Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ja hoor, gewoon lekker proberen. Ik zou wel van die fijne dikke potloden nemen, die zijn minder scherp (met oog op ogen :) ) en makkelijker vast te houden. En als je een stuk papier aan tafel vastplakt schuift het niet (en blijft je tafel schoon).

Oh, daarvoor: behangrollen werken ook, dan heb je meer krasoppervlak :)
Alle reacties Link kopieren
Ok zal volgende week eens kijken! Dit weekend zijn we een weekendje weg om op het huis van vrienden te passen en denk niet dat die mensen blij zijn als zoon daar zijn eerste tekeningen op de tafels en muren maakt ofzo :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier een helse nacht gehad. Ze sliep pas om half 9, ik had nog niet gegeten dus ging pas rod half 12 naar bed. Toen was het krijsen van 2-4 en om half 7 was ze weer wakker. Ik ben zo moe..

Lux, wij hebben de dikke potloden van de Hema. Pas sinds ze anderhalf is tekent ze er echt mee ipv het in haar mond te stoppen.
Ooh Fiona, sterkte!! Kun je nog even bijtanken vandaag?

Onze zoon is langzaam maar zeker aan het veranderen in een bijtertje. Eerst zijn ledikant, nu was zijn vader aan de beurt. Denk dat ik hem mensen bijten wel redelijk vlot afgeleerd krijg (fingers crossed), maar iemand een oplossing voor het bijten in zijn ledikant? Dat gebeurt namelijk als wij er niet bij zijn en vond hem vanochtend met een stukje ledikant in zijn mond :facepalm:
Elifantje schreef:
19-06-2018 21:10
Dit heeft ze gekregen:

Puky loopfiets
Ikea Bunso stoel (voor buiten)
Klei
Skippy koe
Plastic theeservies
Nijntje moeilijke woorden boek
Grote rijgkralen
Bobbi is jarig boek
Vishengelsetje voor in het zwembadje


Leuk! Skippie koe staat hier ook op het lijstje. Rijgkralen zijn ook een goed idee :idee:

Verder staat bij ons op het lijstje:
Brio treinen set https://www.bol.com/nl/p/brio-railway-s ... 057060157/
Nijntje schuifboek https://www.bol.com/nl/p/nijntje-schuif ... 005399402/ veel andere Nijntje boeken hebben we al.
Brio tractor https://www.bol.com/nl/p/brio-tractor-m ... 082092956/
Houten broodrooster https://www.bol.com/nl/p/hape-houten-br ... 092750081/
Trommel https://www.bol.com/nl/p/brio-trommel-3 ... 047348456/
Bilibo https://www.bol.com/nl/p/bilibo-geel/9200000014101139/
Smartmax knikkerbaan https://www.bol.com/nl/p/smartmax-mega- ... 024628260/
Vorkheftruck https://www.bol.com/nl/p/fagus-vorkheft ... 021381232/
Truck https://www.bol.com/nl/p/fagus-basismod ... 013448971/
Wobbel https://www.bol.com/nl/p/wobbel-origina ... 090867985/
Het is een lijstje voor familie en vrienden. Als ze er om vragen app ik het door. Zelf vind ik het met al onze neefjes en nichtjes altijd erg handig om te zien in welke fase ze zitten zodat ik niet iets koop waar ze al te oud voor zijn :) Sorry als de cadeaus duur overkomen. Dat vind ik ze wel. Vorige verjaardag hadden we alleen dingen van €10-15 er op gezet en toen kreeg hij van elk 2-3 cadeaus plus geld. Hadden we ineens 3 bakken met allemaal los speelgoed.

Van kleurpotloden heb ik deze van Lyra https://www.bol.com/nl/p/groove-triple1 ... 074080155/ Dreumes houdt deze vast als een echt potlood en het komt makkelijk van de tafel/gezicht/broek. Ze verkopen ze ook bij de Dille & Kamille.

Kleuren zelf: teken eens met een zwarte stift een groot rondje/driehoek/vierkant op het papier en zeg dat dreumes die kan inkleuren. Na een paar keer oefenen zit dreumes hier met zijn tong uit zijn mond de figuren in te krassen. Ik kwam er op omdat kleurplaten zo moeilijk zijn en net als bij puzzels begin je ook niet met hele dieren/mensen maar met simpele vormpjes.
fiona2018 schreef:
20-06-2018 08:23
Hier een helse nacht gehad. Ze sliep pas om half 9, ik had nog niet gegeten dus ging pas rod half 12 naar bed. Toen was het krijsen van 2-4 en om half 7 was ze weer wakker. Ik ben zo moe..

Lux, wij hebben de dikke potloden van de Hema. Pas sinds ze anderhalf is tekent ze er echt mee ipv het in haar mond te stoppen.


:there: Dat klinkt idd als een hel. Stop dr vandaag maar vroeg in bed. Nu bijvoorbeeld :biggrin:
Ik vind het allemaal wel erg snel gaan met dreumes :"-( Tot vorige week krijste hij moord en brand als ie van de glijbaan ‘moest’. Echt met hysterisch om zich heen grijpen er bij. Vorig weekend dook hij ineens zelf de glijbaan af op zijn buik. Maar gister gaat ie bovenaan ineens zitten (ik spurtte er al naartoe omdat ik dacht dat ie ondersteboven als een zeester van die baan of zou kletteren) en glijd als een pro van dat ding af :-( met rechte rug zonder achterover te slaan.

En vanmorgen zet ik hem op de grond van de commode, pakt ie zijn fiep, stopt hem in zijn rugzak, doet de rugzak om, pakt zijn pet van de kapstok, zet deze op en gaat klaar staan bij de voordeur. En ik was net aan het verwerken dat ie sinds dit weekend zijn veters strikt door een knoop in de oortjes te leggen :'-(


Leuk hoor dat ie het allemaal nadoet maar mijn hart is er nog niet aan toe :'(
Goed idee om zelf een makkelijke kleurplaat te maken! Ga ik proberen.
Ik vind het juist heerlijk om te zien dat ze ouder wordt en zich zo gedraagt. Ik heb niet zoveel met baby's heb ik geconcludeerd.
Als ik dan toch bezig ben met de tips: plak een vierkant op de vloer met gekleurd tape. Het is hilarisch maar veel kinderen gaan er automatisch in staan/zitten :mrgreen: of plak er twee. Hier kan dreumes best een uur bezig zijn met spullen van het ene vierkant in het andere vierkant te verplaatsen.

Onze katten gaan ook accuut in de vierkanten zitten. Dan is dreumes jaloers en wringt zijn kont ook in een vierkant. Dan wordt het kat te druk en jaagt de andere kat uit het andere vierkant. Dan wil dreumes ook in dat vierkant en zo heb je weer een paar minuten entertainment :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij dat ze steeds zelfstandiger wordt, ik vond de babyperiode ook niet leuk. Ze is vanochtend echt onuitstaanbaar, ze zit echt met zichzelf in de knoop. Alleen maar krijsen, huilen, dingen omgooien, zo ken ik haar helemaal niet. Logisch natuurlijk, want ze heeft 4 uur minder geslapen dan ze normaal zou doen.
Ik laat haar nog even spelen en dan doe ik haar in bad en direct door naar bed. Ik moet van alles doen, dus ik hoop dat ik mijn ogen kan openhouden vandaag.

lola-lily, geen tips tegen het bijten. Dochter heeft dat drie keer gedaan maar sindsdien niet meer gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de babytijd wel iets hebben, maar ik vind het ook wel leuk nu zoon meer en meer zelf kan.
Haha, dat met dat vierkant op de vloer ga ik eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wat een leuke tip Glitter, die ga ik ook proberen :rolling:
Zal dat ook werken op een houten vloer, krijg je dan geen plakresten op de vloer?
Ik heb ook die dikke kleurpotloden van de hema, die zijn fijn. Zoon kleurt er ook beter mee als die dunne.

Af en toe stopt hij ze nog in de mond maar steeds minder. Hij vind kleuren ook steeds leuker worden. Ik heb een kladboek met gewoon wit papier en een kleurboek van disney. Gewoon om af te wisselen.
Hij kleurt bij mij aan in de kinderstoel, af en toe gaat er wel wat kleur op zijn tafelblad. Heb daar ook nog geen goeie manier voor gevonden.

Ik hoop dat de baby snel komt bo2po!

Fiona, dat klinkt als een zware nacht. Ook maar even je ogen dicht doen als je dochter een middagdutje doet?

Ik voel me ook niet lekker en moet vanmiddag/vanavond nog werken tot morgen :( dus als zoon straks op bed ligt, ga ik ook even liggen. Hopelijk voel ik me daarna ook iets beter.

En ik vind deze tijd ook mega snel gaan. Ene moment kan hij iets nog niet (zoals goed lopen en sturen met zijn loopfiets) en nu rent hij er mee weg zonder te botsen omdat hij kan sturen... of hij botst expres haha en zegt hij BOEM!

Ik vind het leuk om te zien hoe hij zich zo ontwikkeld en ik vind het ook wel makkelijker worden, omdat hij zich zelf beter begrijpbaar kan maken.

Ook is hij enorm aan het kletsen, zo leuk! Half nog onverstaanbaar, maar dus ook steeds meer verstaanbaar!
fiona2018 schreef:
20-06-2018 10:56
Hahaha, wat een leuke tip Glitter, die ga ik ook proberen :rolling:
Zal dat ook werken op een houten vloer, krijg je dan geen plakresten op de vloer?

Ik gebruik Froggytape. Dat is om te schilderen en heeft ook een kekke kleur. Ik zou iets van washi tape of schilderstape gebruiken. Dat komt er makkelijk af zonder resten :)
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
20-06-2018 09:36
Ik vind het juist heerlijk om te zien dat ze ouder wordt en zich zo gedraagt. Ik heb niet zoveel met baby's heb ik geconcludeerd.
Hier hetzelfde, ik heb ook totaal geen moeite met dingen uit de babytijd opruimen en ben blij als nummer twee straks ook weer één is. Zelfs nu ik zwanger ben vind ik al die babyspullen niet heel schattig ofzo (terwijl ik daar andere zwangere wel over hoor). Maar onze babytijd was ook redelijk traumatisch door diverse complicaties en huilbaby dus wellicht ga ik er straks bij nummer twee wel meer van genieten en kijk ik die een stuk minder groot.

Leuke cadeaus trouwens elifantje! Vind de tip van een "kleurplaat" maken ook leuk Glitter, op het kdv doen ze zoiets ook wel eens volgens mij.

Wij hebben ook de potloden van de dille&kamille, ze zijn heel fijn maar met water erbij wordt het een soort van verf. Leuk om mee te kleuren maar als ze ze in haar mond stopt heeft ze dus ook ineens een hele groene mond :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn trouwens gestart met kleuren (krassen) rond de 12mnd maar op het kdv deden ze het al wel eerder. Thuis vind ze het meestal 3min echt leuk en is er dan wel weer klaar mee dus de keren dat we thuis ervoor zijn gaan zitten zijn nog op één hand te tellen. Meestal als er een kleurplaat mee moet voor verjaardag opa/oma :-D
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
19-06-2018 18:35
Wij hebben geen dreumes meer, maar een peuter! Dus eigenlijk hoor ik te verhuizen naar het peutertopic, maar ik denk dat ik nog wel even meelees hier.
Deze week gaat ze wennen bij de peutergroep op het kdv. Grote groep met grote kinderen, daar komt ze dan als klein droppie tussen. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.
Gefeliciteerd, er zit echt niet veel leeftijdsverschil tussen onze kindjes.

Het is nogal stil in het peutertopic, dus wie weet schrijf ik hier ook nog wel ff.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
19-06-2018 21:10
Dit heeft ze gekregen:

Puky loopfiets
Ikea Bunso stoel (voor buiten)
Klei
Skippy koe
Plastic theeservies
Nijntje moeilijke woorden boek
Grote rijgkralen
Bobbi is jarig boek
Vishengelsetje voor in het zwembadje
Haha ook verwend dus!

Hier heeft zoon het volgende gekregen:

Skippy paard
Fiets met zijwieltjes
Garage voor zijn auto's
Springkussen
Boekjes
Puzzels
Kleurboek
Kleren
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
20-06-2018 12:20
Hier hetzelfde, ik heb ook totaal geen moeite met dingen uit de babytijd opruimen en ben blij als nummer twee straks ook weer één is. Zelfs nu ik zwanger ben vind ik al die babyspullen niet heel schattig ofzo (terwijl ik daar andere zwangere wel over hoor). Maar onze babytijd was ook redelijk traumatisch door diverse complicaties en huilbaby dus wellicht ga ik er straks bij nummer twee wel meer van genieten en kijk ik die een stuk minder groot.
Een persoonlijke vraag, was het moeilijk voor jullie om de beslissing voor een tweede te nemen? Ik kan me voorstellen dat het met Elsa haar allergiën en eczeem niet altijd even makkelijk is (geweest), helemaal als ze een huilbaby was. Wisten jullie het allebei al snel zeker?
Hier nog steeds twijfels namelijk. Vooral vanwege de nachten en de vermoeidheid, maar ook vanwege de zware zwangerschap/bevalling/eerste maanden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twijfel over wanneer nummer twee mag komen, omdat ik zwanger zijn niet bepaald prettig vond. Vanaf dat mijn zoon uit mijn buik was vond ik het heerlijk. Zwanger zijn gaat voorbij, dus ik heb het er voor over, maar wanneer dan?
Dus ik ben ook benieuwd naar hoe jullie de beslissing voor een tweede kindje namen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter vindt kleuren al maandenlang echt te gek en wordt zelfs bijna boos als iemand met een pen of potlood iets op een blaadje schrijft en zij niet mag 'tekenen' :facepalm: het leukst vindt ze om de doppen van de stiften af te halen en ze er weer op te doen. Maar het krassen op een kleurplaat houdt ze ook steeds langer vol. Wij hebben kinderstiften die makkelijk uit kleding te wassen zijn en waarbij het geen kwaad kan als ze ze per ongeluk in haar mond zou stoppen. Uit voorzorg krijgt ze wel een kliederschort om en gelukkig stopt ze weinig niet eetbare dingen meer in haar mond.

Balen dat het peutertopic zo stil is snowgirl. Fijn om alvast wat verjaardagcadeautips te lezen. Nog even en dan is dochter ook alweer 2 :-o

Dochter heeft sinds kort een eenpersoonsbed met uitvalbescherming. Ze vindt het leuk om er dagelijks in te zitten en 'kennis te maken'. Vanmorgen een half uur samen gedaan. Maar erin liggen, laat staan erin slapen is echt een brug te ver. Van het idee alleen al staat ze zo ongeveer te brullen als ze de vraag krijgt in welk bed ze wil gaan slapen. Ach we hebben totaal geen haast. De aanstaande baby slaapt straks in de wieg.

Hopelijk kun je snel je baby in je armen houden Bo! Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt.

Qua tweede kind ben ik denk ik zo'n beetje de slechtste om advies te geven. Onze dochter sliep 's nachts al snel door, at en dronk uitstekend en is weinig ziek. Kortom wij zijn qua babytijd bijna niets gewend (op een zware bevalling na waardoor ik de eerste maand fysiek zeer weinig kon), dus ik houd mijn hart vast voor nummer 2. Het lijkt me sterk dat we nogmaals zo verwend gaan worden.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier geen twijfel over nummer 2 :-). Zoon is zo leuk dat ik het nogmaals wil meemaken.
Nog even wachten snowgirl, we komen er binnenkort allemaal aan! ;-)

Bij ons was het na draak-1 wel twijfel of we nog wel zo-een aan zouden kunnen en we hebben best een tijdje gewacht. Nu dreumes er is ben ik blij met twee kinderen, de dreumes is zoveel makkelijker dan de kleuter!
Hier komt er geen tweede. Dat is altijd ons idee geweest en hoewel ik echt een heerlijk, makkelijk kind heb verwacht ik niet dat we van gedachten gaan veranderen. Vanuit onze omgeving wel veel vragen wanneer de tweede komt, mensen lijken het haast vreemd te vinden dat wij het bij 1 kind gaan houden.
Even over de vierkanten-afplak-tip... kartonnen dozen (eventueel korter/lager afknippen) hebben ook een magische aantrekkingskracht op dreumesjes... en katten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven