Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@prullenbak, die is bij ons verboden terrein dus daar mag ze ook nooit zelf iets in gooien. Gelukkig laat ze die ook nog redelijk met rust. De lades waar ze ook niet bij mag worden daarentegen regelmatig geopend om te kijken hoe wij reageren....

@neuspeuteren, check... ze heeft er zelf al eens een flinke bloedneus van gehad. Volgens mij vond ze dat zelf wel grappig :facepalm:
Wat goed van Elsa :cheer2: Die oefening komt vanzelf, voor je het weet rent ze rond :proud:

Rauw vlees mag inderdaad niet. En Filet Americain is zelfs voor volwassenen erg ongezond. Het is gelukt om haar wakker te krijgen. Zo wakker zelfs dat ze nu dus huilend in bed ligt omdat ze niet meer wil slapen :-(
Aah wat fijn dat ze begint met lopen Envelop! Dat scheelt sjouwen :-), kun je vast gebruiken binnenkort ;).

Fiona, wat vervelend dat je schoonouders 't trucje niet doorhebben. Hier is iedereen gelukkig óf op de hoogte van de dingen die je wel of niet doet met je baby, óf ze luisteren als wij zeggen dat we iets niet willen hebben. Dat scheelt ontzettend.

Wij hebben een prullenbak die je open moet klikken door er op te drukken, en daar heeft ze de kracht nog niet voor :). Ze loopt wel heel netjes met rommeltjes naar de bak, zegt dan 'bak' en dan moet 1 van ons 'm opendoen. Haar luieremmer laat ze ook met rust, gelukkig :).
En hier is nog steeds geen baby. Ik word met de dag ongeduldiger, en ik ben ondertussen ook gewoon chagrijnig en irritant, en ik heb medelijden met man want ik ben echt niet leuk meer :(. Ik hoop dat ik in elk geval beval voor het aanstaande week weer zo warm wordt, ik heb steeds meer last van vocht vasthouden, en warmte helpt echt niet. Blegh bah, ik wil bevallen!
:hug: Hoeveel weken ben je nu?
39 :). Dus het is niet gek dat 'ie er nog niet is, maar ik had 1,5 week geleden veel voorweeën en denk sindsdien bij alles wat er in mijn lijf gebeurt: Oeh, misschien is dit het! Dus ik maak mezelf gek :facepalm:
Zondagochtend 9.00 uur:
Man slaapt nog steeds.
Dreumes slaapt nog steeds.
Baby slaapt weer.

Ik verveel me! :@@:
Zondagochtend 09:00 is hier: dreumes allang wakker, gedoucht, gegeten, poepluier verschoond, boze bui gehad. Man ook wakker en gedoucht..

Die zondagochtend van jou maartje zou ik stiekem wel willen haha!
Maar ik herken het wel, dat je zelf even niet weet wat te doen als alles slaapt.
Oh en succes met wachten op de baby, met al die voortekenen snap ik dat je je baby snel wilt vasthouden Bo2punt0
Lekker terug je bed in Maartje, daar is het zondagochtend voor :-)

BO, ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten. Met hoeveel weken beviel je vorige keer?
Zondag ochtend, sinds 05.30 wakker, gedoucht, badkamer en keuken gepoetst, huis gezogen en gestoft, was gedaan, ontbijt opgehaald bij de croissanterie, liedje gezongen, manlief cadeaus en ontbijt bezorgt.

Dat was voor 08.00.. nu ligt man te knorren, ik heb de voorraadkast opgeruimd, boodschappen besteld, dreumes er op gewezen dat hij een nieuwe wiebel olifant heeft en ik ga zo speelgoed sorteren om de helft af te voeren. Daaag hamertje tik en vormenstoof! :bye:

Ondertussen hobbelt dreumes achter mij aan en helpt waar kan :)
Wauw wat een productieve ochtend! Hier was dreumes oom om 5 uur al wakker maar ik heb haar bij me in bed genomen en ze heeft tot 8.15 doorgeslapen :cheer2:
Inmiddels heeft dreumes ontbijt gehad maar wacht ik tot mijn man wakker is om samen te ontbijten.

De vormenstoof is hier nog een hit dus die blijft nog even.

Op dit moment is dochter alle duplomannetjes door het kattenluikje naar buiten aan het gooien. "Klaaaar" roept ze nu :whip:
Hier was het ook half 6. Ik heb lui een film opgezet terwijl zoon rondscharrelde.
@zondag: Hier half 9 wakker, dreumes bij mij in bed nog flesje warme melk gegeven, lekker geknuffeld.

Dreumes los gelaten en ontbijt gaan maken voor haar lieve papa!

Wij hangen nu op de bank en zij scharrelt nu rond!

Vraagje: heeft jullie dreumes ook een fase gehad waarin hij/zij minder brood aten bij ontbijt en lunch?

En ik heb het gevoel dat ze steeds meer met 1 slaapje overdag af kan (lang keuvelen in bed), maar vind het zo lastig met ontbijt en lunch. Ze wordt hier meestal tussen 08.00-08.30 wakker. Dan luieren we nog wat in bed, dus ontbijten we pas rond 09.00-09.15. Om dan om half 12 alweer een boterham aan te bieden lijkt me zo weinig tijd er tussen. En dan 12 uur naar bed tot ....? En daarna een broodje is weer te laat. Hoe doen jullie dat?
Het ene moment eet dochter meer dan het andere moment. Vooral als ze een groeispurt heeft, dan eet ze wat meer. Wij bepalen wat ze eet, zij hoeveel ze eet. En zo heeft ze dus periodes dat ze slechts 1 boterham op een dag eet en bij een groeispurt soms wel 3.

Toen dochter net overging op 1 slaapje lunchten we inderdaad vroeg (rond 11.30 uur). En toen sliep ze 's middags zo 2.5 tot 3 uur. En ja toen zaten er 's ochtends 3 eetmomenten vrij dicht op elkaar (rond 7.30/8.00 brood, rond 9.30 fruit en rond 11.30 uur weer brood). Maar goed daarna dus een pauze tot een uur of 15 voordat ze weer fruit kreeg. Dit ritme heeft een hele tijd erg goed bij haar gepast totdat ze minder slaap nodig had.

Nu zit er meer tijd tussen, aangezien dochter nu meestal van ongeveer 12.30 tot ongeveer 14.30 uur slaapt.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier gaan we vaak na het ontbijt de deur uit, en zodra we thuis zijn scharrelt ze nog even en gaat ze naar bed. Ze eet 2-3 boterhammen voor ontbijt, dus heeft dan nog geen honger. Dat is ergens rond half 12, vaak. Zodra ze er weer uit is (half 2, 2 uur) krijgt ze een paar boterhammen :).

Vorige keer beviel ik met 40+2. Ik ga er dus vanuit dat het nog wel even duurt, maar ik ben een emotioneel hormonaal monster nu, dus ik hoop dat het sneller gebeurt :(.
Lavendel_12 schreef:
17-06-2018 10:40
En ik heb het gevoel dat ze steeds meer met 1 slaapje overdag af kan (lang keuvelen in bed), maar vind het zo lastig met ontbijt en lunch. Ze wordt hier meestal tussen 08.00-08.30 wakker. Dan luieren we nog wat in bed, dus ontbijten we pas rond 09.00-09.15. Om dan om half 12 alweer een boterham aan te bieden lijkt me zo weinig tijd er tussen. En dan 12 uur naar bed tot ....? En daarna een broodje is weer te laat. Hoe doen jullie dat?
Wij zitten nog steeds in dat ritme, ze is nu 19,5 maand. Ze is al vroeg moe, dus ik leg haar meestal rond half 11 - half 12 in bed. Ze slaapt dan vaak 1,5-2,5 uur en daarna lunchen we pas. Meestal is dat dus pas om half 2 of 2 uur, maar waarom zou dat te laat zijn? Avondeten doen we om half 6 en dan heeft ze wel weer honger.
fiona2018 schreef:
17-06-2018 19:37
Wij zitten nog steeds in dat ritme, ze is nu 19,5 maand. Ze is al vroeg moe, dus ik leg haar meestal rond half 11 - half 12 in bed. Ze slaapt dan vaak 1,5-2,5 uur en daarna lunchen we pas. Meestal is dat dus pas om half 2 of 2 uur, maar waarom zou dat te laat zijn? Avondeten doen we om half 6 en dan heeft ze wel weer honger.
Houdt ze het bij jou dan ook vol tot bedtijd 19.00-19.30?
Wij zaten weel of twee op Fiona's ritme. We zitten nu weer op 2 noodzakelijke slaapjes. Bij opvang gaat hij vaak al tussen half 10 en 10 voor eerst naar bed.
Lavendel_12 schreef:
17-06-2018 20:00
Houdt ze het bij jou dan ook vol tot bedtijd 19.00-19.30?
Inmiddels wel. We hebben een overgangsperiode gehad waar ze echt moe was tijdens het eten, soms deed ik haar dan om half 7 al naar bed.
Dochter van 15 maanden.
Wordt rond 9 u wakker, dan ontbijten en fruit. 1 u lunch. Dan langzaamaan naar bed. Rond 4 u wakker. 5 u eten en om 7u melk dan naar bed.
Ik denk dat er ook flink verschil zit in tijd opstaan trouwens. Die van ons ligt er tussen 7-8 in maar moet op werkdagen om half 7 wakker worden. Dus dan heb je 12 wakkere daguren, waar ik hierboven soms maar 10 uur lees. Dan begrijp ik ook als ze overdag minder slapen want dat doen ze in de nacht al.
Dreumes zei sinds een paar dagen ‘oliff’ van olifant. Dus wij articuleerde met hem mee ‘o-li-Fant’ en deden de ‘Ffant’ klank extra voor...

Nu zegt dreumes ‘oli-fant-fant’ :facepalm:
Hier ook steeds vaker 1 slaapje. Hij slaapt tot een uur of 7 en gaat er tegen een uur of 10 weer in, dan valt hij echt om. Dan slapen tot een uur of 12/12.30 en dan trekt hij meestal de hele middag wel door.
Hallo allemaal! Ik kom ook weer eens meeschrijven :) beetje druk geweest dus niet zoveel tijd gehad.

@envelop: leuk dat je dochter loopt! Hier is zoon daar ook ineens mee begonnen, ben super trots uiteraard :couple:

@BO2punt0: ik hoop voor je dat je snel bevalt! Ik vond die laatste weken ook erg zwaar en ik ben met 38 weken al bevallen :$

@Glittercupcake: :hihi: schattig!

Ik moet ff wennen aan jullie nieuwe namen haha.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven