Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Trotter schreef:
15-06-2018 14:24
Dat is het nou juist; die uitleg wordt niet gegeven. Ja, iedereen speculeert van alles (het OV is zo slecht, ze werkt misschien wel in de thuiszorg, misschien werkt ze wel nachtdiensten), maar de echte reden is niet bekend. Zo schreef TO bijvoorbeeld eerst dat ze geen lange afstanden kan fietsen, en later heeft flat het erover dat ze misschien een fiets voor TO kan aanschaffen. Dat klopt niet. Maar kritisch daarover zijn mag blijkbaar niet.
En tot overmaat van ramp was er vanochtend iemand die beweerde dat het tot TO is doorgedrongen dat ze haar auto moet verkopen. Dat is ook weer uit iemands duim gezogen blijkbaar.
Dus je leest slecht? TO mag haar auto niet verkopen zonder toestemming en (als het waar is, ervan uit gaan dat het niet waar is is immers ook een aanname) lukt het haar niet om met de persoon in contact te komen die hier toestemming voor zou moeten geven. Dat is al vaker uitgelegd. Al het andere doet er dan niet eens niet toe.
Daarnaast is het wel degelijk zuigen ipv kritisch zijn.

En wat betreft je laatste opmerking: het zou zo maar sarcastisch bedoeld kunnen zijn, je weet het niet hè? Je had ook de vraag aan die persoon kunnen stellen of zij / hij contact had gehad met TO en waarin dat aangegeven was. Wederom voortborduren op een aanname. En het dan ook nog 'tot overmaat van ramp' noemen...

Oh en ik blijf gewoon maar even reageren omdat ik van mening ben dat het topic gewoon heel snel de 3000 posts mag hebben!
Dus ik lul nog wel even door over aannames, vooroordelen, slecht lezen, denken voor anderen, verwachtingen hebben aan anderen (die leiden tot teleurstellingen), zuigen en ga nog maar even door.
Aan iedereen die dat irritant vindt, weet dat ik zo langere tijd niet kan reageren, een andere mogelijkheid is natuurlijk om me hiermee te helpen en nog een andere is om me te blokkeren.
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 14:17
Ik heb mezelf gestaft en de vraag gesteld of de mods het topic willen sluiten. Blijkbaar vinden ze dat niet nodig. Jammer mods.
Met welke reden zouden ze het topic moeten sluiten dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 14:32
Dus je leest slecht? TO mag haar auto niet verkopen zonder toestemming en (als het waar is, ervan uit gaan dat het niet waar is is immers ook een aanname) lukt het haar niet om met de persoon in contact te komen die hier toestemming voor zou moeten geven. Dat is al vaker uitgelegd. Al het andere doet er dan niet eens niet toe.

En wat betreft je laatste opmerking: het zou zo maar sarcastisch bedoeld kunnen zijn, je weet het niet hè? Je had ook de vraag aan die persoon kunnen stellen of zij / hij contact had gehad met TO en waarin dat aangegeven was. Wederom voortborduren op een aanname. En het dan ook nog 'tot overmaat van ramp' noemen...

Oh en ik blijf gewoon maar even reageren omdat ik van mening ben dat het topic gewoon heel snel de 3000 posts mag hebben!
Dus ik lul nog wel even door over aannames, vooroordelen, slecht lezen, denken voor anderen, verwachtingen hebben aan anderen (die leiden tot teleurstellingen), zuigen en ga nog maar even door.
Aan iedereen die dat irritant vindt, weet dat ik zo langere tijd niet kan reageren, een andere mogelijkheid is natuurlijk om me hiermee te helpen en nog een andere is om me te blokkeren.
Ik ga jou niet blokkeren ik blokkeer alleen mensen die ik vervelend vind en zelf thuis ook niet zou ontvangen
GenieInABottle schreef:

Doe ik met je mee, wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Meer slachtoffers zijn niet gewenst. En de logica is ver te zoeken hier.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo logisch dat Flatverkopen transparant tot op de cent moet zijn wat er met het gedoneerde geld gebeurt.
Het volstaat mijns inziens om te zeggen dat het nuttig besteedt wordt.
Mensenkinderen, we spreken over een paar tientjes en als je het niet vertrouwt dan doneer je niet. Of toch ook, wat kan jou het schelen als je er geen boterham minder door eet.
Hatsjikideee...
Vlinder1963 schreef:
15-06-2018 14:29
Dat is het juist, kritisch is niet erg maar als je al 10 keer verteld dat er regels zijn voor mensen onder bewind kan je wel blijven volhouden dat die auto verkocht moet worden

Het gaat me helemaal niet om die auto, het is gewoon de optelsom van allerlei dingen die niet kloppen. Eerst was haar vriend een vage ex-scharrel, daarna een vriend zonder eigen woning die haar wel voedsel kan geven. Ik vermoed dus ook dat ze illegaal samenwoont en daardoor is gekort op haar uitkering (want tips om haar werkgever in te schakelen worden ook genegeerd). En nee, het gaat me ook niet om die vriend, of over het werk. Het gaat om alle tegenstrijdigheden en niet-kloppende details in het verhaal (die ook nog eens afwijken van wat ze elders post), en een TO die weigert om ook maar ergens op in te gaan (behalve op degenen die haar geld en spullen aanbieden). Daarom ben ik kritisch en geloof ik niet zomaar alles van en over TO. En dat is dus absoluut niet hetzelfde als bevooroordeeld en negatief.
Pientjexxxx schreef:
15-06-2018 10:30
Ik heb je niet gestafd, want ik staf nooit iemand!

Overigens ben ik wel gestaft. Was dat door jou?

Verder ben ik wel klaar met dit topic. De donateurs, overtuigd van hun eigen goedheid, hebben zo’n beetje hun eigen waarheid rond TO gecreërd en gaan iedere kritische vraag uit de weg. Sterker nog; er wordt alleen maar aanvallend gereageerd als iemand met logische vragen komt. (Over waarom de bewindvoerder wel de wegenbelasting en verzekering zou betalen, maar niet de energiekosten en de vraag of TO anders onverzekerd rijdt.) De antwoorden op deze logische constatering zijn heel onaangenaam en ik vraag mij af of dat is omdat de geldgevers ergens toch wel het idee hebben dat het allemaal niet klopt, maar daar niet aan willen.)

TO houdt zich stil en incasseert ondertussen alle giften. Haar verhaal klopt van geen kanten en ze komt er hier mee weg. Zelf denk ik dat het scenario dat een forummer hier eerder schreef wel eens een kern van waarheid kan bevatten. Het scenario van een inwonende vriend en een onterecht ontvangen bijstandsuitkering die stopgezet is en terugbetaald moet worden.

Iedereen doet verder maar wat hij wil, al doneert hij zijn hele salaris aan TO; allemaal prima. TO gaat hier toch geen antwoord meer geven en de waarheid zullen we toch nooit horen. Ik ga mijn vrije tijd verder besteden aan iemand die echt hulp nodig heeft. Lijkt mij een stuk nuttiger!

Ik kreeg een ban vanwege een terechte vraag. Dat werd als op-de-man ervaren. Zie pb.
missie_m wijzigde dit bericht op 15-06-2018 14:42
1.02% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
GenieInABottle schreef:
Je had ook de vraag aan die persoon kunnen stellen

Dat heb ik toch gedaan? Maar zoals op alle kritische vragen in dit topic kwam ook daarop geen antwoord. Tsja...
Nouschi schreef:
15-06-2018 14:34
Met welke reden zouden ze het topic moeten sluiten dan?
Dadelijk is de reden dat er 3000 posts zijn.
En de rest van mijn motivatie heb ik al eerder beschreven.
shifty schreef:
15-06-2018 09:19
Maar waarom is jouw tipje nou zo belangrijk? En waarom denk je dat daar op reageren nou prioriteit 1 moet zij bij TO?

Nu speciaal voor jou dan :

Het leven is prima, met de tip van Nina : gooit u een snoertje over de muur, dan is de stroom ook niet zo duur.

Bij deze is je tip nog even extra in de spotlight gezet. En nou maar wachten tot TO:
- Het leest.
- Er het nut van inziet.
- je komt bedanken voor je waanzinnige tip.
- Daadwerkelijk een stekkerdoos over de schutting flikkert.
- Terugkomt om te vertellen dat het werkt (en er een lichtje gaat branden).
- In tranen van geluk meldt dat haar wasje draait.
- Erkent dat ze de mogelijkheden eerst niet zag, maar onterecht bleef hangen in beperkingen.
- Erkent dat ze onvoldoende rekening heeft gehouden met je gevoelens en dat het onsympathiek was niet eerder op je goeie tip te reageren.
- Je enorm bedankt dat je haar leven weer op de rails hebt gezet.

Ik stel voor dat we even rustig afwachten wanneer dit gaat gebeuren, zodat je gerustgesteld wordt en die knagende achterdocht eindelijk kan laten varen. Want gelukkig is dan bewezen dat alles weer klopt. Wil je ondertussen een lolly tijdens het wachten?
Toch wel heel apart dat ik niets anders zeg dan vele andere forummers maar dat je het op mij voorzien lijkt te hebben. Ik was niet de eerste van het verlengsnoer voor telefoon en ook niet de eerste met andere tips. Dus ga lekker de eerste die het opperde op de hak nemen. Btw op de man mag niet weet je nog.
Trotter schreef:
15-06-2018 14:38
Het gaat me helemaal niet om die auto, het is gewoon de optelsom van allerlei dingen die niet kloppen. Eerst was haar vriend een vage ex-scharrel, daarna een vriend zonder eigen woning die haar wel voedsel kan geven. Ik vermoed dus ook dat ze illegaal samenwoont en daardoor is gekort op haar uitkering (want tips om haar werkgever in te schakelen worden ook genegeerd). En nee, het gaat me ook niet om die vriend, of over het werk. Het gaat om alle tegenstrijdigheden en niet-kloppende details in het verhaal (die ook nog eens afwijken van wat ze elders post), en een TO die weigert om ook maar ergens op in te gaan (behalve op degenen die haar geld en spullen aanbieden). Daarom ben ik kritisch en geloof ik niet zomaar alles van en over TO. En dat is dus absoluut niet hetzelfde als bevooroordeeld en negatief.
Echt onzin dit. TO woont niet samen met haar vriend. Niet.
Life is short. Eat dessert first.
8102 schreef:
15-06-2018 09:34
En dan even over dat snoertje via de buren, die mogen extra betalen? Ik zou het ook verdommen om met de billen bloot te gaan en een verlengsnoer bij de buren te vragen.
Extra? voor een wasje en het opladen van telefoon? Ja joh, kost bérgen. Btw de prijzen staan bij nibud. Kan TO de buren gewoon de kosten betalen.
nina1966 schreef:
15-06-2018 14:43
Toch wel heel apart dat ik niets anders zeg dan vele andere forummers maar dat je het op mij voorzien lijkt te hebben. Ik was niet de eerste van het verlengsnoer voor telefoon en ook niet de eerste met andere tips. Dus ga lekker de eerste die het opperde op de hak nemen. Btw op de man mag niet weet je nog.
Je hebt gelijk, Die post valt inderdaad onder op-de-man.
LOEP ME MAAR aub.
Trotter schreef:
15-06-2018 14:38
Geen flauw idee waar je dit vandaan haalt, in ieder geval niet van mij (of 1 van de andere forumleden die TO persoonlijk gesproken hebben).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 15:15
Reden: onnodig quoten
99.96% gewijzigd
En je punt is? Dat je wil laten zien hoe goed je kunt loepen?
Er is een groep op Facebook voor mensen die onder bewind staan of in de wsnp etc zitten. In die groep staan er meer verhalen van mensen die deze ervaringen hebben en wat ze eraan hebben gedaan. Ook bied de groep hulp in noodsituaties en weten de mensen daar de weg goed te behandelen om van je bewindvoerder af te komen zsm. De mensen daar zullen je niet veroordelen. Maar voor ze je concrete hulp bieden moet je wel echt een open boek zijn. Stuur maar een pb mocht je er interesse in hebben.

En verder ben je op dit moment zachtgezegd niet in staat om voor een baby te zorgen. Geen stroom, geen voedsel. Zodra de instanties hier lucht van krijgen ben je wel je kind direct kwijt en ik hoop dat je dat beseft. En het is niet alleen je stroom natuurlijk maar je hebt dus ook geen netwerk om je heen. Als ik hier geen stroom zou hebben dan kan ik direct bij 10 mensen terecht om mee te eten, te douchen, te logeren en noem maar op, en mijn netwerk is zelfs nog heel klein.

En verder je zegt dat je een auto nodig hebt voor je werk, maar zonder voedsel ben je ook niet in staat om te werken natuurlijk. Het lijkt mij verstandiger om je auto eruit te gooien of je bewind hier nu vanaf weet of niet. De rechtbank zal dit zeer goed begrijpen. Dan kan je in elk geval je boetes en aansluitkosten bij stedin betalen en met een beetje geluk vind je nog een netwerkbeheerder die je zonder borg wilt aannemen. Heb jij je kvk nummer nog? Dan zou je Total energie kunnen proberen. Heb ik ook, betaal maar 100 per maand en eind van het jaar krijg ik het grootste gedeelte terug. Een auto is nu echt waanzin om te hebben. Je hebt letterlijk alleen nog maar een dak boven je hoofd!

En misschien heb ik het mis maar een bewindvoerder zijn taak is eerst de vaste lasten betalen en dan pas leefgeld. Geen enkele bewindvoerder zou je wel leefgeld geven en de vaste lasten niet betalen. Een auto is luxe die heb je echt niet nodig. Ik woon regio Rotterdam maar precies hier is het OV zwaar klote. Om naar de andere kant van de stad te komen heb ik 4 bussen nodig en ben ik 2 uur verder dus daarom kwam ik hoogzwanger ook nooit aan de andere kant van de stad. Je kan klagen en zeuren dat je last van je rug en bekken hebt en niet goed meer kan fietsen en lopen maar je moet ook gewoon doorbijten zeker nu zodat jij je kind zelf kan houden en een leven kan bieden. En ja ik weet hoe erg bekkeninstabiliteit kan zijn maar op dit moment heb je echt geen andere opties dan keihard op je tanden te bijten en door te gaan.
flatverkopen schreef:
15-06-2018 13:29
Welke vriendin? Ze doucht regelmatig bij haar vriend, maar die woont op enige afstand en dat levert dus reiskosten op.
Eh das raar. Eerder beweerde TO namelijk dat hij haar wel eens zijn eten gaf maar dat hij dan zelf niet kon eten en daardoor al afgevallen was. Op enige afstand.... Hoe deed hij dat dan? Met een bordje eten op de trein? Of reed TO naar hem toe om in de auto stiekem zijn bord leeg te eten?
Ik vind het heel mooi dat je je zo inzet flat maar denk echt dat je zwaar in de maling word genomen.
Caveira schreef:
15-06-2018 14:27
Als jij de mensen die geld aan hebben. Geboden hier wilt quoten graag. (Begrijp niet zo goed waarom in pb).

Flat heeft dus cash geld gegeven voor het zwembad, en dat geld komt uit flat's zak omdat ze verantwoord met de donaties om wilt gaan.
To heeft dus wel degelijk cash geld ontvangen.

Wellicht hebben mensen via radar of hotforum ook aangeboden om to geld te geven weten we niet.
Jij schreef dat Flatverkopen haar geld zou geven en dat niet zou terugkoppelen vanwege de negatieve reacties hier. Dat klopt dus niet.
Flatverkopen heeft nu wel cash gegeven, maar dat dient wel een doel en ik denk niet dat je van haar mag verwachten dat ze ook nog naar het zwembad rijdt om een 10-rittenkaart te kopen.
flatverkopen schreef:
15-06-2018 14:47
Geen flauw idee waar je dit vandaan haalt, in ieder geval niet van mij (of 1 van de andere forumleden die TO persoonlijk gesproken hebben).

Dit komt uit de berichten van TO zelf.
nina1966 schreef:
15-06-2018 14:54
Eh das raar. Eerder beweerde TO namelijk dat hij haar wel eens zijn eten gaf maar dat hij dan zelf niet kon eten en daardoor al afgevallen was. Op enige afstand.... Hoe deed hij dat dan? Met een bordje eten op de trein? Of reed TO naar hem toe om in de auto stiekem zijn bord leeg te eten?
Ik vind het heel mooi dat je je zo inzet flat maar denk echt dat je zwaar in de maling word genomen.
Dat bedoel ik dus, dat elk antwoord blijkbaar weer nieuwe vragen opwerpt en het nooit genoeg zal zijn. Ik ben hier voorlopig weg. Updates van bestedingen blijven te vinden op http://worldofcrowdfunding.com/donaties ... viva-forum
Ik was ooit best wel boos op o.a veilig thuis dat ze maar niet ingrepen in een schrijnende situatie, nu ben ik er blij om als ik hier lees hoe sommige zitten te springen om to op die manier haar kind van haar te ontfutselen.
Gelukkig doet vt geen fluit.
nina1966 schreef:
15-06-2018 14:54
En je kan je niet voorstellen dat TO soms naar haar vriend rijdt om daar even op krachten te komen of iets dergelijks? En daar dus ook eet dan?

Mijn god, wat een raar gedoe hier.
flatverkopen schreef:
15-06-2018 14:57
Dat bedoel ik dus, dat elk antwoord blijkbaar weer nieuwe vragen opwerpt en het nooit genoeg zal zijn. Ik ben hier voorlopig weg. Updates van bestedingen blijven te vinden op http://worldofcrowdfunding.com/donaties ... viva-forum
Heel verstandig. Dit topic wordt binnenkort ook gesloten, lijkt me een goed idee.
En de voedselbank heb je idd echt geen recht op. Je zit in bewind en hebt 55 euro per week, dus geen recht op de voedselbank. Maar in bijna elk dorp is er een onofficiële voedselbank waar de mensen terecht kunnen die tussen wal en schip belanden. Als je echt regio Rotterdam woont dan ken ik wel een aantal onofficiële voedselbanken die je sowieso gaan voorzien van een noodpakket. Er zelfs iemand die elke markt en groenteboer afgaat voor groente en fruit en dat weer via haar achtertuin verdeeld aan mensen die echt niets hebben.

En qua afsluitingen, familielid van mij zat in de wsnp en is ook van alles afgesloten. Gewoon omdat er geen geld was, een bewindvoerder kan ook geen extra geld toveren natuurlijk. Dus als je geen geld hebt überhaupt dan wordt je gewoon afgesloten.

En bespreek dit ook allemaal op je werk. Wij hebben een periode zeer krap gezeten en via werkgever een boodschappenpakket kunnen krijgen en een auto kunnen lenen om toch te gaan werken. Maar als je niets zegt kan je werkgever ook niet helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven