werk)week iedereen! :cheer2:
Welkom nieuwe dames, gefeliciteerd :cheer2:

Gefeliciteerd met de goede echo's Katinka en Ineke!
Terecht dat je van huisarts bent gewisseld Katinka.

Fijn die reacties van je familie BoardBabe.

Sinds afgelopen weekend kan ik moeheid aan mijn lijstje van symptomen toevoegen. Mijn hoofd is ook een zeef, nadat ik net heb bijgelezen ben ik veel weer vergeten. Het gaat me dus niet lukken om op alles te reageren.
Dank allemaal voor het warme welkom :)

En gefeliciteerd met de goede echo's Katinka & Ineke! Wanneer heb je de volgende weer Ineke?

IlseAnne Wat bijzonder dat je zwager de donor is! Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Is jullie andere kindje ook van hem?

Hier ook een waslijst aan symptomen, maar voornamelijk zooo moe! Zo raar, voordat ik de eerste keer zwanger was dacht ik altijd dat ik elke ochtend over zou geven, maar dat is bijna niet voorgekomen. Hoor om me heen vaak hetzelfde...
En dan als de symptomen even weg zijn maak ik me weer zorgen of alles goed zit :bonk:

Is het bij jullie trouwens al een beetje geland, het idee dat je zwanger bent?
Ik kon het niet laten om nog een x te testen.
Dit keer met een clearblue met zo een indicator. Helemaal zwanger!
Gefeliciteerd met de mooie echo's dames! Wat fijn :heart: ! Heerlijk voor jullie! Op naar allemaal reeksen van goede echo's voor ons allemaal.

Wat een mooi verhaal IlseAnne! Mooi en bijzonder dat hij dit voor jullie kan betekenen.

Heerlijk die reactie Boardbabe. Daar hopen we hier straks ook op, het zal net zo'n verrassing zijn.

Hier is de dame van MvM net vertrokken. Fijn nog even een test ter bevestiging en om het voor het eerst er met iemand over te hebben voelde zo apart! Wat een waardering voor zoiets kleins.
Kokettekatinka wat fijn dat jullie al een hartje hebben zien kloppen op de echo 😍.

Flomo dat zou wel helemaal bijzonder zijn. Trouwens ik zou me eerst flink achter m’n oren krabben bij een meerling, maar dan denkend aan onze afspraak gaan gillen van de lach of in tranen uitbarsten. Allemaal van de zenuwen natuurlijk 😉.

Zegeens moeheid is niet te doen he? Pak je rust wanneer je kan 😘

Littlemisshunshine ja hoor ik voel me nu wel echt zwanger dus tis aardig geland. En jij dus ook al zo moe.

Marretje wat fijn! Dan kun je erin gaan geloven he.

Er-6-N wat mooi en ook fijn om er even met iemand over te kunnen hebben he? Maakt het nog echter. Wanneer mag je beginnen?

Hier een enorm trekkend gevoel in onderbuik, baarmoeder en onderrug. Groeit lekker daar 😉. Ook trekt het litteken van de keizersnee, dat gevoel is niet fijn maar ook niet pijnlijk.
Ik ga lekker tukken. Morgen nog dag werken. Hopelijk houd ik die helemaal vol en daarna zit m’n werkweek er al weer op.
Hihi echt iedereen heeft dus last van de vermoeidheid. Een teken dat onze lichamen hard aan het werk zijn. Ik herken het ook echt van de vorige keer (net als de duizeligheid, het vele plassen en het nare gevoel wanneer je maag leeg is) alleen toen had ik nog geen dreumes rond rennen. Gelukkig kan ik het nog een paar weekjes rustig aan doen, zit tot midden juli in de ziektewet (mag geen autorijden wegens een operatie) dat is wel lekker nu.
Ja mijn zwager is ook de donor van ons dochtertje. En hij is helemaal verliefd op haar, zo leuk! Voor mij was dit altijd al de ideale oplossing, maar hij heeft jaren getwijfeld. De kinderwens toen maar opgegeven want via een kliniek wilden we niet en gesprekken met anderen liepen op niets uit. Na jaren is het toch weer ter sprake gekomen en zei hij het graag voor ons te doen en zo geschiedde. En voor nummer twee stond hij ook direct klaar. Hij is zelfs zo enthousiast dat zijn vrienden en nu al weten van de zwangerschap. Erg schattig.
Ik heb donderdag gesprek met MvM. Vorige keer ook meegedaan en het is eigenlijk maar een kleine moeite.

Over de namen zijn we echt nog niet uit, we zitten nog lang niet op één lijn maar dat gaat vast goed komen.

Welterusten allemaal
Weltrusten!!

Als het een meisje wordt ligt de naam al klaar. Voor een jongen werkelijk geen idee.

@ilseanne: bijzonder verhaal. Fijn dat hij het wilde doen.

Mijn baarmoeder voelt alsof het oprekt. Verder niet echt veel klachten.

Morgen afspraak bij gyn. Ik vind het echt heel spannend. Ik ben steeds bang dat er iets niet goed is.

Ik ga nu ook maar slapen:)
Hoi dames,

Graag wil ik met jullie meeschrijven :-D Als er nog plek is?

Ik heb afgelopen zondag positief getest! Vanaf dat moment stuiter ik en maak me daarnaast druk om van alles en nog wat. Mijn vriend en ik (allebei 28 jaar) zijn sinds vorig jaar oktober gestart met proberen zwanger te worden. Nu in ronde 9 is het raak.
Dit is voor ons allebei het 1ste kindje. Volgens mijn eigen berekening is mijn uitgerekende datum 23 februari 2019.

De komende periode vind ik erg spannend en onzeker. Vanaf eind volgende week ben ik op vakantie (2 weken) waardoor ik waarschijnlijk pas een echo daarna kan krijgen :-?

Wij willen zeker het geslacht van ons kindje weten. Niet alleen om praktisch reden maar zeker ook omdat ik veel te nieuwsgierig ben.

Sinds 3 dagen heb ik last van klachtjes. Niet extreem maar wel duidelijk aanwezig en voelbaar. Gevoelige borsten, misselijk en duizelig. Die duizeligheid had ik al een week voor NOD. Merk wel dat als de klachten iets minder zijn dat ik me gelijk zorgen maak terwijl ik rationeel heel goed weet dat dit nergens op slaat. Zolang er geen bloed is, is het oke.

Op dit moment denken we dat we het pas vertellen aan familie na de eerste echo. Weet alleen niet of ik dat zolang vol hou O_O In de tussentijd heb ik tijd om na te denken over hoe we het gaan vertellen.
Welkom Spa11,

IlseAnne bijzonder verhaal zeg, fijn dat dat zo kan! En ook wel prettig dat je het rustig aan kan doen.

Ik werk 4 dagen (32 u) heb ik mezelf cadeau gedaan na een burnout 2 jaar geleden. Ik ben nu echt even op, voel me een aansteller, maar dat voortdurende misselijke gevoel, geen trek hebben en dat uitgeputte gevoel is zo vermoeiend. Heb me gisteren ziek gemeld om even de accu weer op te laden en vannacht ook weer heel onrustig geslapen. Vandaag blijf ik ook nog even thuis, maar doe ik wel vast wat mailtjes. En dan morgen weer fris aan de gang.

En qua mindset is het ook gewoon even wennen, zijn superblij maar door mijn lange cyclus zouden we pas in augustus weer een kansje hebben. En nu had ik gewoon een ongemerkt verassingsei in mei.

Qua namen die ik voorstel trekt man steeds een vies gezicht, met de opmerking we zitten zo niet op 1 lijn. Maar stelt zelf helemaal niets voor, dus nu maar geroepen dat hij pas dingen mag afschieten als hij voor iedere afgewezen naam een tegenoptie bied :hyper:

MvM komt vanavond langs.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Wat wordt er veel geschreven zeg!
Ik lees mee maar merk dat reageren op zoveel wat lastiger is op mn mobiel.

Welkom iedereen.

Straks bezoek van mvm. Echt heel stom maar ben dan ineens onzeker of de test nog wel positief is. Terwijl ik me beroerd genoeg voel.

Gisteren in m'n team verteld. Wilde dit nog niet doen maar het ging over het plan voor 2019 en of ik iets wilde oppakken. Nou ja dat wordt m niet maar vond het een beetje gek om dan alleen te zeggen Nee dat ga ik niet doen.

Naam zijn we nog niet mee bezig. Eerst maar eens een goede echo en denk dat we het pad gaan bedenken als we weten wat het wordt. We willen het wel graag weten. Praktisch maar ook leuk. We hebben veel meisjeskleren dus daar hoeven we dan niet zoveel in. De babykamer is neutraal dus die willen we zo laten en voor onze dochter een nieuwe kamer inrichten.

Gaan jullie trouwens voor de nipt of combinatietest? Bij de oudste hebben we het niet gedaan maar nu denk ik dat we wel voor de nipt willen gaan.
Ja Freddelientje, zo moe!!! Gelukkig kan ik een beetje uitrusten nu als mijn zoontje op het KDV is... Ik heb een eigen bedrijf en heb dit jaar een heel goed team waardoor ik zelf weinig werk heb. Zou het lastig hebben gevonden om fulltime te werken nu. Jij wel veel aan het werk?

Wat fijn dat het toch nog gelukt is op die manier IlseAnne en wat schattig dat hij zo trots is!

NIPT gaan we zeker doen, ook nevenbevindingen. Vorige keer de combinatietest gedaan, maar NIPT geeft toch wat meer zekerheid.

Hoe reageerden ze op werk RedShoes?
littlemissunshine
Op het werk reageerden ze heel positief. Bijna allemaal vrouwen en moeders dus die weten hoe het is.

Nou net mvm gehad en een knaltest haha past heel goed bij m'n misselijkheid. Vrijdag kan ik starten.

Nu maar eens de kleine meid gaan vermaken. Huildagje en net zo boos met luieren verschonen dat ze met dr handen in de poep zat en alles onder zat. Top met de betere reuk en misselijkheid. :facepalm:
Kan je ook beide doen? Nipt en combinatietest? Nipt is zo laat als je dan pas weet of er mogelijk iets mis is. Of kan dat nu eerder doordat de combinatietest niet meer verplicht is? Vorige keer had ik beide omdat de combinatietest afweek.

@redshoes: Ik ben er ook bang voor. Nu onderweg naar de gyn, maar wat als ze zegt. Maar mevrouw u bent helemaal niet zwanger... Iig klachten genoeg om het bezoek te verantwoorden.:)

Il heb het op werk ook al verteld. Wel zo handig. :)
@suchpreggers succes! Stom hè hoe onzeker die hormonen kunnen maken.

Volgens mij kies je voor 1vd 2. Ik zag net dat de nipt vanaf 11 weken kan en dan binnen 10 werkdagen de uitslag. Is nog te overzien.

https://www.onderzoekvanmijnongeborenkind.nl

Ja ergens vind ik het ok wel fijn dat ze het op het werk weten. Mocht het mis gaan dan snappen ze het ook.
Ben ik ook weer even. Reageer ook maar even op wat ik onthouden heb.

Gefeliciteerd nieuwkomers en gefeliciteerd voor de goede echo's. Is het misschien leuk om hartjes ergens in de tabel te zetten bij wie een goede echo (met hartje) heeft gehad. Dan kunnen we dat iig nog een beetje bijhouden :P

Qua namen hebben we wel een lijstje, maar ik gok zomaar dat we er nog langgg niet uit zijn. Komt wel als we weten wat het wordt. Dan heb ik ook meer een gevoel erbij.

Qua testen gaan we overleggen met de gyn. Ik vind testen wel echt een must. Niet voor mezelf, maar voor het kindje. Wil een kind graag voldoende kwaliteit van leven gunnen. En daarbij als het niet verenigbaar is met leven, dan weet ik dat graag zsm. Vorige ronde combinatietest gedaan, omdat dat onze afwijking zou opsporen waarschijnlijk (1e keer ook slechte combinatietest). NIPT was toen ook nog via het buitenland. Vorige ronde hadden we met 16 weken ook een pre-20 weken echo, zodat we al bijna zeker wisten dat alles goed was. Erg benieuwd of we nu weer zo'n soort plan krijgen of dat het niet meer zo uitgebreid hoeft nu we een gezond kind hebben.

Net baantjes gezwommen. ging op zich goed, maar na afloop erg duizelig. Lig nu ook echt op de bank bij te komen. We hebben vanaf nu vakantie, dus dan kan dat. Zie me sporten nu echt niet met werk combineren.

Zo naar de fysio. Eens horen of mijn bekken nog een beetje stabiel is. Het gaat redelijk, dus wie weet... Ook wel benieuwd of we op één lijn zitten over hoe het verder moet met werk en andere inspanning (nieuwe fysio).
Redshoes, wat een goede link. Dank! Het lijkt er op dat onze eerdere afwijking onder een nevenbeving valt. Dat zou mooi zijn, Dan hebben we veel zekerheid al met de NIPT.
Hallo iedereen,

Huismusje: ik ben nu 7 weken en 4dagen zwanger. Nee ik ben medisch omdat ik zelf een niet erfelijke hartaandoening heb. Wij waren na 14maandjes toch naar de huisarts geweest en die zei gezien mijn leeftijd (24) dat het beter was om nog even zelf door te blijven proberen tot ik anderhalfjaar bezig was. Het sperma van mijn vriend was wel getest en die was goed, mede hierdoor had ze dit besluit genomen.

Freddelientje, dankjewel!!!

Kokettekatinka, groot gelijk, ik zou dan ook bij die huisarts weggaan. Zeker als een huisarts je niet gewoon serieus neemt! Het gaat hier wel om jullie leven en jullie kindje en niet om de zijne. En wat fijn dat je het kindje gezien hebt :flirting:

Flomo, ja haha er zitten gelukkig ook wat positieve kantjes aan! Lekker veel echo's :-D de volgende staat alweer gepland op 12juli2018 nog 3 weekjes en 2 dagen. Ik ben dan 11 weken zwanger. :cheer:
-Josephine- schreef:
19-06-2018 12:05
Redshoes, wat een goede link. Dank! Het lijkt er op dat onze eerdere afwijking onder een nevenbeving valt. Dat zou mooi zijn, Dan hebben we veel zekerheid al met de NIPT.
Kreeg m van de verloskundige om door te nemen. Vond het zelf ook wel fijn.
Fijn als de nipt jullie dan nu veel zekerheid zou kunnen geven!
Weer stukje verder,

Zeg eens, haha daar heb ik ook last van! Ik vergeet letterlijk alles :facepalm: :proud:

Littlemissunshine, op 12juli alweer! Dan ben ik 11 weken spannend! Ik hoef trouwens ook niet over te geven, de misselijkheid valt bij mij ook echt reuze mee. Iedereen reageerd weer anders op de hormoontjes. Ik snap je twijfels wel hoor! Die heb ik namelijk ook. Gewoon genieten voor zolang het kan, zodra eten echt moeilijk wordt en misselijkheid toch de overhand krijgt, krijg je daar ook weer stress om.

Marretje, haha groot gelijk, gewoon testen als dat fijn voelt. Ik heb er denk ik wel 10 gedaan :facepalm: :biggrin:

Such preggers, succes vandaag bij de gyn! Ik duim en bid voor je :redrose:

Spa11 gezellig, welkom :-D

Josephine, ja leuk met hartjes in de tabel! Ik weet alleen niet hoe dat precies moet haha!

Wij gaan denk ik ook voor de nipt, gewoon omdat die iets betrouwbaarder is dan de combi, kwam namen zitte we met het handen nog in het haar haha! We hadden namen, nu beginnen we te twijfelen dus weer geen namen :popcorn: ik heb een namen app gedownload dus we zien wel, komt vast goed haha!
Spa11 welkom en gefeliciteerd en zooo herkenbaar dat je van blijheid door het huis stuitert.
Dankjullieweg:) Er is nog geen hartje te zien, daar was het nog te klein voor. Ik moet volgende week vrijdag terugkomen. Wel was mijn suiker te hoog, ik heb meteen een afspraak gehad met de diabetis verpleegkundige, die vertelde me dat ik nu nog geen zwangerschapssuiker kan hebben. En dat ik dan dus waarschijnlijk diabetis 2 heb. Ik moet de hele week mijn bloedsuikerwaardes prikken en voor maandag staat een afspraak om te leren spuiten.

@redshoes, wat fijn dat het vanaf 11 weken al kan. Dan zie ik echt geen reden voor de combinatietest.

@-josephine- wat goed zeg, lekker zwemmen. Ik zou ook meer moeten sporten.

#misselijk: Ik ben benieuwd of ik nog misselijk ga worden. De vorige keer had ik dat heel erg. Maar dit keer lijkt het mee te vallen.
Such_preggers, das wel heftig nieuws van de suiker toch? Baal je er van? En bij jou zie je maar weer dat een te vroege echo ook niet handig is. Hoe ver ben je nu? Hopelijk volgende week een mooi hartje.

Ehhh hartjes: :heart: (typ : heart : maar dan zonder spaties) volgens mij kan dat ook in de tabel..

Heel veel nieuwe oefeningen van de fysio, dus dat is hoopvol. Ben benieuwd of het gaat helpen. Op naar de 34 weken werken ipv 16 :jump: ;-D
Zoiets @de tabel? Heb afspraken even veranderd in bijzonderheden. Dan kan iedereen zelf kiezen wat ie er in wil hebben. Kan me ook voorstellen dat niet iedereen zin heeft om steeds van inlog te wisselen om weer een afspraak er in te zetten. Als jullie het niks vinden, verander ik het weer terug hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven