Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Ik sta erom bekend dat ik altijd voor iedereen klaar sta en iedereen help, maar bepaalde regeerders hier konden van mij toch echt doorlopen met hun verlengsnoertje.
Als je zó ontzettend negatief op het forum bent zegt dat imo iets over hoe je als persoon IRL bent.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik begin het een misselijk gedrag te vinden van 9 dagen een soort jacht te maken op to.
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 07:58
Dat is mooi dat er aan de tips wordt gewerkt. Is het ondertussen al iemand gelukt om TO aan haar verstand te peuteren dat met een baby op komst een stroomaansluiting een veel hogere prioriteit heeft dan een auto voor de deur?
Nog een keer:
Dan moet eerst duidelijk worden waarom er niet wordt aangesloten. Geldgebrek voor Stedin of structureel te weinig geld. Straks helpt flat haar met een rekening bij Stedin (korte termijn) om vervolgens over 4 maanden datzelfde weer te moeten doen.

Dus: tijd is hier van belang!
lientje69 schreef:
15-06-2018 08:02

Als je zó ontzettend negatief op het forum bent zegt dat imo iets over hoe je als persoon IRL bent.
Dat hoeft niet hoor. Anoniem een toetsenbordheld zijn kom je makkelijker mee weg dan irl.
Nieuwe nick en je hebt weer een schone lei.
Doreia schreef:
15-06-2018 08:08
Nog een keer:
Dan moet eerst duidelijk worden waarom er niet wordt aangesloten. Geldgebrek voor Stedin of structureel te weinig geld. Straks helpt flat haar met een rekening bij Stedin (korte termijn) om vervolgens over 4 maanden datzelfde weer te moeten doen.

Dus: tijd is hier van belang!
Dan leg ik het ook nog maareens een keer voor je uit. Door haar auto te verkopen heeft TO direct geld en houdt ze ook nog eens structureel geld over.

Dat die auto weg moet, staat als een paal boven water, dus als tijd van belang is, dan ga Je daar gelijk mee aan de slag. Het levert ook direct geld op en nog veel belangrijker: een directe en structurele besparing. Daar heb je geen hogere wiskunde voor nodig.
Judy_Hopps schreef:
15-06-2018 08:13
Dat hoeft niet hoor. Anoniem een toetsenbordheld zijn kom je makkelijker mee weg dan irl.
Nieuwe nick en je hebt weer een schone lei.
Inderdaad. Voor sommige forummers is het inmiddels een trend om naar te reageren. In het dagelijks leven komen ze daar echt niet mee weg.
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 08:14
Dan leg ik het ook nog maareens een keer voor je uit. Door haar auto te verkopen heeft TO direct geld en houdt ze ook nog eens structureel geld over.

Dat die auto weg moet, staat als een paal boven water, dus als tijd van belang is, dan ga Je daar gelijk mee aan de slag. Het levert ook direct geld op en nog veel belangrijker: een directe en structurele besparing. Daar heb je geen hogere wiskunde voor nodig.
Dan leg ik het ook nog maar een keer voor jou uit.
To staat onder bewind. Ze mag die auto niet verkopen zonder toestemming van de bewindvoerder. (Weet je wel, die man of vrouw die niet reageerd)
En stel ze zou toestemming krijgen om die auto te verkopen, dan krijgt ze dat geld niet in handen, dat gaat meteen naar de bewindvoerder.

Of het een directe en structurele besparing opleverd weten we niet. We weten niet wat ze kwijt is aan auto-kosten en hoeveel ze kwijt zou zijn aan het openbaar vervoer. Als dat openbaar vervoer al mogelijk is.

Inderdaad geen hogere wiskunde, maar wel een kwestie van lezen wat al zo vaak is geschreven.
Ik zag een tip dat je voor een euro bij de action zo'n kabeltje kan aanschaffen waarmee je je telefoon in de auto kan opladen. Goede tip lijkt mij.

Ik zou dus ook mijn auto hebben verkocht als ik ernstig ondervoed was en de gezondheid van mijn baby in gevaar zou zijn. Ik vind dat niet zo heel raar dat dat word gezegd.
Kan je zeggen "oh dat is gewoon negatief" maar het is best wel logisch.

Verder kan ik me goed voorstellen dat flat dat geld gewoon direct aan TO geeft, en het hier niet vermeld omdat iedereen zo negatief is.

De eerste paar dagen reageerde to elke dag, geld werd ingezameld en nu reageert ze niet meer. Niet op dit forum, niet op het radar forum, niet op het hotforum.
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 08:14

:facepalm:
Geen bijzonderheden
sjansje schreef:
15-06-2018 08:30
Dan leg ik het ook nog maar een keer voor jou uit.
To staat onder bewind. Ze mag die auto niet verkopen zonder toestemming van de bewindvoerder. (Weet je wel, die man of vrouw die niet reageerd)
En stel ze zou toestemming krijgen om die auto te verkopen, dan krijgt ze dat geld niet in handen, dat gaat meteen naar de bewindvoerder.

Of het een directe en structurele besparing opleverd weten we niet. We weten niet wat ze kwijt is aan auto-kosten en hoeveel ze kwijt zou zijn aan het openbaar vervoer. Als dat openbaar vervoer al mogelijk is.

Inderdaad geen hogere wiskunde, maar wel een kwestie van lezen wat al zo vaak is geschreven.
TO kan het geld voor de verkoop van haar auto cash in handen krijgen en dat direct storten naar de energieleveraar. Geen rechter die haar daar om zal veroordelen, zeker niet als haar bewindvoerder de energierekeningen nooit betaalt. (Al geloof ik daar helemaal niets van.) Dat openbaar vervoer is er in haar regio echt wel en ik heb al tig keer aangeboden om dat voor haar uit te zoeken. Een auto kost iedere maand geld en meer dan het openbaar vervoer. Het is maar de vraag of TO werkt, want hoe kan het dat ze dan zoveel thuis zit?

Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat een auto de deur uit doen altijd geld bespaart. Heb je wel eens getankt? Wat denk je dat het onderhoud, keuring, wegenbelasting en verzekering kost?

Hoe verklaar jij eigenlijk dat een bewindvoerder wel de rekeningen voor de wegenbelasting en verzekering betaalt en niet de energiekosten? Lijkt je dat heel waarschijnlijk? Of rijdt TO onverzekerd rond?
Dubbel
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 08:59
99.39% gewijzigd
Dat hele verhaal over die bewindvoerder klopt gewoon niet. Als TO naar haar werkgever gaat en tekst en uitleg geeft dat haar bewindvoerder niet eens de energierekeningen betaalt en dat ze nu afgesloten is van gas en licht dan gaat die werkgever echt niet zomaar geld meer storten op een rekening waar alleen die bewindvoerder bij kan. (Zelfs bij loonbeslag kun je als werkgever nog overleggen met degene die dat loonbeslag legt.)

De werkgever kan vervolgens zelf contact met de bewindvoerder opnemen, omdat hij degene is die het geld op de rekening moet storten. Er zijn daarna maar 3 smaken: of de bewindvoerder gaat van het salaris van TO de rekeningen betalen of haar werkgever betaalt de rekeningen en het restant krijgt TO op een andere rekening gestort of TO krijgt zelf haar salaris en maakt dan zelf de rekeningen over.

De belangrijkste vraag is dus of TO al met haar werkgever gesproken heeft over de problemen. Zo nee, waarom niet? Haar werkgever heeft immers alle belang bij een werkneemster die met haar hoofd bij haar werk is en niet bij haar sores thuis.

Waarom zou je weken de tijd nemen om het bovenstaande in werking te stellen? De tijd dringt toch?
yasmijn schreef:
15-06-2018 08:33
:facepalm:
Waarom een facepalm? Is het voor jou wel hogere wiskunde?
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 08:58
Waarom een facepalm? Is het voor jou wel hogere wiskunde?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 09:38
Reden: op de man
10.75% gewijzigd
Geen bijzonderheden
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 09:38
Reden: op de man
98.72% gewijzigd
Koi* schreef:
15-06-2018 08:22
Inderdaad. Voor sommige forummers is het inmiddels een trend om naar te reageren. In het dagelijks leven komen ze daar echt niet mee weg.
In het dagelijks leven kom ik ook wel bevooroordeelde, negatieve mensen tegen, hoor. Maar die zijn prima in staat nieuwe feiten en argumenten aan te nemen waardoor ze een genuanceerder beeld van de situatie krijgen. De mate waarin sommigen hier steeds maar dezelfde, soms zelfs weerlegde, vooroordelen blijven aandragen om hun gelijk te halen, is absurd. Ik heb vermoedens over de achterliggende motivatie, maar weiger te geloven dat dit serieus is. Dit moet haast wel een 'discussie-spel' zijn. Met stug volhardende spelers die geen middel schuwen om hun 'tegenstanders' onderuit te halen. Zo'n gebrek aan sociale vaardigheden en vertrouwen in feiten en andermans argumenten, ben ik irl nog nooit tegengekomen.

Inmiddels betwijfel ik dan ook van heel wat forummers of ze wel echt zijn.
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 08:48
TO kan het geld voor de verkoop van haar auto cash in handen krijgen en dat direct storten naar de energieleveraar. Geen rechter die haar daar om zal veroordelen, zeker niet als haar bewindvoerder de energierekeningen nooit betaalt. (Al geloof ik daar helemaal niets van.) Dat openbaar vervoer is er in haar regio echt wel en ik heb al tig keer aangeboden om dat voor haar uit te zoeken. Een auto kost iedere maand geld en meer dan het openbaar vervoer. Het is maar de vraag of TO werkt, want hoe kan het dat ze dan zoveel thuis zit?

Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat een auto de deur uit doen altijd geld bespaart. Heb je wel eens getankt? Wat denk je dat het onderhoud, keuring, wegenbelasting en verzekering kost?

Hoe verklaar jij eigenlijk dat een bewindvoerder wel de rekeningen voor de wegenbelasting en verzekering betaalt en niet de energiekosten? Lijkt je dat heel waarschijnlijk? Of rijdt TO onverzekerd rond?
Tuurlijk kan To dat geld cash in handen krijgen. En dan?
Via een tussenpersoon zou ze het op de rekening van de energieleverancier kunnen storten ja.
Maar als je onder bewind staat, mag dat niet.
Verder kan ze ook niet zelf de autoverzekering opzeggen, dat moet de bewindvoerder doen. Doet hij/zij dat niet, dan betaald ze dus voor niks.

Een oude, kleine auto hoeft niet zo bijster veel te kosten. Openbaar vervoer kost ook geld, en rijd lang niet altijd op bepaalde tijdstippen en routes.

Waar ik woon rijd er bijvoorbeeld na 21.00 uur nauwelijks iets.
En als ik bijvoorbeeld naar een dorp hier 5 kilometer vandaan wil met de bus, ben ik 2 uur enkele reis onderweg.

Een dagkaart hier op een bepaald traject kost 8,50. Best een hoop geld als je met 55 euro per week moet uitkomen. Als de verzekering en wegenbelasting door de bewindvoerder worden betaald, ben je met de auto goedkoper uit. Want dat gaat dus niet van het leefgeld af.
nina1966 schreef:
15-06-2018 00:07
En op de tips gaat TO totaal niet in. Alleen op het ontvangen van goederen. Apart niet. En hoe gestrest dan ook er gaat heus wel een lichtje branden als iemand aangeeft hoe je kan wassen, dat je een snoertje bij de buren kunt vragen en dat je heus wel met 55 euro toe kan als je maar zus of zo.
Het word toch echt in hele simpele bewoordingen gebracht maar dáár reageert de TO dus niet op.
Dit samen met de niet kloppende dingen die ze schreef maakt gewoon achterdochtig
Ik denk dat er misschien dingen zijn waar je niet meer aan denkt (of gewoon niet kunt bedenken) maar dat je heus wel het nut van bepaalde dingen nog in kan zien.
En nogmaals, op tips ging TO dus gewoon helemaal niet in. Nee dat kon niet, kan niet , wil niet.

Maar waarom is jouw tipje nou zo belangrijk? En waarom denk je dat daar op reageren nou prioriteit 1 moet zij bij TO?

Nu speciaal voor jou dan :

Het leven is prima, met de tip van Nina : gooit u een snoertje over de muur, dan is de stroom ook niet zo duur.

Bij deze is je tip nog even extra in de spotlight gezet. En nou maar wachten tot TO:
- Het leest.
- Er het nut van inziet.
- je komt bedanken voor je waanzinnige tip.
- Daadwerkelijk een stekkerdoos over de schutting flikkert.
- Terugkomt om te vertellen dat het werkt (en er een lichtje gaat branden).
- In tranen van geluk meldt dat haar wasje draait.
- Erkent dat ze de mogelijkheden eerst niet zag, maar onterecht bleef hangen in beperkingen.
- Erkent dat ze onvoldoende rekening heeft gehouden met je gevoelens en dat het onsympathiek was niet eerder op je goeie tip te reageren.
- Je enorm bedankt dat je haar leven weer op de rails hebt gezet.

Ik stel voor dat we even rustig afwachten wanneer dit gaat gebeuren, zodat je gerustgesteld wordt en die knagende achterdocht eindelijk kan laten varen. Want gelukkig is dan bewezen dat alles weer klopt. Wil je ondertussen een lolly tijdens het wachten?
En mbt tot die auto:
Bovendien hebben we geen idee of TO wel gebruik kan maken van OV. We weten bijvoorbeeld helemaal niet waar en op welke tijden ze werkt.
sjansje schreef:
15-06-2018 09:18
Tuurlijk kan To dat geld cash in handen krijgen. En dan?
Via een tussenpersoon zou ze het op de rekening van de energieleverancier kunnen storten ja.
Maar als je onder bewind staat, mag dat niet.
Verder kan ze ook niet zelf de autoverzekering opzeggen, dat moet de bewindvoerder doen. Doet hij/zij dat niet, dan betaald ze dus voor niks.

Een oude, kleine auto hoeft niet zo bijster veel te kosten. Openbaar vervoer kost ook geld, en rijd lang niet altijd op bepaalde tijdstippen en routes.

Waar ik woon rijd er bijvoorbeeld na 21.00 uur nauwelijks iets.
En als ik bijvoorbeeld naar een dorp hier 5 kilometer vandaan wil met de bus, ben ik 2 uur enkele reis onderweg.

Een dagkaart hier op een bepaald traject kost 8,50. Best een hoop geld als je met 55 euro per week moet uitkomen. Als de verzekering en wegenbelasting door de bewindvoerder worden betaald, ben je met de auto goedkoper uit. Want dat gaat dus niet van het leefgeld af.
Er is helemaal geen tussenpersoon nodig om een rekening te betalen. Ze kan het geld op haar rekening storten (je weet wel die rekening waar haar leefgeld naar word overgemaakt) en dan de rekening betalen.

En bijna al het geld van to gaat nu naar benzine toch? Daarom kwam ze zo moeilijk met haar leefgeld uit. Fiets is gratis BTW..

En waarom zou BWV haar stroom niet betalen en haar auto wel. Een beetje goede oplichter zou de noodzakelijke dingen betalen om geen argwaan op te wekken.
Pientje, in je hele verhaal ga je uit van onwil van de bewindvoerder.
En wat nu als het onmácht is van de bewindvoerder?
Dan blijft diezelfde onmacht ook wanneer TO zelf de rekeningen betaald.
Daarbij, is er wel geld voor Stedin? Of niet? En dan?

Kortom: je oplossing geldt alleen wanneer precies duidelijk is waar het knelt. En zolang IK niet weet waar het knelt, is er geen mogelijkheid om juist advies te geven. Omdat de schuldvraag, het ontstaan en toekomstperspectief totaal niet duidelijk is.

Ik ga aan het werk. Succes met steggelen iedereen!
Caveira schreef:
15-06-2018 08:32

Verder kan ik me goed voorstellen dat flat dat geld gewoon direct aan TO geeft, en het hier niet vermeld omdat iedereen zo negatief is.
Ik weet niet waarom jij denkt dat Flatverkopen dat geld gewoon direct aan TO geeft. Voor zover ik kan zien heeft Flatverkopen gasflessen gekocht en staat de bon op http://worldofcrowdfunding.com/donaties ... viva-forum.

Om gewoon direct geld te krijgen zou TO er om moeten vragen. Dat heeft ze niet gedaan en ze is ook niet ingegaan op geldaanbiedingen per PB. Dat er geld is aangeboden en geweigerd kan je teruglezen.

Sommige aanbiedingen zijn wellicht gedaan om TO te 'ontmaskeren'. Dat is nog niet gebeurd.

De kans dat TO Flatverkopen om bedragen gaat vragen is klein, want TO moet dan ook rekening houden met de reactie van Flatverkopen. Zij kan weigeren en de vraag om contant geld doorgeven op het forum.

Jij gaat er vanuit dat TO om geld vraagt én dat Flatverkopen daarmee akkoord gaat zonder daar iets over op het forum te schrijven met als enige reden dat men hier zo negatief is. Aanname op aanname op aanname. Ik vind die aannames van jou niet logisch.
Stel dat to de auto gaat verkopen., dan moet de bewindvoerder het opvallen dat er minder afschrijvingen zijn, of een kleine terugstorting van verzekeringen. De bewindvoerder trekt dan aan de bel, waar is de overschrijving van de auto, en wat heb je er voor terug gekregen dan hier met dat geld er staan nog rekeningen open.
Daarmee heeft ze dan nog niets aangesloten van gas etc, want je kan geen kantoor binnen lopen om met contact geld een rekening te betalen zonder tekst en uitleg aan de bewindvoerder te geven wáár dat geld vandaan komt.
shifty schreef:
15-06-2018 09:19
Maar waarom is jouw tipje nou zo belangrijk? En waarom denk je dat daar op reageren nou prioriteit 1 moet zij bij TO?

Nu speciaal voor jou dan :

Het leven is prima, met de tip van Nina : gooit u een snoertje over de muur, dan is de stroom ook niet zo duur.

Bij deze is je tip nog even extra in de spotlight gezet. En nou maar wachten tot TO:
- Het leest.
- Er het nut van inziet.
- je komt bedanken voor je waanzinnige tip.
- Daadwerkelijk een stekkerdoos over de schutting flikkert.
- Terugkomt om te vertellen dat het werkt (en er een lichtje gaat branden).
- In tranen van geluk meldt dat haar wasje draait.
- Erkent dat ze de mogelijkheden eerst niet zag, maar onterecht bleef hangen in beperkingen.
- Erkent dat ze onvoldoende rekening heeft gehouden met je gevoelens en dat het onsympathiek was niet eerder op je goeie tip te reageren.
- Je enorm bedankt dat je haar leven weer op de rails hebt gezet.

Ik stel voor dat we even rustig afwachten wanneer dit gaat gebeuren, zodat je gerustgesteld wordt en die knagende achterdocht eindelijk kan laten varen. Want gelukkig is dan bewezen dat alles weer klopt. Wil je ondertussen een lolly tijdens het wachten?
:HA:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 09:41
Reden: quote en bericht verwijderd
99.30% gewijzigd
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven